Platobné karty už mali platiť ako električenky, problém má integrovaná doprava

Dopravný podnik Bratislavy sa odvoláva na nepripravenosť ZSSK a Slovak Lines.

Ilustračné foto(Zdroj: SME - Gabriel Kuchta)

BRATISLAVA. Platobné karty mali na jeseň začať cestujúci v bratislavskej MHD využívať aj ako električenku. Také boli plány začiatkom tohto roka, no doteraz sa tak nestalo.

Dopravný podnik Bratislava (DPB) deklaruje, že je na zavedenie takejto služby pripravený, no nenašiel pochopenie u svojich partnerov v Integrovanom dopravnom systéme v Bratislavskom kraji (IDS BK), teda u Železničnej spoločnosti Slovensko (ZSSK) a autobusového dopravcu Slovak Lines. Tí však tvrdia, že na to pripravení ešte nie sú.

Článok pokračuje pod video reklamou
Prečítajte si tiež: Google cez mapy ukazuje, ako v Bratislave jazdí MHD

Generálny riaditeľ DPB Milan Urban povedal, že v júli vyzvali partnerov na testovanie pripraveného systému, ktorý umožňuje použiť platobnú kartu ako nosič cestovného lístka.

"Bohužiaľ, nenašli sme až také veľké pochopenie pre túto našu aktivitu a doposiaľ sa nám nepodarilo, aj napriek tomu, že sme sa o to usilovali niekoľkokrát, včleniť takýto nosič cestovného lístka do tarifného systému IDS BK," priblížil.

DPB má podľa neho systém otestovaný a pripravený na spustenie. Podľa Urbana neevidujú v podniku žiadny merateľný parameter, ku ktorého porušeniu by malo pri zavedení takéhoto médiá v rámci IDS BK dôjsť.

Nátlakové rozhodnutie partnera

Situácia, že prípadný nový nosič predplatného cestovného lístka by mal byť akceptovaný len vo vozidlách jedného z dopravcov v integrovanom dopravnom systéme, je však z pohľadu ZSSK neprijateľná.

"Doteraz uplatňovaný postup riešenia považujme za jednostranné až nátlakové rozhodnutie partnera, ktoré môže negatívnym spôsobom ovplyvniť fungovanie IDS BK, a tak aj efektivitu celého systému," povedal hovorca ZSSK Tomáš Kováč.

Koncepcia rozvoja IDS BK platná v období roka 2016 nepredikovala podľa neho zavedenie služieb na báze bezkontaktných kariet vybavených EMV technológiou, a preto nie sú ostatní dopravcovia v systéme technicky pripravení akceptovať v dopravnom systéme platobné karty.

ZSSK predpokladá pripravenosť na zapojenia sa do takéhoto projektu až v horizonte zhruba dvoch rokov.

Nutná nová technológia

Dopravca Slovak Lines uviedol, že tento rok spustil bezkontaktné platby kartou v autobusoch na linke Bratislava-Schwechat-Viedeň. V prípade prímestskej autobusovej dopravy, ktorá je súčasťou IDS BK, počíta do budúcna rovnako so zavedením takejto možnosti.

"Pri integrovanej doprave je nevyhnutná spolupráca a vzájomná kompatibilita na strane všetkých dopravcov. Všetky autobusy bude nevyhnutné vybaviť potrebnou technológiou a novým softvérom. Zavedenie takéhoto projektu je náročné z finančného, časového aj technického hľadiska. Bližší časový odhad preto aktuálne nie je možné spresniť," povedala hovorkyňa Slovak Lines Eva Vozárová.

Spoločnosť Bratislavská integrovaná doprava (BID), koordinátor IDS BSK, tvrdí, že všetci dopravcovia musia byť na zavedenie tejto služby pripravení. Zároveň deklaruje, že počíta so zavedením nákupu a kontroly cestovných lístkov cez platobnú kartu.

"V súčasnosti spolupracujeme pri nastavení stratégie zavedenia tejto služby so spoločnosťou Card Solutions, ktorá má skúsenosti z Českej republiky. Jednou z našich priorít je zavedenie nákupu a kontroly cestovných lístkov cez platobnú kartu v IDS BK urýchliť," povedala hovorkyňa BID Eva Kukurová.

Na spracúvanie osobných údajov sa vzťahujú Zásady ochrany osobných údajov a Pravidlá používania cookies. Pred zadaním e-mailovej adresy sa, prosím, dôkladne oboznámte s týmito dokumentmi.

Najčítanejšie na SME Bratislava

Inzercia - Tlačové správy

  1. Koľko minút pracujeme na jednu kávu či novú kuchyňu?
  2. Odborári pokračujú v zbieraní podpisov za zastropovanie dôchodku
  3. Umenie investovať: Nemusíte byť znalec, aby ste zhodnotili krásu
  4. Dana Kleinert sa vzdáva v prospech zmeny v Starom Meste
  5. Reportáž: Ako sa vyrába slovenské akostné víno
  6. Union ponúka množstvo výhod pre deti aj matky
  7. Tip hypošpecialistu: Najlepší čas na Adlerovu je teraz!
  8. Jana Vaľová: Pokračujme po dobrej ceste
  9. Prečo sú pneumatiky dôležitejšie ako bezpečnostné pásy?
  10. Koho výrobky naozaj kupujete v McDonald's?
  1. Union ponúka množstvo výhod pre deti aj matky
  2. Umenie investovať: Nemusíte byť znalec, aby ste zhodnotili krásu
  3. Dana Kleinert sa vzdáva v prospech zmeny v Starom Meste
  4. Reportáž: Ako sa vyrába slovenské akostné víno
  5. Tip hypošpecialistu: Najlepší čas na Adlerovu je teraz!
  6. Jana Vaľová: Pokračujme po dobrej ceste
  7. Sú "firmy na predaj" vhodné pre začínajúcich podnikateľov?
  8. Dôležité zmeny v založení s.r.o. od 1.9.2018
  9. Stíhame napredovať s technológiami? Môže už byť neskoro
  10. Pokazila sa Vám práčka či chladnička? Nevolajte opravára!
  1. Odborníčka na výživu: Večera maximálne 4 hodiny pred spánkom 21 442
  2. Stíhame napredovať s technológiami? Môže už byť neskoro 12 692
  3. Kvíz o zatepľovaní zvládne iba odborník. Trúfate si? 12 398
  4. Poznáte zaujímavosti Malty? Tieto lákajú turistov najviac 11 388
  5. Bezpečné bývanie pre rodiny s deťmi? Na toto nezabudnite 8 273
  6. Koho výrobky naozaj kupujete v McDonald's? 7 656
  7. Vodič dostal jasný odkaz: Na cyklotrase sa neparkuje 6 898
  8. Pokazila sa Vám práčka či chladnička? Nevolajte opravára! 4 556
  9. Sládok Pilsner Urquell: Neviem prečo zdokonalovať Prazdroj 4 320
  10. Nepodceňujte príznaky psoriázy 3 528