Priechod pre chodcov na Kamennom námestí presunú

Peší sa od obchodného domu MY k Starej tržnici dostanú cez Špitálsku ulicu po novej trase.

Dočasný priechod pre chodcov na Kamennom námestí.(Zdroj: Foto SME - Martina Juhász)

STARÉ MESTO. Frekventovaný priechod pre chodcov na Kamennom námestí čoskoro presunú. Zatiaľ čo teraz peší prechádzajú cez cestu a električkové koľaje od obchodného domu My kolmo k Prima banke poza električkovú zastávku, po novom budú chodiť o pár metrov ďalej.

Nový priechod pre chodcov bude viesť od parkoviska pred obuvou Baťa a zatočí k Prima banke. Nenahradí však pôvodný priechod nastálo, ale pribudne tam iba dočasne.

Na ceste je už vyznačený oranžovou páskou a pri obrubníkoch sú vyasfaltované aj bezbariérové prístupy.

„Dočasné dopravné značenie priechodu pre chodcov súvisí s prácami na električkovej trati na Špitálskej ulici,“ uviedol Marek Papajčík z oddelenia komunikácie kancelárie bratislavského primátora.

Prečítajte si tiež: Trať na Špitálskej ulici v Bratislave dokončia bez plánovanej zastávky

Koľaje na Špitálskej ulici vymieňajú od augusta a rekonštrukciu sprevádzajú viaceré problémy.

Hovorkyňa Bratislavského dopravného podniku Adriana Volfová však spresnila, že plánované práce nemajú nič spoločné priamo s rekonštrukciou koľají na Špitálskej.

Výluku električiek na nej dopravca podľa nej využije iba na to, aby neskôr opäť neobmedzil dopravu len o pár metrov ďalej.

„Dopravný podnik zabezpečí v tomto úseku výmenu koľajových konštrukcií. Nakoľko sú uložené v priestore priechodu pre chodcov, počas prác bude priechod preložený do inej polohy,“ povedala Volfová.

Kedy sa s prácami začne, nespresnila. Výmena koľají má byť však podľa nej hotová do 15. novembra, kým budú po opravenej Špitálskej opäť jazdiť aj električky. Odvtedy sa majú na pôvodný priechod vrátiť aj chodci.

Aj keď sa im trasa z jednej strany cesty na druhú predĺži, situáciu by malo uľahčiť najmä to, že električky jazdia iba v smere od tunela na Jesenského. Navyše od roku 2012 sú v okolí Kamenného námestia a Námestia SNP vypnuté semafory pre plynulejší prejazd električiek i chodcov.

Prečítajte si tiež: Semafory na Kamennom vypli na tri mesiace

Obavy z bezpečnosti o chodocv sa nepotvrdili a dopravný podnik zistil, že každá električka, ktorá úsekom prechádza, pri každej jazde ušetrí 13 až 51 sekúnd. Pri sčítaní úspor je to pre všetky linky úspora až takmer 13 hodín za deň. Čas ušetria aj chodci, ktorí nemusia postávať na chodníkoch a čakať na zelenú.

Najčítanejšie na SME Bratislava


Inzercia - Tlačové správy


  1. Slovenské deti dostávajú mesačne 22€
  2. 3 pravidlá pre lepší dôchodok
  3. VW Tiguan Allspace: prvé sedemmiestne SUV od Volkswagnu
  4. Moskva alebo Petrohrad?
  5. Jubilejná desiata KOCKA privíta zákazníkov v Starej Ľubovni
  6. Nepríjemná bolesť. Tu sú 3 rady, ako sa jej zbavíte
  7. 5 zaujímavostí, ktoré ste o koži možno nevedeli
  8. Nový Jaguar XF Sportbrake
  9. Ako pracujú poisťováci? Dostali sme sa medzi nich
  10. Špeciálna príloha: Pre budúcich vysokoškolákov
  1. Dekan ocenil študentov Stavebnej fakulty STU v Bratislave
  2. Application of GDPR with respect to the size of the enterprise
  3. Modern luxury next to the Blue Church
  4. VW Tiguan Allspace: prvé sedemmiestne SUV od Volkswagnu
  5. 3 pravidlá pre lepší dôchodok
  6. Moskva alebo Petrohrad?
  7. Aké auto si vybrať - nové, zánovné alebo jazdené?
  8. Jubilejná desiata KOCKA privíta zákazníkov v Starej Ľubovni
  9. HB Reavis predstavuje projekt Stanica Nivy na veľtrhu
  10. 5 zaujímavostí, ktoré ste o koži možno nevedeli
  1. Moskva alebo Petrohrad? 10 150
  2. Ako pracujú poisťováci? Dostali sme sa medzi nich 4 220
  3. Nepríjemná bolesť. Tu sú 3 rady, ako sa jej zbavíte 2 152
  4. 3 pravidlá pre lepší dôchodok 1 808
  5. Jubilejná desiata KOCKA privíta zákazníkov v Starej Ľubovni 1 638
  6. Diabetici môžu získať 25-tisíc eur cez nový grantový program 1 442
  7. Nový Jaguar XF Sportbrake 1 420
  8. Špeciálna príloha: Pre budúcich vysokoškolákov 1 134
  9. 5 zaujímavostí, ktoré ste o koži možno nevedeli 1 082
  10. Výhodné a lacné neznamená to isté, ani pri PZP 804