Električkovú trať v Petržalke v máji stavať nezačnú

Výstavba necelých siedmich kilometrov električkovej trate trvá 20 rokov.

Zastávka Stred. Pohľad južným smerom na križovatku Jantárová-Kutlíkova-Pajštúnska.(Zdroj: Vizualizácia - magistrát hlavného mesta SR)

PETRŽALKA. Na predĺženie trate električky hlbšie do útrob Petržalky vytrvalo čakajú nielen domáci v mestskej časti. Zdá sa však, že na sedem nových zastávok a koľaje po Janíkov dvor si ešte počkajú.

Zatiaľ čo pôvodne sa malo s výstavbou druhej etapy električkovej trate v Petržalke začať v máji, v súčasnosti nie je jasné, či to vôbec stihnú do konca roka. Mesto totiž nielenže nemá ešte vybratého stavebníka, ale ani povolenie a peniaze na výstavbu.

Dobrá správa je, že výstavbu trate nemôže mestská radnica odkladať donekonečna. Hraničný termín dokedy ju musí stihnúť postaviť, je rok 2023.

Článok pokračuje pod video reklamou

Dovtedy totiž Bratislave zaplatí podstatnú časť projektu Európska únia. Ak trať mesto dovtedy postaviť nestihne, hrozí, že stavbu za približne 70 miliónov eur by musela samospráva platiť z vlastného vrecka. Na to však nemá.

Prečítajte si tiež: Zastávka pod Manderlákom už mala stáť

„V roku 2021 by mala byť električková trať v Petržalke dokončená a verím, že od februára 2022 budeme električkami jazdiť až po Janíkov dvor,“ povedal generálny riaditeľ Dopravného podniku Bratislava Milan Urban. Dopravca je podľa neho mestu pri pri riešení dopravy v Bratislave nápomocný, investorom stavby je však samotné hlavné mesto.

„Všetky procesy podliehajú dvojitej kontrole - objednávateľa, ktorým je hlavné mesto, a riadiaceho orgánu, ktorým je ministerstvo dopravy,“ povedala hovorkyňa bratislavského magistrátu Zuzana Onufer. Práve preto sa podľa nej termín začatia výstavby projektu naťahuje.

Kopa byrokracie

Aktuálne mesto čaká na schválenie stavby z hľadiska vplyvu na životné prostredie. Výsledok bude zapracovaný do dokumentácie pre územné rozhodnutie, o ktorom rozhodne hlavné mesto. To vtedy zároveň požiada ministerstvo dopravy a výstavby o povinnú štátnu expertízu zámeru.

Prečítajte si tiež: Možno by mali bratislavskí rojkovia pravdu

Potom bude môcť mesto požiadať petržalský stavebný úrad o vydanie územného rozhodnutia na stavbu električkovej trate. Keď ho získa, môže vyhlásiť súťaž na stavebníka trate a podať žiadosť o nenávratný finančný príspevok z Európskej únie cez Operačný program Integrovaná infraštruktúra.

„O predpokladanom začiatku stavby je ešte predčasné hovoriť, nakoľko do procesu vstupuje viacero faktorov,“ povedala Onufer s tým, že ide o prioritný projekt hlavného mesta.

Nové zastávky, cyklotrasy, mosty a križovatky

O električke po Janíkov dvor, kde aktuálne vyrastá nová lokalita Južné mesto, sa uvažovalo hneď od začiatku. Projekt sa iba rozdelil na dve etapy.

Prečítajte si tiež: Po stopách viedenskej električky

S prvou sa začalo v roku 2013 a trvala tri roky. Dva a pol kilometra trate vyšli zhruba na 80 miliónov eur. Väčšinu pokryli eurofondy, zvyšok zaplatil štát a mesto.

Po tom čo Starý most zrekonštruovali a pribudli na ňom koľaje, električky po 55 rokoch opäť spojili oba brehy Dunaja.

Aktuálne jazdia do Petržalky dve linky - 1 z Hlavnej stanice a 3 z Rače. Na pravej strane rieky sú zatiaľ tri zastávky - Sad J. Kráľa, Divadlo Aréna; Farského a Jungmannova.

Odomknite si článok - prihláste sa alebo si predplaťte Sme.sk
Vyskúšajte predplatné za 1€ týždenne. Staňte sa predplatiteľom už za pár sekúnd. Pošlite SMS s textom C57FF na číslo 8787. Predplatné môžete kedykoľvek zrušiť (viac na www.sme.sk/vop).
Ďalšie možnosti predplatného Sme.sk:
Odomknite si článok - prihláste sa alebo si predplaťte Sme.sk
Vyskúšajte predplatné za 1€ týždenne. Staňte sa predplatiteľom už za pár sekúnd. Pošlite SMS s textom C57FF na číslo 8787, alebo kliknite na tlačidlo s textom SMS a odošlite predvyplnenú SMS. Predplatné môžete kedykoľvek zrušiť (viac na www.sme.sk/vop).
Ďalšie možnosti predplatného Sme.sk:

Už mám predplatné - prihlásiť sa

S predplatným získate:
  • neobmedzený prístup k obsahu Sme.sk, Korzar.sk a Spectator.sk
  • viac ako 20-ročný archív Sme.sk
  • čítanie a rozhovory z príloh TV OKO/TV SVET, Víkend a Fórum
  • neobmedzený počet diskusných príspevkov
  • neobmedzený prístup k videám a slovenským filmom na Sme.sk
  • dostupné na PC a v aplikáciach Android a iPhone

Na spracúvanie osobných údajov sa vzťahujú Zásady ochrany osobných údajov a Pravidlá používania cookies. Pred zadaním e-mailovej adresy sa, prosím, dôkladne oboznámte s týmito dokumentmi.

Najčítanejšie na SME Bratislava

Inzercia - Tlačové správy

  1. Letná ponuka: Predplatné SME.sk len za 9,90 €
  2. Keď Slováci krotia morský vietor
  3. Už aj čerpacia stanica OMV Spišská Nová Ves je v novom šate
  4. Zákazníkov sme odmenili darčekmi v hodnote 250 000 €
  5. 10 tipov z histórie: ako zbohatnúť podľa úspešných velikánov
  6. Robila som domáci džem z ovocia z Kauflandu. Ako to dopadlo?
  7. Porovnanie najobľúbenejších last minute destinácií
  8. Vizuálny smog je problém
  9. Reportáž: Na Záhorí vyrábajú svetové omietky
  10. Volkswagen Arteon spája limuzínu s rodinou
  1. Letná ponuka: Predplatné SME.sk len za 9,90 €
  2. HB Reavis rozširuje svoje portfólio v Londýne už o piaty projekt
  3. Keď Slováci krotia morský vietor
  4. Ochrana pred tropickou horúčavou
  5. Pivovar Šariš investoval do kultúry
  6. Už aj čerpacia stanica OMV Spišská Nová Ves je v novom šate
  7. Savills Investment Management kupuje Gdanski Business Center II
  8. Škôlka od srdca
  9. Zákazníkov sme odmenili darčekmi v hodnote 250 000 €
  10. 10 tipov z histórie: ako zbohatnúť podľa úspešných velikánov
  1. Porovnanie najobľúbenejších last minute destinácií 16 432
  2. Vizuálny smog je problém 10 059
  3. Reportáž: Hranolky z McDonald’s sú zložené z 5 ingrediencií 6 243
  4. Objavte najvzácnejšiu hubu na svete. Rastie na Liptove 5 698
  5. Volkswagen Arteon spája limuzínu s rodinou 3 902
  6. Spoznajte exotický Zanzibar od severu až po juh 3 595
  7. Najvýhodnejšia dovolenka v Tatrách a Liptove 3 320
  8. Prešovská Spinea tromfla Japoncov a spresnila roboty 3 234
  9. Historickým vláčikom sa prichádza previezť stále viac turistov 2 818
  10. 10 tipov z histórie: ako zbohatnúť podľa úspešných velikánov 2 518