SME
Utorok, 1. december, 2020 | Meniny má EdmundKrížovkyKrížovky

Najdrahšiu kampaň mal Kusý, čísla za plagáty však nesedia

Most-Híd minul podľa oficiálnej správy na kampaň v župných voľbách najviac, no do nákladov zarátal aj sumy na vlastnú propagáciu.

Nemám koníčky, iba prácu, vysvetľoval Kusý, prečo toľko investuje do kampane. Nemám koníčky, iba prácu, vysvetľoval Kusý, prečo toľko investuje do kampane. (Zdroj: SITA)

BRATISLAVA. Už začiatkom minulého roku, keď z bilbordov po celej Bratislave oznamoval, že sa chce stať županom, vyvolával pochybnosti, odkiaľ na ne má.

Pre masívnu kampaň útočili na starostu bratislavskej časti Nové Mesto Rudolfa Kusého aj jeho súperi. Kusý stále opakoval, že náklady do posledného bilbordu vyčíslil po voľbách.

„Nezbieram známky, nie som futbalista ani basketbalista, nemám chatu, nemám koníčky. Mojím koníčkom je práca, ktorú robím," zdôvodňoval Kusý mesiac pred novembrovými župnými voľbami, prečo do kampane dal stotisíc eur z vlastných úspor. Získal ich vraj od rodiny za predaj pozemku.

SkryťVypnúť reklamu
Prečítajte si tiež: Najdrahšiu kampaň nepriznal Kusý, ale Frešo Čítajte 

Oficiálne podľa záverečných správ dal Kusý z bratislavských kandidátov na kampaň najviac peňazí. Sumy museli kandidáti vyčísliť nielen za oficiálnu časť kampane, ale aj za obdobie 180 dní pred vyhlásením volieb, teda od marca do júna. Kusý zverejnil sumu 247 761 eur, pričom limit pre kandidátov bol 250-tisíc.

Hoci vo voľbách neuspel, tvrdí, že minuté peniaze z vlastných úspor nerieši. "Ak by som tých stotisíc bral ako investíciu, mohlo by ma to mrzieť," hovorí. Upozornil, že ako "pôvodne neznámy kandidát bez podpory strán", skončil tesne druhý. Kusého mrzí len to, že jeho najbližší "boli terčom viacerých podpásových útokov".

V priebehu kampane Kusého otca niektoré médiá označili za agenta komunistickej ŠtB.

SkryťVypnúť reklamu

Aj dnes Kusý opakuje, že svoju nákladnú kampaň zaplatil najmä z vlastných úspor či z príspevkov od rodičov a rodinných priateľov.

Mesačné náklady aj 50-tisíc

Náklady na bilbordy síce v správe Kusý vyčíslil, no už sa v nej nerozpísal, koľko si ich počas kampane objednal. Počas oficiálnej kampane od júla do začiatku novembra dal na volebné plagáty dokopy 74 248 eur.

Dočítajte článok - prihláste sa alebo si predplaťte SME.sk
Odomknite článok za pár sekúnd cez SMS predplatné za 4 € každé 4 týždne. Pošlite SMS s textom C57MA na číslo 8787. Predplatné môžete kedykoľvek zrušiť. Zaplatením potvrdíte oboznámenie sa s VOP a Zásadami OOÚ.
Ďalšie možnosti platby:
Dočítajte článok - prihláste sa alebo si predplaťte SME.sk
Odomknite článok za pár sekúnd cez SMS predplatné za 4 € každé 4 týždne. Pošlite SMS s textom M57MA na číslo 8787, alebo kliknite na „Objednať cez SMS“ a odošlite predvyplnenú správu. Predplatné môžete kedykoľvek zrušiť. Zaplatením potvrdíte oboznámenie sa s VOP a Zásadami OOÚ.
Ďalšie možnosti platby:

Už mám predplatné - prihlásiť sa

S predplatným získate:
  • neobmedzený prístup k obsahu Sme.sk, Korzar.sk a Spectator.sk a ekonomickému denníku Index
  • viac ako 20-ročný archív Sme.sk
  • čítanie a rozhovory z príloh TV OKO/TV SVET, Víkend a Fórum
  • neobmedzený počet diskusných príspevkov
  • neobmedzený prístup k videám a slovenským filmom na Sme.sk
  • dostupné na PC a v aplikáciach Android a iPhone
Skryť Vypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME Bratislava

Inzercia - Tlačové správy

  1. Máte problémy s trávením? Známy gastroenterológ radí ako na ne
  2. ARÓNIA najsilnejšia prírodná prevencia proti respiračným vírusom
  3. Ako inovácie menia naše návyky? Čo už dnes môžete robiť inak
  4. Nástrahy online vyučovania, o ktorých sa nehovorí
  5. METROPOLIS prináša mestské bývanie vo vysokom štandarde
  6. Slovensko spoznalo najlepšie farmy minulého roka
  7. Slovenské „šampanské“, za ktorým sa skrýva príbeh lásky
  8. Vianočné vydanie magazínu SME Ženy
  9. Venujte na Vianoce darček plný informácií
  10. Zdravé varenie: zábava pre celú rodinu
  1. FMMR svojím výskumom reaguje na aktuálne živé témy
  2. Slovenské „šampanské“, za ktorým sa skrýva príbeh lásky
  3. Vianočné vydanie magazínu SME Ženy
  4. Novinka medzi prefabrikátmi
  5. Virtuálne prechádzky ako pomoc turistom pri orientácií
  6. 3D virtuálne prechádzky pozdĺž maďarsko-slovenských hraníc
  7. METROPOLIS prináša mestské bývanie vo vysokom štandarde
  8. The future of M&A in Europe
  9. Prvé zamestnanie: 3 veci, na ktoré by ste nemali zabudnúť
  10. ADLO sa presťahovalo bližšie k zákazníkom
  1. Slovenská firma reformuje tradičné multimiliardové odvetvie 33 894
  2. Budíte sa počas spánku? Toto sú hlavné príčiny 15 393
  3. Slnko a teplo aj cez sviatky: Do Egypta sa vracajú dovolenkári 14 610
  4. Aká je chémia vôní 10 388
  5. Mercedes-Benz opäť nadizajnoval budúcnosť 9 476
  6. Kaufland na Slovensku testoval novinku, ktorú zavádza v Európe 9 394
  7. Novodobý slovenský Baťa. Zamestnancom stavia domy 8 771
  8. Viete, aká je skutočná cena smartfónu? Číslo vás prekvapí 8 742
  9. Bývanie v meste predlžuje život 8 167
  10. Bezpečná dovolenka v exotike: Maldivy sú prešpikované zážitkami 7 716
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu