SME

Platobné karty už mali platiť ako električenky, problém má integrovaná doprava

Dopravný podnik Bratislavy sa odvoláva na nepripravenosť ZSSK a Slovak Lines.

Ilustračné fotoIlustračné foto (Zdroj: SME - Gabriel Kuchta)

BRATISLAVA. Platobné karty mali na jeseň začať cestujúci v bratislavskej MHD využívať aj ako električenku. Také boli plány začiatkom tohto roka, no doteraz sa tak nestalo.

Dopravný podnik Bratislava (DPB) deklaruje, že je na zavedenie takejto služby pripravený, no nenašiel pochopenie u svojich partnerov v Integrovanom dopravnom systéme v Bratislavskom kraji (IDS BK), teda u Železničnej spoločnosti Slovensko (ZSSK) a autobusového dopravcu Slovak Lines. Tí však tvrdia, že na to pripravení ešte nie sú.

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

SkryťVypnúť reklamu
Prečítajte si tiež: Google cez mapy ukazuje, ako v Bratislave jazdí MHD Čítajte 

Generálny riaditeľ DPB Milan Urban povedal, že v júli vyzvali partnerov na testovanie pripraveného systému, ktorý umožňuje použiť platobnú kartu ako nosič cestovného lístka.

"Bohužiaľ, nenašli sme až také veľké pochopenie pre túto našu aktivitu a doposiaľ sa nám nepodarilo, aj napriek tomu, že sme sa o to usilovali niekoľkokrát, včleniť takýto nosič cestovného lístka do tarifného systému IDS BK," priblížil.

DPB má podľa neho systém otestovaný a pripravený na spustenie. Podľa Urbana neevidujú v podniku žiadny merateľný parameter, ku ktorého porušeniu by malo pri zavedení takéhoto médiá v rámci IDS BK dôjsť.

Nátlakové rozhodnutie partnera

Situácia, že prípadný nový nosič predplatného cestovného lístka by mal byť akceptovaný len vo vozidlách jedného z dopravcov v integrovanom dopravnom systéme, je však z pohľadu ZSSK neprijateľná.

SkryťVypnúť reklamu

"Doteraz uplatňovaný postup riešenia považujme za jednostranné až nátlakové rozhodnutie partnera, ktoré môže negatívnym spôsobom ovplyvniť fungovanie IDS BK, a tak aj efektivitu celého systému," povedal hovorca ZSSK Tomáš Kováč.

Koncepcia rozvoja IDS BK platná v období roka 2016 nepredikovala podľa neho zavedenie služieb na báze bezkontaktných kariet vybavených EMV technológiou, a preto nie sú ostatní dopravcovia v systéme technicky pripravení akceptovať v dopravnom systéme platobné karty.

ZSSK predpokladá pripravenosť na zapojenia sa do takéhoto projektu až v horizonte zhruba dvoch rokov.

Nutná nová technológia

Dopravca Slovak Lines uviedol, že tento rok spustil bezkontaktné platby kartou v autobusoch na linke Bratislava-Schwechat-Viedeň. V prípade prímestskej autobusovej dopravy, ktorá je súčasťou IDS BK, počíta do budúcna rovnako so zavedením takejto možnosti.

SkryťVypnúť reklamu

"Pri integrovanej doprave je nevyhnutná spolupráca a vzájomná kompatibilita na strane všetkých dopravcov. Všetky autobusy bude nevyhnutné vybaviť potrebnou technológiou a novým softvérom. Zavedenie takéhoto projektu je náročné z finančného, časového aj technického hľadiska. Bližší časový odhad preto aktuálne nie je možné spresniť," povedala hovorkyňa Slovak Lines Eva Vozárová.

Spoločnosť Bratislavská integrovaná doprava (BID), koordinátor IDS BSK, tvrdí, že všetci dopravcovia musia byť na zavedenie tejto služby pripravení. Zároveň deklaruje, že počíta so zavedením nákupu a kontroly cestovných lístkov cez platobnú kartu.

"V súčasnosti spolupracujeme pri nastavení stratégie zavedenia tejto služby so spoločnosťou Card Solutions, ktorá má skúsenosti z Českej republiky. Jednou z našich priorít je zavedenie nákupu a kontroly cestovných lístkov cez platobnú kartu v IDS BK urýchliť," povedala hovorkyňa BID Eva Kukurová.

SkryťVypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME Bratislava

Komerčné články

  1. Patria medzi svetovú elitu. Slováci zariskovali a predbehli dobu
  2. Bývanie vytesané do kameňa? V Kapadócii tak žijú po stáročia
  3. Za hranicami bytu: Ako si vybudovať dobré susedské vzťahy?
  4. Všetky divy sveta v privátnom lietadle dnes so zľavou 12 225 eur
  5. Prečo vymeniť plastové vchodové dvere za hliníkové?
  6. Wellness v prírode: máme tip, kde si na jar najlepšie oddýchnete
  7. Deväť dobrých: Jarný literárny výber v denníkoch SME a Korzár
  8. Slováci minuli za 4 dni na dovolenky 6,4 milióna eur
  1. Bývanie vytesané do kameňa? V Kapadócii tak žijú po stáročia
  2. E-recept, evolúcia v zdravotnej starostlivosti
  3. Leťte priamo z KOŠÍC a dovolenkujte na najkrajších plážach
  4. Za hranicami bytu: Ako si vybudovať dobré susedské vzťahy?
  5. Výlet 2 v 1: Jednou nohou na Slovensku, druhou v Rakúsku
  6. Ahoj, TABI! Kto je záhadný digitvor?
  7. Všetky divy sveta v privátnom lietadle dnes so zľavou 12 225 eur
  8. Prečo vymeniť plastové vchodové dvere za hliníkové?
  1. Deväť dobrých: Jarný literárny výber v denníkoch SME a Korzár 18 765
  2. Do utorka za vás uhradia polovicu exotickej dovolenky 16 554
  3. Slováci minuli za 4 dni na dovolenky 6,4 milióna eur 11 074
  4. Patria medzi svetovú elitu. Slováci zariskovali a predbehli dobu 10 922
  5. Prečo vymeniť plastové vchodové dvere za hliníkové? 10 627
  6. Fellner otvorene: Manželka mi vyčítala, že zo mňa nič nemá 9 340
  7. Všetky divy sveta v privátnom lietadle dnes so zľavou 12 225 eur 8 117
  8. Ako Japonci potopili ruské nádeje na Ďalekom východe 5 068
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
  1. Ján Roháč: Čo nám ukázali cyklopruhy na Vajanského?
  2. Michal Drotován: Môže byť Bratislava 15-minútové mesto?
  3. Irena Šimuneková: Čriepky z Bratislavy - Keď utícha ruch veľkomesta...
  4. Radko Mačuha: Ako fénix z popola.
  5. Radko Mačuha: Praskliny na Bratislavskom hrade.
  6. Radko Mačuha: Budova, ktorá dala celému námestiu skutočný význam. (cyklus Bratislavská krutosť)
  7. Ľuboš Vodička: Prešporskí báječní muži na lietajúcich strojoch: Ján Bahýľ
  8. Radko Mačuha: Prešporská kasáreň maľovaná (cyklus Bratislavská krutosť)
  1. Ivan Čáni: Korčok vybuchol – Pellegrini ho zožral zaživa. 47 353
  2. Ivan Mlynár: Fašistický sajrajt Tomáš Taraba, je už zamotanejší, ako nová telenovela. 13 688
  3. Peter Bolebruch: Každa rodina bola podvedená o 80 tisíc v priemere. Ako podviedli vidiek a ožobráčili ľudí o role a pozemky? Kto je pozemková mafia? 13 496
  4. Juraj Kumičák: Kolaborant 11 439
  5. Miroslav Galovič: Nezalepený dopis víťazovi prezidentských volieb 8 435
  6. Michael Achberger: Vitamínový prevrat, o ktorom lekári mlčia: Ako lipozomálne vitamíny menia pravidlá! 8 399
  7. Post Bellum SK: Prvé transporty smrti boli plné mladých dievčat 7 347
  8. Janka Bittó Cigániková: Drucker to vyhlásil 1. februára, Dolinková to stále zdržiava. Stáť nás to môže zdravie a životy 7 051
  1. Pavol Koprda: Demografia a voľby - čo sa zmenilo od roku 1999
  2. Jiří Ščobák: Ivan Korčok aktuálně zvítězil ve facebookové diskusi nad Petrem Pellegrinim!
  3. Jiří Ščobák: Velikonoce jsou výborné na podporu Korčoka na sociálních sítích! Pojďme do toho! ❤
  4. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 76. - Arkdída - Vilkitský a Ušakov, ktorí sa zaslúžili o posledné arktické objavy
  5. Yevhen Hessen: Teroristický útok v Moskve a mobilizácia 300 000 Rusov
  6. Post Bellum SK: Prvé transporty smrti boli plné mladých dievčat
  7. Monika Nagyova: Synom, ktorí svoje matky nešibú
  8. Yevhen Hessen: Postup pri zdaňovaní príjmov pre odídencov z Ukrajiny
SkryťZatvoriť reklamu