SME

Mobilné múzeum totalít na námestí SNP má osloviť zvlášť mladých

Projekt prichádza práve v čase, keď vnímame výrazný nárast extrémizmu.

Ilustračné fotoIlustračné foto (Zdroj: Tomáš Benedikovič)

BRATISLAVA. Námestie SNP v Bratislave je od stredy miestom inštalácie veľkého lodného kontajnera s nápismi komunizmus, fašizmus a vyobrazeniami Stalina a Hitlera.

Vnútri mobilného múzea s názvom Totality v kontajneri je výstava dokumentujúca komunistické a fašistické režimy.

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

"Síce sa nám nepodarilo do neho zmestiť všetky zločiny a neprávosti, ktoré sa v tom období udiali, ale snažili sme sa tam vtesnať tie najvýznamnejšie udalosti, ktoré tieto režimy definovali," uviedol organizátor Marek Degro, správca Nadácie Antona Tunegu.

SkryťVypnúť reklamu

"Prichádzame s týmto projektom práve v čase, keď vnímame výrazný nárast extrémizmu medzi obyvateľmi, najmä medzi mladými ľuďmi, pre ktorých slovo demokracia je už samozrejmosťou," poznamenal k projektu, do ktorého prijali pozvanie aj zástupcovia politiky.

"Majú možnosť ovplyvniť životnú úroveň občanov Slovenska a môžu sa priamo ľudí opýtať na to, akú zmenu si zaslúžia alebo ako vidia budúcnosť."

Mobilná výstava v 12 metrov dlhom a 2,5 metra širokom kontajneri má interaktívny prvok. Po zhliadnutí 24 materiálov s historickými udalosťami môžu záujemcovia reagovať na otázky, ako vnímali November '89, či sú spokojní so zmenou, ktorú si "vyštrngali" a súčasným stavom demokracie.

"Môžu to vyjadriť aj kreatívnou formou - na poster maľovať svoje heslá, prípadne vízie," vysvetlil Degro k projektu, ktorého súčasťou majú byť aj krátke filmy pripravené v spolupráci s Ústavom pamäti národa.

SkryťVypnúť reklamu

Výstava bude otvorená v Bratislave do soboty 21. októbra. "Potom ešte raz v tomto roku pred 17. novembrom - od 13. do 16. novembra a od nového roka plánujeme aj výjazdy po Slovensku," povedal pre TASR Degro.

Myšlienku výstavy uvítal a na jej prezentácii nechýbal Alojz Hlina, predseda KDH.

"Sme zvláštna krajina, nemáme ani múzeum 17. novembra, nemáme múzeum roku 1968, dokonca nemáme ani ulicu nazvanú po tých udalostiach. Aj toto je výrazom našej úbohosti, že máme mobilnú výstavu totalít," poznamenal s tým, že ho zaujíma, čo vlastne teraz ľudia chcú, špeciálne tí mladí.

"Nech to napíšu, nech to zmestia do jedného, do dvoch slov, nech to tam nalepia, nech to tam visí," vyhlásil s tým, že ako politik chce vedieť, čo mladí ľudia chcú, prečo veľa z nich nevolí alebo volia extrém: "To sú legitímne otázky, možno keď sa ich na to budeme pýtať aj takouto interaktívnou formou, tak ich to zaujme."

SkryťVypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME Bratislava

Komerčné články

  1. Detox pre vaše auto. Prejaví sa v spotrebe aj vo výkone
  2. Plátené tašky a opakované použitie
  3. Kupujete si dovolenku? Nezabudnite na poistenie storna!
  4. Ženy nepatria za volant? Majiteľ autoškoly má iný názor
  5. Národný futbalový štadión prináša do ekonomiky milióny
  6. Prenájmom bytu môžete zlepšiť životy
  7. TV Markíza spustí spravodajský projekt TN live už 9. júna
  8. Vírus HPV môže mať až 80% sexuálne aktívnych ľudí
  1. Sigord – les, kde sa stretáva zodpovedné hospodárenie s turizmom
  2. Plátené tašky a opakované použitie
  3. Kupujete si dovolenku? Nezabudnite na poistenie storna!
  4. Detox pre vaše auto. Prejaví sa v spotrebe aj vo výkone
  5. Nespoliehajú sa na štát, ale na vlastné sily
  6. Digitálna bezpečnosť opäť v centre pozornosti
  7. Takto chutí zlato
  8. Národný futbalový štadión prináša do ekonomiky milióny
  1. Prenájmom bytu môžete zlepšiť životy 7 947
  2. Vírus HPV môže mať až 80% sexuálne aktívnych ľudí 5 961
  3. Národný futbalový štadión prináša do ekonomiky milióny 4 123
  4. Ženy nepatria za volant? Majiteľ autoškoly má iný názor 3 862
  5. Iónske alebo Dodekanské ostrovy? Grécke leto má stovky tvárí 3 709
  6. TV Markíza spustí spravodajský projekt TN live už 9. júna 3 572
  7. Kozmetika ju najprv zachránila, dnes ňou pomáha iným 2 274
  8. Bezlepkové delikatesy od šéfkuchára svetových hviezd 2 209
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
  1. Post Bellum SK: Oslobodenie Bratislavy – boj za cenu stoviek životov
  2. Ľuboš Vodička: Bratislavský Robinson Karl Jetting
  3. Juraj Mravec: Projekt Nového Lida nereflektuje záujmy Petržalky
  4. Pavol Pálfy: Úradná tabuľa - zákonná povinnosť alebo služba pre občana?
  5. Danica Chames: Zbláznili sa, šli na dovolenku do Bratislavy
  6. Radko Mačuha: Sídlisko, kvôli ktorému bolo zbúrané podhradie. ( cyklus bratislavská krutosť)
  7. Ján Roháč: Čo nám ukázali cyklopruhy na Vajanského?
  8. Michal Drotován: Môže byť Bratislava 15-minútové mesto?
  1. Marcel Rebro: Sexuálne násilie Červenej armády pri oslobodzovaní Európy 44 755
  2. Jozef Varga: Dvoje kruhy pod očami, bledý ako stena, aj takto dnes vyzerá Fico... 17 780
  3. Rado Surovka: Judáš vstal z mŕtvych a podal ruku Ficovi 13 603
  4. Ján Valchár: Ukrajinský darček na ruský deň detí (alebo ako spáliť ruskú flotilu zo záhradného domčeka) 10 433
  5. Jozef Černek: Sprevádzal som Putinovcov – keď zistili, že ich kamoši z Maďarska chcú obsadiť aj Slovensko, stíchli 10 410
  6. Michaela Witters: Dievčatko v škôlke neprehovorilo sedem mesiacov ani slovo. Nakoniec jej pomohlo toto... 6 928
  7. Ivan Čáni: Tibor Gašpar a oni – učebnicový „vzor“ morálky, čestnosti, spravodlivosti. 6 869
  8. Věra Tepličková: Šok v Levoči 5 765
  1. Věra Tepličková: Keď Eštok nevie, čí je, Danko chce mať pokoj na ceste za stolicou a Fico hrá vabank...
  2. Radko Mačuha: Demilitarizácia Ruska cez joystick.
  3. Radko Mačuha: Veď na východe nič nieje.
  4. Yevhen Hessen: Ukrajinská komunita na Slovensku a dejiny kultúrnych väzieb
  5. Marcel Rebro: Deň detí bez otcov a s ruskými dronmi nad hlavou
  6. Věra Tepličková: Šok v Bratislave (voľné pokračovanie Šoku v Levoči)
  7. Marcel Rebro: Fico a jeho banda si kupujú za naše peniaze haciendy, Slováci posielajú drony obrancom Ukrajiny
  8. Věra Tepličková: Šok v Levoči
SkryťZatvoriť reklamu