SME
Piatok, 23. október, 2020 | Meniny má AlojziaKrížovkyKrížovky

Platobné karty už mali platiť ako električenky, problém má integrovaná doprava

Dopravný podnik Bratislavy sa odvoláva na nepripravenosť ZSSK a Slovak Lines.

Ilustračné fotoIlustračné foto (Zdroj: SME - Gabriel Kuchta)

BRATISLAVA. Platobné karty mali na jeseň začať cestujúci v bratislavskej MHD využívať aj ako električenku. Také boli plány začiatkom tohto roka, no doteraz sa tak nestalo.

Dopravný podnik Bratislava (DPB) deklaruje, že je na zavedenie takejto služby pripravený, no nenašiel pochopenie u svojich partnerov v Integrovanom dopravnom systéme v Bratislavskom kraji (IDS BK), teda u Železničnej spoločnosti Slovensko (ZSSK) a autobusového dopravcu Slovak Lines. Tí však tvrdia, že na to pripravení ešte nie sú.

Skryť Vypnúť reklamu
Prečítajte si tiež: Google cez mapy ukazuje, ako v Bratislave jazdí MHD Čítajte 

Generálny riaditeľ DPB Milan Urban povedal, že v júli vyzvali partnerov na testovanie pripraveného systému, ktorý umožňuje použiť platobnú kartu ako nosič cestovného lístka.

"Bohužiaľ, nenašli sme až také veľké pochopenie pre túto našu aktivitu a doposiaľ sa nám nepodarilo, aj napriek tomu, že sme sa o to usilovali niekoľkokrát, včleniť takýto nosič cestovného lístka do tarifného systému IDS BK," priblížil.

DPB má podľa neho systém otestovaný a pripravený na spustenie. Podľa Urbana neevidujú v podniku žiadny merateľný parameter, ku ktorého porušeniu by malo pri zavedení takéhoto médiá v rámci IDS BK dôjsť.

Nátlakové rozhodnutie partnera

Situácia, že prípadný nový nosič predplatného cestovného lístka by mal byť akceptovaný len vo vozidlách jedného z dopravcov v integrovanom dopravnom systéme, je však z pohľadu ZSSK neprijateľná.

Skryť Vypnúť reklamu

"Doteraz uplatňovaný postup riešenia považujme za jednostranné až nátlakové rozhodnutie partnera, ktoré môže negatívnym spôsobom ovplyvniť fungovanie IDS BK, a tak aj efektivitu celého systému," povedal hovorca ZSSK Tomáš Kováč.

Koncepcia rozvoja IDS BK platná v období roka 2016 nepredikovala podľa neho zavedenie služieb na báze bezkontaktných kariet vybavených EMV technológiou, a preto nie sú ostatní dopravcovia v systéme technicky pripravení akceptovať v dopravnom systéme platobné karty.

ZSSK predpokladá pripravenosť na zapojenia sa do takéhoto projektu až v horizonte zhruba dvoch rokov.

Nutná nová technológia

Dopravca Slovak Lines uviedol, že tento rok spustil bezkontaktné platby kartou v autobusoch na linke Bratislava-Schwechat-Viedeň. V prípade prímestskej autobusovej dopravy, ktorá je súčasťou IDS BK, počíta do budúcna rovnako so zavedením takejto možnosti.

Skryť Vypnúť reklamu

"Pri integrovanej doprave je nevyhnutná spolupráca a vzájomná kompatibilita na strane všetkých dopravcov. Všetky autobusy bude nevyhnutné vybaviť potrebnou technológiou a novým softvérom. Zavedenie takéhoto projektu je náročné z finančného, časového aj technického hľadiska. Bližší časový odhad preto aktuálne nie je možné spresniť," povedala hovorkyňa Slovak Lines Eva Vozárová.

Spoločnosť Bratislavská integrovaná doprava (BID), koordinátor IDS BSK, tvrdí, že všetci dopravcovia musia byť na zavedenie tejto služby pripravení. Zároveň deklaruje, že počíta so zavedením nákupu a kontroly cestovných lístkov cez platobnú kartu.

"V súčasnosti spolupracujeme pri nastavení stratégie zavedenia tejto služby so spoločnosťou Card Solutions, ktorá má skúsenosti z Českej republiky. Jednou z našich priorít je zavedenie nákupu a kontroly cestovných lístkov cez platobnú kartu v IDS BK urýchliť," povedala hovorkyňa BID Eva Kukurová.

Skryť Vypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME Bratislava

Inzercia - Tlačové správy

  1. Covid a post-Covid: Ako sa chrániť pred kybernetickými útokmi?
  2. Downtown Bratislavy sa rozrastie o nový rezidenčný projekt
  3. Na Slovensku pribúdajú nové bankomaty. Viete čo v nich vybavíte?
  4. 5 vecí, ktoré definujú prémiové bývanie
  5. Vitajte v postapokalyptickom svete
  6. O levočský „nanozázrak“ sa zaujíma európsky trh
  7. LEN DNES: Zľava viac ako 50% na ročné predplatné týždenníkov MY
  8. Programátori prezradili, čo ich v práci najviac motivuje
  9. NAŽIVO: Čo čaká ekonomiku? Sledujte #akonato konferenciu
  10. NAŽIVO: Ako na koronu reagujú úspešné firmy? Sledujte #akonato
  1. O levočský „nanozázrak“ sa zaujíma európsky trh
  2. Najnovšie technológie a inovácie na Gemeri? Normálka
  3. Zlaďte vaše šperky s jeseňou
  4. Nové laboratórium ekonomického experimentálneho výskumu na EUBA
  5. Programátori prezradili, čo ich v práci najviac motivuje
  6. 5 vecí, ktoré definujú prémiové bývanie
  7. LEN DNES: Zľava viac ako 50% na ročné predplatné týždenníkov MY
  8. Úprava osobného motorového vozidla
  9. Important information for Brazilians living in Slovakia
  10. Prečo sú dnes ryby také dôležité?
  1. Kam sa vybrať za jesennými výhľadmi? 17 753
  2. Vyučujú školy informatiku dobre? Tieto patria medzi ukážkové 15 987
  3. Rysy navštívi päťtisíc ľudí denne. Ako vyzerá denný chod chaty 12 909
  4. Jedlo v Bratislave: Tieto reštaurácie určite vyskúšajte 12 348
  5. Pravá strana Dunaja môže vďaka Inchebe získať novú tvár 11 942
  6. Na Slovensku pribúdajú nové bankomaty. Viete čo v nich vybavíte? 10 737
  7. Toto sú povolania budúcnosti. Niektoré prekvapili 10 119
  8. Ako vidia budúcnosť deti zo základných škôl? Budete prekvapení 9 594
  9. Korenie sexuálneho života po päťdesiatke. Tieto tipy vyskúšajte 9 499
  10. Hodnotenie profesionála: Ako obstáli obľúbené hotely v Tatrách? 9 352
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu