SME
Streda, 28. júl, 2021 | Meniny má KrištofKrížovkyKrížovky

Pri Dunaji vznikne svetový areál pre vodákov a veslárov

Medzi Dunajom a petržalskou hrádzou vybagrovali Zemník už pred desiatkami rokov. Na dobudovanie stále čaká.

Vizualizácia Zemníka po dokončení obchvatu D4.  Jarovské rameno a medzi Bratislavčanmi obľúbená hrádza sú vpravo, hlavný tok Dunaja vľavo.Vizualizácia Zemníka po dokončení obchvatu D4.  Jarovské rameno a medzi Bratislavčanmi obľúbená hrádza sú vpravo, hlavný tok Dunaja vľavo. (Zdroj: Vizualizácia HEYGREY! studio)

JAROVCE. Vodné športy patria na Slovensku k tým najúspešnejším. Kajakári či kanoisti opakovane prinášajú zo svetových súťaží či olympiád najvzácnejšie kovy.

Napriek tomu, že nie všetci majú ideálne podmienky na trénovanie. Rýchlostní kanoisti to chcú zmeniť a dobudovať areál rýchlostnej kanoistiky a veslovania Zemník medzi Jarovským ramenom a Dunajom.

„Zemník spĺňa parametre na organizovanie medzinárodných pretekov v rýchlostnej kanoistike a vo veslovaní. Pre oba tieto športy znamená v podstate prvý regulárny areál,“ ozrejmil Boris Bergendi, generálny manažér Slovenského zväzu rýchlostnej kanoistiky.

SkryťVypnúť reklamu

Rýchlostnej kanoistike sa v Bratislave venuje približne 500 športovcov, asi toľko je aj veslárov. Trénujú prevažne na Dunaji v rôznych bratislavských lodeniciach, na Malom Dunaji či na Zlatých pieskoch.

Zemník vznikol počas výstavby vodného diela Gabčíkovo, keď sa tu ťažil štrk. Jeho veľkosť a tvar vyhovovali aj na organizovanie medzinárodných veslárskych a vodáckach súťaží, stredisko pre vodné športy tu však nevzniklo.

Prečítajte si tiež: Vodohospodári prenajali zväzu kanoistiky pozemky Čítajte 

„Najdrahšia položka – vykopanie dráhy – sa spravila niekedy pred päťdesiatimi rokmi. Dnes by výkopové práce mohli stáť až 60 miliónov eur.

Teraz potrebujeme dokončiť zázemie na brehu,“ ozrejmil Boris Bergendi, generálny manažér Slovenského zväzu rýchlostnej kanoistiky, ktorý stojí za projektom národného centra rýchlostnej kanoistiky a veslovania.

SkryťVypnúť reklamu

Zemník spĺňa najprísnejšie štandardy Medzinárodnej kanoistickej federácie (ICF) pre organizáciu aj majstrovstiev sveta. Pri hĺbke viac ako osem metrov sú vylúčené aj komplikácie s vodnými rastlinami.

Veľkou výhodou navyše sú okolité lužné lesy, ktoré pôsobia ako prirodzený vetrolam. V súčasnosti vodáci majú na brehu zatiaľ len jednoduché zázemie.

„Skladové kontajnery využívame na prezliekanie, pre rozhodcov aj ako sociálne zariadenia. Počas pretekov zabezpečujeme aj zázemie pre divákov vrátane občerstvenia. Na vode máme profesionálne vytýčené pretekárske dráhy a máme aj automatické štartovacie zariadenie,“ ozrejmil Bergendi.

Národné centrum

Nový komplex ráta s cieľovou budovou s tribúnou v tvare pretekárskeho pádla, lodenicami pre kanoistov a veslárov, ubytovňou, hangárom a krytou multišportovou halou.

Dočítajte článok - prihláste sa alebo si predplaťte SME.sk
Odomknite článok za pár sekúnd cez SMS predplatné za 4 € každé 4 týždne. Pošlite SMS s textom C583B na číslo 8787. Predplatné môžete kedykoľvek zrušiť. Zaplatením potvrdíte oboznámenie sa s VOP a Zásadami OOÚ.
Ďalšie možnosti platby:
Dočítajte článok - prihláste sa alebo si predplaťte SME.sk
Odomknite článok za pár sekúnd cez SMS predplatné za 4 € každé 4 týždne. Pošlite SMS s textom M583B na číslo 8787, alebo kliknite na „Objednať cez SMS“ a odošlite predvyplnenú správu. Predplatné môžete kedykoľvek zrušiť. Zaplatením potvrdíte oboznámenie sa s VOP a Zásadami OOÚ.
Ďalšie možnosti platby:

Už mám predplatné - prihlásiť sa

S predplatným získate:
  • neobmedzený prístup k obsahu Sme.sk, Korzar.sk a Spectator.sk a ekonomickému denníku Index
  • viac ako 20-ročný archív Sme.sk
  • čítanie a rozhovory z príloh TV OKO/TV SVET, Víkend a Fórum
  • neobmedzený počet diskusných príspevkov
  • neobmedzený prístup k videám a slovenským filmom na Sme.sk
  • dostupné na PC a v aplikáciach Android a iPhone
Skryť Vypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME Bratislava

Inzercia - Tlačové správy

  1. Kravy jedia srvátku. Výrobky vďaka tomu nemajú konkurenciu
  2. Osviežujúci skúter legendárnej talianskej značky
  3. Najzelenšie nákupné centrum na Slovensku otvorí druhú etapu
  4. Túto bagetu jedia Slováci už 24 rokov. Čo nám chutí najviac?
  5. M. Šmigura: Pozeráme sa smerom na Varšavu
  6. Ako dlho skladovať kukuricu a hrach, aby ostali sladké?
  7. Čítajte SME.sk odomknuté a bez reklamy
  8. Túžite sa konečne zbaviť dioptrií, ale bráni vám v tom strach?
  9. Lenivý brunch s Muchom
  10. Úchvatná Petra: Stovky rokov zabudnutá v jordánskej púšti
  1. Granátové jablko prekvapí vás chuťou i aktívnymi látkami
  2. Do portfólia Proxenty pribudol projekt na Šancovej
  3. 60 rokov tradície s ekologickým srdcom a modernou víziou
  4. Ako dlho skladovať kukuricu a hrach, aby ostali sladké?
  5. Keď ekológia spája
  6. Wüstenrot predstavuje novú stratégiu pre slovenský trh
  7. Na zmenu zdravotnej poisťovne vám po novom stačia 3 minúty
  8. Brusnica – lahodná i účinná zároveň
  9. Osviežujúci skúter legendárnej talianskej značky
  10. Čítajte SME.sk odomknuté a bez reklamy
  1. Úchvatná Petra: Stovky rokov zabudnutá v jordánskej púšti 11 125
  2. Prečo by ste si nemali odoprieť balenú bagetu? 5 173
  3. Od Česka až po Jadran 3 982
  4. Ako nájsť dobrý jogurt? Ak neobsahuje toto, ani ho nekupujte 3 597
  5. Nová sála i námestie. Trnavské Mýto sa stane novým centrom 3 244
  6. Slovenské čučoriedky? Nemusíte ísť do lesa, kúpite ich v reťazci 3 225
  7. Ako sa nepripraviť o zákazníkov bez hotovosti 3 169
  8. Najzelenšie nákupné centrum na Slovensku otvorí druhú etapu 2 820
  9. Túžite sa konečne zbaviť dioptrií, ale bráni vám v tom strach? 2 577
  10. Sudoku na leto: Nenechajte sivé bunky zaháľať ani cez prázdniny 2 214
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu