SME
Pondelok, 8. august, 2022 | Meniny má Oskar

Špitálsku sľubujú dokončiť do polovice novembra

Zastávka plánovaná pred ministerstvom práce sa môže vrátiť pred dva levy. S jej ponechaním súhlasí aj dopravný analytik.

Na zastávke Mariánska pribudnú bezbariérové priechody, prístrešok, informačná elektornická tabuľa a automat na cestovné lístky.Na zastávke Mariánska pribudnú bezbariérové priechody, prístrešok, informačná elektornická tabuľa a automat na cestovné lístky. (Zdroj: Foto SME - Gabriel Kuchta)

STARÉ MESTO. Keď sa 1. augusta začala rekonštrukcia na električkovej trati na Špitálskej ulici, dopravný podnik sľuboval dokončenie prác za viac ako tri milióny eur do konca októbra. Nestalo sa.

Po sťažnosti ministerstva dopravy, podľa ktorého rekonštrukcia nebola povolená v súlade so zákonom, práce v septembri na dva týždne prerušili. Hlavným problémom bola nová zastávka takzvaného viedenského typu smerom do centra pred ministerstvom práce a sociálnych vecí. Od tohto plánu preto dopravný podnik upustil a obnovil práce 26. septembra. Dokončenie prisľúbil dva týždne po pôvodnom termíne.

SkryťVypnúť reklamu

„Všetky práce na oprave električkovej pokračujú tak, že predpoklad ukončenia je približne do polovice novembra 2017,“ povedala Adriana Volfová, hovorkyňa Dopravného podniku Bratislava.

Tvrdí to aj napriek tomu, že prejazd križovatkou Mickiewiczova - Špitálska ulica je od 16. októbra uzavretý.

„DPB urobí všetko pre to, aby sa v termíne približne do polovice novembra 2017, ukončili práce aj v tomto úseku a umožnil sa prejazd individuálnej dopravy,“ ozrejmila Volfová.

Rekonštrukcia trate

Samotná rekonštrukcia električkovej trate od Kamenného námestia za križovatku Mickiewiczova - Americké námestie - Špitálska sa skladá zo zabudovania antivibračných a protihlukových opatrení, obnovy koľajového zvršku dvojkoľajovej trate a z obnovy zastávok.

Zastávka Mariánska smerom z mesta ostáva na pôvodnom mieste. Bude len upravená podľa súčasných noriem, predĺžená a rozšírená. Pribudnú bezbariérové priechody, prístrešok, informačná elektronická tabuľa a automat na cestovné lístky.

SkryťVypnúť reklamu

Zastávku oproti dvom levom mali zrušiť a nahradiť novou zastávkou tzv. viedenského typu pred ministerstvom práce a sociálnych vecí. Po protestoch obyvateľov domu na Špitálskej 33, ktorým by jej vybudovanie skomplikovalo vjazd do vnútrobloku, sa od tohto zámeru upustilo.

Kde bude zastávka?

„Pôvodný návrh premiestnenia zastávky spred Krajského riaditeľstva Policajného zboru bol vyvolaný lepšou dopravnou obslužnosťou – rovnomernosťou medzi za sebou nasledujúcimi zastávkami. Zastávka v pôvodnej polohe neumožňuje jej predĺženie na účasný štandard električkových zastávok v Bratislave v dĺžke dvoch električkových súprav,“ ozrejmila Volfová.

Zároveň v jej začiatočnom mieste existuje kolízne miesto s automobilovou dopravou.

"DPB rieši možnosť vhodnejšieho umiestnenia zastávky, nevylučuje ani ponechanie zastávky Mariánska v smere na Kamenné námestie na pôvodnom mieste," povedala Volfová.

SkryťVypnúť reklamu

Kde zastávka nakoniec bude, oznámi DPB až po rozhodnutí správnych orgánov. Cestujúci budú mať zatiaľ k dispozícii zastávky len na Americkom a Kamennom námestí.

Ak pôjde o klasickú zastávku, jej povolenie je v kompetencii BSK ako špeciálneho stavebného úradu pre stavby mestských dráh. Rozhodovanie o zastávkach viedenského typu je v kompetencii magistrátu, pretože zasahujú do ciest prvej triedy, ozrejmila hovorkyňa BSK Lucia Forman.

Dopravný analytik Jozef Drahovský súhlasí s ponechaním zastávky na pôvodnom mieste.

„Pôvodné riešenie bolo bezpečné pre chodcov aj ostatných účastníkov cestnej premávky. Nebol dôvod na jeho zrušenie,“ povedal Drahovský.

Ako sa navrhujú zastávky

Podľa dopravného analytika hlavnou zásadou pri navrhovaní električkovej zastávky je umiestniť ju tam, kde ju cestujúci budú efektívne využívať. Druhou zásadou je plynulosť dopravy a bezpečnosť pre chodcov a ostatných účastníkov cestnej premávky.

Z tohto hľadiska Drahovský pokladá pôvodný návrh vybudovať novú zastávku pred ministerstvom práce a sociálnych vecí ako nevhodný.

„To, čo sa naprojektovalo na Špitálskej ulici, kde je pomerne vysoká intenzita električkovej aj automobilovej dopravy vrátane zásobovania a výjazdov z okolitých dvorov, sa nedá nazvať inak ako cielený hazard so životom chodcov. Domnievam sa, že niekto tlačil na projektantov tak, aby naprojektovali niečo, čo by čo najviac obmedzilo automobily aj za cenu ohrozenia životov chodcov,“ ozrejmil Drahovský.

Podľa Drahovského išlo o podobne hazardérsky projekt, aký je na električkovej zastávke pri Blumentáli.

SkryťVypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME Bratislava

Inzercia - Tlačové správy

  1. Za vysokou spotrebou sa často skrýva zlá kondícia motora
  2. Odomknite si články na mobile a počítači. Stačí jedno predplatné
  3. Pláže Dominikánskej republiky kraľujú medzi najlepšími na svete
  4. Kde u nás kúpite domácke potraviny
  5. Na Oravskej priehrade s Kalim aj Spievankovom. Vidíme sa naživo
  6. 100 ovocných druhov, ktoré u nás dokážeme pestovať
  7. Dráčik nepúta príbehom, ale perlami ducha
  8. Miliónová autorka Táňa K. Vasilková: Po úspechu som netúžila
  1. Dopyt v Bratislave mierne klesol, ceny však stále rástli
  2. Šéf PLANEO: Budúcnosť obchodu je v službách
  3. Čo robiť, aby dieťa neskončilo v nemocnici s črevnou virózou?
  4. Odomknite si články na mobile a počítači. Stačí jedno predplatné
  5. Goralské folklórne slávnosti po prvýkrát priamo v horách
  6. Za vysokou spotrebou sa často skrýva zlá kondícia motora
  7. Ktoré regionálne projekty podporí Nadácia COOP Jednota?
  8. Pláže Dominikánskej republiky kraľujú medzi najlepšími na svete
  1. Pláže Dominikánskej republiky kraľujú medzi najlepšími na svete 9 893
  2. 100 ovocných druhov, ktoré u nás dokážeme pestovať 7 323
  3. Dráčik nepúta príbehom, ale perlami ducha 6 802
  4. Pozrite si, kedy hrá futbalové zápasy vaše mesto či dedina 6 332
  5. Miliónová autorka Táňa K. Vasilková: Po úspechu som netúžila 5 582
  6. Kde u nás kúpite domácke potraviny 2 787
  7. Dobrá správa pre pacientov s cukrovkou 2 496
  8. Držanie peňazí na bežnom účte robí Slovákov chudobnejšími 1 977
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu

Blogy SME

  1. Martina Hilbertová: Márnivé dcéry z Bratislavy: Novomestská parkovacia: Firma bez kontroly, ktorá nepodnikala, iba míňala
  2. Robert Puk: Sú mestské časti pre Bratislavu nebezpečné?
  3. Post Bellum SK: Kaviarne: dobrá adresa, politika aj štamgasti
  4. Róbert Thomas: Zaparkovať auto priamo v parku ?! Pre niektorých ,,žiaden“ problém
  5. Monika Nagyova: Úprimné pozdravy z Bratislavy: Žijeme si tu ako v rozprávke
  6. Martin Greguš: Team-building za cca 5 899 eur - je to možné? Pozrime sa na počet zamestnancov, ktorý sa opäť raz vymkol z podkontroly - Metropolitný inštitút
  7. Daniel Bíro: V Bratislave malo byť metro. Aké sú história a súčasnosť tohto projektu?
  8. Martina Hilbertová: Márnivé dcéry z Bratislavy: Utečenci spali na lehátkach a platili za nich ako v luxusnom hoteli.
  1. Věra Tepličková: A to je koniec, vážení! Čaká nás už len zima, hlad a beznádej... Ak nezasiahne Matovič... 106 858
  2. Martin Sústrik: Korupcia v ruskej armáde 26 894
  3. Tomáš Harustiak: Kto šetrí ma za tri / Ako vyžiť z minimálnej mzdy ? / Dá sa vyžiť z minimálnej mzdy ? / Prečo Slováci nemajú peniaze / Ako vyžiť z dôchodku / 10 740
  4. Ján Šeďo: Očovčania majú do zajtra hladovku, obchod "stráži" medveď ! 7 761
  5. Jana Melišová: Svet sa zmenil... 7 380
  6. Vladimir Skala: Padá bankový sektor v Číne? 4 200
  7. Post Bellum SK: Hromady mŕtvych a nočné mory o Varšavskom povstaní 4 145
  8. Ján Valchár: Ako Rusko na kozmonautov nemalo, ale flotilu lietadlových lodí budovať chcelo 3 073
  1. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 45. - Arktída - Posledná plavba lode Karluk 3/3 - Návrat do civilizácie, 1914
  2. Jiří Ščobák: Kde dnes môžeme ušetriť? Znížiť spotrebu a náklady?
  3. Jiří Ščobák: Proč bychom si měli zapamatovat jméno Anna Chadimová? Co nám po ní zůstalo?
  4. Martina Hilbertová: Márnivé dcéry z Bratislavy: Ružinovská televízia - pod kontrolou politikov
  5. Jiří Ščobák: Krásne a zaujímavé historické poistné zmluvy: Existovala aj čisto slovenská poisťovňa? A čo bola „zmluva odvážna“?
  6. Monika Nagyova: O žene, ktorá milovala rúško
  7. Martina Hilbertová: Márnivé dcéry z Bratislavy: Novomestská parkovacia: Firma bez kontroly, ktorá nepodnikala, iba míňala
  8. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 44. - Arktída - Posledná plavba lode Karluk 2/3 - Skaza lode Karluk, 1913 - 1914
SkryťZatvoriť reklamu