NDS pripravuje prvú etapu rozšírenia úseku D1 Bratislava - Senec

Diaľničiari chcú tender vyhlásiť v marci budúceho roka.

Minister dopravy, výstavby a regionálneho rozvoja Árpád Érsek. (Zdroj: TASR)

BRATISLAVA. Národná diaľničná spoločnosť, a. s., pripravuje prvú etapu rozšírenia diaľnice D1 Bratislava - Senec na osem pruhov v úseku po križovatku Triblavina v dĺžke 3,5 kilometra.

Ako vyplýva z predbežného oznámenia, ktoré bolo v pondelok zverejnené vo Vestníku verejného obstarávania, diaľničiari chcú tender vyhlásiť v marci budúceho roka. Predpokladaná cena stavebných prác na uvedenom úseku by mala dosiahnuť zhruba 58 mil. eur bez dane z pridanej hodnoty (69,6 mil. eur vrátane DPH).

Ide o jednu z deviatich prioritných stavieb, na ktoré chce NDS vyhlásiť verejné obstarávania na zhotoviteľa do roku 2019."Cieľom rozšírenia diaľnice D1 je vybudovať kompletné rozšírenie diaľnice D1 vrátane výmeny konštrukcie vozovky v úseku Bratislava - mimoúrovňová križovatka Triblavina a zabezpečiť dopravné prepojenie medzi diaľnicami D1 a D4.

Článok pokračuje pod video reklamou

Súčasťou stavby bude vybudovanie križovatkových kolektorov od križovatky Vajnory po križovatku D1/D4 Ivanka sever a koordinácia s diaľnicou D4," informovala NDS v predbežnom oznámení o príprave súťaže.

Rozšírenie na osem pruhov

Diaľnica D1 bude v definitívnom stave rozšírená na osem pruhov kategórie D 41/120 vrátane odstavných pruhov a núdzových zálivov. "V rámci koordinácie s diaľnicou D4 bude výškovo upravená jestvujúca niveleta diaľnice D1 a vybudované nové mostné objekty vrátane súvisiacich vyvolaných investícií," dodala NDS.D1 sa bude križovať s D4, ktorá bude súčasťou bratislavského obchvatu spolu s rýchlostnou cestou R7.

"Súčasná D1 sa musí v určitom úseku dvíhať. Najprv sa musia vybudovať takzvané obchádzkové trasy. V území vetiev pôjde obchádzková trojpruhová trasa jedným a druhým smerom a tadiaľ sa prevedie doprava, ktorá bude prechádzať okolo staveniska, kde sa bude robiť križovatka D4/D1," povedal v pondelok zástupcom médií generálny riaditeľ NDS Ján Ďurišin s tým, že hotové by to malo byť v roku 2019.

Najprv sa podľa neho musia urobiť obe vetvy križovatky, vybudovať obchádzkovú trasa a potom sa môže začať samotná križovatka.Pôvodne sa uvažovalo, že úsek D1 po Triblavinu by mal rozšíriť koncesionár D4/R7 v rámci PPP projektov, a to z dôvodu postavenia križovatky D1/D4. "Zatiaľ to nie je rozhodnuté, je to jedna z možností. Len to predpokladá otvorenie koncesnej zmluvy," uviedol Ďurišin.

Až po Triblavinu

Minister dopravy a výstavby Árpád Érsek (Most-Híd) povedal, že o tom s koncesionárom rokujú a zároveň sa pripravuje súťaž na rozšírenie úseku D1 po Triblavinu. "Pripravujeme verejné obstarávanie na to, aby sme boli istení, ak sa nedohodneme s koncesionárom. Robíme na tom, lebo vieme, že máme termíny," povedal minister.

Hľadá sa podľa neho najlepšie riešenie na to, aby sa to načas spravilo. "Ak sa vieme dohodnúť s koncesionárom, bolo by lepšie, keby to robil koncesionár," dodal Érsek.Stavebné povolenia sú vydané na všetky úseky D4 a R7 v dĺžke takmer 60 kilometrov v rámci PPP projektu. Koncesionár by tak mohol začať stavať v plnom rozsahu.

Na otázku, či termín dokončenia D4 a R7 v roku 2020 vzhľadom na meškanie je ešte reálny, nevedel minister dopravy odpovedať. "Neviem vám povedať, to je ťažká otázka do budúcna," uviedol s tým, že problémom je sprejazdnenie R7 zvlášť od D4. "Tlačíme na koncesionára, keďže má od nás všetky podklady, aby začal s maximálnou silou robiť," priblížil Érsek.

Na spracúvanie osobných údajov sa vzťahujú Zásady ochrany osobných údajov a Pravidlá používania cookies. Pred zadaním e-mailovej adresy sa, prosím, dôkladne oboznámte s týmito dokumentmi.

Najčítanejšie na SME Bratislava

Inzercia - Tlačové správy

  1. Infografika: Slováci minuli na Pohode historicky najviac peňazí
  2. S kreditkou začína pohodová dovolenka už na letisku
  3. Zmrzlina v Mekáči má u nás kratšiu záruku ako v Rakúsku. Prečo?
  4. Veríte brusniciam pri zápaloch močových ciest? Nemusia stačiť
  5. Aká je ideálna vlhkosť a teplota v byte? Výskum hovorí jasne
  6. Dobrú chuť: Letné šaláty a bizarné praktiky food fotografie
  7. Vyberiete si radšej romantický Paríž alebo slnečné Nice?
  8. O asistovanej reprodukcii sa šíri množstvo zavádzajúcich tvrdení
  9. Pivovar Šariš rozdá tisíce eur, o časti peňazí rozhodnú ľudia
  10. Volkswagen Golf GTI TCR naživo na Slovakia Ringu!
  1. S kreditkou začína pohodová dovolenka už na letisku
  2. Zmrzlina v Mekáči má u nás kratšiu záruku ako v Rakúsku. Prečo?
  3. Dubravské Čerešne majú sladké prekvapenie pre najrýchlejších!
  4. Aká je ideálna vlhkosť a teplota v byte? Výskum hovorí jasne
  5. Veríte brusniciam pri zápaloch močových ciest? Nemusia stačiť
  6. Infografika: Slováci minuli na Pohode historicky najviac peňazí
  7. Vyberiete si radšej romantický Paríž alebo slnečné Nice?
  8. Dobrú chuť: Letné šaláty a bizarné praktiky food fotografie
  9. Salón architektov A0 – Coneco 2018
  10. Záhradný nábytok: aký materiál je najlepší?
  1. Aká je ideálna vlhkosť a teplota v byte? Výskum hovorí jasne 21 078
  2. Infografika: Slováci minuli na Pohode historicky najviac peňazí 15 902
  3. Zmrzlina v Mekáči má u nás kratšiu záruku ako v Rakúsku. Prečo? 14 840
  4. Dobrú chuť: Letné šaláty a bizarné praktiky food fotografie 11 199
  5. Vyberiete si radšej romantický Paríž alebo slnečné Nice? 8 634
  6. Ulovte si last minute dovolenku so zľavou do 70% 5 212
  7. O asistovanej reprodukcii sa šíri množstvo zavádzajúcich tvrdení 4 310
  8. Pivovar Šariš rozdá tisíce eur, o časti peňazí rozhodnú ľudia 3 397
  9. Iná tvár Mexika: Nocovanie s Indiánmi, dobrodružstvo v džungli 2 275
  10. Volkswagen Golf GTI TCR naživo na Slovakia Ringu! 2 110