SME
Štvrtok, 1. december, 2022 | Meniny má Edmund

Druhá etapa trate do Petržalky musí byť hotová do päť rokov, tvrdí Nesrovnal

Pôvodný projekt výstavby so štvorprúdovou cestou muselo mesto prepracovať.

Pohľad na električkovú trať smerom na konečnú zastávku električky v Petržalke na Bosákovej ulici.Pohľad na električkovú trať smerom na konečnú zastávku električky v Petržalke na Bosákovej ulici. (Zdroj: TASR/Štefan Puškáš)

BRATISLAVA. Výstavba druhej etapy električkovej trate do bratislavskej mestskej časti Petržalka musí byť hotová do konca roka 2023.

Vyhlásil to primátor Bratislavy Ivo Nesrovnal s tým, že pôvodný projekt výstavby so štvorprúdovou cestou muselo mesto prepracovať.

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Popri trati cestu stavať nebudú

“Vyhoveli sme obyvateľom Petržalky, ktorí so štvorprúdovou cestou nesúhlasili, a cestu sme z projektu vyhodili. Zároveň sme v projekte opravili aj priechody pre chodcov, kde boli tiež chyby,“ informoval ďalej Nesrovnal.

SkryťVypnúť reklamu
Prečítajte si tiež: Električkovú trať v Petržalke v máji stavať nezačnú Čítajte 

Primátor dodal, že táto zmena znamenala, že okresný úrad si znovu vyžiadal posúdenie dopadu stavby na životné prostredie a tým nastal v tejto veci časový posun.

“V decembri 2017 sme dostali výsledky posúdenia dopadu stavby na životné prostredie a závery, ktoré tam sú, následne preklopíme do projektu. Projekt pôjde potom na kontrolu, respektíve na ministerstvo dopravy, kde sa urobí štátna expertíza. Paralelne mesto pripravuje žiadosť o územné rozhodnutie a stavebné povolenie. Taktiež budeme musieť absolvovať proces verejného obstarávania zhotoviteľa, teda toho, kto tú stavbu postaví,“ vysvetlil primátor ďalšie kroky mesta.

Električková trať z Bosákovej po Janíkov dvor bude napojená na už existujúcu mestskú hromadnú dopravu tak, aby cestujúci maximálne využili električkovú dopravu z mestskej časti Petržalka do Starého Mesta.

SkryťVypnúť reklamu

Popri električkovej trase nebudú stavať žiadnu cestu, mesto ráta s vybudovaním cyklochodníkov pozdĺž celej električkovej trasy.

Dvojkoľajná trať bude dlhá 3,78 kilometra a mala by mať sedem zastávok - Chorvátske rameno, Gessayova, Zrkadlový háj, Stred, Veľký Draždiak, Lietavská a Janíkov dvor.

Trať bude pokračovaním už existujúceho úseku zo Šafárikovho námestia cez Starý most po Bosákovu ulicu. Jej výstavba bude stáť približne sto miliónov eur, o ktoré sa mesto bude uchádzať z Európskej únie.

Mesto sa spýta ľudí

Projekt predĺženia električkovej trate na koniec Petržalky chce hlavné mesto spojiť i s vytvorením nového urbanistického konceptu v centrálnom petržalskom koridore, ktorým bude električková trať prechádzať.

Prečítajte si tiež: V Petržalke pribudli polopodzemné kontajnery Čítajte 

Predstavou mesta, s ktorou sa obracia na obyvateľov Petržalky, je, aby v tomto priestore našli rezidenti to, čo im v súčasnosti chýba.

SkryťVypnúť reklamu

Hlavné mesto preto v týchto dňoch sprístupní na svojom webe dotazník, prostredníctvom ktorého chce zistiť, aké očakávania i nároky kladú na centrálnu petržalskú zónu samotní obyvatelia.

"Dotazník zisťuje aj to, či sú Petržalčania naklonení skôr tomu, aby Petržalka poskytovala hlavne miesto na bývanie a relax, alebo by privítali, ak by sa z Petržalky stalo to, čomu urbanisti hovoria mesto krátkych vzdialeností - kde je všetko blízko, bývanie, úrady, služby, práca," uviedla hlavná architektka Bratislavy Ingrid Konrad.

Rozvoj centrálnej petržalskej osi by mal podľa jej slov sledovať to, aby okolie električkovej trate ponúkalo i novú kultúrno-spoločenskú funkcionalitu a centrálna časť integrovala funkcie verejného záujmu, ktoré sú v súčasnosti vytláčané na okraj Petržalky.

Primátor Bratislavy Ivo Nesrovnal ju doplnil, že výzvou je z Petržalky urobiť plnohodnotný urbanistický celok. "Aby mala aj svoje centrum, ktoré doteraz nemá," povedal.

Dotazník bude súčasťou spracovávanej urbanistickej štúdie a riešenia centrálnej rozvojovej osi Petržalky. Okrem webu ho mesto sprístupní aj prostredníctvom tematickej prehliadky prezentujúcej rozpracovanú urbanistickú štúdiu. Tejto téme by mal byť venovaný celý týždeň v priestoroch ARCHA na Uršulínskej ulici.

SkryťVypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME Bratislava

Inzercia - Tlačové správy

  1. Lesníctvo, drevárstvo, ekológia a technika sú životný štýl!
  2. Sme Univerzita, ktorá nosí úspech v mene
  3. Ťažko uveriť, že aj takto kvalitne sa dá študovať na Slovensku
  4. Mikuláš prinesie plné vrece prekvapení aj v novej rodinnej telke
  5. Konečne moderná životná poisťovňa bez nepríjemných prekvapení
  6. Deti potrebujú rodinu na optimálny vývoj
  7. Ako sa dostať k darčeku výhodnejšie? Skúste túto možnosť.
  8. Obnovte svoj dom so službou Obnov dom so SSE
  1. dm a jej zákazníci podporili inštaláciu fotovoltických panelov
  2. Zimná ríša divov Maďarska
  3. Konečne moderná životná poisťovňa bez nepríjemných prekvapení
  4. Mikuláš prinesie plné vrece prekvapení aj v novej rodinnej telke
  5. Deti potrebujú rodinu na optimálny vývoj
  6. Ako sa účinne vyrovnať s energetickou krízou? Spôsobov je viac
  7. SPŠ strojnícka v Prešove úspešne realizuje program Erasmus+
  8. Kríza nie je dôvodom na zmrazovanie miezd
  1. Po pohlavnom styku by sa ženy mali čo najskôr vymočiť. Muži nie 12 087
  2. Hotely, strava, pláže, služby. Aká je dovolenka v Punta Cana? 6 927
  3. Niektorí ľudia nemajú pracovné návyky. Ako dlho trvá zmeniť to? 5 007
  4. Zarábame milióny, no jachtu na Malorke nemám 4 043
  5. TESCO pokračuje v raste.Otvorilo predajňu v Kysuckom Novom Meste 2 071
  6. Deti potrebujú rodinu na optimálny vývoj 1 315
  7. Diplom, na ktorý budeš právom hrdý. Študuj u nás. 1 111
  8. Liečba rakoviny sa u nás výrazne zlepší. Bude to stáť 300-tisíc 1 070
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu

Blogy SME

  1. Metropolitný inštitút Bratislavy: Umenie vo verejnom priestore by nemali nahrádzať vyprázdnené atrakcie
  2. Monika Nagyova: Úprimné pozdravy z Bratislavy: Ľudia nosia vo vreckách nože a ešte sa tým chvastajú.
  3. Oskar Kaman: Ako magistrát (ne)získal 1,6 milióna eur do rozpočtu
  4. Michal Feik: Zmena klímy v mestách. Výsledky prieskumu obyvateľov
  5. Martin Gajdoš: Prečo sa o trhovisko na Žilinskej oplatí bojovať?
  6. Róbert Thomas: Budíček! Vstávajte, prišli smetiari
  7. Jozef Drahovský: Priechod na druhý svet je v Bratislave
  8. Martina Hilbertová: Márnivé dcéry z Bratislavy: Novomestská parkovacia: Firma bez kontroly, ktorá nepodnikala, iba míňala
  1. Grácz Ján: Po 62 odberoch končím s dobrovoľným darovaním krvi. Všeobecná zdravotná odmieta otcovi preplatiť liečbu. 237 959
  2. Juraj Karpiš: Ako investovať a sporiť, keď spľasla matka všetkých bublín a hrozí recesia 15 907
  3. Michael Achberger: 7 tajných tipov na chudnutie: malé zmeny, veľké výsledky 6 182
  4. Jana Melišová: V závoji hmly 5 953
  5. Jiří Ščobák: Put*n neumí číst historii: Vybudoval ukrajinský národ, nakopl civilizovaný svět 4 983
  6. Mária Križanová: Matematika a matikári. 3 274
  7. Ján Valchár: 9 mesiacov štvordňovej operácie (a najlepšia investícia histórie). 3 037
  8. Ľuboš Vodička: Železnica na Slovensku: Myjavský viadukt 2 425
  1. Jiří Ščobák: Put*n neumí číst historii: Vybudoval ukrajinský národ, nakopl civilizovaný svět
  2. Jiří Ščobák: Je 6 000 mrtvých v Kataru moc?
  3. Monika Nagyova: Staré dievky z Luníka IX
  4. Juraj Karpiš: Ako investovať a sporiť, keď spľasla matka všetkých bublín a hrozí recesia
  5. Jiří Ščobák: Nechci se otužovat, ale v praxi to trochu dělám
  6. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 51. - Antarktída - Prvá Byrdova antarktická expedícia (1928 - 1930) - 3/3, Prelet nad južným pólom
  7. Jiří Ščobák: Chcete výborný seriál s nestandardním příběhem? Chcete krásnou herečku a herce, kteří umí hrát? Teplo lidské duše? Strašidelný zámek a psychiatrii?
  8. Jiří Ščobák: Porazíme infláciu? Ako vznikla, kto za ňu môže a ako ju riešiť?
SkryťZatvoriť reklamu