Vrakuňa chce byť bez vonkajšej reklamy

Bratislavská Vrakuňa chce byť prvou mestskou časťou, ktorá zo svojich pozemkov úplne odstráni vonkajšiu reklamu.

Reklamná spoločnosť odstránila prvé svoje bilboardy.(Zdroj: TASR)

VRAKUŇA. Vrakuňa chce byť prvou mestskou časťou, ktorá zo svojich pozemkov úplne odstráni vonkajšiu reklamu.

"Do miestneho zastupiteľstva pripravujem úplne prevratný návrh, aby sa Vrakuňa ako prvá a zatiaľ jediná mestská časť v Bratislave úplne vzdala všetkých reklamných plôch," vyhlásil vrakunský starosta Martin Kuruc. Tým sa chce samospráva v horizonte niekoľkých rokov stať príkladom mestskej časti bez reklamného smogu.

Prečítajte si tiež: Z Bratislavy odstránia ďalších sto nelegálnych reklám

V súvislosti s rôznymi reklamnými nosičmi a bilbordmi zorganizoval medzi miestnymi obyvateľmi anketu. V nej Vrakunčania povedali "svoje jasné nie" reklamným plochám.

Článok pokračuje pod video reklamou

"Sadol som si s mojím tímom a diskutovali sme o tom, ako urobiť viditeľné riešenie, nielen kozmetické zmeny," priblížil Kuruc.

V prvom kroku sa pozreli na štyri nové reklamné plochy, ktoré nedávno pribudli na súkromnom pozemku pri malodunajskej promenáde.

"So zástupcami vlastníka sme sa dohodli, že na februárové zastupiteľstvo pripravíme návrh na zámenu pozemkov," doplnil starosta. Ak miestni poslanci jeho návrh schvália a mestská časť sa stane vlastníkom pozemkov, miestny úrad odstráni všetky reklamné zariadenia v tejto lokalite.

Prečítajte si tiež: Staré Mesto odstránilo reklamné trojnožky spoločnosti PRE SENT

V uplynulom roku vedenie mestskej časti spolu s bratislavským magistrátom rozhodlo o zrušení 16 reklamných plôch. V tomto roku nepredĺžilo povolenie pre ďalších šesť plôch.

Keďže mestské časti majú veľmi obmedzené, resp. takmer žiadne možnosti, ako zamedziť reklame na súkromných pozemkoch, napríklad na bránach či plotoch, chce samospráva vyzvať majiteľov, aby zvážili zahlcovanie mesta reklamným vizuálnym smogom. Ten totiž zároveň zacláňa vo výhľade vodičom a zavadzia chodcom.

Na spracúvanie osobných údajov sa vzťahujú Zásady ochrany osobných údajov a Pravidlá používania cookies. Pred zadaním e-mailovej adresy sa, prosím, dôkladne oboznámte s týmito dokumentmi.

Najčítanejšie na SME Bratislava

Inzercia - Tlačové správy

  1. Koľko minút pracujeme na jednu kávu či novú kuchyňu?
  2. Odborári pokračujú v zbieraní podpisov za zastropovanie dôchodku
  3. Umenie investovať: Nemusíte byť znalec, aby ste zhodnotili krásu
  4. Reportáž: Ako sa vyrába slovenské akostné víno
  5. Dana Kleinert sa vzdáva v prospech zmeny v Starom Meste
  6. Union ponúka množstvo výhod pre deti aj matky
  7. Tip hypošpecialistu: Najlepší čas na Adlerovu je teraz!
  8. Jana Vaľová: Pokračujme po dobrej ceste
  9. Prečo sú pneumatiky dôležitejšie ako bezpečnostné pásy?
  10. Koho výrobky naozaj kupujete v McDonald's?
  1. Rozprávkové tankovanie
  2. AAA Auto zorganizovalo autogramiádu
  3. Union ponúka množstvo výhod pre deti aj matky
  4. Umenie investovať: Nemusíte byť znalec, aby ste zhodnotili krásu
  5. Dana Kleinert sa vzdáva v prospech zmeny v Starom Meste
  6. Reportáž: Ako sa vyrába slovenské akostné víno
  7. Tip hypošpecialistu: Najlepší čas na Adlerovu je teraz!
  8. Jana Vaľová: Pokračujme po dobrej ceste
  9. Dôležité zmeny v založení s.r.o. od 1.9.2018
  10. Stíhame napredovať s technológiami? Môže už byť neskoro
  1. Odborníčka na výživu: Večera maximálne 4 hodiny pred spánkom 21 473
  2. Stíhame napredovať s technológiami? Môže už byť neskoro 12 899
  3. Kvíz o zatepľovaní zvládne iba odborník. Trúfate si? 12 419
  4. Poznáte zaujímavosti Malty? Tieto lákajú turistov najviac 11 391
  5. Koho výrobky naozaj kupujete v McDonald's? 9 120
  6. Bezpečné bývanie pre rodiny s deťmi? Na toto nezabudnite 8 534
  7. Vodič dostal jasný odkaz: Na cyklotrase sa neparkuje 6 912
  8. Reportáž: Ako sa vyrába slovenské akostné víno 6 343
  9. Pokazila sa Vám práčka či chladnička? Nevolajte opravára! 4 872
  10. Koľko minút pracujeme na jednu kávu či novú kuchyňu? 4 401