Majiteľom garáží praskajú steny, zatarasili preto nad nimi cestu

Cesta je síce skolaudovaná ako verejne prístupná, nevlastní ju však mesto ani mestská časť.

Na Nejedlého ulici v Dúbravke pribudla betónová zátarasa.(Zdroj: Foto SME - Jana Trebulová)

DÚBRAVKA. Keď ráno vyšli Dúbravčania z Nejedlého ulice zo svojich bytov, nastúpili do áut a chceli sa najkratšou cestou dostať na diaľnicu, mali smolu. V jazde im zabránila betónová zátarasa umiestnená uprostred cesty.

Predtým, než sa na ulici objavila, vodiči sa dostali na diaľnicu tak, že im stačilo odbočiť na ulicu Na vrátkach, ktorou sa na ňu pripojili.

Teraz im však neostáva iná možnosť, ako vydať sa druhou stranou k električkovej radiále a prekľučkovať k diaľnici cez viaceré ulice. V rannej špičke sa im tak cesta značne predĺži, pretože musia stáť na niekoľkých semaforoch.

Článok pokračuje pod video reklamou

Viacerí domáci si nevedeli situáciu vysvetliť, pretože s nimi nikto nové dopravné riešenie nekonzultoval. Netušili ani to, či ide o dočasnú zábranu, alebo trvalú.

„Ráno som sa vybrala do práce cestou ako vždy, no zrazu predo mnou stál múr,“ povedala Dúbravčanka Jana Trebulová, ktorá nás na situáciu upozornila.

Cesta nepatrí mestu ani mestskej časti

Keď sme sa na zábranu pýtali mestskej časti Dúbravka, vysvitlo, že si ju osadili samotní vlastníci bytov, ktorých zastupuje spoločnosť K.T.I.

Urobili tak po tom, ako im začali praskať steny v garážach, ktoré sa nachádzajú pod danou cestou. Tým, že po nej jazdili autá, dochádzalo podľa nich k narušovaniu statiky garáží a prístupovej rampy. Vlastníci garáží to dokladovali aj statickými posudkami.

„Komunikácia bola síce v roku 2008 kolaudovaná ako verejne prístupná, nebola však prevzatá do správy hlavným mestom a z tohto dôvodu nebola zaradená do cestnej siete,“ povedala hovorkyňa mestskej časti Dúbravka Lucia Marcinátová.

Hlavné mesto ju však podľa hovorkyne bratislavského magistrátu Zuzany Onuferovej do správy prevziať nemohlo. Ide totiž o cestu III. triedy, ktoré spravujú mestské časti. Magistrát sa stará iba o väčšie cesty, I. a II. triedy.

„V tomto prípade, keďže ide o predĺženie miestnej komunikácie III. triedy, cestu môže do správy prevziať iba mestská časť,“ dodala Onuferová.

Mestské časti môžu podľa nej vydávať aj povolenia na osadenie dopravných zariadení, respektíve vykonávať štátny odborný dohľad a preveriť, či je zábrana osadená v súlade s predpismi.

Dúbravská samospráva však tvrdí, že po kolaudácii môže cestu prebrať jedine hlavné mesto, aj keď ide o cestu III. triedy, a následne ju môže zveriť mestskej časti. „To sa však nestalo," povedala Marcinátová s tým, že mesto pri kolaudácii bolo.

Vlastníkom cesty je tak stále spoločenstvo vlastníkov bytových a nebytových priestorov na Nejedlého ulici. Podľa mestskej časti sú preto povinní sa starať aj o jej letnú aj zimnú údržbu.

Odsúhlasená zátarasa

Majitelia garáží pritom podľa Marcinátovej upozorňovali na praskliny už dlhšie. Hlavné mesto preto požiadali o zmenu dopravy na ceste nad garážami ešte v apríli 2016. Navrhovali, aby autá po nej nemohli už viac jazdiť.

Dopravná komisia magistrátu so súhlasom Krajského dopravného inšpektorátu v Bratislave im podľa Marcinátovej vyhovela, a tak sa tento týždeň objavila na ulici betónová zátarasa.

„Osadenie by malo byť trvalé,“ povedala hovorkyňa Dúbravky. Mestská časť však podľa nej bude komunikovať s vlastníkmi cesty a bude sa snažiť dospieť ku kompromisnému riešeniu, aby po ceste mohli opäť jazdiť aspoň osobné autá.

Dopravný analytik Ján Bazovský však tvrdí, že ak cestu vlastnia majitelia bytov, zdokladovali škodu na garážach a navyše majú súhlas na osadenie zábrany od mesta, nič neporušili a majú právo cestu zatarasiť.

„Problém by nastal vtedy, ak by zatarasili jediný možný vjazd a výjazd z danej lokality, čo však v tomto prípade neurobili,“ dodal Bazovský.

Na spracúvanie osobných údajov sa vzťahujú Zásady ochrany osobných údajov a Pravidlá používania cookies. Pred zadaním e-mailovej adresy sa, prosím, dôkladne oboznámte s týmito dokumentmi.

Najčítanejšie na SME Bratislava

Inzercia - Tlačové správy

  1. Infografika: Slováci minuli na Pohode historicky najviac peňazí
  2. Dubravské Čerešne majú sladké prekvapenie pre najrýchlejších!
  3. Zmrzlina v Mekáči má u nás kratšiu záruku ako v Rakúsku. Prečo?
  4. Aká je ideálna vlhkosť a teplota v byte? Výskum hovorí jasne
  5. Veríte brusniciam pri zápaloch močových ciest? Nemusia stačiť
  6. Dobrú chuť: Letné šaláty a bizarné praktiky food fotografie
  7. Vyberiete si radšej romantický Paríž alebo slnečné Nice?
  8. O asistovanej reprodukcii sa šíri množstvo zavádzajúcich tvrdení
  9. Pivovar Šariš rozdá tisíce eur, o časti peňazí rozhodnú ľudia
  10. Volkswagen Golf GTI TCR naživo na Slovakia Ringu!
  1. Zmrzlina v Mekáči má u nás kratšiu záruku ako v Rakúsku. Prečo?
  2. Dubravské Čerešne majú sladké prekvapenie pre najrýchlejších!
  3. Aká je ideálna vlhkosť a teplota v byte? Výskum hovorí jasne
  4. Veríte brusniciam pri zápaloch močových ciest? Nemusia stačiť
  5. Infografika: Slováci minuli na Pohode historicky najviac peňazí
  6. Vyberiete si radšej romantický Paríž alebo slnečné Nice?
  7. Dobrú chuť: Letné šaláty a bizarné praktiky food fotografie
  8. Salón architektov A0 – Coneco 2018
  9. Záhradný nábytok: aký materiál je najlepší?
  10. Životné jubileum prof. Ing. Jaroslava Valáška, PhD.
  1. Aká je ideálna vlhkosť a teplota v byte? Výskum hovorí jasne 17 974
  2. Infografika: Slováci minuli na Pohode historicky najviac peňazí 14 235
  3. Dobrú chuť: Letné šaláty a bizarné praktiky food fotografie 10 330
  4. Vyberiete si radšej romantický Paríž alebo slnečné Nice? 8 246
  5. Zmrzlina v Mekáči má u nás kratšiu záruku ako v Rakúsku. Prečo? 7 232
  6. Ulovte si last minute dovolenku so zľavou do 70% 6 798
  7. O asistovanej reprodukcii sa šíri množstvo zavádzajúcich tvrdení 5 193
  8. Pivovar Šariš rozdá tisíce eur, o časti peňazí rozhodnú ľudia 3 938
  9. Iná tvár Mexika: Nocovanie s Indiánmi, dobrodružstvo v džungli 2 766
  10. Volkswagen Golf GTI TCR naživo na Slovakia Ringu! 2 327