BRATISLAVA. V Bratislave dá v tomto roku magistrát opraviť cesty za 16 miliónov eur. S prácami chce začať v marci na Bajkalskej ulici, a to v úseku od Prístavného mosta po križovatku Bajkalská – Trnavská. Vo štvrtok to oznámil primátor Bratislavy.

Masívna oprava
V tomto roku čaká Bratislavu podľa primátora masívna oprava komunikácií.
„Spolu s 50 kilometrami z roku 2016 a 50 kilometrami z roku 2017 bude mať hlavné mesto počas troch rokov opravených 200 kilometrov komunikácií,“ povedal Ivo Nesrovnal, primátor Bratislavy.
Okrem hlavných ťahov sa budú opravovať aj cesty v každej mestskej časti. V Starom Meste to napríklad bude Brnianska a Cintorínska.
V Novom Meste sa opraví Račianska a Odborárska, v Petržalke Panónska, Dolnozemská či Mamateyova, v Rači Pri Vinohradoch a Púchovská, vo Vrakuni Hradská a vo Vajnoroch Roľnícka.
S podporou štátu
Oprava sto kilometrov komunikácií vyjde na šestnásť miliónov eur, sedem miliónov dá mesto zo svojho rozpočtu a deväť miliónov eur je z dotácie od štátu.

Primátor zároveň potvrdil plán kompletne vymeniť vozovku na deviatich hlavných bratislavských radiálach a troch spojniciach k týmto cestám do konca roka 2021 .
„Začíname na Bajkalskej, čo je reakcia mesta na to, že štát bude stavať diaľnicu D4 a rýchlostnú cestu R7. Práve tu sa bude koncentrovať aj prvý nápor áut a vodičov,“ vysvetlil Nesrovnal.
Väčšina ciest sa bude podľa jeho slov opravovať v letných mesiacoch, magistrát chce čo najviac využiť prázdninové obdobie.
Všetky práce by mali byť hotové najneskôr v októbri. V tomto roku plánuje samospráva opraviť aj zhruba desať kilometrov chodníkov a 25 ník na zastávkach MHD.
Obmedzenia na cestách
Vodiči budú pre práce na cestách musieť počítať aj s obmedzeniami. Magistrát bude o nich informovať na svojom webe, sociálnych sieťach či cez dopravné a navigačné aplikácie.
Novinkou budú elektronické informačné tabule na komunikáciách, ktoré sa budú opravovať, niekoľko dní pred spustením stavebných prác.
„Chceme aj týmto spôsobom upozorniť vodičov, odkedy sa bude na ceste pracovať a aby možno zvolili inú trasu alebo iný spôsob dopravy,“ poznamenal Nesrovnal.