SME
Nedeľa, 1. august, 2021 | Meniny má BožidaraKrížovkyKrížovky

Termín obnovy Karloveskej radiály je stále v nedohľadne

Mesto v súčasnosti tvrdí, že verejné obstarávanie na zhotoviteľa ide podľa harmonogramu.

Električková radiála v Karlovej Vsi.Električková radiála v Karlovej Vsi. (Zdroj: SME - Gabriel Kuchta)

BRATISLAVA. Stavebné práce na modernizácii Karloveskej radiály v hlavnom meste SR Bratislave sú stále v nedohľadne.

Úsek električkovej trate sa začína od tunela pod Hradným vrchom a končí sa na križovatke ulíc Mikuláša Schneidera Trnavského s Hanulovou/Bagarovou ulicou.

Neistý termín

Magistrát koncom minulého roka odhadoval, že začať by mohli na jar tohto roku. Začiatkom apríla však primátor Bratislavy Ivo Nesrovnal pred novinármi spresnil, že mesto začne na jar spúšťať procesy.

Prečítajte si tiež: Ako vytlačiť autá z Bratislavy? Parkovné je len začiatok Čítajte 

Mesto v súčasnosti tvrdí, že verejné obstarávanie na zhotoviteľa ide podľa harmonogramu.

Skryť Vypnúť reklamu

Ako pre agentúru SITA uviedla Veronika Šafáriková z tlačového oddelenia bratislavského magistrátu, termín ukončenia stavby závisí od toho, kedy skončia verejné obstarávanie i od dĺžky stavebných prác.

Na otázku, či začnú radiálu obnovovať v novom roku, poznamenala, že hneď, ako určia presný termín opravy, bude o tom bratislavský magistrát informovať.

Hlavné mesto informuje, že postupuje v súlade so zákonom. „Zároveň sme povinní plniť aj usmernenia a kritéria Operačného programu Integrovaná infraštruktúra, keďže stavbu budú financovať zo zdrojov Európskej únie,“ pokračuje Šafáriková.

Celý proces prípravy stavby, verejného obstarávania, ako aj uskutočnenia stavby podlieha kontrole hlavného mesta SR Bratislavy i Ministerstva dopravy a výstavby SR.

Skryť Vypnúť reklamu

Nesrovnal nechce predbiehať, starostka sa bojí o kvalitu

Koncom júna primátor hlavného mesta SR Bratislavy Ivo Nesrovnal pred novinármi pripustil, že je nepravdepodobné, že s prácami na modernizácii Karloveskej radiály začnú tento rok.

Prečítajte si tiež: V Bratislave majú pribudnúť cyklotrasy Čítajte 

Ako ďalej dodal, hovoriť termíny je nezodpovedné, pretože je veľa faktorov, ktoré mesto nedokáže ovplyvniť.

„Na obnovu tejto trate netrpezlivo čakajú nielen obyvatelia Karlovej Vsi, ale aj ostatných bratislavských mestských častí,“ spomenula starostka Karlovej Vsi Dana Čahojová na jar s tým, že ak s obnovou začnú v roku 2018, keď budú komunálne voľby, nebude to dobré.

"Stavbu bude chcieť mesto čím skôr dokončiť a obávame sa scenára, aby to nebolo na úkor kvality,“ dodala starostka.

Vynovená trať pre električky

Modernizácia električkovej trate v Karlovej Vsi bude rovnaká ako v Dúbravke. Modernizovať budú súčasnú dvojkoľajovú električkovú trať, ktorá prechádza katastrálnymi územiami bratislavských mestských častí Staré Mesto, Karlova Ves a Dúbravka.

Skryť Vypnúť reklamu
Prečítajte si tiež: Koľaje vyhodia a dajú nové Čítajte 

Stavba je situovaná v pôvodnom trasovaní súčasnej električkovej trate v dĺžke približne 6,7 kilometra. Stavebníkom je Hlavné mesto SR Bratislava.

Obnova trate má zvýšiť i bezpečnosť, čo si vyžaduje i úpravy na existujúcich priechodoch pre chodcov, ale aj vybudovanie nových priechodov pre chodcov a cyklistov.

Pribudnúť by mali aj nové prístrešky, informačné tabule, modernejšie automaty na lístky i odpadkové koše. Predbežnú investíciu na modernizáciu úseku trate odhadli na 67 miliónov eur.

Projekt financuje Európska únia 85 percentami nákladov, päť percent dá mesto a 10 percent poskytne štát. Cieľom modernizácie trate je skvalitnenie električkovej dopravy i skrášlenie prostredia.

Predpokladaný čas výstavby je podľa primátora okolo pätnásť mesiacov a stavebné práce chcú robiť na etapy.

Skryť Vypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME Bratislava

Inzercia - Tlačové správy

  1. Motorkárska výstroj v lete: ako jazdiť aj v horúčavách?
  2. Dovolenka v Turecku: Skvelé hotely na leto 2021
  3. Vyberte sa na výlet s cyklobusom
  4. Work-life balance: Technológie pre život v rovnováhe
  5. Jeden deň na Bratislavu nestačí
  6. Ako dlho skladovať kukuricu a hrach, aby ostali sladké?
  7. Osviežujúci skúter legendárnej talianskej značky
  8. Čítajte SME.sk odomknuté a bez reklamy
  9. Túžite sa konečne zbaviť dioptrií, ale bráni vám v tom strach?
  10. Lenivý brunch s Muchom
  1. Motorkárska výstroj v lete: ako jazdiť aj v horúčavách?
  2. Košická štvrť je súčasťou odpadového experimentu.
  3. Kúpa vozidla cez inzerát či od malého predajcu je rizikovejšia
  4. Dovolenka v Turecku: Skvelé hotely na leto 2021
  5. Vyberte sa na výlet s cyklobusom
  6. Nepodceňujte rozmiestnenie zásuviek a vypínačov
  7. Hrotka: Sporiteľne ťahajú za kratší koniec. Musíme reagovať
  8. Slováci čoraz viac nakupujú pivo vo vratných fľašiach
  9. Čučoriedky - dokážu ochrániť váš zrak?
  10. Work-life balance: Technológie pre život v rovnováhe
  1. Osviežujúci skúter legendárnej talianskej značky 5 037
  2. Túžite sa konečne zbaviť dioptrií, ale bráni vám v tom strach? 4 218
  3. Dovolenka v Turecku: Skvelé hotely na leto 2021 4 090
  4. Úchvatná Petra: Stovky rokov zabudnutá v jordánskej púšti 3 864
  5. Nová sála i námestie. Trnavské Mýto sa stane novým centrom 3 468
  6. Ako nájsť dobrý jogurt? Ak neobsahuje toto, ani ho nekupujte 3 332
  7. Jeden deň na Bratislavu nestačí 3 283
  8. Najzelenšie nákupné centrum na Slovensku otvorí druhú etapu 3 267
  9. Ako dlho skladovať kukuricu a hrach, aby ostali sladké? 3 147
  10. Prečo by ste si nemali odoprieť balenú bagetu? 3 146
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu