SME
Sobota, 1. október, 2022 | Meniny má Arnold

Pri Dunaji vznikne svetový areál pre vodákov a veslárov

Medzi Dunajom a petržalskou hrádzou vybagrovali Zemník už pred desiatkami rokov. Na dobudovanie stále čaká.

Vizualizácia Zemníka po dokončení obchvatu D4.  Jarovské rameno a medzi Bratislavčanmi obľúbená hrádza sú vpravo, hlavný tok Dunaja vľavo.Vizualizácia Zemníka po dokončení obchvatu D4.  Jarovské rameno a medzi Bratislavčanmi obľúbená hrádza sú vpravo, hlavný tok Dunaja vľavo. (Zdroj: Vizualizácia HEYGREY! studio)

JAROVCE. Vodné športy patria na Slovensku k tým najúspešnejším. Kajakári či kanoisti opakovane prinášajú zo svetových súťaží či olympiád najvzácnejšie kovy.

Napriek tomu, že nie všetci majú ideálne podmienky na trénovanie. Rýchlostní kanoisti to chcú zmeniť a dobudovať areál rýchlostnej kanoistiky a veslovania Zemník medzi Jarovským ramenom a Dunajom.

„Zemník spĺňa parametre na organizovanie medzinárodných pretekov v rýchlostnej kanoistike a vo veslovaní. Pre oba tieto športy znamená v podstate prvý regulárny areál,“ ozrejmil Boris Bergendi, generálny manažér Slovenského zväzu rýchlostnej kanoistiky.

SkryťVypnúť reklamu

Rýchlostnej kanoistike sa v Bratislave venuje približne 500 športovcov, asi toľko je aj veslárov. Trénujú prevažne na Dunaji v rôznych bratislavských lodeniciach, na Malom Dunaji či na Zlatých pieskoch.

Zemník vznikol počas výstavby vodného diela Gabčíkovo, keď sa tu ťažil štrk. Jeho veľkosť a tvar vyhovovali aj na organizovanie medzinárodných veslárskych a vodáckach súťaží, stredisko pre vodné športy tu však nevzniklo.

Prečítajte si tiež: Vodohospodári prenajali zväzu kanoistiky pozemky Čítajte 

„Najdrahšia položka – vykopanie dráhy – sa spravila niekedy pred päťdesiatimi rokmi. Dnes by výkopové práce mohli stáť až 60 miliónov eur.

Teraz potrebujeme dokončiť zázemie na brehu,“ ozrejmil Boris Bergendi, generálny manažér Slovenského zväzu rýchlostnej kanoistiky, ktorý stojí za projektom národného centra rýchlostnej kanoistiky a veslovania.

SkryťVypnúť reklamu

Zemník spĺňa najprísnejšie štandardy Medzinárodnej kanoistickej federácie (ICF) pre organizáciu aj majstrovstiev sveta. Pri hĺbke viac ako osem metrov sú vylúčené aj komplikácie s vodnými rastlinami.

Veľkou výhodou navyše sú okolité lužné lesy, ktoré pôsobia ako prirodzený vetrolam. V súčasnosti vodáci majú na brehu zatiaľ len jednoduché zázemie.

„Skladové kontajnery využívame na prezliekanie, pre rozhodcov aj ako sociálne zariadenia. Počas pretekov zabezpečujeme aj zázemie pre divákov vrátane občerstvenia. Na vode máme profesionálne vytýčené pretekárske dráhy a máme aj automatické štartovacie zariadenie,“ ozrejmil Bergendi.

Národné centrum

Nový komplex ráta s cieľovou budovou s tribúnou v tvare pretekárskeho pádla, lodenicami pre kanoistov a veslárov, ubytovňou, hangárom a krytou multišportovou halou.

Dočítajte tento článok
s predplatným SME.sk.
Predplatné si môžete kedykoľvek zrušiť.
SkryťVypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME Bratislava

Inzercia - Tlačové správy

  1. Púštne kráľovstvo: Prečo by ste mali navštíviť Jordánsko?
  2. Notebook s dvomi obrazovkami. Ako dlho si naň budete zvykať?
  3. Dochádzate do Bratislavy? Auto nechajte doma
  4. 5 príkladov, kedy banke nejde len o peniaze
  5. Školy môžu získať podporu pre zelené projekty
  6. Európska noc výskumníkov prináša zážitky s vedou opäť naživo
  7. Riskovali viac než iní. Jeden z nich sa slávy nedožil
  8. Takto si nastavíte, aby vám maily od SME nekončili v spame
  1. KOSIT hľadá do svojho tímu ďalších vodičov
  2. Náklady na domácnosť pomôže ušetriť aj kompostér FoodCycler
  3. Notebook s dvomi obrazovkami. Ako dlho si naň budete zvykať?
  4. Dochádzate do Bratislavy? Auto nechajte doma
  5. Púštne kráľovstvo: Prečo by ste mali navštíviť Jordánsko?
  6. SITA Slovenská tlačová agentúra zlepšuje dostupnosť služieb
  7. 4 veci, na ktoré si treba dať pozor pri zateplení šikmej strechy
  8. 5 príkladov, kedy banke nejde len o peniaze
  1. Riskovali viac než iní. Jeden z nich sa slávy nedožil 5 340
  2. Púštne kráľovstvo: Prečo by ste mali navštíviť Jordánsko? 5 159
  3. Európska noc výskumníkov prináša zážitky s vedou opäť naživo 5 003
  4. Osem cestovateľských tipov, kam sa vybrať cez jesenné prázdniny 4 714
  5. Piešťanská firma ovládla svet zubárskych kresiel 4 632
  6. Digitálne dvojča v Konštrukta-TireTech 3 916
  7. Vyskúšajte vylepšenú aplikáciu SME aj s novou SME Minútou 3 773
  8. Najradšej by ste sa pri čítaní správ nechali zahrabať? 2 517
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu

Blogy SME

  1. Monika Nagyova: Úprimné pozdravy z Bratislavy: Ľudia nosia vo vreckách nože a ešte sa tým chvastajú.
  2. Oskar Kaman: Ako magistrát (ne)získal 1,6 milióna eur do rozpočtu
  3. Michal Feik: Zmena klímy v mestách. Výsledky prieskumu obyvateľov
  4. Martin Gajdoš: Prečo sa o trhovisko na Žilinskej oplatí bojovať?
  5. Róbert Thomas: Budíček! Vstávajte, prišli smetiari
  6. Jozef Drahovský: Priechod na druhý svet je v Bratislave
  7. Martina Hilbertová: Márnivé dcéry z Bratislavy: Novomestská parkovacia: Firma bez kontroly, ktorá nepodnikala, iba míňala
  8. Post Bellum SK: Kaviarne: dobrá adresa, politika aj štamgasti
  1. Roman Kebísek: Malý prehľad prepadov Jánošíka, ku ktorým sa priznal 9 048
  2. Matúš Lazúr: Čo bude špendlíkom ktorý spôsobí prasknutie realitnej bubliny? 7 887
  3. Jana Melišová: Keď sa chce, tak sa dá 💗 4 134
  4. Ján Valchár: Mohylizácia ruských brancov. Presne podľa plánu. 4 023
  5. Janka Bittó Cigániková: Katarína Hatráková a Romana Tabák sa dnes stali symbolom pokrytectva a bezcharakternosti 3 556
  6. Ján Valchár: Prečo je čiastočná mobilizácia v Rusku dobrou správou? 3 450
  7. Marek Strapko: Irán vs. Rusko 3 013
  8. Ján Valchár: Norma na 5.300% alebo sedem mesiacov štvojdňovej operácie 2 905
  1. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 48. - Arktída - Hubert Wilkins a Detroitská arktická expedícia 3/3 - rok 1928
  2. Jiří Ščobák: Co konkrétního se hovoří o finanční gramotnosti na Slovensku?
  3. Monika Nagyova: Úprimné pozdravy z Bratislavy: Ľudia nosia vo vreckách nože a ešte sa tým chvastajú.
  4. Jiří Ščobák: Plaval jsem přes Dunaj a byla to brnkačka!
  5. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 47. - Arktída - Hubert Wilkins a Detroitská arktická expedícia 2/3 - rok 1927
  6. Jiří Ščobák: Energie a plyn: Zvládneme túto zimu v poriadku? Prečo je dôležité, aby trh s plynom fungoval ako celok? Odporučili by ste fixovať ceny energií?
  7. Jiří Ščobák: Ako sa nedať podviesť v online svete? (pustite/dajte prečítať aj svojim rodičom!)
  8. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 46. - Arktída - Hubert Wilkins a Detroitská arktická expedícia 1/3 - rok 1926
SkryťZatvoriť reklamu