SME

Po Špitálskej ulici po štyroch mesiacoch opäť prešli električky

Električková doprava by sa mohla do centra mesta vrátiť ešte pred Vianocami.

Skúšobná jazda električky po vynovenej trati na Špitálskej ulici.Skúšobná jazda električky po vynovenej trati na Špitálskej ulici. (Zdroj: Foto SME - Martina Juhász)

Správu sme aktualizovali

STARÉ MESTO. Rozkopané cesty, prach a hluk v centre mesta po štyroch mesiacoch zrejme konečne ustanú. Po vynovených koľajach na Špitálskej ulici totiž v piatok doobeda prešli prvé električky.

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Jedna od Kamenného námestia smerom na Trnavské mýto, druhá od Amerického námestia na Kamenné námestie.

Išlo o technicko-bezpečnostnú skúšku, ktorá mala preveriť stav opravy.

„Z technického pohľadu je nová električková trať spôsobilá na prevádzku,“ povedal Zenon Mikle, vedúci odboru marketingu a komunikácie Dopravného podniku Bratislava.

SkryťVypnúť reklamu

Dopravca už preto podľa neho podal žiadosť o kolaudáciu trate a električky plánuje na Špitálskej spustiť hneď po tom, čo dostane rozhodnutie od stavebného úradu.

„Bratislavský samosprávny kraj ako špeciálny stavebný úrad pre mestské dráhy začne kolaudačné konanie ihneď po ukončení stavebných prác a po doručení všetkých potrebných dokladov od stavebníka - Dopravného podniku Bratislava,“ povedala hovorkyňa bratislavskej župy Lucia Forman.

Účastníkov konania plánuje župa podľa nej zavolať na ústne pojednávanie. Ak stavebný úrad zistí, že nové koľaje a vyasfaltované cesty sú v poriadku, neohrozia bezpečnosť cestujúcich a premávky, tak vynovená trať dostane pečiatku, aby sa začala čo najskôr používať.

Na otázku, kedy by sa mohla premávka električiek v centre Bratislavy opäť obnoviť, hovorkyňa župy odpovedala: „Električky by mohli po Špitálskej ulici prejsť ešte pred Vianocami.“

SkryťVypnúť reklamu

Na ulici sa stále robí

Robotníci aktuálne ešte na Špitálskej dokončujú stavebné práce, pri krajniciach napríklad brúsia asfalt a na električkovej zastávke špárujú dlažbu.

Prečítajte si tiež: Čakáme. Na pečiatku Čítajte 

S opravou električkovej trate začal bratislavský dopravca v auguste. Vymenil na nej koľaje, ktoré majú antivibračné a protihlukové prvky, a asfalt. Ten však pribudol nielen medzi koľajami, ale aj v jazdných pruhoch pre autá v oboch smeroch.

Pôvodne mala byť rekonštrukcia trate na Špitálskej hotová do konca októbra, neskôr do polovice novembra. Pretiahla sa, pretože stavebné práce na trati začiatkom sepetembra zhruba na dva týždne zastavili. Ministerstvo dopravy totiž rozhodlo, že stavba nie je povolená.

Na trati bude chýbať zastávka

Druhým dôvodom, prečo sa oprava trate predĺžila, je aj problém s vybudovaním zastávky. Zatiaľ čo zastávka Mariánska v smere na Americké námestie zostáva na svojom mieste, tá spred dvoch levov sa mala presunúť pred ministerstvo práce. Pre sťažnosti Staromešťanov, že by nemali ako jazdiť do vnútrobloku ich domu a z neho, však od zámeru upustili.

SkryťVypnúť reklamu
Prečítajte si tiež: Trať na Špitálskej finišuje, hotová má byť budúci týždeň Čítajte 

Pôvodnú zastávku pri dvoch levoch stavebníci podľa projektu pri výmene koľají ešte na začiatku zrovnali so zemou. V súčasnosti sa uvažuje o tom, že by zastávku oproti krajskému policajnému riaditeľstvu postavili nanovo.

Musia ju však najprv naprojektovať a nechať schváliť. To nejaký čas potrvá. Preto novú trať otvoria zrejme bez toho, aby na nej bola zastávka smerom na Kamenné námestie.

V praxi to znamená, že od Amerického námestia by bola najbližšia zastávka smerom do centra mesta na Kamennom námestí, respektíve na Námestí SNP, v závislosti od linky. Tie sú od seba vzdialené približne 700 metrov.


Sprístupnením koľají pred Vianocami sa však Bratislava aspoň vyhne dopravnému kolapsu. Mrazy by totiž stavbu skomplikovali a ak by v zime museli byť všetky električkové linky odklonené cez Obchodnú ulicu, dopravný podnik už avizoval, že by hrozilo, že premávka električiek by bola odstavená v celom meste. Trakčné vedenie na Obchodnej by totiž nezvládlo nápor všetkých liniek.

SkryťVypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME Bratislava

Komerčné články

  1. Patria medzi svetovú elitu. Slováci zariskovali a predbehli dobu
  2. Bývanie vytesané do kameňa? V Kapadócii tak žijú po stáročia
  3. Za hranicami bytu: Ako si vybudovať dobré susedské vzťahy?
  4. Všetky divy sveta v privátnom lietadle dnes so zľavou 12 225 eur
  5. Prečo vymeniť plastové vchodové dvere za hliníkové?
  6. Wellness v prírode: máme tip, kde si na jar najlepšie oddýchnete
  7. Deväť dobrých: Jarný literárny výber v denníkoch SME a Korzár
  8. Slováci minuli za 4 dni na dovolenky 6,4 milióna eur
  1. Bývanie vytesané do kameňa? V Kapadócii tak žijú po stáročia
  2. E-recept, evolúcia v zdravotnej starostlivosti
  3. Leťte priamo z KOŠÍC a dovolenkujte na najkrajších plážach
  4. Za hranicami bytu: Ako si vybudovať dobré susedské vzťahy?
  5. Výlet 2 v 1: Jednou nohou na Slovensku, druhou v Rakúsku
  6. Ahoj, TABI! Kto je záhadný digitvor?
  7. Všetky divy sveta v privátnom lietadle dnes so zľavou 12 225 eur
  8. Prečo vymeniť plastové vchodové dvere za hliníkové?
  1. Deväť dobrých: Jarný literárny výber v denníkoch SME a Korzár 18 024
  2. Do utorka za vás uhradia polovicu exotickej dovolenky 16 547
  3. Fellner otvorene: Manželka mi vyčítala, že zo mňa nič nemá 16 457
  4. Slováci minuli za 4 dni na dovolenky 6,4 milióna eur 10 983
  5. Patria medzi svetovú elitu. Slováci zariskovali a predbehli dobu 10 540
  6. Prečo vymeniť plastové vchodové dvere za hliníkové? 10 467
  7. Všetky divy sveta v privátnom lietadle dnes so zľavou 12 225 eur 7 972
  8. Ako Japonci potopili ruské nádeje na Ďalekom východe 5 436
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
  1. Ján Roháč: Čo nám ukázali cyklopruhy na Vajanského?
  2. Michal Drotován: Môže byť Bratislava 15-minútové mesto?
  3. Irena Šimuneková: Čriepky z Bratislavy - Keď utícha ruch veľkomesta...
  4. Radko Mačuha: Ako fénix z popola.
  5. Radko Mačuha: Praskliny na Bratislavskom hrade.
  6. Radko Mačuha: Budova, ktorá dala celému námestiu skutočný význam. (cyklus Bratislavská krutosť)
  7. Ľuboš Vodička: Prešporskí báječní muži na lietajúcich strojoch: Ján Bahýľ
  8. Radko Mačuha: Prešporská kasáreň maľovaná (cyklus Bratislavská krutosť)
  1. Ivan Čáni: Korčok vybuchol – Pellegrini ho zožral zaživa. 46 563
  2. Ivan Mlynár: Fašistický sajrajt Tomáš Taraba, je už zamotanejší, ako nová telenovela. 13 661
  3. Peter Bolebruch: Každa rodina bola podvedená o 80 tisíc v priemere. Ako podviedli vidiek a ožobráčili ľudí o role a pozemky? Kto je pozemková mafia? 13 464
  4. Post Bellum SK: Prvé transporty smrti boli plné mladých dievčat 8 594
  5. Janka Bittó Cigániková: Drucker to vyhlásil 1. februára, Dolinková to stále zdržiava. Stáť nás to môže zdravie a životy 8 463
  6. Michael Achberger: Vitamínový prevrat, o ktorom lekári mlčia: Ako lipozomálne vitamíny menia pravidlá! 8 385
  7. Miroslav Galovič: Nezalepený dopis víťazovi prezidentských volieb 8 358
  8. Ján Šeďo: Malý cár : "Uvedomme si, že máme 2 atómové elektrárne". Vážne ? 6 436
  1. Pavol Koprda: Demografia a voľby - čo sa zmenilo od roku 1999
  2. Jiří Ščobák: Ivan Korčok aktuálně zvítězil ve facebookové diskusi nad Petrem Pellegrinim!
  3. Jiří Ščobák: Velikonoce jsou výborné na podporu Korčoka na sociálních sítích! Pojďme do toho! ❤
  4. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 76. - Arkdída - Vilkitský a Ušakov, ktorí sa zaslúžili o posledné arktické objavy
  5. Yevhen Hessen: Teroristický útok v Moskve a mobilizácia 300 000 Rusov
  6. Post Bellum SK: Prvé transporty smrti boli plné mladých dievčat
  7. Monika Nagyova: Synom, ktorí svoje matky nešibú
  8. Yevhen Hessen: Postup pri zdaňovaní príjmov pre odídencov z Ukrajiny
SkryťZatvoriť reklamu