BRATISLAVA. Výstavba druhej etapy električkovej trate do bratislavskej mestskej časti Petržalka musí byť hotová do konca roka 2023.
Vyhlásil to primátor Bratislavy Ivo Nesrovnal s tým, že pôvodný projekt výstavby so štvorprúdovou cestou muselo mesto prepracovať.
Popri trati cestu stavať nebudú
“Vyhoveli sme obyvateľom Petržalky, ktorí so štvorprúdovou cestou nesúhlasili, a cestu sme z projektu vyhodili. Zároveň sme v projekte opravili aj priechody pre chodcov, kde boli tiež chyby,“ informoval ďalej Nesrovnal.
Električkovú trať v Petržalke v máji stavať nezačnú ČítajtePrimátor dodal, že táto zmena znamenala, že okresný úrad si znovu vyžiadal posúdenie dopadu stavby na životné prostredie a tým nastal v tejto veci časový posun.
“V decembri 2017 sme dostali výsledky posúdenia dopadu stavby na životné prostredie a závery, ktoré tam sú, následne preklopíme do projektu. Projekt pôjde potom na kontrolu, respektíve na ministerstvo dopravy, kde sa urobí štátna expertíza. Paralelne mesto pripravuje žiadosť o územné rozhodnutie a stavebné povolenie. Taktiež budeme musieť absolvovať proces verejného obstarávania zhotoviteľa, teda toho, kto tú stavbu postaví,“ vysvetlil primátor ďalšie kroky mesta.
Električková trať z Bosákovej po Janíkov dvor bude napojená na už existujúcu mestskú hromadnú dopravu tak, aby cestujúci maximálne využili električkovú dopravu z mestskej časti Petržalka do Starého Mesta.
Popri električkovej trase nebudú stavať žiadnu cestu, mesto ráta s vybudovaním cyklochodníkov pozdĺž celej električkovej trasy.
Dvojkoľajná trať bude dlhá 3,78 kilometra a mala by mať sedem zastávok - Chorvátske rameno, Gessayova, Zrkadlový háj, Stred, Veľký Draždiak, Lietavská a Janíkov dvor.
Trať bude pokračovaním už existujúceho úseku zo Šafárikovho námestia cez Starý most po Bosákovu ulicu. Jej výstavba bude stáť približne sto miliónov eur, o ktoré sa mesto bude uchádzať z Európskej únie.
Mesto sa spýta ľudí
Projekt predĺženia električkovej trate na koniec Petržalky chce hlavné mesto spojiť i s vytvorením nového urbanistického konceptu v centrálnom petržalskom koridore, ktorým bude električková trať prechádzať.
V Petržalke pribudli polopodzemné kontajnery ČítajtePredstavou mesta, s ktorou sa obracia na obyvateľov Petržalky, je, aby v tomto priestore našli rezidenti to, čo im v súčasnosti chýba.
"Dotazník zisťuje aj to, či sú Petržalčania naklonení skôr tomu, aby Petržalka poskytovala hlavne miesto na bývanie a relax, alebo by privítali, ak by sa z Petržalky stalo to, čomu urbanisti hovoria mesto krátkych vzdialeností - kde je všetko blízko, bývanie, úrady, služby, práca," uviedla hlavná architektka Bratislavy Ingrid Konrad.
Rozvoj centrálnej petržalskej osi by mal podľa jej slov sledovať to, aby okolie električkovej trate ponúkalo i novú kultúrno-spoločenskú funkcionalitu a centrálna časť integrovala funkcie verejného záujmu, ktoré sú v súčasnosti vytláčané na okraj Petržalky.
Primátor Bratislavy Ivo Nesrovnal ju doplnil, že výzvou je z Petržalky urobiť plnohodnotný urbanistický celok. "Aby mala aj svoje centrum, ktoré doteraz nemá," povedal.
Dotazník bude súčasťou spracovávanej urbanistickej štúdie a riešenia centrálnej rozvojovej osi Petržalky. Okrem webu ho mesto sprístupní aj prostredníctvom tematickej prehliadky prezentujúcej rozpracovanú urbanistickú štúdiu. Tejto téme by mal byť venovaný celý týždeň v priestoroch ARCHA na Uršulínskej ulici.