SME

Tesco na Kamennom námestí je na predaj

Do súťaže sa zapojila aj spoločnosť Lordship, ktorá plánuje na námestí zrekonštruovať hotel Kyjev a postaviť dve nové budovy.

najprv Prior, neksôr K-Mart, tesco a napokon My Bratislava. Obchodný dom na kamennom námestí funguje od roku 1968. Britský maloobchodný reťazec Tesco ho vlastní od roku 1996.najprv Prior, neksôr K-Mart, tesco a napokon My Bratislava. Obchodný dom na kamennom námestí funguje od roku 1968. Britský maloobchodný reťazec Tesco ho vlastní od roku 1996. (Zdroj: Foto - Lordship)

Developer Lordship má a aj v minulosti mal záujem o kúpu obchodného domu My na Kamennom námestí, aby mohol k tomuto priestoru v centre mesta pristupovať a rekonštruovať ho ako celok.

S Tescom sa však doteraz nedohodol. Aktuálne však nastal zvrat, pretože spoločnosť Tesco Stores SR zvažuje, čo bude s budovou ďalej robiť. Podľa informácií denníka SME vypísala na obchodný dom súťaž, do ktorej sa zapojil aj Lordship. O iných záujemcoch a podmienkach súťaže zatiaľ Tesco aj Lordship mlčí.

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Česko-slovenský výpredaj

„Bez ohľadu na prípadný predaj obchodného domu je spoločnosť Lordship pripravená realizovať rekonštrukciu budovy bývalého hotela vrátane nového námestia pre Bratislavčanov v trojuholníku ulíc Rajská a Cintorínska,“ skonštatoval investor s tým, že sa chce podieľať aj na revitalizácii samotného priestoru Kamenného námestia.

SkryťVypnúť reklamu
Prečítajte si tiež: Čaro Bratislavy je krehké Čítajte 

Lordship je totiž cez svoju dcérsku spoločnosť SK Centre vlastníkom bývalého hotela Kyjev a zhruba tretiny pozemkov na Kamennom námestí. Zvyšné pozemky patria spoločnosti Tesco a mestu Bratislava.

O prestavbe Kamenného námestia počúvajú Bratislavčania intenzívne takmer už 15 rokov. Doteraz sa však hlavné mesto, Tesco a Lordship na spoločnom zámere prestavby nedohodli. Aj preto koncom januára spoločnosť Lordship informovala, že sa rozhodla viac už nečakať a zmeniť tú časť námestia, ktorá jej patrí.

Obchodný reťazec Tesco Stores SR však teraz prezradil, že zvažuje, čo bude ďalej s obchodným domom MY na Kamennom námestí.

Spoločnosť uviedla, že obchodný dom potrebuje značné finančné investície, aby dokázal aj do budúcna spĺňať očakávania a potreby zákazníkov. Z tohto dôvodu zvažuje rôzne alternatívne možnosti v rámci svojich ďalších obchodných zámerov.

SkryťVypnúť reklamu

„Aktuálne sme v štádiu rokovaní a o konkrétnych plánoch budeme informovať predovšetkým našich zamestnancov a následne verejnosť,“ povedala Eva Čekovská z Tesco Stores SR.

Týždenník Trend upozornil, že britský reťazec iba pokračuje v česko-slovenskom výpredaji obchodných domov, keďže v uplynulých mesiacoch oznámil predaj viacerých obchodných domov v oboch krajinách. Na Slovensku sú už predané obchodné domy v Žiline, Nitre, Prešove aj v Košiciach. Dôvodom sú dlhodobé finančné problémy spoločnosti.

„Naše podnikanie sa snažíme neustále zjednodušovať, pričom vidíme, že prevádzkovanie obchodných domov sa stáva pre nás zložitejším v porovnaní s prevádzkovaním iných našich obchodov,“ dodala Čekovská.

Nové budovy a námestie

Bez ohľadu na to či obchodný dom na námestí získa Lordship alebo nie, plánuje na ňom prestavať hotel Kyjev, ktorý je od roku 2011 zatvorený a chátra. Zatiaľ nie je jasné či hotelom zostane aj naďalej alebo sa zemní na byty.

SkryťVypnúť reklamu

Okrem toho plánuje vedľa neho postaviť ďalšie dve budovy. Jednu na parkovisku pozdĺž Špitálskej ulice, druhú namiesto bytovky na rohu Cintorínskej a Rajskej. V nových budovách by mali vzniknúť byty, kancelárie, obchody a služby. Medzi budovou terajšej bytovky a hotela – v trojuholníku ulíc Rajská a Cintorínska – má vzniknúť aj nové námestie.

Projekt je aktuálne iba v začiatkoch. Developer ešte len začne získavať povolenia na jeho realizáciu. Peniaze však vraj pripravené má. Innvestíciu odhaduje na 80 až 100 miliónov eur, výstavbu na dva roky.

Súťaže

Súvisiace témy: Obchod a nakupovanie, Bratislava
SkryťVypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME Bratislava

Komerčné články

  1. Vírus HPV môže mať až 80% sexuálne aktívnych ľudí
  2. Plaťte, šetrite, investujte moderne – prehľadne a na pár ťuknutí
  3. Bezlepkové delikatesy od šéfkuchára svetových hviezd
  4. Kozmetika ju najprv zachránila, dnes ňou pomáha iným
  5. IAD Investičný Realitný Fond: Kooperativa mieri do Twin City C
  6. V predaji 3-izbových bytov vedie projekt v Dúbravke
  7. Hyundai má neodolateľné zľavy. Ušetríte tisícky eur
  8. Čo bude toto leto in?
  1. Vírus HPV môže mať až 80% sexuálne aktívnych ľudí
  2. Plaťte, šetrite, investujte moderne – prehľadne a na pár ťuknutí
  3. Kozmetika ju najprv zachránila, dnes ňou pomáha iným
  4. Bezlepkové delikatesy od šéfkuchára svetových hviezd
  5. LESY SR hostili prestížne udeľovanie cien CIC
  6. IAD Investičný Realitný Fond: Kooperativa mieri do Twin City C
  7. Dá sa na Slovensku zbohatnúť poctivo?
  8. V predaji 3-izbových bytov vedie projekt v Dúbravke
  1. Hyundai má neodolateľné zľavy. Ušetríte tisícky eur 8 572
  2. Kozmetika ju najprv zachránila, dnes ňou pomáha iným 8 188
  3. Kam smerujú peniaze bohatých? 3 919
  4. Dá sa na Slovensku zbohatnúť poctivo? 3 527
  5. Dovolenka v Egypte: Kde sú pláže pre deti a kde podmorský život? 3 037
  6. Starý? Tučný? Exot? Pod červenou strechou sa nálepky nedávajú 2 926
  7. Čo bude toto leto in? 2 790
  8. V predaji 3-izbových bytov vedie projekt v Dúbravke 2 679
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
  1. Post Bellum SK: Oslobodenie Bratislavy – boj za cenu stoviek životov
  2. Ľuboš Vodička: Bratislavský Robinson Karl Jetting
  3. Juraj Mravec: Projekt Nového Lida nereflektuje záujmy Petržalky
  4. Pavol Pálfy: Úradná tabuľa - zákonná povinnosť alebo služba pre občana?
  5. Danica Chames: Zbláznili sa, šli na dovolenku do Bratislavy
  6. Radko Mačuha: Sídlisko, kvôli ktorému bolo zbúrané podhradie. ( cyklus bratislavská krutosť)
  7. Ján Roháč: Čo nám ukázali cyklopruhy na Vajanského?
  8. Michal Drotován: Môže byť Bratislava 15-minútové mesto?
  1. Natália Milanová: Nové záchody na ministerstve kultúry smrdia. Poriadne smrdia. 7 733
  2. Otilia Horrocks: Keď sa p. redaktorka Benedikovičová opýtala premiéra Roberta Fica na PPA haciendy... /plus video/ 6 940
  3. Vladimír Čuchran: Správanie sa pri nákupoch. Až sa nabudúce v obchode zahľadíte na "krtkovanie" v potravinách. Možno návod, chvíľa na zamyslenie. Dôchodca v obchode. 6 864
  4. Branko Štefanatný: Hráči z KHL nie, Šatan nie! 5 694
  5. Martin Ondráš: Podivné penzióny vs rozkrádanie eurofondov - skutočná pravda 5 109
  6. Viktor Pamula: Odkaz premiera jeho voličom i nám všetkým. 4 871
  7. Tomáš Mikloško: Toxické peklo: Ako rozpoznať narcistu a jeho obeť 4 632
  8. Soňa Kallová: Národný dopravca zvýšil cestovné v Tatrách o 400%. Pri kúpe v pokladni o 500%. 4 613
  1. Věra Tepličková: Bujak Marián alebo Odkaz ženám, čo obľubujú bitkárov
  2. Věra Tepličková: Temné progresívne sily ovládli Brusel
  3. Marcel Rebro: Bude na ochranu premiéra Fica prijatý "LEX ALKOHOL"?
  4. INESS: Cena zamestnanca verzus OECD: ktoré je správne?
  5. Radko Mačuha: Teleráno na ministerstve kultúry?
  6. Roman Kebísek: Pilárik: Harpha Davidica, 1651, slovenský literárny barok
  7. Marcel Rebro: Na Slovensku s jeho pomocou lovia medvede, v Ukrajine Rusov
  8. Marian Nanias: Jadrové zbrane – versus - Umelá Inteligencia.
SkryťZatvoriť reklamu