SME

Magistrát vyhlási tender na sanáciu zosuvu nad Devínskou cestou

Skalný odrez dosahuje dĺžku 185 metrov a je v celom rozsahu nestabilný.

Svah nad frekventovanou Devínskou cestou v Bratislave. Z jeho brala sa 5. apríla 2017 zrútilo k okraju vozovky niekoľko veľkých kusov skál. Svah nad frekventovanou Devínskou cestou v Bratislave. Z jeho brala sa 5. apríla 2017 zrútilo k okraju vozovky niekoľko veľkých kusov skál. (Zdroj: TASR/Michal Svítok)

BRATISLAVA. Hlavné mesto plánuje v januári vyhlásiť verejné obstarávanie na sanáciu zosuvu nad Devínskou cestou v Bratislave, ku ktorému došlo v apríli 2017.

Začatie sanačných prác je závislé od ukončenia súťaže a od priaznivých klimatických podmienok. Pre Uviedla to hovorkyňa Bratislavy Zuzana Onufer.

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

"Predpokladaná hodnota zákazky na sanáciu svahu sa odhaduje na 360.000 eur. Inžinierskogeologický prieskum preukázal, že skalný odrez dosahuje dĺžku 185 metrov a je v celom rozsahu nestabilný," priblížila hovorkyňa.

SkryťVypnúť reklamu

Konštrukčné riešenie zabezpečenia svahu má pozostávať z niekoľkých etáp. Magistrát chce zároveň vysúťažiť odborný geologický dohľad.

Hlavné mesto ešte minulý rok avizovalo, že pri zabezpečení sanácie časti svahu nad Devínskou cestou požiada o pomoc a spoluprácu ministerstvo životného prostredia.

Hovorca envirorezortu Tomáš Ferenčák spresnil, že v súčasnosti je žiadosť podaná na Environmentálnom fonde a kontroluje sa jej formálna stránka, čo je prvý krok.

Prečítajte si tiež: Na svahoch Devínskej Kobyly rozkvitol hlaváčik jarný Čítajte 

Veľké kusy skál sa zrútili zo svahu nad Devínskou cestou 5. apríla 2017. Následne primátor Bratislavy Ivo Nesrovnal na zasadnutí krízového štábu vyhlásil mimoriadnu situáciu. Tá umožnila požiadať o prostriedky z Envirofondu na sanáciu svahovej deformácie.

Na tejto ceste nejde o prvý zosuv. V septembri 2014 sa zosunula zemina a blato do priestoru medzi ulicou Nad Sihoťou a Devínskou cestou. Dĺžka zosuvu bola vtedy 15 metrov.

SkryťVypnúť reklamu

Práce na sanácii sa začali 4. apríla 2016 a ukončili ich 24. augusta toho istého roku. Náklady dosiahli takmer 134.000 eur, z čoho viac ako 100.000 eur išlo z Environmentálneho fondu, zvyšok zaplatilo mesto zo svojho rozpočtu.

Súťaže

SkryťVypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME Bratislava

Komerčné články

  1. Upokoj svoju poškodenú pleť: Takto jej vrátiš prirodzený vzhľad
  2. Zachránili posledný ostrov pre čajky na Dunaji
  3. Vitamín Cg: Kľúč k žiarivejšej a zjednotenej pleti
  4. Čerstvé hlavičky sú v plnom prúde, komu dáte svoj hlas?
  5. Viete správne založiť oheň? Podľa kachliara to robíte zle
  6. NESTO ponúka nadštandardné bývanie na hranici mesta a prírody
  7. Kúsok Slovenska na tanieri: domáce potraviny sú stávka na istotu
  8. Nová možnosť investovania s garantovaným rastom až 6 %
  1. Upokoj svoju poškodenú pleť: Takto jej vrátiš prirodzený vzhľad
  2. Záver vojny bol pre mnohých Slovákov životnou skúškou
  3. V Japonsku vlaky meškajú len vo filmoch. Aj jedlo má pravidlá
  4. LESY SR otvorili Poľanu: Nová cesta pre ľudí aj prírodu
  5. Tatra banka uvádza nový produkt Digitálna hypotéka
  6. Zachránili posledný ostrov pre čajky na Dunaji
  7. Vitamín Cg: Kľúč k žiarivejšej a zjednotenej pleti
  8. Čerstvé hlavičky sú v plnom prúde, komu dáte svoj hlas?
  1. Viete správne založiť oheň? Podľa kachliara to robíte zle 14 647
  2. Nová hala v Istropolise zaplní chýbajúce miesto na mape kultúry 8 899
  3. Zachránili posledný ostrov pre čajky na Dunaji 3 234
  4. Pokoj, výhľady a dobrá kuchyňa? Vyberáme desať hotelov na Ischii 3 205
  5. Nová možnosť investovania s garantovaným rastom až 6 % 2 970
  6. V Japonsku vlaky meškajú len vo filmoch. Aj jedlo má pravidlá 2 914
  7. Majiteľka Boxito: Podnikanie zvláda vďaka multifunkčnému vozidlu 2 685
  8. Čerstvé hlavičky sú v plnom prúde, komu dáte svoj hlas? 2 067
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
  1. Post Bellum SK: Oslobodenie Bratislavy – boj za cenu stoviek životov
  2. Ľuboš Vodička: Bratislavský Robinson Karl Jetting
  3. Juraj Mravec: Projekt Nového Lida nereflektuje záujmy Petržalky
  4. Pavol Pálfy: Úradná tabuľa - zákonná povinnosť alebo služba pre občana?
  5. Danica Chames: Zbláznili sa, šli na dovolenku do Bratislavy
  6. Radko Mačuha: Sídlisko, kvôli ktorému bolo zbúrané podhradie. ( cyklus bratislavská krutosť)
  7. Ján Roháč: Čo nám ukázali cyklopruhy na Vajanského?
  8. Michal Drotován: Môže byť Bratislava 15-minútové mesto?
  1. Michael Achberger: Lepšie ako diéta? O tomto trende hovoria aj lekári aj tréneri! 15 505
  2. Matúš Paculík: Podvodníci na Bazoši majú nový trik, zneužívajú pri tom Alzu 8 874
  3. Teodor Pasternák: NAY už nie je „naj“ 8 735
  4. Ján Chomík: Tyran, ktorý nemá páru 8 653
  5. Miroslav Galovič: Marečku, mohol si ostať legendou... (Mikroblog No 20) 8 093
  6. Radko Mačuha: Štyri otázky pre súťažiaceho poslanca Glücka. 6 988
  7. Vlado Jakubkovič: Ukážte rozstrieľané brucho. 6 297
  8. Tadeáš Ďurica: Igor sa vracia 5 312
  1. Radko Mačuha: Cintula chcel Fica zavraždiť, pretože chce Mier.
  2. Tupou Ceruzou: Za čiarou
  3. Věra Tepličková: Keď sa bojíš valašky
  4. Marian Nanias: Richard L. Garwin: Génius, ktorý formoval jadrovú éru a bránil mier.
  5. Radko Mačuha: Štyri otázky pre súťažiaceho poslanca Glücka.
  6. Věra Tepličková: Dnes by sme mali byť ticho
  7. Marcel Rebro: Hanbím sa za to, že som Slovák!
  8. Radko Mačuha: Fico atentát prežil, ale Boris Nemcov nie.
SkryťZatvoriť reklamu