Druhá etapa trate do Petržalky musí byť hotová do päť rokov, tvrdí Nesrovnal

Pôvodný projekt výstavby so štvorprúdovou cestou muselo mesto prepracovať.

Pohľad na električkovú trať smerom na konečnú zastávku električky v Petržalke na Bosákovej ulici.(Zdroj: TASR/Štefan Puškáš)

BRATISLAVA. Výstavba druhej etapy električkovej trate do bratislavskej mestskej časti Petržalka musí byť hotová do konca roka 2023.

Vyhlásil to primátor Bratislavy Ivo Nesrovnal s tým, že pôvodný projekt výstavby so štvorprúdovou cestou muselo mesto prepracovať.

Popri trati cestu stavať nebudú

“Vyhoveli sme obyvateľom Petržalky, ktorí so štvorprúdovou cestou nesúhlasili, a cestu sme z projektu vyhodili. Zároveň sme v projekte opravili aj priechody pre chodcov, kde boli tiež chyby,“ informoval ďalej Nesrovnal.

Prečítajte si tiež: Električkovú trať v Petržalke v máji stavať nezačnú

Primátor dodal, že táto zmena znamenala, že okresný úrad si znovu vyžiadal posúdenie dopadu stavby na životné prostredie a tým nastal v tejto veci časový posun.

“V decembri 2017 sme dostali výsledky posúdenia dopadu stavby na životné prostredie a závery, ktoré tam sú, následne preklopíme do projektu. Projekt pôjde potom na kontrolu, respektíve na ministerstvo dopravy, kde sa urobí štátna expertíza. Paralelne mesto pripravuje žiadosť o územné rozhodnutie a stavebné povolenie. Taktiež budeme musieť absolvovať proces verejného obstarávania zhotoviteľa, teda toho, kto tú stavbu postaví,“ vysvetlil primátor ďalšie kroky mesta.

Električková trať z Bosákovej po Janíkov dvor bude napojená na už existujúcu mestskú hromadnú dopravu tak, aby cestujúci maximálne využili električkovú dopravu z mestskej časti Petržalka do Starého Mesta.

Popri električkovej trase nebudú stavať žiadnu cestu, mesto ráta s vybudovaním cyklochodníkov pozdĺž celej električkovej trasy.

Dvojkoľajná trať bude dlhá 3,78 kilometra a mala by mať sedem zastávok - Chorvátske rameno, Gessayova, Zrkadlový háj, Stred, Veľký Draždiak, Lietavská a Janíkov dvor.

Trať bude pokračovaním už existujúceho úseku zo Šafárikovho námestia cez Starý most po Bosákovu ulicu. Jej výstavba bude stáť približne sto miliónov eur, o ktoré sa mesto bude uchádzať z Európskej únie.

Mesto sa spýta ľudí

Projekt predĺženia električkovej trate na koniec Petržalky chce hlavné mesto spojiť i s vytvorením nového urbanistického konceptu v centrálnom petržalskom koridore, ktorým bude električková trať prechádzať.

Prečítajte si tiež: V Petržalke pribudli polopodzemné kontajnery

Predstavou mesta, s ktorou sa obracia na obyvateľov Petržalky, je, aby v tomto priestore našli rezidenti to, čo im v súčasnosti chýba.

Hlavné mesto preto v týchto dňoch sprístupní na svojom webe dotazník, prostredníctvom ktorého chce zistiť, aké očakávania i nároky kladú na centrálnu petržalskú zónu samotní obyvatelia.

"Dotazník zisťuje aj to, či sú Petržalčania naklonení skôr tomu, aby Petržalka poskytovala hlavne miesto na bývanie a relax, alebo by privítali, ak by sa z Petržalky stalo to, čomu urbanisti hovoria mesto krátkych vzdialeností - kde je všetko blízko, bývanie, úrady, služby, práca," uviedla hlavná architektka Bratislavy Ingrid Konrad.

Rozvoj centrálnej petržalskej osi by mal podľa jej slov sledovať to, aby okolie električkovej trate ponúkalo i novú kultúrno-spoločenskú funkcionalitu a centrálna časť integrovala funkcie verejného záujmu, ktoré sú v súčasnosti vytláčané na okraj Petržalky.

Primátor Bratislavy Ivo Nesrovnal ju doplnil, že výzvou je z Petržalky urobiť plnohodnotný urbanistický celok. "Aby mala aj svoje centrum, ktoré doteraz nemá," povedal.

Dotazník bude súčasťou spracovávanej urbanistickej štúdie a riešenia centrálnej rozvojovej osi Petržalky. Okrem webu ho mesto sprístupní aj prostredníctvom tematickej prehliadky prezentujúcej rozpracovanú urbanistickú štúdiu. Tejto téme by mal byť venovaný celý týždeň v priestoroch ARCHA na Uršulínskej ulici.

Na spracúvanie osobných údajov sa vzťahujú Zásady ochrany osobných údajov a Pravidlá používania cookies. Pred zadaním e-mailovej adresy sa, prosím, dôkladne oboznámte s týmito dokumentmi.

Najčítanejšie na SME Bratislava

Inzercia - Tlačové správy

  1. Tipy, kam so školákmi na dovolenku cez jarné prázdniny
  2. Jedli ste už ružovú čokoládu?
  3. Slováci ako prví precestujú 7 divov sveta privátnym lietadlom
  4. Dobrým anjelom aj vďaka pár klikom na Instagrame
  5. Odhadovaný výnos 7,5 % ročne
  6. Obrovské zľavy na skladové Volkswageny
  7. Iba dnes: Ročné predplatné SME.sk za mimoriadnu cenu 26 eur
  8. Maurícius, Maldivy, Thajsko. Plavte sa po Indickom oceáne a Ázii
  9. Audi Q3 druhej generácie: akcia na úvod
  10. Sviatky a voľné dni 2019: Využite ich naplno a oddychujte viac
  1. Rok 2019: Začína sa éra informačného osvietenstva
  2. Tipy, kam so školákmi na dovolenku cez jarné prázdniny
  3. Pozvánka na udeľovanie ceny – ABF Slovakia Bakalár 2018
  4. Jedli ste už ružovú čokoládu?
  5. Deň otvorených dverí Stavebnej fakulty STU
  6. Hlas Schwarzeneggera v autokameře Mio MiVue J85 WiFi vás ochrání
  7. Slováci ako prví precestujú 7 divov sveta privátnym lietadlom
  8. Dobrým anjelom aj vďaka pár klikom na Instagrame
  9. Odhadovaný výnos 7,5 % ročne
  10. Obrovské zľavy na skladové Volkswageny
  1. Obrovské zľavy na skladové Volkswageny 13 840
  2. Iba dnes: Ročné predplatné SME.sk za mimoriadnu cenu 26 eur 11 833
  3. Maurícius, Maldivy, Thajsko. Plavte sa po Indickom oceáne a Ázii 10 480
  4. Sviatky a voľné dni 2019: Využite ich naplno a oddychujte viac 9 236
  5. Slováci ako prví precestujú 7 divov sveta privátnym lietadlom 5 820
  6. Hodnotenie profesionála: Aká je dovolenka v Ománe? 5 578
  7. Odhadovaný výnos 7,5 % ročne 3 989
  8. Tipy, kam so školákmi na dovolenku cez jarné prázdniny 3 975
  9. Jedli ste už ružovú čokoládu? 3 335
  10. Zrážka s lyžiarom na svahu Vás môže vyjsť poriadne draho 3 153