Správu sme aktualizovali
STARÉ MESTO. Takmer po dvoch rokoch je rozhodnuté. Tí, ktorí dúfali, že na Dvořákovo nábrežie sa vráti vyznačená cestička pre cyklistov, majú smolu. Bratislavský magistrát a mestská časť Staré Mesto totiž vyhoveli developerovi J&T Real Estate, ktorý si presadil, že od mosta Lafranconi po Most SNP vznikne zmiešaný pohyb chodcov a cyklistov.
To znamená, že ani jedni, ani druhí nebudú mať na promenáde vyznačenú svoju časť, ale priestor bude spoločný. V praxi to bude vyzerať tak, že cyklisti budú musieť znížiť svoju rýchlosť, aby sa vyhli kolíziám s chodcami, a jazdiť pomedzi nich. Chodci zas budú musieť byť viac ostražití.
Ešte v roku 2016 pritom primátor Bratislavy Ivo Nesrovnal prehlásil, že na vynovenej dunajskej promenáde bude oddelená cyklotrasa.
„Dosiahli sme dohodu a presvedčili sme investora akceptovať našu podmienku,“ napísal vtedy na sociálnej sieti facebook.
V súčasnosti však mesto otočilo a za najlepšie riešenie považuje spoločný priestor pre chodcov a cyklistov.
„Keďže mesto sa rozvíja, po rekonštrukcii nábrežia v roku 2016 sa výrazne zvýšil pohyb chodcov i cyklistov v tomto priestore. To vyústilo do zvýšeného počtu kolíznych situácií a preto bolo logicky potrebné nastaviť pravidlá,“ povedala hovorkyňa bratislavského magistrátu Zuzana Onufer.
Cyklisti chcú pravidlá tiež, ale práve pre zvýšený počet bicyklov na nábreží by sa mal pre bezpečnosť podľa nich priestor pre chodcov a cyklistov oddeliť, ako sa to robí aj v iných metropolách.
„Združený pohyb cyklistov a chodcov v priestore jednej z hlavných mestských cyklotrás, považujeme za protiprávne, nesystémové, nebezpečné a aj pri rýchlosti chôdze kolízne riešenie ako pre chodcov, tak aj pre cyklistov,“ povedal Daniel Duriš, prezident občianskeho združenia Cyklokoalícia, ktoré podporuje rozvoj mestskej cyklistiky.