Termín obnovy Karloveskej radiály je stále v nedohľadne

Mesto v súčasnosti tvrdí, že verejné obstarávanie na zhotoviteľa ide podľa harmonogramu.

Električková radiála v Karlovej Vsi.(Zdroj: SME - Gabriel Kuchta)

BRATISLAVA. Stavebné práce na modernizácii Karloveskej radiály v hlavnom meste SR Bratislave sú stále v nedohľadne.

Úsek električkovej trate sa začína od tunela pod Hradným vrchom a končí sa na križovatke ulíc Mikuláša Schneidera Trnavského s Hanulovou/Bagarovou ulicou.

Článok pokračuje pod video reklamou

Neistý termín

Magistrát koncom minulého roka odhadoval, že začať by mohli na jar tohto roku. Začiatkom apríla však primátor Bratislavy Ivo Nesrovnal pred novinármi spresnil, že mesto začne na jar spúšťať procesy.

Prečítajte si tiež: Ako vytlačiť autá z Bratislavy? Parkovné je len začiatok

Mesto v súčasnosti tvrdí, že verejné obstarávanie na zhotoviteľa ide podľa harmonogramu.

Ako pre agentúru SITA uviedla Veronika Šafáriková z tlačového oddelenia bratislavského magistrátu, termín ukončenia stavby závisí od toho, kedy skončia verejné obstarávanie i od dĺžky stavebných prác.

Na otázku, či začnú radiálu obnovovať v novom roku, poznamenala, že hneď, ako určia presný termín opravy, bude o tom bratislavský magistrát informovať.

Hlavné mesto informuje, že postupuje v súlade so zákonom. „Zároveň sme povinní plniť aj usmernenia a kritéria Operačného programu Integrovaná infraštruktúra, keďže stavbu budú financovať zo zdrojov Európskej únie,“ pokračuje Šafáriková.

Celý proces prípravy stavby, verejného obstarávania, ako aj uskutočnenia stavby podlieha kontrole hlavného mesta SR Bratislavy i Ministerstva dopravy a výstavby SR.

Nesrovnal nechce predbiehať, starostka sa bojí o kvalitu

Koncom júna primátor hlavného mesta SR Bratislavy Ivo Nesrovnal pred novinármi pripustil, že je nepravdepodobné, že s prácami na modernizácii Karloveskej radiály začnú tento rok.

Prečítajte si tiež: V Bratislave majú pribudnúť cyklotrasy

Ako ďalej dodal, hovoriť termíny je nezodpovedné, pretože je veľa faktorov, ktoré mesto nedokáže ovplyvniť.

„Na obnovu tejto trate netrpezlivo čakajú nielen obyvatelia Karlovej Vsi, ale aj ostatných bratislavských mestských častí,“ spomenula starostka Karlovej Vsi Dana Čahojová na jar s tým, že ak s obnovou začnú v roku 2018, keď budú komunálne voľby, nebude to dobré.

"Stavbu bude chcieť mesto čím skôr dokončiť a obávame sa scenára, aby to nebolo na úkor kvality,“ dodala starostka.

Vynovená trať pre električky

Modernizácia električkovej trate v Karlovej Vsi bude rovnaká ako v Dúbravke. Modernizovať budú súčasnú dvojkoľajovú električkovú trať, ktorá prechádza katastrálnymi územiami bratislavských mestských častí Staré Mesto, Karlova Ves a Dúbravka.

Prečítajte si tiež: Koľaje vyhodia a dajú nové

Stavba je situovaná v pôvodnom trasovaní súčasnej električkovej trate v dĺžke približne 6,7 kilometra. Stavebníkom je Hlavné mesto SR Bratislava.

Obnova trate má zvýšiť i bezpečnosť, čo si vyžaduje i úpravy na existujúcich priechodoch pre chodcov, ale aj vybudovanie nových priechodov pre chodcov a cyklistov.

Pribudnúť by mali aj nové prístrešky, informačné tabule, modernejšie automaty na lístky i odpadkové koše. Predbežnú investíciu na modernizáciu úseku trate odhadli na 67 miliónov eur.

Projekt financuje Európska únia 85 percentami nákladov, päť percent dá mesto a 10 percent poskytne štát. Cieľom modernizácie trate je skvalitnenie električkovej dopravy i skrášlenie prostredia.

Predpokladaný čas výstavby je podľa primátora okolo pätnásť mesiacov a stavebné práce chcú robiť na etapy.

Na spracúvanie osobných údajov sa vzťahujú Zásady ochrany osobných údajov a Pravidlá používania cookies. Pred zadaním e-mailovej adresy sa, prosím, dôkladne oboznámte s týmito dokumentmi.

Najčítanejšie na SME Bratislava

Inzercia - Tlačové správy

  1. Vianoce a Silvester v teple: Pätnásť tipov, kam sa vybrať
  2. Najužitočnejšia appka
  3. IKEA je postavená na tých správnych hodnotách
  4. Zistili sme, ako sa vyrába najčistejší slnečnicový olej
  5. V O2 to s dátami poriadne prehnali
  6. Zužitkovaním biologického odpadu šetríme prírodu aj náklady
  7. Vozidlá Kia ekologickej budúcnosti
  8. Dobro, kľúč ku šťastnému osudu
  9. Nasledujúci týždeň budeme cestovať za polovicu
  10. Účet za liečbu chlapca? Šesť miliónov eur
  1. Bratislava dostane o rok nový mestský bulvár
  2. DEXIS SLOVAKIA má nového generálneho riaditeľa
  3. Vianoce a Silvester v teple: Pätnásť tipov, kam sa vybrať
  4. Stavebná fakulta hostila medzinárodnú konferenciu CSASC
  5. Cestárske kariérne dni 2018 na SvF
  6. Najužitočnejšia appka
  7. IKEA je postavená na tých správnych hodnotách
  8. Zistili sme, ako sa vyrába najčistejší slnečnicový olej
  9. Otvorenie akademického roka 2018/2019 na EU v Bratislave
  10. V O2 to s dátami poriadne prehnali
  1. Do boja s plastovým odpadom na Slovensku vstúpil prvý reťazec 21 524
  2. Najužitočnejšia appka 15 576
  3. Účet za liečbu chlapca? Šesť miliónov eur 13 514
  4. V O2 to s dátami poriadne prehnali 9 709
  5. Zistili sme, ako sa vyrába najčistejší slnečnicový olej 8 387
  6. Vianoce a Silvester v teple: Pätnásť tipov, kam sa vybrať 7 468
  7. Nasledujúci týždeň budeme cestovať za polovicu 6 970
  8. IKEA je postavená na tých správnych hodnotách 5 583
  9. Čerstvosť je o správnom skladovaní. Reportáž zo skladu Kauflandu 5 495
  10. Zmenky a dlhopisy s fixným výnosom 5 – 6,6 % p.a. 2 643