Najdrahšiu kampaň mal Kusý, čísla za plagáty však nesedia

Most-Híd minul podľa oficiálnej správy na kampaň v župných voľbách najviac, no do nákladov zarátal aj sumy na vlastnú propagáciu.

Nemám koníčky, iba prácu, vysvetľoval Kusý, prečo toľko investuje do kampane. (Zdroj: SITA)

BRATISLAVA. Už začiatkom minulého roku, keď z bilbordov po celej Bratislave oznamoval, že sa chce stať županom, vyvolával pochybnosti, odkiaľ na ne má.

Pre masívnu kampaň útočili na starostu bratislavskej časti Nové Mesto Rudolfa Kusého aj jeho súperi. Kusý stále opakoval, že náklady do posledného bilbordu vyčíslil po voľbách.

„Nezbieram známky, nie som futbalista ani basketbalista, nemám chatu, nemám koníčky. Mojím koníčkom je práca, ktorú robím," zdôvodňoval Kusý mesiac pred novembrovými župnými voľbami, prečo do kampane dal stotisíc eur z vlastných úspor. Získal ich vraj od rodiny za predaj pozemku.

Článok pokračuje pod video reklamou
Prečítajte si tiež: Najdrahšiu kampaň nepriznal Kusý, ale Frešo

Oficiálne podľa záverečných správ dal Kusý z bratislavských kandidátov na kampaň najviac peňazí. Sumy museli kandidáti vyčísliť nielen za oficiálnu časť kampane, ale aj za obdobie 180 dní pred vyhlásením volieb, teda od marca do júna. Kusý zverejnil sumu 247 761 eur, pričom limit pre kandidátov bol 250-tisíc.

Hoci vo voľbách neuspel, tvrdí, že minuté peniaze z vlastných úspor nerieši. "Ak by som tých stotisíc bral ako investíciu, mohlo by ma to mrzieť," hovorí. Upozornil, že ako "pôvodne neznámy kandidát bez podpory strán", skončil tesne druhý. Kusého mrzí len to, že jeho najbližší "boli terčom viacerých podpásových útokov".

V priebehu kampane Kusého otca niektoré médiá označili za agenta komunistickej ŠtB.

Aj dnes Kusý opakuje, že svoju nákladnú kampaň zaplatil najmä z vlastných úspor či z príspevkov od rodičov a rodinných priateľov.

Mesačné náklady aj 50-tisíc

Náklady na bilbordy síce v správe Kusý vyčíslil, no už sa v nej nerozpísal, koľko si ich počas kampane objednal. Počas oficiálnej kampane od júla do začiatku novembra dal na volebné plagáty dokopy 74 248 eur.

Odomknite si článok - prihláste sa alebo si predplaťte Sme.sk
Vyskúšajte predplatné za 1€ týždenne. Staňte sa predplatiteľom už za pár sekúnd. Pošlite SMS s textom C57MA na číslo 8787. Predplatné môžete kedykoľvek zrušiť (viac na www.sme.sk/vop).
Ďalšie možnosti predplatného Sme.sk:
Odomknite si článok - prihláste sa alebo si predplaťte Sme.sk
Vyskúšajte predplatné za 1€ týždenne. Staňte sa predplatiteľom už za pár sekúnd. Pošlite SMS s textom C57MA na číslo 8787, alebo kliknite na tlačidlo s textom SMS a odošlite predvyplnenú SMS. Predplatné môžete kedykoľvek zrušiť (viac na www.sme.sk/vop).
Ďalšie možnosti predplatného Sme.sk:

Už mám predplatné - prihlásiť sa

S predplatným získate:
  • neobmedzený prístup k obsahu Sme.sk, Korzar.sk a Spectator.sk
  • viac ako 20-ročný archív Sme.sk
  • čítanie a rozhovory z príloh TV OKO/TV SVET, Víkend a Fórum
  • neobmedzený počet diskusných príspevkov
  • neobmedzený prístup k videám a slovenským filmom na Sme.sk
  • dostupné na PC a v aplikáciach Android a iPhone

Na spracúvanie osobných údajov sa vzťahujú Zásady ochrany osobných údajov a Pravidlá používania cookies. Pred zadaním e-mailovej adresy sa, prosím, dôkladne oboznámte s týmito dokumentmi.

Najčítanejšie na SME Bratislava

Inzercia - Tlačové správy

  1. Rezidenčná štvrť bez betónových plotov
  2. Dúbravské Čerešne dozreli: Začína sa kolaudovať!
  3. Luxus a starnúca populácia. Toto sú aktuálne biznisové trendy
  4. Dobro, kľúč ku šťastnému osudu
  5. Chcete investovať a zároveň sporiť s 3% úrokom?
  6. Pracujú vo svojich komunitách. Má Slovensko lokálnych lídrov?
  7. Hlasujte za Cenu verejnosti v súťaži Učiteľ Slovenska!
  8. Nášmu telu stačí iba málo vitamínov
  9. Podnikajte múdro, skúste služby profesionálneho call centra
  10. Mesto necháva Košičanov platiť za parkovanie aj ďalej
  1. Škola fantázie v Tatralandii. Keď učenie dokáže baviť
  2. Brieždenie pod lomenicou
  3. Dobro, kľúč ku šťastnému osudu
  4. Chcete investovať a zároveň sporiť s 3% úrokom?
  5. Luxus a starnúca populácia. Toto sú aktuálne biznisové trendy
  6. Pracujú vo svojich komunitách. Má Slovensko lokálnych lídrov?
  7. Zlatý mok čapujú najlepšie v Prešove. Šarišským Majstrom výčapu
  8. Rezidenčná štvrť bez betónových plotov
  9. Equal treatment is a must for successful companies of the future
  10. Aj v Poluse chránime vaše srdcia
  1. Vianoce a Silvester v teple: Pätnásť tipov, kam sa vybrať 17 887
  2. Arabská exotika: Top hotely v Ománe 13 211
  3. Nášmu telu stačí iba málo vitamínov 9 916
  4. Najužitočnejšia appka 8 497
  5. Pracujú vo svojich komunitách. Má Slovensko lokálnych lídrov? 5 853
  6. Javorina otvorila svoj tretí showroom na Slovensku 5 516
  7. Hlasujte za Cenu verejnosti v súťaži Učiteľ Slovenska! 4 841
  8. Zistili sme, ako sa vyrába najčistejší slnečnicový olej 4 459
  9. Alena Bašistová: Nikomu nejdem brať hlasy a ani s nimi kšeftovať 4 292
  10. Boj o vedenie radnice v známom kúpeľnom meste 3 865