Termín obnovy Karloveskej radiály je stále v nedohľadne

Mesto v súčasnosti tvrdí, že verejné obstarávanie na zhotoviteľa ide podľa harmonogramu.

Električková radiála v Karlovej Vsi.(Zdroj: SME - Gabriel Kuchta)

BRATISLAVA. Stavebné práce na modernizácii Karloveskej radiály v hlavnom meste SR Bratislave sú stále v nedohľadne.

Úsek električkovej trate sa začína od tunela pod Hradným vrchom a končí sa na križovatke ulíc Mikuláša Schneidera Trnavského s Hanulovou/Bagarovou ulicou.

Článok pokračuje pod video reklamou

Neistý termín

Magistrát koncom minulého roka odhadoval, že začať by mohli na jar tohto roku. Začiatkom apríla však primátor Bratislavy Ivo Nesrovnal pred novinármi spresnil, že mesto začne na jar spúšťať procesy.

Prečítajte si tiež: Ako vytlačiť autá z Bratislavy? Parkovné je len začiatok

Mesto v súčasnosti tvrdí, že verejné obstarávanie na zhotoviteľa ide podľa harmonogramu.

Ako pre agentúru SITA uviedla Veronika Šafáriková z tlačového oddelenia bratislavského magistrátu, termín ukončenia stavby závisí od toho, kedy skončia verejné obstarávanie i od dĺžky stavebných prác.

Na otázku, či začnú radiálu obnovovať v novom roku, poznamenala, že hneď, ako určia presný termín opravy, bude o tom bratislavský magistrát informovať.

Hlavné mesto informuje, že postupuje v súlade so zákonom. „Zároveň sme povinní plniť aj usmernenia a kritéria Operačného programu Integrovaná infraštruktúra, keďže stavbu budú financovať zo zdrojov Európskej únie,“ pokračuje Šafáriková.

Celý proces prípravy stavby, verejného obstarávania, ako aj uskutočnenia stavby podlieha kontrole hlavného mesta SR Bratislavy i Ministerstva dopravy a výstavby SR.

Nesrovnal nechce predbiehať, starostka sa bojí o kvalitu

Koncom júna primátor hlavného mesta SR Bratislavy Ivo Nesrovnal pred novinármi pripustil, že je nepravdepodobné, že s prácami na modernizácii Karloveskej radiály začnú tento rok.

Prečítajte si tiež: V Bratislave majú pribudnúť cyklotrasy

Ako ďalej dodal, hovoriť termíny je nezodpovedné, pretože je veľa faktorov, ktoré mesto nedokáže ovplyvniť.

„Na obnovu tejto trate netrpezlivo čakajú nielen obyvatelia Karlovej Vsi, ale aj ostatných bratislavských mestských častí,“ spomenula starostka Karlovej Vsi Dana Čahojová na jar s tým, že ak s obnovou začnú v roku 2018, keď budú komunálne voľby, nebude to dobré.

"Stavbu bude chcieť mesto čím skôr dokončiť a obávame sa scenára, aby to nebolo na úkor kvality,“ dodala starostka.

Vynovená trať pre električky

Modernizácia električkovej trate v Karlovej Vsi bude rovnaká ako v Dúbravke. Modernizovať budú súčasnú dvojkoľajovú električkovú trať, ktorá prechádza katastrálnymi územiami bratislavských mestských častí Staré Mesto, Karlova Ves a Dúbravka.

Prečítajte si tiež: Koľaje vyhodia a dajú nové

Stavba je situovaná v pôvodnom trasovaní súčasnej električkovej trate v dĺžke približne 6,7 kilometra. Stavebníkom je Hlavné mesto SR Bratislava.

Obnova trate má zvýšiť i bezpečnosť, čo si vyžaduje i úpravy na existujúcich priechodoch pre chodcov, ale aj vybudovanie nových priechodov pre chodcov a cyklistov.

Pribudnúť by mali aj nové prístrešky, informačné tabule, modernejšie automaty na lístky i odpadkové koše. Predbežnú investíciu na modernizáciu úseku trate odhadli na 67 miliónov eur.

Projekt financuje Európska únia 85 percentami nákladov, päť percent dá mesto a 10 percent poskytne štát. Cieľom modernizácie trate je skvalitnenie električkovej dopravy i skrášlenie prostredia.

Predpokladaný čas výstavby je podľa primátora okolo pätnásť mesiacov a stavebné práce chcú robiť na etapy.

Na spracúvanie osobných údajov sa vzťahujú Zásady ochrany osobných údajov a Pravidlá používania cookies. Pred zadaním e-mailovej adresy sa, prosím, dôkladne oboznámte s týmito dokumentmi.

Najčítanejšie na SME Bratislava

Inzercia - Tlačové správy

  1. Dubravské Čerešne majú sladké prekvapenie pre najrýchlejších!
  2. Infografika: Slováci minuli na Pohode historicky najviac peňazí
  3. Veríte brusniciam pri zápaloch močových ciest? Nemusia stačiť
  4. Aká je ideálna vlhkosť a teplota v byte? Výskum hovorí jasne
  5. Dobrú chuť: Letné šaláty a bizarné praktiky food fotografie
  6. Vyberiete si radšej romantický Paríž alebo slnečné Nice?
  7. O asistovanej reprodukcii sa šíri množstvo zavádzajúcich tvrdení
  8. Pivovar Šariš rozdá tisíce eur, o časti peňazí rozhodnú ľudia
  9. Volkswagen Golf GTI TCR naživo na Slovakia Ringu!
  10. 3 dôvody, prečo sa oplatí mať online účet v ZSE už toto leto
  1. Dubravské Čerešne majú sladké prekvapenie pre najrýchlejších!
  2. Aká je ideálna vlhkosť a teplota v byte? Výskum hovorí jasne
  3. Veríte brusniciam pri zápaloch močových ciest? Nemusia stačiť
  4. Infografika: Slováci minuli na Pohode historicky najviac peňazí
  5. Vyberiete si radšej romantický Paríž alebo slnečné Nice?
  6. Dobrú chuť: Letné šaláty a bizarné praktiky food fotografie
  7. Salón architektov A0 – Coneco 2018
  8. Záhradný nábytok: aký materiál je najlepší?
  9. Životné jubileum prof. Ing. Jaroslava Valáška, PhD.
  10. OMV pozýva na pretekársky supervíkend na okruhu Slovakiaring
  1. Infografika: Slováci minuli na Pohode historicky najviac peňazí 9 883
  2. Ulovte si last minute dovolenku so zľavou do 70% 9 604
  3. Dobrú chuť: Letné šaláty a bizarné praktiky food fotografie 7 970
  4. Vyberiete si radšej romantický Paríž alebo slnečné Nice? 7 450
  5. O asistovanej reprodukcii sa šíri množstvo zavádzajúcich tvrdení 6 121
  6. Nie sme žiadni paštikári. Slováci už dovolenkujú inak 4 814
  7. Pivovar Šariš rozdá tisíce eur, o časti peňazí rozhodnú ľudia 4 440
  8. Iná tvár Mexika: Nocovanie s Indiánmi, dobrodružstvo v džungli 3 910
  9. 3 dôvody, prečo sa oplatí mať online účet v ZSE už toto leto 3 515
  10. Volkswagen Golf GTI TCR naživo na Slovakia Ringu! 3 195