SME
Pondelok, 26. júl, 2021 | Meniny má Anna, HanaKrížovkyKrížovky

NDS pripravuje prvú etapu rozšírenia úseku D1 Bratislava - Senec

Diaľničiari chcú tender vyhlásiť v marci budúceho roka.

Minister dopravy, výstavby a regionálneho rozvoja Árpád Érsek. Minister dopravy, výstavby a regionálneho rozvoja Árpád Érsek. (Zdroj: TASR)

BRATISLAVA. Národná diaľničná spoločnosť, a. s., pripravuje prvú etapu rozšírenia diaľnice D1 Bratislava - Senec na osem pruhov v úseku po križovatku Triblavina v dĺžke 3,5 kilometra.

Ako vyplýva z predbežného oznámenia, ktoré bolo v pondelok zverejnené vo Vestníku verejného obstarávania, diaľničiari chcú tender vyhlásiť v marci budúceho roka. Predpokladaná cena stavebných prác na uvedenom úseku by mala dosiahnuť zhruba 58 mil. eur bez dane z pridanej hodnoty (69,6 mil. eur vrátane DPH).

Ide o jednu z deviatich prioritných stavieb, na ktoré chce NDS vyhlásiť verejné obstarávania na zhotoviteľa do roku 2019."Cieľom rozšírenia diaľnice D1 je vybudovať kompletné rozšírenie diaľnice D1 vrátane výmeny konštrukcie vozovky v úseku Bratislava - mimoúrovňová križovatka Triblavina a zabezpečiť dopravné prepojenie medzi diaľnicami D1 a D4.

Skryť Vypnúť reklamu

Súčasťou stavby bude vybudovanie križovatkových kolektorov od križovatky Vajnory po križovatku D1/D4 Ivanka sever a koordinácia s diaľnicou D4," informovala NDS v predbežnom oznámení o príprave súťaže.

Rozšírenie na osem pruhov

Diaľnica D1 bude v definitívnom stave rozšírená na osem pruhov kategórie D 41/120 vrátane odstavných pruhov a núdzových zálivov. "V rámci koordinácie s diaľnicou D4 bude výškovo upravená jestvujúca niveleta diaľnice D1 a vybudované nové mostné objekty vrátane súvisiacich vyvolaných investícií," dodala NDS.D1 sa bude križovať s D4, ktorá bude súčasťou bratislavského obchvatu spolu s rýchlostnou cestou R7.

"Súčasná D1 sa musí v určitom úseku dvíhať. Najprv sa musia vybudovať takzvané obchádzkové trasy. V území vetiev pôjde obchádzková trojpruhová trasa jedným a druhým smerom a tadiaľ sa prevedie doprava, ktorá bude prechádzať okolo staveniska, kde sa bude robiť križovatka D4/D1," povedal v pondelok zástupcom médií generálny riaditeľ NDS Ján Ďurišin s tým, že hotové by to malo byť v roku 2019.

Skryť Vypnúť reklamu

Najprv sa podľa neho musia urobiť obe vetvy križovatky, vybudovať obchádzkovú trasa a potom sa môže začať samotná križovatka.Pôvodne sa uvažovalo, že úsek D1 po Triblavinu by mal rozšíriť koncesionár D4/R7 v rámci PPP projektov, a to z dôvodu postavenia križovatky D1/D4. "Zatiaľ to nie je rozhodnuté, je to jedna z možností. Len to predpokladá otvorenie koncesnej zmluvy," uviedol Ďurišin.

Až po Triblavinu

Minister dopravy a výstavby Árpád Érsek (Most-Híd) povedal, že o tom s koncesionárom rokujú a zároveň sa pripravuje súťaž na rozšírenie úseku D1 po Triblavinu. "Pripravujeme verejné obstarávanie na to, aby sme boli istení, ak sa nedohodneme s koncesionárom. Robíme na tom, lebo vieme, že máme termíny," povedal minister.

Skryť Vypnúť reklamu

Hľadá sa podľa neho najlepšie riešenie na to, aby sa to načas spravilo. "Ak sa vieme dohodnúť s koncesionárom, bolo by lepšie, keby to robil koncesionár," dodal Érsek.Stavebné povolenia sú vydané na všetky úseky D4 a R7 v dĺžke takmer 60 kilometrov v rámci PPP projektu. Koncesionár by tak mohol začať stavať v plnom rozsahu.

Na otázku, či termín dokončenia D4 a R7 v roku 2020 vzhľadom na meškanie je ešte reálny, nevedel minister dopravy odpovedať. "Neviem vám povedať, to je ťažká otázka do budúcna," uviedol s tým, že problémom je sprejazdnenie R7 zvlášť od D4. "Tlačíme na koncesionára, keďže má od nás všetky podklady, aby začal s maximálnou silou robiť," priblížil Érsek.

Skryť Vypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME Bratislava

Inzercia - Tlačové správy

  1. M. Šmigura: Pozeráme sa smerom na Varšavu
  2. Prečo by ste si nemali odoprieť balenú bagetu?
  3. Ako sa nepripraviť o zákazníkov bez hotovosti
  4. Ako nájsť dobrý jogurt? Ak neobsahuje toto, ani ho nekupujte
  5. Túžite sa konečne zbaviť dioptrií, ale bráni vám v tom strach?
  6. Lenivý brunch s Muchom
  7. Nekoná štát, začali súkromní investori. Sociálne byty sa stávajú
  8. Úchvatná Petra: Stovky rokov zabudnutá v jordánskej púšti
  9. VÚB banka ešte viac posilní leasingové služby
  10. Sudoku na leto: Nenechajte sivé bunky zaháľať ani cez prázdniny
  1. Nekoná štát, začali súkromní investori. Sociálne byty sa stávajú
  2. Lenivý brunch s Muchom
  3. Najzelenšie nákupné centrum na Slovensku otvorí druhú etapu
  4. Túžite sa konečne zbaviť dioptrií, ale bráni vám v tom strach?
  5. Nová sála i námestie. Trnavské Mýto sa stane novým centrom
  6. Ako uľahčiť opatrovanie seniorov doma
  7. 100% ovocné šťavy pod lupou – Prečo sa ich oplatí konzumovať?
  8. Riziko úrazov je počas letných prázdnin vyššie
  9. Prvé bezbariérové fitko vo Zvolene otvára ZŤP cestu k športu
  10. Úchvatná Petra: Stovky rokov zabudnutá v jordánskej púšti
  1. Úchvatná Petra: Stovky rokov zabudnutá v jordánskej púšti 9 497
  2. Ako nájsť dobrý jogurt? Ak neobsahuje toto, ani ho nekupujte 8 249
  3. Vedci skúmali slovenskú magnéziovú minerálku. Výsledok prekvapí. 6 068
  4. Prečo by ste si nemali odoprieť balenú bagetu? 5 859
  5. Slovenské čučoriedky? Nemusíte ísť do lesa, kúpite ich v reťazci 4 277
  6. Investovať do akcií a ETF v malom sa teraz dá výhodnejšie 4 235
  7. Od Česka až po Jadran 3 724
  8. Nikto im nezatlieska. Koľko medailí získajú Slováci v Tokiu? 3 060
  9. Ako sa nepripraviť o zákazníkov bez hotovosti 2 650
  10. Pätnásť miest v Rakúsku na letné potulky 2 507
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu