Druhá etapa trate do Petržalky musí byť hotová do päť rokov, tvrdí Nesrovnal

Pôvodný projekt výstavby so štvorprúdovou cestou muselo mesto prepracovať.

Pohľad na električkovú trať smerom na konečnú zastávku električky v Petržalke na Bosákovej ulici.Pohľad na električkovú trať smerom na konečnú zastávku električky v Petržalke na Bosákovej ulici.(Zdroj: TASR/Štefan Puškáš)

BRATISLAVA. Výstavba druhej etapy električkovej trate do bratislavskej mestskej časti Petržalka musí byť hotová do konca roka 2023.

Vyhlásil to primátor Bratislavy Ivo Nesrovnal s tým, že pôvodný projekt výstavby so štvorprúdovou cestou muselo mesto prepracovať.

Popri trati cestu stavať nebudú

“Vyhoveli sme obyvateľom Petržalky, ktorí so štvorprúdovou cestou nesúhlasili, a cestu sme z projektu vyhodili. Zároveň sme v projekte opravili aj priechody pre chodcov, kde boli tiež chyby,“ informoval ďalej Nesrovnal.

Prečítajte si tiež: Električkovú trať v Petržalke v máji stavať nezačnú

Primátor dodal, že táto zmena znamenala, že okresný úrad si znovu vyžiadal posúdenie dopadu stavby na životné prostredie a tým nastal v tejto veci časový posun.

“V decembri 2017 sme dostali výsledky posúdenia dopadu stavby na životné prostredie a závery, ktoré tam sú, následne preklopíme do projektu. Projekt pôjde potom na kontrolu, respektíve na ministerstvo dopravy, kde sa urobí štátna expertíza. Paralelne mesto pripravuje žiadosť o územné rozhodnutie a stavebné povolenie. Taktiež budeme musieť absolvovať proces verejného obstarávania zhotoviteľa, teda toho, kto tú stavbu postaví,“ vysvetlil primátor ďalšie kroky mesta.

Električková trať z Bosákovej po Janíkov dvor bude napojená na už existujúcu mestskú hromadnú dopravu tak, aby cestujúci maximálne využili električkovú dopravu z mestskej časti Petržalka do Starého Mesta.

Popri električkovej trase nebudú stavať žiadnu cestu, mesto ráta s vybudovaním cyklochodníkov pozdĺž celej električkovej trasy.

Dvojkoľajná trať bude dlhá 3,78 kilometra a mala by mať sedem zastávok - Chorvátske rameno, Gessayova, Zrkadlový háj, Stred, Veľký Draždiak, Lietavská a Janíkov dvor.

Trať bude pokračovaním už existujúceho úseku zo Šafárikovho námestia cez Starý most po Bosákovu ulicu. Jej výstavba bude stáť približne sto miliónov eur, o ktoré sa mesto bude uchádzať z Európskej únie.

Mesto sa spýta ľudí

Projekt predĺženia električkovej trate na koniec Petržalky chce hlavné mesto spojiť i s vytvorením nového urbanistického konceptu v centrálnom petržalskom koridore, ktorým bude električková trať prechádzať.

Prečítajte si tiež: V Petržalke pribudli polopodzemné kontajnery

Predstavou mesta, s ktorou sa obracia na obyvateľov Petržalky, je, aby v tomto priestore našli rezidenti to, čo im v súčasnosti chýba.

Hlavné mesto preto v týchto dňoch sprístupní na svojom webe dotazník, prostredníctvom ktorého chce zistiť, aké očakávania i nároky kladú na centrálnu petržalskú zónu samotní obyvatelia.

"Dotazník zisťuje aj to, či sú Petržalčania naklonení skôr tomu, aby Petržalka poskytovala hlavne miesto na bývanie a relax, alebo by privítali, ak by sa z Petržalky stalo to, čomu urbanisti hovoria mesto krátkych vzdialeností - kde je všetko blízko, bývanie, úrady, služby, práca," uviedla hlavná architektka Bratislavy Ingrid Konrad.

Rozvoj centrálnej petržalskej osi by mal podľa jej slov sledovať to, aby okolie električkovej trate ponúkalo i novú kultúrno-spoločenskú funkcionalitu a centrálna časť integrovala funkcie verejného záujmu, ktoré sú v súčasnosti vytláčané na okraj Petržalky.

Primátor Bratislavy Ivo Nesrovnal ju doplnil, že výzvou je z Petržalky urobiť plnohodnotný urbanistický celok. "Aby mala aj svoje centrum, ktoré doteraz nemá," povedal.

Dotazník bude súčasťou spracovávanej urbanistickej štúdie a riešenia centrálnej rozvojovej osi Petržalky. Okrem webu ho mesto sprístupní aj prostredníctvom tematickej prehliadky prezentujúcej rozpracovanú urbanistickú štúdiu. Tejto téme by mal byť venovaný celý týždeň v priestoroch ARCHA na Uršulínskej ulici.

Na spracúvanie osobných údajov sa vzťahujú Zásady ochrany osobných údajov a Pravidlá používania cookies. Pred zadaním e-mailovej adresy sa, prosím, dôkladne oboznámte s týmito dokumentmi.

Najčítanejšie na SME Bratislava

Inzercia - Tlačové správy

  1. Premýšľate o aute do 10 000 eur? Poradíme vám, ako nenaletieť
  2. Žiaci sa šikanovali, dnes si pomáhajú. Pomohlo sedem krokov
  3. Doplňte si knižnicu o svetovú klasiku už od 99 centov
  4. Investment Advisory Guide for Slovakia
  5. Jazdili sme na novom Volkswagene T-Cross!
  6. Slovensko čaká najdôležitejšie politické rozhodnutie roka
  7. Obľúbené Tunisko sa vracia do ponuky dovoleniek na rok 2019
  8. Máte pri čítaní „krátke ruky“? Vitajte vo svete štyridsiatnikov
  9. Test LG OLED B8: špičkový 4K televízor za cenu, akú ste nečakali
  10. Netradičná dovolenka? Plavba Stredomorím aj s letenkami v cene
  1. Recenze youtubera JeezyJ: jak dopadla autokamera Mio MiVue 785 ?
  2. Burza pracovných príležitostí opäť na Stavebnej fakulte STU
  3. Počet ochorení na rakovinu stále stúpa. Nepodceňujte prevenciu
  4. Doplňte si knižnicu o svetovú klasiku už od 99 centov
  5. Žiaci sa šikanovali, dnes si pomáhajú. Pomohlo sedem krokov
  6. Forum Prešov má platné stavebné povolenie a začína s výstavbou
  7. Slávnostná inaugurácia rektora a dekanov fakúlt EU v Bratislave
  8. Investment Advisory Guide for Slovakia
  9. Ako naučiť vaše deti správne zaobchádzať s peniazmi?
  10. Spolupráca Katedry architektúry SvF s mestskou časťou Dúbravka
  1. Slovensko čaká najdôležitejšie politické rozhodnutie roka 25 671
  2. Premýšľate o aute do 10 000 eur? Poradíme vám, ako nenaletieť 23 022
  3. Netradičná dovolenka? Plavba Stredomorím aj s letenkami v cene 14 928
  4. Prievidzská firma je malý zázrak. Uznáva ju americké letectvo 14 150
  5. Žiaci sa šikanovali, dnes si pomáhajú. Pomohlo sedem krokov 13 377
  6. Obľúbené Tunisko sa vracia do ponuky dovoleniek na rok 2019 12 699
  7. Test LG OLED B8: špičkový 4K televízor za cenu, akú ste nečakali 10 176
  8. Máte pri čítaní „krátke ruky“? Vitajte vo svete štyridsiatnikov 6 954
  9. Príspevok až 1750 € môžu získať záujemcovia o solárne kolektory 4 125
  10. Ako veľmi eko sa dá byť vo firme s 2 300 zamestnancami? 3 376