Vrakuňa chce byť bez vonkajšej reklamy

Bratislavská Vrakuňa chce byť prvou mestskou časťou, ktorá zo svojich pozemkov úplne odstráni vonkajšiu reklamu.

Reklamná spoločnosť odstránila prvé svoje bilboardy.(Zdroj: TASR)

VRAKUŇA. Vrakuňa chce byť prvou mestskou časťou, ktorá zo svojich pozemkov úplne odstráni vonkajšiu reklamu.

"Do miestneho zastupiteľstva pripravujem úplne prevratný návrh, aby sa Vrakuňa ako prvá a zatiaľ jediná mestská časť v Bratislave úplne vzdala všetkých reklamných plôch," vyhlásil vrakunský starosta Martin Kuruc. Tým sa chce samospráva v horizonte niekoľkých rokov stať príkladom mestskej časti bez reklamného smogu.

Prečítajte si tiež: Z Bratislavy odstránia ďalších sto nelegálnych reklám

V súvislosti s rôznymi reklamnými nosičmi a bilbordmi zorganizoval medzi miestnymi obyvateľmi anketu. V nej Vrakunčania povedali "svoje jasné nie" reklamným plochám.

Článok pokračuje pod video reklamou

"Sadol som si s mojím tímom a diskutovali sme o tom, ako urobiť viditeľné riešenie, nielen kozmetické zmeny," priblížil Kuruc.

V prvom kroku sa pozreli na štyri nové reklamné plochy, ktoré nedávno pribudli na súkromnom pozemku pri malodunajskej promenáde.

"So zástupcami vlastníka sme sa dohodli, že na februárové zastupiteľstvo pripravíme návrh na zámenu pozemkov," doplnil starosta. Ak miestni poslanci jeho návrh schvália a mestská časť sa stane vlastníkom pozemkov, miestny úrad odstráni všetky reklamné zariadenia v tejto lokalite.

Prečítajte si tiež: Staré Mesto odstránilo reklamné trojnožky spoločnosti PRE SENT

V uplynulom roku vedenie mestskej časti spolu s bratislavským magistrátom rozhodlo o zrušení 16 reklamných plôch. V tomto roku nepredĺžilo povolenie pre ďalších šesť plôch.

Keďže mestské časti majú veľmi obmedzené, resp. takmer žiadne možnosti, ako zamedziť reklame na súkromných pozemkoch, napríklad na bránach či plotoch, chce samospráva vyzvať majiteľov, aby zvážili zahlcovanie mesta reklamným vizuálnym smogom. Ten totiž zároveň zacláňa vo výhľade vodičom a zavadzia chodcom.

Na spracúvanie osobných údajov sa vzťahujú Zásady ochrany osobných údajov a Pravidlá používania cookies. Pred zadaním e-mailovej adresy sa, prosím, dôkladne oboznámte s týmito dokumentmi.

Najčítanejšie na SME Bratislava

Inzercia - Tlačové správy

  1. Najkrajšie americké národné parky
  2. Letná ponuka: Predplatné SME.sk len za 9,90 €
  3. Keď Slováci krotia morský vietor
  4. Už aj čerpacia stanica OMV Spišská Nová Ves je v novom šate
  5. 10 tipov z histórie: ako zbohatnúť podľa úspešných velikánov
  6. Robila som domáci džem z ovocia z Kauflandu. Ako to dopadlo?
  7. Zákazníkov sme odmenili darčekmi v hodnote 250 000 €
  8. Porovnanie najobľúbenejších last minute destinácií
  9. Vizuálny smog je problém
  10. Reportáž: Na Záhorí vyrábajú svetové omietky
  1. Najkrajšie americké národné parky
  2. Podceňovať skúšobné jazdy sa pri výbere vozidla neoplatí
  3. Slováci nakupujú viac slovenskej zeleniny a ovocia ako vlani
  4. Plánovaním financií vás ani prísnejšie podmienky nezaskočia
  5. Letná ponuka: Predplatné SME.sk len za 9,90 €
  6. HB Reavis rozširuje svoje portfólio v Londýne už o piaty projekt
  7. Keď Slováci krotia morský vietor
  8. Ochrana pred tropickou horúčavou
  9. Pivovar Šariš investoval do kultúry
  10. Už aj čerpacia stanica OMV Spišská Nová Ves je v novom šate
  1. Porovnanie najobľúbenejších last minute destinácií 14 553
  2. 10 tipov z histórie: ako zbohatnúť podľa úspešných velikánov 8 320
  3. Najkrajšie americké národné parky 6 711
  4. Vizuálny smog je problém 3 465
  5. Najvýhodnejšia dovolenka v Tatrách a Liptove 2 989
  6. Letná ponuka: Predplatné SME.sk len za 9,90 € 2 846
  7. Volkswagen Arteon spája limuzínu s rodinou 2 383
  8. Už aj čerpacia stanica OMV Spišská Nová Ves je v novom šate 2 226
  9. Keď Slováci krotia morský vietor 1 927
  10. Objavte najvzácnejšiu hubu na svete. Rastie na Liptove 1 868