Pri Dunaji vznikne svetový areál pre vodákov a veslárov

Medzi Dunajom a petržalskou hrádzou vybagrovali Zemník už pred desiatkami rokov. Na dobudovanie stále čaká.

Vizualizácia Zemníka po dokončení obchvatu D4.  Jarovské rameno a medzi Bratislavčanmi obľúbená hrádza sú vpravo, hlavný tok Dunaja vľavo.(Zdroj: Vizualizácia HEYGREY! studio)

JAROVCE. Vodné športy patria na Slovensku k tým najúspešnejším. Kajakári či kanoisti opakovane prinášajú zo svetových súťaží či olympiád najvzácnejšie kovy.

Napriek tomu, že nie všetci majú ideálne podmienky na trénovanie. Rýchlostní kanoisti to chcú zmeniť a dobudovať areál rýchlostnej kanoistiky a veslovania Zemník medzi Jarovským ramenom a Dunajom.

„Zemník spĺňa parametre na organizovanie medzinárodných pretekov v rýchlostnej kanoistike a vo veslovaní. Pre oba tieto športy znamená v podstate prvý regulárny areál,“ ozrejmil Boris Bergendi, generálny manažér Slovenského zväzu rýchlostnej kanoistiky.

Článok pokračuje pod video reklamou

Rýchlostnej kanoistike sa v Bratislave venuje približne 500 športovcov, asi toľko je aj veslárov. Trénujú prevažne na Dunaji v rôznych bratislavských lodeniciach, na Malom Dunaji či na Zlatých pieskoch.

Zemník vznikol počas výstavby vodného diela Gabčíkovo, keď sa tu ťažil štrk. Jeho veľkosť a tvar vyhovovali aj na organizovanie medzinárodných veslárskych a vodáckach súťaží, stredisko pre vodné športy tu však nevzniklo.

Prečítajte si tiež: Vodohospodári prenajali zväzu kanoistiky pozemky

„Najdrahšia položka – vykopanie dráhy – sa spravila niekedy pred päťdesiatimi rokmi. Dnes by výkopové práce mohli stáť až 60 miliónov eur.

Teraz potrebujeme dokončiť zázemie na brehu,“ ozrejmil Boris Bergendi, generálny manažér Slovenského zväzu rýchlostnej kanoistiky, ktorý stojí za projektom národného centra rýchlostnej kanoistiky a veslovania.

Zemník spĺňa najprísnejšie štandardy Medzinárodnej kanoistickej federácie (ICF) pre organizáciu aj majstrovstiev sveta. Pri hĺbke viac ako osem metrov sú vylúčené aj komplikácie s vodnými rastlinami.

Veľkou výhodou navyše sú okolité lužné lesy, ktoré pôsobia ako prirodzený vetrolam. V súčasnosti vodáci majú na brehu zatiaľ len jednoduché zázemie.

„Skladové kontajnery využívame na prezliekanie, pre rozhodcov aj ako sociálne zariadenia. Počas pretekov zabezpečujeme aj zázemie pre divákov vrátane občerstvenia. Na vode máme profesionálne vytýčené pretekárske dráhy a máme aj automatické štartovacie zariadenie,“ ozrejmil Bergendi.

Národné centrum

Nový komplex ráta s cieľovou budovou s tribúnou v tvare pretekárskeho pádla, lodenicami pre kanoistov a veslárov, ubytovňou, hangárom a krytou multišportovou halou.

Odomknite si článok - prihláste sa alebo si predplaťte Sme.sk
Vyskúšajte predplatné za 1€ týždenne. Staňte sa predplatiteľom už za pár sekúnd. Pošlite SMS s textom C583B na číslo 8787. Predplatné môžete kedykoľvek zrušiť (viac na www.sme.sk/vop).
Ďalšie možnosti predplatného Sme.sk:
Odomknite si článok - prihláste sa alebo si predplaťte Sme.sk
Vyskúšajte predplatné za 1€ týždenne. Staňte sa predplatiteľom už za pár sekúnd. Pošlite SMS s textom C583B na číslo 8787, alebo kliknite na tlačidlo s textom SMS a odošlite predvyplnenú SMS. Predplatné môžete kedykoľvek zrušiť (viac na www.sme.sk/vop).
Ďalšie možnosti predplatného Sme.sk:
Ročné predplatné
29 €
Objednať
Ušetríte až 17,80 € v porovnaní s mesačným predplatným
Štvrťročné predplatné
9,90 €
Objednať
Ušetríte 1,80 € v porovnaní s mesačným predplatným

Už mám predplatné - prihlásiť sa

S predplatným získate:
  • neobmedzený prístup k obsahu Sme.sk, Korzar.sk a Spectator.sk
  • viac ako 20-ročný archív Sme.sk
  • čítanie a rozhovory z príloh TV OKO/TV SVET, Víkend a Fórum
  • neobmedzený počet diskusných príspevkov
  • neobmedzený prístup k videám a slovenským filmom na Sme.sk
  • dostupné na PC a v aplikáciach Android a iPhone

Na spracúvanie osobných údajov sa vzťahujú Zásady ochrany osobných a Pravidlá používania cookies. Pred zadaním e-mailovej adresy sa, prosím, dôkladne oboznámte s týmito dokumentmi.

Najčítanejšie na SME Bratislava


Inzercia - Tlačové správy


  1. Nižšie náklady vo firme? Tri tipy, kde sa dá ušetriť
  2. Nedocenený génius - prečo chýba v našich knižniciach?
  3. Biznis úver: Lepší tím, stroje, či menej stresu s faktúrami
  4. Park pod Kolibou prepája mesto s prírodou
  5. Čo si myslia mamy youtuberov o tom, čo robia ich deti?
  6. Keď Slováci krotia morský vietor
  7. Volkswagen Touareg jazdí lepšie, než sme čakali
  8. Máte už program pre deti na túto sobotu?
  9. UNIQA poisťovňa sa sťahuje do Einsteinova Business Center
  10. Pätnásť destinácií na letnú dovolenku s odletom z Bratislavy
  1. Nižšie náklady vo firme? Tri tipy, kde sa dá ušetriť
  2. Čo si myslia mamy youtuberov o tom, čo robia ich deti?
  3. Keď Slováci krotia morský vietor
  4. Nedocenený génius - prečo chýba v našich knižniciach?
  5. Park pod Kolibou prepája mesto s prírodou
  6. Do we have "Sagans" in language education?
  7. Volkswagen Touareg jazdí lepšie, než sme čakali
  8. Máte už program pre deti na túto sobotu?
  9. Biznis úver: Lepší tím, stroje, či menej stresu s faktúrami
  10. Síce malí, no výnimoční regionálni dodávatelia. Poznáte ich?
  1. Pätnásť destinácií na letnú dovolenku s odletom z Bratislavy 24 119
  2. Čo si myslia mamy youtuberov o tom, čo robia ich deti? 21 703
  3. Chystáte výlet do Rakúska? Toto miesto má najlepšie zážitky 17 590
  4. Ako vzniká jeden z najkvalitnejších kolagénov na Slovensku? 6 007
  5. Jozef Bíreš: Čerstvé potraviny sú pre človeka najhodnotnejšie 4 586
  6. Unikátne defilé vojenskej techniky na zemi aj vo vzduchu 3 983
  7. Mladý Slovák vymyslel aplikáciu pre medicínu. 3 144
  8. Volkswagen Touareg jazdí lepšie, než sme čakali 2 927
  9. Nedocenený génius - prečo chýba v našich knižniciach? 2 039
  10. Zabezpečte si svoje auto doteraz neprekonaným VAM systémom 1 959