SME
Štvrtok, 29. október, 2020 | Meniny má KláraKrížovkyKrížovky

Staré Mesto chce minibusovú linku do lokality Machnáč, spísalo petíciu

Mestská časť chce linkou zvýšiť obslužnosť územia.

Ilustračné foto.Ilustračné foto. (Zdroj: TASR)

BRATISLAVA. Obyvatelia lokality Machnáč v bratislavskom Starom Meste požadujú novú minibusovú linku.

Tá by mala prepojiť obchodné centrum pri Patrónke s lokalitami na Búdkovej a Drotárskej ceste, na Mudroňovej, Jančovej a Tichej ulici, na Červenom kríži a v Mlynskej doline.

Zároveň by sa tým mala vytvoriť možnosť prestupu na spoje do Lamača, Slávičieho údolia a do centra.

Spísali petíciu

Za zavedenie novej linky vznikla petícia, ktorou sa chcú obrátiť na primátora Iva Nesrovnala a bratislavských mestských poslancov. Jej hlavným cieľom je predovšetkým zvýšiť obslužnosť územia.

Skryť Vypnúť reklamu

"Ďalší problém je, že v oblasti Machnáča je veľmi malá občianska vybavenosť. Kde boli jedny potraviny, je bytový komplex, kde boli iné, je hotel. Sú tam jedny malé potraviny, nastavené ale pre diplomatickú klientelu, takže produkty sú pre bežných ľudí ťažko dostupné," uviedol pre TASR staromestský miestny poslanec a zároveň člen petičného výboru Viktor Muránsky.

Zmysluplnosť novej linky a rozširovanie mestskej hromadnej dopravy vidia petičiari aj v rámci riešenia mestskej parkovacej politiky.

"Chceme predsa, aby obyvatelia nechávali autá doma. Ak im však nedokážeme poskytnúť adekvátne náhradné riešenie, určite tento cieľ nedosiahneme," uvádza sa v petícii.

Muránsky pritom podotýka, že starší občania si radšej zavolajú niekoho z rodiny, aby prišiel po nich autom, ako by mali na cestu na nákup či k lekárovi využiť MHD.

Skryť Vypnúť reklamu

Petícia je k dispozícii na internete, hárky chcú petičiari dávať aj do schránok a podpisy plánujú zbierať aj na miestach, kde by mali vzniknúť zastávky navrhovanej linky.

Mesto žiadosti eviduje

Hlavné mesto zdôrazňuje, že sleduje a vyhodnocuje obslužnosť všetkých častí Bratislavy verejnou dopravou.

A to v závislosti od viacerých kritérií, napr. veľkosť lokalít, počet obyvateľov, rozvoj výstavby, dostupnosť do centier a prestupných bodov, dostupnosť škôl či nemocníc.

Z rozpočtu mesta ide pritom takmer štvrtina práve na mobilitu a verejnú dopravu a Dopravný podnik Bratislava (DPB) zabezpečuje podľa mesta maximálny možný objem verejnej dopravy.

"Dôsledne vnímame všetky požiadavky na posilnenie liniek či nové linky, ktoré prichádzajú od mnohých mestských časti," píše sa v stanovisku bratislavského magistrátu.

Skryť Vypnúť reklamu

Ten zároveň konštatuje, že takéto požiadavky sú výkonmi navyše, preto je potrebné, aby sa na ich spolufinancovaní podieľali aj mestské časti.

"Žiadosť hlavného mesta, aby sa mestská časť podieľala spoluúčasťou na financovaní novej autobusovej linky považujeme za opodstatnenú, a o tomto návrhu s mestskou časťou Staré Mesto rokujeme," odpovedal magistrát na otázku, prečo od staromestskej samosprávy, ktorá sa novej linky domáha takmer dva roky, žiada spolufinancovanie.

Skryť Vypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME Bratislava

Inzercia - Tlačové správy

  1. Poznáte najbohatšie firmy sveta? Podiel v nich majú aj Slováci
  2. Pôžička bez úrokov a poplatkov? Áno, existuje
  3. Príjem vs. dôchodok. Realita, na ktorú sa treba pripraviť
  4. Nové Porsche Panamera spája nespojiteľné
  5. UNIQA preberá dôchodkové fondy AXA, pre klientov sa nič nemení
  6. Pandémia urýchlila štart online duálneho vzdelávania
  7. Tradičná plodina zo Slovenska mizne. Čo sa deje so zemiakmi?
  8. Aplikácia na likvidáciu škody. Bez obhliadky a bez faktúry.
  9. Pohoda v domácnosti sa odvíja od jednej veci. Neuveríte, od akej
  10. Nenechajme jeden druhého bez pomoci a kontaktu
  1. SPS ukončí rok miliónovými investíciami
  2. Dokážu benzínové fukáre odolať výzve akumulátorových?
  3. Trh s elektromobilmi stagnuje. Kríza by mu mohla pomôcť
  4. Fakulta drží tempo so súčasnými i budúcimi trendmi
  5. Poznáte najbohatšie firmy sveta? Podiel v nich majú aj Slováci
  6. Nové Porsche Panamera spája nespojiteľné
  7. UNIQA preberá dôchodkové fondy AXA, pre klientov sa nič nemení
  8. Pandémia urýchlila štart online duálneho vzdelávania
  9. Tradičná plodina zo Slovenska mizne. Čo sa deje so zemiakmi?
  10. Aplikácia na likvidáciu škody. Bez obhliadky a bez faktúry.
  1. Novodobý slovenský Baťa. Zamestnancom stavia domy 35 051
  2. Ako začínali šéfovia digitálnych firiem? Vplyv malo už detstvo 23 397
  3. O levočský „nanozázrak“ sa zaujíma európsky trh 19 422
  4. Pracujete v IT? Táto slovenská firma neustále prijíma ľudí 18 928
  5. Pohoda v domácnosti sa odvíja od jednej veci. Neuveríte, od akej 15 012
  6. Príjem vs. dôchodok. Realita, na ktorú sa treba pripraviť 12 493
  7. ARÓNIA a RAKYTNÍK - podporí tvoju imunitu v boji s vírusmi 12 190
  8. LEN DNES: Zľava viac ako 50% na ročné predplatné týždenníkov MY 11 750
  9. Toto sú povolania budúcnosti. Niektoré prekvapili 11 350
  10. Ako pracujú horskí nosiči? Vstávajú ráno o štvrtej 10 519
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu