SME

Staré Mesto chce minibusovú linku do lokality Machnáč, spísalo petíciu

Mestská časť chce linkou zvýšiť obslužnosť územia.

Ilustračné foto.Ilustračné foto. (Zdroj: TASR)

BRATISLAVA. Obyvatelia lokality Machnáč v bratislavskom Starom Meste požadujú novú minibusovú linku.

Tá by mala prepojiť obchodné centrum pri Patrónke s lokalitami na Búdkovej a Drotárskej ceste, na Mudroňovej, Jančovej a Tichej ulici, na Červenom kríži a v Mlynskej doline.

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Zároveň by sa tým mala vytvoriť možnosť prestupu na spoje do Lamača, Slávičieho údolia a do centra.

Spísali petíciu

Za zavedenie novej linky vznikla petícia, ktorou sa chcú obrátiť na primátora Iva Nesrovnala a bratislavských mestských poslancov. Jej hlavným cieľom je predovšetkým zvýšiť obslužnosť územia.

SkryťVypnúť reklamu

"Ďalší problém je, že v oblasti Machnáča je veľmi malá občianska vybavenosť. Kde boli jedny potraviny, je bytový komplex, kde boli iné, je hotel. Sú tam jedny malé potraviny, nastavené ale pre diplomatickú klientelu, takže produkty sú pre bežných ľudí ťažko dostupné," uviedol pre TASR staromestský miestny poslanec a zároveň člen petičného výboru Viktor Muránsky.

Zmysluplnosť novej linky a rozširovanie mestskej hromadnej dopravy vidia petičiari aj v rámci riešenia mestskej parkovacej politiky.

"Chceme predsa, aby obyvatelia nechávali autá doma. Ak im však nedokážeme poskytnúť adekvátne náhradné riešenie, určite tento cieľ nedosiahneme," uvádza sa v petícii.

Muránsky pritom podotýka, že starší občania si radšej zavolajú niekoho z rodiny, aby prišiel po nich autom, ako by mali na cestu na nákup či k lekárovi využiť MHD.

SkryťVypnúť reklamu

Petícia je k dispozícii na internete, hárky chcú petičiari dávať aj do schránok a podpisy plánujú zbierať aj na miestach, kde by mali vzniknúť zastávky navrhovanej linky.

Mesto žiadosti eviduje

Hlavné mesto zdôrazňuje, že sleduje a vyhodnocuje obslužnosť všetkých častí Bratislavy verejnou dopravou.

A to v závislosti od viacerých kritérií, napr. veľkosť lokalít, počet obyvateľov, rozvoj výstavby, dostupnosť do centier a prestupných bodov, dostupnosť škôl či nemocníc.

Z rozpočtu mesta ide pritom takmer štvrtina práve na mobilitu a verejnú dopravu a Dopravný podnik Bratislava (DPB) zabezpečuje podľa mesta maximálny možný objem verejnej dopravy.

"Dôsledne vnímame všetky požiadavky na posilnenie liniek či nové linky, ktoré prichádzajú od mnohých mestských časti," píše sa v stanovisku bratislavského magistrátu.

SkryťVypnúť reklamu

Ten zároveň konštatuje, že takéto požiadavky sú výkonmi navyše, preto je potrebné, aby sa na ich spolufinancovaní podieľali aj mestské časti.

"Žiadosť hlavného mesta, aby sa mestská časť podieľala spoluúčasťou na financovaní novej autobusovej linky považujeme za opodstatnenú, a o tomto návrhu s mestskou časťou Staré Mesto rokujeme," odpovedal magistrát na otázku, prečo od staromestskej samosprávy, ktorá sa novej linky domáha takmer dva roky, žiada spolufinancovanie.

SkryťVypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME Bratislava

Komerčné články

  1. Cédečka sa predávali ako teplé rožky. Prežili, lebo predvídajú, čo ľudia budú chcieť
  2. Od Araratu po Karibik. Tieto zájazdy prebudia chuť objavovať
  3. Projekt, ktorý mení životy tisícke slovenských pacientov
  4. Odchod detí je veľký zlom, sloboda je často len ilúzia
  5. Úspech firemnej elektromobility: eFleet Day 2025 Truck&Bus&Van
  6. Andrej Viceník, VÚB: Samosprávy potrebujú partnera, nielen banku
  7. Keď sa z brigády stane kariéra
  8. Pacienti s akútnou myeloidnou leukémiou čakajú na moderné lieky
  1. Projekt, ktorý mení životy tisícke slovenských pacientov
  2. Od Araratu po Karibik. Tieto zájazdy prebudia chuť objavovať
  3. Cédečka sa predávali ako teplé rožky. Prežili, lebo predvídajú.
  4. Po oslavách storočnice sa košický maratón pozerá do budúcnosti
  5. TIPOS pokračuje v spolupráci s Bratislavou
  6. IMPERIAL Gold… viac ako zlato...
  7. Odchod detí je veľký zlom, sloboda je často len ilúzia
  8. Úspech firemnej elektromobility: eFleet Day 2025 Truck&Bus&Van
  1. Projekt, ktorý mení životy tisícke slovenských pacientov 12 943
  2. Odchod detí je veľký zlom, sloboda je často len ilúzia 11 579
  3. Keď sa z brigády stane kariéra 6 028
  4. Cédečka sa predávali ako teplé rožky. Prežili, lebo predvídajú. 3 564
  5. Od Araratu po Karibik. Tieto zájazdy prebudia chuť objavovať 3 329
  6. Pacienti s akútnou myeloidnou leukémiou čakajú na moderné lieky 2 867
  7. Firma z Nitry robí miliónové projekty pre Teslu či TikTok 2 225
  8. Fanúšikov dostanú na zápas 5 minút pred výkopom 1 438
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
  1. Ján Kušnír: Prečo D2 každé ráno kolabuje
  2. Post Bellum SK: Oslobodenie Bratislavy – boj za cenu stoviek životov
  3. Ľuboš Vodička: Bratislavský Robinson Karl Jetting
  4. Juraj Mravec: Projekt Nového Lida nereflektuje záujmy Petržalky
  5. Pavol Pálfy: Úradná tabuľa - zákonná povinnosť alebo služba pre občana?
  6. Danica Chames: Zbláznili sa, šli na dovolenku do Bratislavy
  7. Radko Mačuha: Sídlisko, kvôli ktorému bolo zbúrané podhradie. ( cyklus bratislavská krutosť)
  8. Ján Roháč: Čo nám ukázali cyklopruhy na Vajanského?
  1. Ján Valchár: Fantastické správy z Ukrajiny (a Ruska, hahaha!) 19 634
  2. Peter Franek: Zlá správa pre Uhríka s Mazurekom. 19 551
  3. Radko Mačuha: Muž, ktorý nehajloval. 13 130
  4. Jan Dermek: 26.9. - Sviatok svätého Farizeja 12 780
  5. Monika Albertiová: Konsolidácia? Ľudia nemajú čo žrať, a Kuffa? Ide sa na gardistov hrať! 10 018
  6. Ján Valchár: Niečo k situácii v Slavjansku a ruským ponorkám 4 987
  7. Ján Valchár: Gerasimova doktrína a jej posledná možná fáza 4 698
  8. Rado Surovka: Kto zožral Ficovu návnadu ? 4 602
  1. Roman Kebísek: Vincent van Gogh kreslil steblami trstiny, ktoré sám zbieral a orezával
  2. Věra Tepličková: Keď vo filme hasiči, skĺznu dole po tyči,
  3. Marian Nanias: "Tí zlí Bruselskí úradníci....."
  4. Dušan Koniar: Za čem númera? vsjo jásno
  5. Roman Kebísek: Povstalec Šulek pred popravou r. 1848 poslal pozdrav sestre – starej mame Štefánika
  6. Dušan Koniar: Kam by chcel, tam ho nepozvú. Kam áno, tam nejde
  7. Věra Tepličková: Tam, kde ide o korytá, budúcnosť je neurčitá
  8. Dušan Koniar: Predčasniatka, kávičkári ako ja (Kávička na malíčka 2025)
SkryťZatvoriť reklamu