SME

Pred dvoma rokmi sa dohodli na oddelenej cyklotrase, teraz schválili, že cyklisti a chodci budú medzi sebou kľučkovať

Zatiaľ čo v roku 2016 primátor Bratislavy Ivo Nesrovnal sľúbil, že sa s J&T Real Estate dohodol, že cyklisti a chodci budú mať na Dvořákovom nábreží odddelený priestor,v súčasnosti odsúhlasil presný opak.

Cyklisti a chodci sa na nábreží od mosta Lafranconi po Most SNP budú musieť navzájom vyhýbať.Cyklisti a chodci sa na nábreží od mosta Lafranconi po Most SNP budú musieť navzájom vyhýbať. (Zdroj: Foto SME - Jozef Jakubčo)

Správu sme aktualizovali

STARÉ MESTO. Takmer po dvoch rokoch je rozhodnuté. Tí, ktorí dúfali, že na Dvořákovo nábrežie sa vráti vyznačená cestička pre cyklistov, majú smolu. Bratislavský magistrát a mestská časť Staré Mesto totiž vyhoveli developerovi J&T Real Estate, ktorý si presadil, že od mosta Lafranconi po Most SNP vznikne zmiešaný pohyb chodcov a cyklistov.

To znamená, že ani jedni, ani druhí nebudú mať na promenáde vyznačenú svoju časť, ale priestor bude spoločný. V praxi to bude vyzerať tak, že cyklisti budú musieť znížiť svoju rýchlosť, aby sa vyhli kolíziám s chodcami, a jazdiť pomedzi nich. Chodci zas budú musieť byť viac ostražití.

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Ešte v roku 2016 pritom primátor Bratislavy Ivo Nesrovnal prehlásil, že na vynovenej dunajskej promenáde bude oddelená cyklotrasa.

„Dosiahli sme dohodu a presvedčili sme investora akceptovať našu podmienku,“ napísal vtedy na sociálnej sieti facebook.

V súčasnosti však mesto otočilo a za najlepšie riešenie považuje spoločný priestor pre chodcov a cyklistov.

„Keďže mesto sa rozvíja, po rekonštrukcii nábrežia v roku 2016 sa výrazne zvýšil pohyb chodcov i cyklistov v tomto priestore. To vyústilo do zvýšeného počtu kolíznych situácií a preto bolo logicky potrebné nastaviť pravidlá,“ povedala hovorkyňa bratislavského magistrátu Zuzana Onufer.

Cyklisti chcú pravidlá tiež, ale práve pre zvýšený počet bicyklov na nábreží by sa mal pre bezpečnosť podľa nich priestor pre chodcov a cyklistov oddeliť, ako sa to robí aj v iných metropolách.

SkryťVypnúť reklamu

„Združený pohyb cyklistov a chodcov v priestore jednej z hlavných mestských cyklotrás, považujeme za protiprávne, nesystémové, nebezpečné a aj pri rýchlosti chôdze kolízne riešenie ako pre chodcov, tak aj pre cyklistov,“ povedal Daniel Duriš, prezident občianskeho združenia Cyklokoalícia, ktoré podporuje rozvoj mestskej cyklistiky.

Už máte účet? Prihláste sa.
Dočítajte tento článok s predplatným SME.sk
Odomknite článok za pár sekúnd cez SMS predplatné za 5 € každý mesiac.
Pošlite SMS s textom C59WD na číslo 8787.
Zaplatením potvrdíte oboznámenie sa s VOP a Zásadami OOÚ.
Najobľúbenejšie
Prémium bez reklamy
2 ,00 / týždenne
Prémium
1 ,50 / týždenne
Štandard
1 ,00 / týždenne
Ak nebudete s predplatným SME.sk spokojný, môžete ho kedykoľvek zrušiť.

Bicykle, bicyklovanie, cyklotrasy

Súvisiace témy: Bratislava, Doprava a parkovanie
SkryťVypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME Bratislava

Komerčné články

  1. Inšpirujte sa tajomstvom najšťastnejších krajín sveta
  2. Last minute zájazdov je každé leto menej. Kde ich ešte nájdete?
  3. Letný literárny výber vložený v denníkoch SME a Korzár
  4. Sviatočný Devín otvárame pre všetkých
  5. Črevné problémy, pohlavné choroby či poškodenie kože
  6. Nízke úspory a dôchodky? Tieto 3 faktory ovplyvnia Slovensko
  7. Veda je pre Jaroslava Ferenca spôsob, ako zužitkovať kreativitu
  8. Hotely Falkensteiner: Letný raj na chorvátskom pobreží
  1. Kaufland pozýva na letnú oslavu plnú farieb: príde Tina aj Kali
  2. Inšpirujte sa tajomstvom najšťastnejších krajín sveta
  3. Last minute zájazdov je každé leto menej. Kde ich ešte nájdete?
  4. Letný literárny výber vložený v denníkoch SME a Korzár
  5. Sviatočný Devín otvárame pre všetkých
  6. Nízke úspory a dôchodky? Tieto 3 faktory ovplyvnia Slovensko
  7. Črevné problémy, pohlavné choroby či poškodenie kože
  8. Lesopark Hlboké slávnostne otvára svoje brány
  1. Hotely Falkensteiner: Letný raj na chorvátskom pobreží 6 730
  2. Črevné problémy, pohlavné choroby či poškodenie kože 6 293
  3. Last minute zájazdov je každé leto menej. Kde ich ešte nájdete? 5 251
  4. Čo môže spôsobiť minúta navyše pri pražení kávy? 4 962
  5. Ako často treba čistiť fasádu? Niektoré si vystačia samy 4 831
  6. Nízke úspory a dôchodky? Tieto 3 faktory ovplyvnia Slovensko 4 053
  7. Sviatočný Devín otvárame pre všetkých 2 822
  8. Nový symbol Bratislavy je hotový. Pozreli sme sa, ako vyzerá 2 080
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
  1. Post Bellum SK: Oslobodenie Bratislavy – boj za cenu stoviek životov
  2. Ľuboš Vodička: Bratislavský Robinson Karl Jetting
  3. Juraj Mravec: Projekt Nového Lida nereflektuje záujmy Petržalky
  4. Pavol Pálfy: Úradná tabuľa - zákonná povinnosť alebo služba pre občana?
  5. Danica Chames: Zbláznili sa, šli na dovolenku do Bratislavy
  6. Radko Mačuha: Sídlisko, kvôli ktorému bolo zbúrané podhradie. ( cyklus bratislavská krutosť)
  7. Ján Roháč: Čo nám ukázali cyklopruhy na Vajanského?
  8. Michal Drotován: Môže byť Bratislava 15-minútové mesto?
  1. Janka Bittó Cigániková: Cirkev na gynekológii? Žiaľ, Cigániková nepreháňala 13 990
  2. Radko Mačuha: Viete na čom jazdí Šimečka? 10 407
  3. Ivan Čáni: Všetci držme huby a nechajme Roberta Fica pracovať! Lebo len on JEDINÝ vie, čo je najlepšie. 8 416
  4. Michael Achberger: Prestaňte držať diéty! Týchto 7 návykov vám predĺžia život aj zlepšia postavu 8 299
  5. Radko Mačuha: Je to také Smerácke. 7 954
  6. Radko Mačuha: Auto pre ministerku Šimkovičovú. 5 116
  7. Věra Tepličková: Tri čisté okresy? Volám po vyvodení zodpovednosti! 3 983
  8. Richard Lunter: Za 30 rokov vznikli na Slovensku "tri nové Bratislavy" 3 856
  1. Post Bellum SK: Nicholas Winton zomrel pred desiatimi rokmi. Jeho príbeh zostáva inšpiráciou dodnes
  2. Roman Kebísek: Britka objavila hrob Adele Harms, modelky maliara Schieleho
  3. Věra Tepličková: Čím väčšia škola, tým lepšie výsledky...
  4. Radko Mačuha: Auto pre ministerku Šimkovičovú.
  5. Věra Tepličková: Šok v Martine alebo Alimachalala a 40 lúpežníkov(voľné pokračovanie Šoku v Levoči a Šoku v Bratislave)
  6. Radko Mačuha: Prezident bol v SNG podporiť kolabujúci rezort Šimkovičovej
  7. Věra Tepličková: Tri čisté okresy? Volám po vyvodení zodpovednosti!
  8. Marcel Rebro: Dnipro v slzách: Keď sa deti stávajú terčom
SkryťZatvoriť reklamu