SME
Streda, 28. september, 2022 | Meniny má Václav

Developer oprášil projekt pred stanicou Nové Mesto

Na pozemku pred železničnou stanicou oproti Kuchajde plánujú postaviť obytné budovy. Projekt spred troch rokov nezískal stavebné povolenie.

Pozemok pred železničnou stanicou je podľa územného plánu určený na bývanie a občiansku vybavenosť.Pozemok pred železničnou stanicou je podľa územného plánu určený na bývanie a občiansku vybavenosť. (Zdroj: SME - Jozef Jakubčo)

NOVÉ MESTO. Spoločnosť Merius oprášila svoj projekt spred troch rokov a na pozemku pred stanicou Nové Mesto plánuje postaviť dve prepojené polyfunkčné budovy. V minulosti s jej plánom na zastavanie tejto zelenej plochy nesúhlasila mestská časť Nové Mesto. V uplynulých dňoch samospráva dostala oznámenie o tom, že sa začal proces posudzovania vplyvov na životné prostredie prepracovaného projektu.

„Zatiaľ sme videli len vizualizácie v médiách,“ povedal povedal starosta Nového Mesta Rudolf Kusý.

Približne pred dvoma rokmi predstavitelia mestskej časti Nové Mesto na stretnutí s investorom vysvetľovali, že návrh má priveľa hmoty a málo zelene. Zároveň žiadali, aby bolo vidno na stanicu.

SkryťVypnúť reklamu

„Investor mal iné názory, ale po polroku stretávania to akceptovali. Predpokladám, že nový projekt je objemovo menší a je tam viac zelene,“ ozrejmil Kusý.

Pôvodný projekt

Podľa medializovaných informácií mal mať pôvodný objekt v tvare U 15 nadzemných podlaží. Na prízemí mala byť občianska vybavenosť, na poschodiach byty, apartmány a štúdiá.

Mestská časti, ktorá schvaľovala stavebné povolenie, výstavbu nepovolila. Odôvodňovala to nesúladom s územným plánom a nevhodnou veľkosťou v susedstve stanice.

"Predložený návrh hmoty objektu a jeho štruktúry nekorešponduje s jedinečnou architektúrou objektu železničnej stanice Bratislava – Nové Mesto a zároveň vytvára neprimeranú a nevhodnú vizuálnu a fyzickú bariéru, ktorá bráni v orientácii cestujúcich a návštevníkov stanice,“ citoval zo stanoviska mestskej časti v januári 2015 webportál trend.reality .

SkryťVypnúť reklamu

Prepracovaný projekt

Merius pôvodný objekt rozdelil na dve budovy Semiramis, blok A a blok B, so spoločnou podzemnou časťou. Prevládajúcou funkciou komplexu má byť prechodné a trvalé bývanie.

„Projekt Semiramis Residence sme rozdelili na dve identické budovy, tým sme prispeli k viditeľnosti želežničnej stanice Nové Mesto. Zároveň vybudujeme park s množstvom zelene, kde bude môcť verejnosť komfortne tráviť voľný čas. Nový projekt je tiež pozitívnym prínosom k rozšíreniu občianskej vybavenosti,“ píše vo svojom vyjadrení spoločnosť Merius.

Priestor medzi budovami rieši ako otvorený verejný priestor s parkovou úpravou, ktorý prepája obchodné a stravovacie prevádzky v pasážach oboch blokov.

Polyfunkčný komplex má mať okrem troch podzemných podlaží 14 nadzemných, od piateho terasovito ustupujú. Na prízemí by mali byť vstupné priestory, obchody, stravovacie zariadenia a voľnočasové prevádzky. Apartmány a štúdia plánujú od druhého po šieste podlažie. Na zvyšných budú byty.

SkryťVypnúť reklamu

Podľa územného plánu pozemok má byť využitý na bývanie a intenzívnu zástavbu občianskej vybavenosti. Odborné zložky úradu Nového Mesta posudzujú, či prepracovaný projekt spĺňa tieto požiadavky.

„V najbližších dňoch k tejto veci zasadne poslanecká komisia územného plánovania, urbanizmu a výstavby,“ ozrejmil Kusý. Stanovisko by malo byť známe približne o týždeň.

Dočítajte tento článok
s predplatným SME.sk.
Predplatné si môžete kedykoľvek zrušiť.
SkryťVypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME Bratislava

Inzercia - Tlačové správy

  1. Piešťanská firma ovládla svet zubárskych kresiel
  2. Riskovali viac než iní. Jeden z nich sa slávy nedožil
  3. Takto si nastavíte, aby vám maily od SME nekončili v spame
  4. Jazdíte na pneumatikách Continental?
  5. Vyskúšajte vylepšenú aplikáciu SME aj s novou SME Minútou
  6. Najradšej by ste sa pri čítaní správ nechali zahrabať?
  7. Štát zvyšuje dotácie na nájomné bývanie
  8. Osem cestovateľských tipov, kam sa vybrať cez jesenné prázdniny
  1. Zvyšky z vašej kuchyne môžu pomôcť v boji s klimatickou krízou
  2. Riskovali viac než iní. Jeden z nich sa slávy nedožil
  3. Nie všetko sa deje na červenom koberci
  4. Takto si nastavíte, aby vám maily od SME nekončili v spame
  5. Jazdíte na pneumatikách Continental?
  6. Rebríček úsporných ojazdených vozidiel
  7. 4-dňový pracovný režim spoločnosti NN Slovensko získal ocenenie
  8. Piešťanská firma ovládla svet zubárskych kresiel
  1. Tejto zelenine patrí štvrté miesto na svete. Máte ju doma? 12 501
  2. Osem cestovateľských tipov, kam sa vybrať cez jesenné prázdniny 11 047
  3. OMV mení kuchynský olej za kávu. Teraz na celom Slovensku 3 860
  4. Vyskúšajte vylepšenú aplikáciu SME aj s novou SME Minútou 3 536
  5. Morca-della a Pali. Tatrakon stojí na osvedčenej klasike 2 966
  6. Bublina: Hravý a kreatívny časopis pre deti v denníku SME 2 546
  7. Najradšej by ste pri čítaní správ odleteli preč? 2 373
  8. Jazdíte na pneumatikách Continental? 2 313
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu

Blogy SME

  1. Monika Nagyova: Úprimné pozdravy z Bratislavy: Ľudia nosia vo vreckách nože a ešte sa tým chvastajú.
  2. Oskar Kaman: Ako magistrát (ne)získal 1,6 milióna eur do rozpočtu
  3. Michal Feik: Zmena klímy v mestách. Výsledky prieskumu obyvateľov
  4. Martin Gajdoš: Prečo sa o trhovisko na Žilinskej oplatí bojovať?
  5. Róbert Thomas: Budíček! Vstávajte, prišli smetiari
  6. Jozef Drahovský: Priechod na druhý svet je v Bratislave
  7. Martina Hilbertová: Márnivé dcéry z Bratislavy: Novomestská parkovacia: Firma bez kontroly, ktorá nepodnikala, iba míňala
  8. Post Bellum SK: Kaviarne: dobrá adresa, politika aj štamgasti
  1. Monika Nagyova: Úprimné pozdravy z Bratislavy: Ľudia nosia vo vreckách nože a ešte sa tým chvastajú. 15 417
  2. Ján Valchár: Prečo je čiastočná mobilizácia v Rusku dobrou správou? 13 861
  3. Roman Kebísek: Malý prehľad prepadov Jánošíka, ku ktorým sa priznal 6 539
  4. Janka Bittó Cigániková: Katarína Hatráková a Romana Tabák sa dnes stali symbolom pokrytectva a bezcharakternosti 5 493
  5. Ján Valchár: Prečo je čiastočná mobilizácia dobrá, diel tretí. 3 395
  6. Martin Majzlan: Pamír, miesto kde som zanechal kus svojho srdca (+Video) 3 221
  7. Milan Removčík: Vlakom do Splitu. 2 802
  8. Ján Valchár: Prečo je čiastočná mobilizácia dobrá, part II. 2 778
  1. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 48. - Arktída - Hubert Wilkins a Detroitská arktická expedícia 3/3 - rok 1928
  2. Jiří Ščobák: Co konkrétního se hovoří o finanční gramotnosti na Slovensku?
  3. Monika Nagyova: Úprimné pozdravy z Bratislavy: Ľudia nosia vo vreckách nože a ešte sa tým chvastajú.
  4. Jiří Ščobák: Plaval jsem přes Dunaj a byla to brnkačka!
  5. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 47. - Arktída - Hubert Wilkins a Detroitská arktická expedícia 2/3 - rok 1927
  6. Jiří Ščobák: Energie a plyn: Zvládneme túto zimu v poriadku? Prečo je dôležité, aby trh s plynom fungoval ako celok? Odporučili by ste fixovať ceny energií?
  7. Jiří Ščobák: Ako sa nedať podviesť v online svete? (pustite/dajte prečítať aj svojim rodičom!)
  8. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 46. - Arktída - Hubert Wilkins a Detroitská arktická expedícia 1/3 - rok 1926
SkryťZatvoriť reklamu