SME
Sobota, 31. október, 2020 | Meniny má AurelaKrížovkyKrížovky

NDS pripravuje prvú etapu rozšírenia úseku D1 Bratislava - Senec

Diaľničiari chcú tender vyhlásiť v marci budúceho roka.

Minister dopravy, výstavby a regionálneho rozvoja Árpád Érsek. Minister dopravy, výstavby a regionálneho rozvoja Árpád Érsek. (Zdroj: TASR)

BRATISLAVA. Národná diaľničná spoločnosť, a. s., pripravuje prvú etapu rozšírenia diaľnice D1 Bratislava - Senec na osem pruhov v úseku po križovatku Triblavina v dĺžke 3,5 kilometra.

Ako vyplýva z predbežného oznámenia, ktoré bolo v pondelok zverejnené vo Vestníku verejného obstarávania, diaľničiari chcú tender vyhlásiť v marci budúceho roka. Predpokladaná cena stavebných prác na uvedenom úseku by mala dosiahnuť zhruba 58 mil. eur bez dane z pridanej hodnoty (69,6 mil. eur vrátane DPH).

Ide o jednu z deviatich prioritných stavieb, na ktoré chce NDS vyhlásiť verejné obstarávania na zhotoviteľa do roku 2019."Cieľom rozšírenia diaľnice D1 je vybudovať kompletné rozšírenie diaľnice D1 vrátane výmeny konštrukcie vozovky v úseku Bratislava - mimoúrovňová križovatka Triblavina a zabezpečiť dopravné prepojenie medzi diaľnicami D1 a D4.

Skryť Vypnúť reklamu

Súčasťou stavby bude vybudovanie križovatkových kolektorov od križovatky Vajnory po križovatku D1/D4 Ivanka sever a koordinácia s diaľnicou D4," informovala NDS v predbežnom oznámení o príprave súťaže.

Rozšírenie na osem pruhov

Diaľnica D1 bude v definitívnom stave rozšírená na osem pruhov kategórie D 41/120 vrátane odstavných pruhov a núdzových zálivov. "V rámci koordinácie s diaľnicou D4 bude výškovo upravená jestvujúca niveleta diaľnice D1 a vybudované nové mostné objekty vrátane súvisiacich vyvolaných investícií," dodala NDS.D1 sa bude križovať s D4, ktorá bude súčasťou bratislavského obchvatu spolu s rýchlostnou cestou R7.

"Súčasná D1 sa musí v určitom úseku dvíhať. Najprv sa musia vybudovať takzvané obchádzkové trasy. V území vetiev pôjde obchádzková trojpruhová trasa jedným a druhým smerom a tadiaľ sa prevedie doprava, ktorá bude prechádzať okolo staveniska, kde sa bude robiť križovatka D4/D1," povedal v pondelok zástupcom médií generálny riaditeľ NDS Ján Ďurišin s tým, že hotové by to malo byť v roku 2019.

Skryť Vypnúť reklamu

Najprv sa podľa neho musia urobiť obe vetvy križovatky, vybudovať obchádzkovú trasa a potom sa môže začať samotná križovatka.Pôvodne sa uvažovalo, že úsek D1 po Triblavinu by mal rozšíriť koncesionár D4/R7 v rámci PPP projektov, a to z dôvodu postavenia križovatky D1/D4. "Zatiaľ to nie je rozhodnuté, je to jedna z možností. Len to predpokladá otvorenie koncesnej zmluvy," uviedol Ďurišin.

Až po Triblavinu

Minister dopravy a výstavby Árpád Érsek (Most-Híd) povedal, že o tom s koncesionárom rokujú a zároveň sa pripravuje súťaž na rozšírenie úseku D1 po Triblavinu. "Pripravujeme verejné obstarávanie na to, aby sme boli istení, ak sa nedohodneme s koncesionárom. Robíme na tom, lebo vieme, že máme termíny," povedal minister.

Skryť Vypnúť reklamu

Hľadá sa podľa neho najlepšie riešenie na to, aby sa to načas spravilo. "Ak sa vieme dohodnúť s koncesionárom, bolo by lepšie, keby to robil koncesionár," dodal Érsek.Stavebné povolenia sú vydané na všetky úseky D4 a R7 v dĺžke takmer 60 kilometrov v rámci PPP projektu. Koncesionár by tak mohol začať stavať v plnom rozsahu.

Na otázku, či termín dokončenia D4 a R7 v roku 2020 vzhľadom na meškanie je ešte reálny, nevedel minister dopravy odpovedať. "Neviem vám povedať, to je ťažká otázka do budúcna," uviedol s tým, že problémom je sprejazdnenie R7 zvlášť od D4. "Tlačíme na koncesionára, keďže má od nás všetky podklady, aby začal s maximálnou silou robiť," priblížil Érsek.

Skryť Vypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME Bratislava

Inzercia - Tlačové správy

  1. Pôžička bez úrokov a poplatkov? Áno, existuje
  2. Poznáte najbohatšie firmy sveta? Podiel v nich majú aj Slováci
  3. Dokážu benzínové fukáre odolať výzve akumulátorových?
  4. Pracujete? Vaše odvody zachraňujú podvýživené zdravotníctvo
  5. 1,6 milióna stavených na Trumpa! Kto bude mať pravdu?
  6. Koronakríza: Pomoc našej banky počas pandémie ocenili vo svete
  7. Magazín SME Ženy už v predaji
  8. Nové Porsche Panamera spája nespojiteľné
  9. Pandémia urýchlila štart online duálneho vzdelávania
  10. UNIQA preberá dôchodkové fondy AXA, pre klientov sa nič nemení
  1. Nechajte zamestnancov vybrať si služobné auto, oplatí sa vám to
  2. Moringa a Ginkgo - pomocníci z prírody
  3. Pracujete? Vaše odvody zachraňujú podvýživené zdravotníctvo
  4. 1,6 milióna stavených na Trumpa! Kto bude mať pravdu?
  5. O prenájom auta majú čoraz väčší záujem aj malé firmy. Ušetria
  6. Koronakríza: Pomoc našej banky počas pandémie ocenili vo svete
  7. Magazín SME Ženy už v predaji
  8. SPS ukončí rok miliónovými investíciami
  9. Dokážu benzínové fukáre odolať výzve akumulátorových?
  10. Trh s elektromobilmi stagnuje. Kríza by mu mohla pomôcť
  1. Novodobý slovenský Baťa. Zamestnancom stavia domy 38 538
  2. Aplikáciu tohto Slováka používajú v 150 krajinách. Ako začínal? 26 588
  3. Pohoda v domácnosti sa odvíja od jednej veci. Neuveríte, od akej 19 459
  4. Príjem vs. dôchodok. Realita, na ktorú sa treba pripraviť 16 838
  5. Tradičná plodina zo Slovenska mizne. Čo sa deje so zemiakmi? 15 280
  6. Pracujete v IT? Táto slovenská firma neustále prijíma ľudí 14 503
  7. ARÓNIA a RAKYTNÍK - podporí tvoju imunitu v boji s vírusmi 12 554
  8. O levočský „nanozázrak“ sa zaujíma európsky trh 11 952
  9. Toto sú povolania budúcnosti. Niektoré prekvapili 11 103
  10. LEN DNES: Zľava viac ako 50% na ročné predplatné týždenníkov MY 10 614
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu