SME
Pondelok, 8. august, 2022 | Meniny má Oskar

Majiteľom garáží praskajú steny, zatarasili preto nad nimi cestu

Cesta je síce skolaudovaná ako verejne prístupná, nevlastní ju však mesto ani mestská časť.

Na Nejedlého ulici v Dúbravke pribudla betónová zátarasa.Na Nejedlého ulici v Dúbravke pribudla betónová zátarasa. (Zdroj: Foto SME - Jana Trebulová)

DÚBRAVKA. Keď ráno vyšli Dúbravčania z Nejedlého ulice zo svojich bytov, nastúpili do áut a chceli sa najkratšou cestou dostať na diaľnicu, mali smolu. V jazde im zabránila betónová zátarasa umiestnená uprostred cesty.

Predtým, než sa na ulici objavila, vodiči sa dostali na diaľnicu tak, že im stačilo odbočiť na ulicu Na vrátkach, ktorou sa na ňu pripojili.

Teraz im však neostáva iná možnosť, ako vydať sa druhou stranou k električkovej radiále a prekľučkovať k diaľnici cez viaceré ulice. V rannej špičke sa im tak cesta značne predĺži, pretože musia stáť na niekoľkých semaforoch.

SkryťVypnúť reklamu

Viacerí domáci si nevedeli situáciu vysvetliť, pretože s nimi nikto nové dopravné riešenie nekonzultoval. Netušili ani to, či ide o dočasnú zábranu, alebo trvalú.

„Ráno som sa vybrala do práce cestou ako vždy, no zrazu predo mnou stál múr,“ povedala Dúbravčanka Jana Trebulová, ktorá nás na situáciu upozornila.

Cesta nepatrí mestu ani mestskej časti

Keď sme sa na zábranu pýtali mestskej časti Dúbravka, vysvitlo, že si ju osadili samotní vlastníci bytov, ktorých zastupuje spoločnosť K.T.I.

Urobili tak po tom, ako im začali praskať steny v garážach, ktoré sa nachádzajú pod danou cestou. Tým, že po nej jazdili autá, dochádzalo podľa nich k narušovaniu statiky garáží a prístupovej rampy. Vlastníci garáží to dokladovali aj statickými posudkami.

„Komunikácia bola síce v roku 2008 kolaudovaná ako verejne prístupná, nebola však prevzatá do správy hlavným mestom a z tohto dôvodu nebola zaradená do cestnej siete,“ povedala hovorkyňa mestskej časti Dúbravka Lucia Marcinátová.

SkryťVypnúť reklamu

Hlavné mesto ju však podľa hovorkyne bratislavského magistrátu Zuzany Onuferovej do správy prevziať nemohlo. Ide totiž o cestu III. triedy, ktoré spravujú mestské časti. Magistrát sa stará iba o väčšie cesty, I. a II. triedy.

„V tomto prípade, keďže ide o predĺženie miestnej komunikácie III. triedy, cestu môže do správy prevziať iba mestská časť,“ dodala Onuferová.

Mestské časti môžu podľa nej vydávať aj povolenia na osadenie dopravných zariadení, respektíve vykonávať štátny odborný dohľad a preveriť, či je zábrana osadená v súlade s predpismi.

Dúbravská samospráva však tvrdí, že po kolaudácii môže cestu prebrať jedine hlavné mesto, aj keď ide o cestu III. triedy, a následne ju môže zveriť mestskej časti. „To sa však nestalo," povedala Marcinátová s tým, že mesto pri kolaudácii bolo.

SkryťVypnúť reklamu

Vlastníkom cesty je tak stále spoločenstvo vlastníkov bytových a nebytových priestorov na Nejedlého ulici. Podľa mestskej časti sú preto povinní sa starať aj o jej letnú aj zimnú údržbu.

Odsúhlasená zátarasa

Majitelia garáží pritom podľa Marcinátovej upozorňovali na praskliny už dlhšie. Hlavné mesto preto požiadali o zmenu dopravy na ceste nad garážami ešte v apríli 2016. Navrhovali, aby autá po nej nemohli už viac jazdiť.

Dopravná komisia magistrátu so súhlasom Krajského dopravného inšpektorátu v Bratislave im podľa Marcinátovej vyhovela, a tak sa tento týždeň objavila na ulici betónová zátarasa.

„Osadenie by malo byť trvalé,“ povedala hovorkyňa Dúbravky. Mestská časť však podľa nej bude komunikovať s vlastníkmi cesty a bude sa snažiť dospieť ku kompromisnému riešeniu, aby po ceste mohli opäť jazdiť aspoň osobné autá.

Dopravný analytik Ján Bazovský však tvrdí, že ak cestu vlastnia majitelia bytov, zdokladovali škodu na garážach a navyše majú súhlas na osadenie zábrany od mesta, nič neporušili a majú právo cestu zatarasiť.

„Problém by nastal vtedy, ak by zatarasili jediný možný vjazd a výjazd z danej lokality, čo však v tomto prípade neurobili,“ dodal Bazovský.

SkryťVypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME Bratislava

Inzercia - Tlačové správy

  1. Za vysokou spotrebou sa často skrýva zlá kondícia motora
  2. Odomknite si články na mobile a počítači. Stačí jedno predplatné
  3. Na Oravskej priehrade s Kalim aj Spievankovom. Vidíme sa naživo
  4. Pláže Dominikánskej republiky kraľujú medzi najlepšími na svete
  5. Kde u nás kúpite domácke potraviny
  6. 100 ovocných druhov, ktoré u nás dokážeme pestovať
  7. Dráčik nepúta príbehom, ale perlami ducha
  8. Miliónová autorka Táňa K. Vasilková: Po úspechu som netúžila
  1. Dopyt v Bratislave mierne klesol, ceny však stále rástli
  2. Šéf PLANEO: Budúcnosť obchodu je v službách
  3. Čo robiť, aby dieťa neskončilo v nemocnici s črevnou virózou?
  4. Odomknite si články na mobile a počítači. Stačí jedno predplatné
  5. Goralské folklórne slávnosti po prvýkrát priamo v horách
  6. Za vysokou spotrebou sa často skrýva zlá kondícia motora
  7. Ktoré regionálne projekty podporí Nadácia COOP Jednota?
  8. Pláže Dominikánskej republiky kraľujú medzi najlepšími na svete
  1. Pláže Dominikánskej republiky kraľujú medzi najlepšími na svete 9 906
  2. 100 ovocných druhov, ktoré u nás dokážeme pestovať 7 338
  3. Dráčik nepúta príbehom, ale perlami ducha 6 852
  4. Pozrite si, kedy hrá futbalové zápasy vaše mesto či dedina 6 337
  5. Miliónová autorka Táňa K. Vasilková: Po úspechu som netúžila 5 591
  6. Kde u nás kúpite domácke potraviny 2 801
  7. Dobrá správa pre pacientov s cukrovkou 2 496
  8. Držanie peňazí na bežnom účte robí Slovákov chudobnejšími 1 965
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu

Blogy SME

  1. Martina Hilbertová: Márnivé dcéry z Bratislavy: Novomestská parkovacia: Firma bez kontroly, ktorá nepodnikala, iba míňala
  2. Post Bellum SK: Kaviarne: dobrá adresa, politika aj štamgasti
  3. Robert Puk: Sú mestské časti pre Bratislavu nebezpečné?
  4. Róbert Thomas: Zaparkovať auto priamo v parku ?! Pre niektorých ,,žiaden“ problém
  5. Monika Nagyova: Úprimné pozdravy z Bratislavy: Žijeme si tu ako v rozprávke
  6. Martin Greguš: Team-building za cca 5 899 eur - je to možné? Pozrime sa na počet zamestnancov, ktorý sa opäť raz vymkol z podkontroly - Metropolitný inštitút
  7. Martina Hilbertová: Márnivé dcéry z Bratislavy: Utečenci spali na lehátkach a platili za nich ako v luxusnom hoteli.
  8. Daniel Bíro: V Bratislave malo byť metro. Aké sú história a súčasnosť tohto projektu?
  1. Věra Tepličková: A to je koniec, vážení! Čaká nás už len zima, hlad a beznádej... Ak nezasiahne Matovič... 108 017
  2. Martin Sústrik: Korupcia v ruskej armáde 26 912
  3. Tomáš Harustiak: Kto šetrí ma za tri / Ako vyžiť z minimálnej mzdy ? / Dá sa vyžiť z minimálnej mzdy ? / Prečo Slováci nemajú peniaze / Ako vyžiť z dôchodku / 10 749
  4. Ján Šeďo: Očovčania majú do zajtra hladovku, obchod "stráži" medveď ! 7 815
  5. Jana Melišová: Svet sa zmenil... 7 380
  6. Vladimir Skala: Padá bankový sektor v Číne? 4 205
  7. Post Bellum SK: Hromady mŕtvych a nočné mory o Varšavskom povstaní 4 145
  8. Jozef Tittel: Psychológia investovania 2 640
  1. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 45. - Arktída - Posledná plavba lode Karluk 3/3 - Návrat do civilizácie, 1914
  2. Jiří Ščobák: Kde dnes môžeme ušetriť? Znížiť spotrebu a náklady?
  3. Jiří Ščobák: Proč bychom si měli zapamatovat jméno Anna Chadimová? Co nám po ní zůstalo?
  4. Martina Hilbertová: Márnivé dcéry z Bratislavy: Ružinovská televízia - pod kontrolou politikov
  5. Monika Nagyova: O žene, ktorá milovala rúško
  6. Jiří Ščobák: Krásne a zaujímavé historické poistné zmluvy: Existovala aj čisto slovenská poisťovňa? A čo bola „zmluva odvážna“?
  7. Martina Hilbertová: Márnivé dcéry z Bratislavy: Novomestská parkovacia: Firma bez kontroly, ktorá nepodnikala, iba míňala
  8. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 44. - Arktída - Posledná plavba lode Karluk 2/3 - Skaza lode Karluk, 1913 - 1914
SkryťZatvoriť reklamu