SME

Majiteľom garáží praskajú steny, zatarasili preto nad nimi cestu

Cesta je síce skolaudovaná ako verejne prístupná, nevlastní ju však mesto ani mestská časť.

Na Nejedlého ulici v Dúbravke pribudla betónová zátarasa.Na Nejedlého ulici v Dúbravke pribudla betónová zátarasa. (Zdroj: Foto SME - Jana Trebulová)

DÚBRAVKA. Keď ráno vyšli Dúbravčania z Nejedlého ulice zo svojich bytov, nastúpili do áut a chceli sa najkratšou cestou dostať na diaľnicu, mali smolu. V jazde im zabránila betónová zátarasa umiestnená uprostred cesty.

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Predtým, než sa na ulici objavila, vodiči sa dostali na diaľnicu tak, že im stačilo odbočiť na ulicu Na vrátkach, ktorou sa na ňu pripojili.

Teraz im však neostáva iná možnosť, ako vydať sa druhou stranou k električkovej radiále a prekľučkovať k diaľnici cez viaceré ulice. V rannej špičke sa im tak cesta značne predĺži, pretože musia stáť na niekoľkých semaforoch.

SkryťVypnúť reklamu

Viacerí domáci si nevedeli situáciu vysvetliť, pretože s nimi nikto nové dopravné riešenie nekonzultoval. Netušili ani to, či ide o dočasnú zábranu, alebo trvalú.

„Ráno som sa vybrala do práce cestou ako vždy, no zrazu predo mnou stál múr,“ povedala Dúbravčanka Jana Trebulová, ktorá nás na situáciu upozornila.

Cesta nepatrí mestu ani mestskej časti

Keď sme sa na zábranu pýtali mestskej časti Dúbravka, vysvitlo, že si ju osadili samotní vlastníci bytov, ktorých zastupuje spoločnosť K.T.I.

Urobili tak po tom, ako im začali praskať steny v garážach, ktoré sa nachádzajú pod danou cestou. Tým, že po nej jazdili autá, dochádzalo podľa nich k narušovaniu statiky garáží a prístupovej rampy. Vlastníci garáží to dokladovali aj statickými posudkami.

„Komunikácia bola síce v roku 2008 kolaudovaná ako verejne prístupná, nebola však prevzatá do správy hlavným mestom a z tohto dôvodu nebola zaradená do cestnej siete,“ povedala hovorkyňa mestskej časti Dúbravka Lucia Marcinátová.

SkryťVypnúť reklamu

Hlavné mesto ju však podľa hovorkyne bratislavského magistrátu Zuzany Onuferovej do správy prevziať nemohlo. Ide totiž o cestu III. triedy, ktoré spravujú mestské časti. Magistrát sa stará iba o väčšie cesty, I. a II. triedy.

„V tomto prípade, keďže ide o predĺženie miestnej komunikácie III. triedy, cestu môže do správy prevziať iba mestská časť,“ dodala Onuferová.

Mestské časti môžu podľa nej vydávať aj povolenia na osadenie dopravných zariadení, respektíve vykonávať štátny odborný dohľad a preveriť, či je zábrana osadená v súlade s predpismi.

Dúbravská samospráva však tvrdí, že po kolaudácii môže cestu prebrať jedine hlavné mesto, aj keď ide o cestu III. triedy, a následne ju môže zveriť mestskej časti. „To sa však nestalo," povedala Marcinátová s tým, že mesto pri kolaudácii bolo.

SkryťVypnúť reklamu

Vlastníkom cesty je tak stále spoločenstvo vlastníkov bytových a nebytových priestorov na Nejedlého ulici. Podľa mestskej časti sú preto povinní sa starať aj o jej letnú aj zimnú údržbu.

Odsúhlasená zátarasa

Majitelia garáží pritom podľa Marcinátovej upozorňovali na praskliny už dlhšie. Hlavné mesto preto požiadali o zmenu dopravy na ceste nad garážami ešte v apríli 2016. Navrhovali, aby autá po nej nemohli už viac jazdiť.

Dopravná komisia magistrátu so súhlasom Krajského dopravného inšpektorátu v Bratislave im podľa Marcinátovej vyhovela, a tak sa tento týždeň objavila na ulici betónová zátarasa.

„Osadenie by malo byť trvalé,“ povedala hovorkyňa Dúbravky. Mestská časť však podľa nej bude komunikovať s vlastníkmi cesty a bude sa snažiť dospieť ku kompromisnému riešeniu, aby po ceste mohli opäť jazdiť aspoň osobné autá.

Dopravný analytik Ján Bazovský však tvrdí, že ak cestu vlastnia majitelia bytov, zdokladovali škodu na garážach a navyše majú súhlas na osadenie zábrany od mesta, nič neporušili a majú právo cestu zatarasiť.

„Problém by nastal vtedy, ak by zatarasili jediný možný vjazd a výjazd z danej lokality, čo však v tomto prípade neurobili,“ dodal Bazovský.

SkryťVypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME Bratislava

Komerčné články

  1. Špičkové pokrytie v záhrade či v pivnici? Takto internet rozšírite do každého kúta
  2. Za hranicami bytu: Ako si vybudovať dobré susedské vzťahy?
  3. Prečo vymeniť plastové vchodové dvere za hliníkové?
  4. Všetky divy sveta v privátnom lietadle dnes so zľavou 12 225 eur
  5. Wellness v prírode: máme tip, kde si na jar najlepšie oddýchnete
  6. Do ZWIRN OFFICE sa sťahuje špičková zubná klinika 3SDent
  7. Slováci minuli za 4 dni na dovolenky 6,4 milióna eur
  8. Deväť dobrých: Jarný literárny výber v denníkoch SME a Korzár
  1. Leťte priamo z KOŠÍC a dovolenkujte na najkrajších plážach
  2. Za hranicami bytu: Ako si vybudovať dobré susedské vzťahy?
  3. Výlet 2 v 1: Jednou nohou na Slovensku, druhou v Rakúsku
  4. Ahoj, TABI! Kto je záhadný digitvor?
  5. Všetky divy sveta v privátnom lietadle dnes so zľavou 12 225 eur
  6. Prečo vymeniť plastové vchodové dvere za hliníkové?
  7. Dobrovoľníci z MetLife vysadili nové stromy a kríky
  8. MISSia splnená. Projekt Kesselbauer ožíva spokojnými majiteľmi
  1. Fellner otvorene: Manželka mi vyčítala, že zo mňa nič nemá 30 706
  2. Deväť dobrých: Jarný literárny výber v denníkoch SME a Korzár 16 608
  3. Do utorka za vás uhradia polovicu exotickej dovolenky 16 536
  4. Slováci minuli za 4 dni na dovolenky 6,4 milióna eur 10 817
  5. Patria medzi svetovú elitu. Slováci zariskovali a predbehli dobu 10 013
  6. Prečo vymeniť plastové vchodové dvere za hliníkové? 9 981
  7. Všetky divy sveta v privátnom lietadle dnes so zľavou 12 225 eur 7 644
  8. McDonald's reštaurácia Košice Jazero ukončuje svoju prevádzku 6 324
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
  1. Ján Roháč: Čo nám ukázali cyklopruhy na Vajanského?
  2. Michal Drotován: Môže byť Bratislava 15-minútové mesto?
  3. Irena Šimuneková: Čriepky z Bratislavy - Keď utícha ruch veľkomesta...
  4. Radko Mačuha: Ako fénix z popola.
  5. Radko Mačuha: Praskliny na Bratislavskom hrade.
  6. Radko Mačuha: Budova, ktorá dala celému námestiu skutočný význam. (cyklus Bratislavská krutosť)
  7. Ľuboš Vodička: Prešporskí báječní muži na lietajúcich strojoch: Ján Bahýľ
  8. Radko Mačuha: Prešporská kasáreň maľovaná (cyklus Bratislavská krutosť)
  1. Ivan Čáni: Korčok vybuchol – Pellegrini ho zožral zaživa. 45 780
  2. Ivan Mlynár: Fašistický sajrajt Tomáš Taraba, je už zamotanejší, ako nová telenovela. 13 534
  3. Peter Bolebruch: Každa rodina bola podvedená o 80 tisíc v priemere. Ako podviedli vidiek a ožobráčili ľudí o role a pozemky? Kto je pozemková mafia? 13 387
  4. Post Bellum SK: Prvé transporty smrti boli plné mladých dievčat 11 091
  5. Janka Bittó Cigániková: Drucker to vyhlásil 1. februára, Dolinková to stále zdržiava. Stáť nás to môže zdravie a životy 8 378
  6. Michael Achberger: Vitamínový prevrat, o ktorom lekári mlčia: Ako lipozomálne vitamíny menia pravidlá! 8 350
  7. Miroslav Galovič: Nezalepený dopis víťazovi prezidentských volieb 8 146
  8. Ján Šeďo: Malý cár : "Uvedomme si, že máme 2 atómové elektrárne". Vážne ? 6 426
  1. Pavol Koprda: Demografia a voľby - čo sa zmenilo od roku 1999
  2. Jiří Ščobák: Ivan Korčok aktuálně zvítězil ve facebookové diskusi nad Petrem Pellegrinim!
  3. Jiří Ščobák: Velikonoce jsou výborné na podporu Korčoka na sociálních sítích! Pojďme do toho! ❤
  4. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 76. - Arkdída - Vilkitský a Ušakov, ktorí sa zaslúžili o posledné arktické objavy
  5. Yevhen Hessen: Teroristický útok v Moskve a mobilizácia 300 000 Rusov
  6. Post Bellum SK: Prvé transporty smrti boli plné mladých dievčat
  7. Monika Nagyova: Synom, ktorí svoje matky nešibú
  8. Yevhen Hessen: Postup pri zdaňovaní príjmov pre odídencov z Ukrajiny
SkryťZatvoriť reklamu