SME

Prvé záchytné parkovisko by mohlo byť pri cintoríne Vrakuňa

Bratislavský magistrát vytypoval lokality, kde by mohli vodiči nechávať autá a do centra pokračovať verejnou dopravou.

Pred Cintorínom Vrakuňa by malo vyrásť záchytné parkovisko. Pred Cintorínom Vrakuňa by malo vyrásť záchytné parkovisko. (Zdroj: Foto SME - Jozef Jakubčo)

BRATISLAVA. Denne dochádza do Bratislavy za prácou, do školy či za kultúrou podľa štatistík približne 130-tisíc ľudí. Napriek tomu hlavné mesto Slovenska nemá žiadne záchytné parkoviská, ktoré sú bežnou súčasťou vyspelých miest.

Nachádzajú sa na okrajoch mesta, zvyčajne zo všetkých smerov. Cieľom je, aby zozbierali autá a dochádzajúcich premiestnili do ich cieľa mestskou hromadnou dopravou. Mestá sa tak vyhnú upchaným cestám.

Na to, aby princíp fungoval, musia však na seba nadväzovať viaceré procesy a tak býva zvykom, že vodič v cene parkovania dostane aj lístok na verejnú dopravu.

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Keďže najväčším problémom Bratislavského kraja je dlhodobo doprava a má slušne vykročené ku kolapsu, vedeniu župy a mesta nezostáva nič iné, ako problém riešiť.

Parkovacia politika je, ale nefunguje

Okrem hodinových zápch na privádzačoch do hlavného mesta počas špičiek, trápia vodičov aj preplnené cesty v centre.

Bratislavský mestský parlament síce pred rokom schválil jednotnú celomestskú parkovaciu politiku a od marca oficiálne platí, stále však iba na papieri.

Na to, aby sa premietla aj v uliciach, chýba stále schválenie zmeny štatútu hlavného mesta. Ten je potrebný na to, aby si mestské časti mohli prispôsobiť pravidlá na mieru. Napríklad Petržalka má totiž iné problémy s parkovaním ako Rača.

Poslanci však k dohode za rok stále nedospeli. Faktom je, že by sa v súčasnosti musel stať zázrak, aby zmenu štatútu odhlasovali počas nasledujúcich dvanástich mesiacov, pretože s blížiacimi sa komunálnymi voľbami (jeseň 2018) sa znižuje šanca rozhodovať o veľkých veciach a zvyšuje sa miera politikárčenia.

SkryťVypnúť reklamu

Navyše lídri najväčších poslaneckých klubov bratislavského mestského parlamentu už v lete pre denník SME povedali, že zavedenie parkovacej politiky do konca volebného obdobia nevidia reálne.

„Na toto volebné obdobie považujem parkovaciu politiku za pochovanú, pretože rozumné návrhy na reguláciu, ktoré v iných mestách fungujú, poslanci zamietli,“ povedal predseda klubu nezávislých poslancov Jozef Uhler.

Nielen dopravní experti, ale aj starostovia bratislavských mestských častí navyše upozorňujú, že aj keby sa parkovacia politika spustila v praxi, nebude fungovať bez ďalších opatrení.

„Nejde to bez toho, aby sa súčasne budovali nové parkovacie miesta, záchytné parkoviská a skvalitnila sa verejná doprava,“ vymenovala starostka Karlovej Vsi Dana Čahojová.

Už máte účet? Prihláste sa.
Dočítajte tento článok s predplatným SME.sk
Odomknite článok za pár sekúnd cez SMS predplatné za 5 € každý mesiac.
Pošlite SMS s textom C55ZV na číslo 8787.
Zaplatením potvrdíte oboznámenie sa s VOP a Zásadami OOÚ.
Najobľúbenejšie
Prémium bez reklamy
2 ,00 / týždenne
Prémium
1 ,50 / týždenne
Štandard
1 ,00 / týždenne
Ak nebudete s predplatným SME.sk spokojný, môžete ho kedykoľvek zrušiť.
SkryťVypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME Bratislava

Komerčné články

  1. Aká bytová architektúra dnes developerom predáva?
  2. Závod Carpathia v Prievidzi oslavuje jubileum
  3. Čo našli Strýco Filip a Miško Páleník v kuchyni Milana bez mapy?
  4. Pozitívne myslenie nie je všetko. Skutočnú silu nájdete inde
  5. Kondičný tréner: Ubolený zo sedavého zamestnania? Toto pomôže
  6. Firmu rozbiehal po maturite. Dnes má obrat vyše pol milióna
  7. Tieto chyby pri investovaní vám bránia zhodnotiť majetok
  8. Takto bude vyzerať nové námestie na začiatku Dúbravky
  1. Šéf nemocníc v Šaci Sabol: Nemôžeme byť spokojní s počtom roboti
  2. Chcete dokonalé zuby? Čo vám reklamy nepovedia
  3. Čo našli Strýco Filip a Miško Páleník v kuchyni Milana bez mapy?
  4. Pozitívne myslenie nie je všetko. Skutočnú silu nájdete inde
  5. Závod Carpathia v Prievidzi oslavuje jubileum
  6. Aká bytová architektúra dnes developerom predáva?
  7. Štartuje prvý ročník Fjällräven Campfire Česko a Slovensko
  8. Katarína Brychtová: Každý nový začiatok je dobrý
  1. Domácnosti pozor, od júla sa mení výpočet poplatkov za elektrinu 90 787
  2. Firmu rozbiehal po maturite. Dnes má obrat vyše pol milióna 20 757
  3. Kondičný tréner: Ubolený zo sedavého zamestnania? Toto pomôže 10 450
  4. Čo robí Portugalsko jedinečným? Jedenásť typických vecí a zvykov 8 456
  5. Inštruktorky sebaobrany: Najväčšia hrozba nie je cudzí muž v tme 5 888
  6. Tieto chyby pri investovaní vám bránia zhodnotiť majetok 5 534
  7. Pili sme pivo, ktoré sa nedá ochutnať nikde inde na svete 5 245
  8. Takto bude vyzerať nové námestie na začiatku Dúbravky 4 589
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu

Hlavné správy zo Sme.sk

Kontajnerový terminál na kanáli v Hangzhou vo východnej Číne.

Číne zdvihol Trump clá na 125 percent.


ČTK 61
Robert Fico počas rokovania v parlamente v novembri 2021.

Koalícia navrhla odškodnenie, ktoré bude štát stáť viac ako päť miliónov eur.


93
Ukrajinskí vojaci pri obsluhe raketometu v Záporožskej oblasti.

Peking musí byť opatrný, tvrdí expert.


Peter Tkačenko.

Bödör prišiel na ÚV, aby si na to zvykol on aj my.


14
SkryťZatvoriť reklamu