SME
Nedeľa, 24. január, 2021 | Meniny má TimotejKrížovkyKrížovky

Tesco na Kamennom námestí je na predaj

Do súťaže sa zapojila aj spoločnosť Lordship, ktorá plánuje na námestí zrekonštruovať hotel Kyjev a postaviť dve nové budovy.

najprv Prior, neksôr K-Mart, tesco a napokon My Bratislava. Obchodný dom na kamennom námestí funguje od roku 1968. Britský maloobchodný reťazec Tesco ho vlastní od roku 1996.najprv Prior, neksôr K-Mart, tesco a napokon My Bratislava. Obchodný dom na kamennom námestí funguje od roku 1968. Britský maloobchodný reťazec Tesco ho vlastní od roku 1996. (Zdroj: Foto - Lordship)

Developer Lordship má a aj v minulosti mal záujem o kúpu obchodného domu My na Kamennom námestí, aby mohol k tomuto priestoru v centre mesta pristupovať a rekonštruovať ho ako celok.

S Tescom sa však doteraz nedohodol. Aktuálne však nastal zvrat, pretože spoločnosť Tesco Stores SR zvažuje, čo bude s budovou ďalej robiť. Podľa informácií denníka SME vypísala na obchodný dom súťaž, do ktorej sa zapojil aj Lordship. O iných záujemcoch a podmienkach súťaže zatiaľ Tesco aj Lordship mlčí.

Česko-slovenský výpredaj

„Bez ohľadu na prípadný predaj obchodného domu je spoločnosť Lordship pripravená realizovať rekonštrukciu budovy bývalého hotela vrátane nového námestia pre Bratislavčanov v trojuholníku ulíc Rajská a Cintorínska,“ skonštatoval investor s tým, že sa chce podieľať aj na revitalizácii samotného priestoru Kamenného námestia.

Skryť Vypnúť reklamu
Prečítajte si tiež: Čaro Bratislavy je krehké Čítajte 

Lordship je totiž cez svoju dcérsku spoločnosť SK Centre vlastníkom bývalého hotela Kyjev a zhruba tretiny pozemkov na Kamennom námestí. Zvyšné pozemky patria spoločnosti Tesco a mestu Bratislava.

O prestavbe Kamenného námestia počúvajú Bratislavčania intenzívne takmer už 15 rokov. Doteraz sa však hlavné mesto, Tesco a Lordship na spoločnom zámere prestavby nedohodli. Aj preto koncom januára spoločnosť Lordship informovala, že sa rozhodla viac už nečakať a zmeniť tú časť námestia, ktorá jej patrí.

Obchodný reťazec Tesco Stores SR však teraz prezradil, že zvažuje, čo bude ďalej s obchodným domom MY na Kamennom námestí.

Spoločnosť uviedla, že obchodný dom potrebuje značné finančné investície, aby dokázal aj do budúcna spĺňať očakávania a potreby zákazníkov. Z tohto dôvodu zvažuje rôzne alternatívne možnosti v rámci svojich ďalších obchodných zámerov.

Skryť Vypnúť reklamu

„Aktuálne sme v štádiu rokovaní a o konkrétnych plánoch budeme informovať predovšetkým našich zamestnancov a následne verejnosť,“ povedala Eva Čekovská z Tesco Stores SR.

Týždenník Trend upozornil, že britský reťazec iba pokračuje v česko-slovenskom výpredaji obchodných domov, keďže v uplynulých mesiacoch oznámil predaj viacerých obchodných domov v oboch krajinách. Na Slovensku sú už predané obchodné domy v Žiline, Nitre, Prešove aj v Košiciach. Dôvodom sú dlhodobé finančné problémy spoločnosti.

„Naše podnikanie sa snažíme neustále zjednodušovať, pričom vidíme, že prevádzkovanie obchodných domov sa stáva pre nás zložitejším v porovnaní s prevádzkovaním iných našich obchodov,“ dodala Čekovská.

Nové budovy a námestie

Bez ohľadu na to či obchodný dom na námestí získa Lordship alebo nie, plánuje na ňom prestavať hotel Kyjev, ktorý je od roku 2011 zatvorený a chátra. Zatiaľ nie je jasné či hotelom zostane aj naďalej alebo sa zemní na byty.

Skryť Vypnúť reklamu

Okrem toho plánuje vedľa neho postaviť ďalšie dve budovy. Jednu na parkovisku pozdĺž Špitálskej ulice, druhú namiesto bytovky na rohu Cintorínskej a Rajskej. V nových budovách by mali vzniknúť byty, kancelárie, obchody a služby. Medzi budovou terajšej bytovky a hotela – v trojuholníku ulíc Rajská a Cintorínska – má vzniknúť aj nové námestie.

Projekt je aktuálne iba v začiatkoch. Developer ešte len začne získavať povolenia na jeho realizáciu. Peniaze však vraj pripravené má. Innvestíciu odhaduje na 80 až 100 miliónov eur, výstavbu na dva roky.

Skryť Vypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME Bratislava

Inzercia - Tlačové správy

  1. Zanzibar: Čo treba vidieť v africkom raji
  2. Investície s fixným ročným výnosom od 6 do 8,25 %
  3. Videobanking. Nová éra bankovania je tu
  4. Mimoriadny úspech značky Toyota na Slovensku v roku 2020
  5. Pandémia urýchlila zavádzanie nových technológií vo firmách
  6. V centre Bratislavy ako na dedine. Ako sa býva v hlavnom meste?
  7. Mozog Penty na kolenách: Aký je Hačšákov príbeh v Pente?
  8. SME.sk zaznamenalo rekordný nárast záujmu čitateľov
  9. Sedem najznámejších pyramíd v Mexiku
  10. Zima v koži atopika: aká je starostlivosť o pokožku s ekzémom?
  1. Stravné pre živnostníkov teraz najvýhodnejšie
  2. Investície s fixným ročným výnosom od 6 do 8,25 %
  3. Zanzibar: Čo treba vidieť v africkom raji
  4. Hygge ako životný štýl
  5. Vynašli sme sa aj v čase korony. 3D showroom očaril klientov.
  6. Videobanking. Nová éra bankovania je tu
  7. Prokrastinujete? 5 overených tipov, ako nestratiť radosť z práce
  8. Mimoriadny úspech značky Toyota na Slovensku v roku 2020
  9. Pandémia urýchlila zavádzanie nových technológií vo firmách
  10. Pandémia presúva zákazníkov do online priestoru
  1. Mozog Penty na kolenách: Aký je Hačšákov príbeh v Pente? 39 449
  2. V centre Bratislavy ako na dedine. Ako sa býva v hlavnom meste? 37 650
  3. Zanzibar: Čo treba vidieť v africkom raji 10 406
  4. Sedem najznámejších pyramíd v Mexiku 10 341
  5. 10 vecí, pre ktoré sa oplatí navštíviť Dominikánsku republiku 9 007
  6. SME.sk zaznamenalo rekordný nárast záujmu čitateľov 8 960
  7. Wellness trendy, rozhovory a rady pre lepšie zdravie 7 225
  8. Produkujeme viac odpadu, kompostujeme len tretinu 6 940
  9. Ohlúpli sme počas Covid roka? 6 739
  10. Ekologická móda? Slovenská firma dokazuje, že to ide 6 636
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu