SME
Sobota, 28. november, 2020 | Meniny má HenrietaKrížovkyKrížovky

Parkovacia politika naďalej ostáva len na papieri, Nesrovnal stiahol návrh dodatku

Poslanec Káčer povedal, že predložený dodatok by umožnil privatizáciu parkovania v Bratislave.

Ivo Nesrovnal.Ivo Nesrovnal. (Zdroj: SITA)

BRATISLAVA. Parkovacia politika v Bratislave aj po štvrtku ostáva v platnosti len na papieri a jej zavedenie v uliciach hlavného mesta je naďalej neisté.

Po niekoľkohodinovom rokovaní mestských poslancov totiž bratislavský primátor Ivo Nesrovnal návrh dodatku štatútu hlavného mesta, ktorý upravuje deľbu kompetencií magistrátu a bratislavských mestských častí v rámci regulácie parkovania, napokon z rokovania stiahol. Odôvodnil to potrebou ďalšej diskusie.

Poslanci nie sú ohľadom parkovania jednotní

"Skupina poslancov zabránila občanom a druhým poslancom v diskusii. Hlasovať sa o tom bude vtedy, keď budú mať všetci príležitosť sa k tomu vyjadriť," vysvetlil Nesrovnal s tým, že sa k tomu vrátia v priebehu ďalších mestských zastupiteľstiev.

Skryť Vypnúť reklamu

Poslanci počas rokovania o spustení parkovacej politiky neboli jednotní. Časť tvrdila, že je nutné konečne zaviesť pravidlá v parkovaní v Bratislave, niektorí však schválené nariadenie a návrh dodatku považujú len ako novú daň a mesto na zavedenie regulácie ešte nie je dostatočne pripravené.

Poslanec Juraj Káčer uviedol, že takýto predložený dodatok by umožnil privatizáciu parkovania v Bratislave.

"Odťah budú môcť vykonávať súkromné spoločnosti a nebezpečnou vecou sú aj koncesné zmluvy. Ak dáme možnosť 17 mestským častiam uzavrieť 17 koncesných zmlúv, znamená to, že už nikdy nebudeme môcť efektívne a rýchlo vstupovať do parkovacej politiky a robiť zmeny," povedal.

Podľa poslanca Jána Hrčku sa majú len spoplatniť Bratislavčania za niečo, čo nedostanú, pretože to nemá kto kontrolovať a vymáhať.

Skryť Vypnúť reklamu

Ako tvrdí, predložený materiál sa za rok nezmenil a pripomienky, ktoré niektorí poslanci mali, neboli zapracované.

Poslanec Martin Borguľa však uviedol, že Bratislava je asi jediné hlavné mesto v Európe, ktoré nemá určené pravidlá parkovania.

"Dnes sme v situácii, že musíme prijať hocijakú parkovaciu politiku a začať ju postupne vylepšovať," skonštatoval.

Nesrovnal privatizáciu odmieta

Primátor nerozumie, prečo časť poslancov stále blokuje spustenie celomestskej parkovacej politiky, ktorá sa podľa neho pripravuje tri roky v spolupráci s mestskými časťami, poslancami, odborníkmi i verejnosťou.

Nesrovnal odmieta tvrdenia o privatizácii parkovania v Bratislave a považuje to za úplný nezmysel.

Ako tvrdí, je to iba zámienka, aby sa zase niečo odložilo a zastavilo. "Tá parkovacia politika je založená na dohode s mestskými časťami s tým, že to bude mesto a mestské časti, ktoré budú realizovať toto parkovanie, nie súkromné firmy," podotkol.

Skryť Vypnúť reklamu
Prečítajte si tiež: Parkovacia politika je stále v platnosti len na papieri Čítajte 

Parkovacia politika platí od decembra 2016 zatiaľ len na papieri. Aby sa nové pravidlá parkovania v Bratislave stali realitou, je potrebné prijať dodatok štatútu hlavného mesta.

Ten totiž upravuje deľbu kompetencií hlavného mesta a bratislavských mestských častí vo veci užívania komunikácií.

Zároveň splnomocňuje mestské časti schváliť všeobecne záväzné nariadenie v miestnom zastupiteľstve. Jeho obsahom je najmä úprava výšky úhrady za dočasné parkovanie.

Skryť Vypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME Bratislava

Inzercia - Tlačové správy

  1. Bývanie v meste predlžuje život
  2. Zodpovedné podnikanie je témou aj pre slovenské spoločnosti
  3. Pomôžte ľuďom v núdzi v najväčšej potravinovej zbierke v Tescu
  4. Porsche Unseen: Tajné projekty dizajnérskej kuchyne, časť druhá
  5. Slnko a teplo aj cez sviatky: Do Egypta sa vracajú dovolenkári
  6. Aká je chémia vôní
  7. Helske očarila nemeckých dôchodcov
  8. Koronakríza: Ako vyzerá jeden deň operátorky infolinky?
  9. Tento rok by mal 70: Legenda Karola Duchoňa ožije u vás doma
  10. OFFICE ROKA 2020 poukáže na transformáciu pracovného prostredia
  1. Pomôžte ľuďom v núdzi v najväčšej potravinovej zbierke v Tescu
  2. Aké sú dopady pandémie na financie ľudí?
  3. METROPOLIS prináša mestské bývanie vo vysokom štandarde
  4. Účastníci charitatívneho behu No Finish Line nabehali 26 007 km
  5. Porsche Unseen: Tajné projekty dizajnérskej kuchyne, časť druhá
  6. Slnko a teplo aj cez sviatky: Do Egypta sa vracajú dovolenkári
  7. Počúvaním hluku chránime váš sluch
  8. Aká je chémia vôní
  9. Helske očarila nemeckých dôchodcov
  10. Tipy na cenovo výhodné vianočné darčeky, ktoré aj potešia
  1. Slovenská firma reformuje tradičné multimiliardové odvetvie 29 718
  2. Budíte sa počas spánku? Toto sú hlavné príčiny 17 683
  3. Kaufland na Slovensku testoval novinku, ktorú zavádza v Európe 14 293
  4. Bezpečná dovolenka v exotike: Maldivy sú prešpikované zážitkami 10 764
  5. Mercedes-Benz opäť nadizajnoval budúcnosť 8 587
  6. Novodobý slovenský Baťa. Zamestnancom stavia domy 8 446
  7. Viete, aká je skutočná cena smartfónu? Číslo vás prekvapí 8 117
  8. Čo ovplyvňuje chuť kačacieho mäsa? Tieto dve veci 7 819
  9. Predplatená telefónna karta s kreditom 10 € v denníku SME 7 720
  10. Nástrahy online vyučovania, o ktorých sa nehovorí 7 491
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu