SME
Nedeľa, 29. november, 2020 | Meniny má VratkoKrížovkyKrížovky

Peniaze na moju kampaň sú čisté, tvrdí Frešo

Sulík označil transparentný účet Frešovej kampane za výsmech.

Pavol Frešo.Pavol Frešo. (Zdroj: SME - Jozef Jakubčo)

BRATISLAVA. Podľa kandidáta na predsedu Bratislavského samosprávneho kraja (BSK) v novembrových voľbách do orgánov vyšších územných celkov (VÚC) Pavla Freša je financovanie jeho predvolebnej kampane čisté.

Reaguje tak na piatkovú tlačovú konferenciu lídra opozičnej strany Sloboda a Solidarita Richarda Sulíka, ktorý povedal, že voliči by sa mali zaujímať o to, akým spôsobom je financovaná predvolebná kampaň kandidátov do vyšších územných celkov, ktorým chcú dať v novembrových voľbách svoj hlas.

“Moju predvolebnú kampaň zaplatím ja a konateľ reklamnej agentúry Peter Núňez. Od budúceho týždňa začnú pribúdať na mojom transparentom účte sumy od nás dvoch a ľudia si na účte budú môcť pozrieť jednotlivé položky,“ povedal ďalej Frešo. Dodal, že financovanie kampane nebude stáť viac ako 200-tisíc eur.

Skryť Vypnúť reklamu

Frešo tvrdí, že je čistý

„V tejto téme sme totálne čistí,“ zdôraznil Frešo. Pripomenul, že svoju kampaň začal od augusta a okrem nosnej témy dopravy zdarma ju tvoria putovné kontajnery, noviny a inzercia v dopravných prostriedkoch.

„V súčasnosti, keď sa blíži fakturačné obdobie za doterajšie aktivity, budú na transparentný účet od budúceho týždňa nabiehať prostriedky a verejnosť môže sledovať príjmy a výdavky,“ informoval Frešo.

„Čakali sme na vhodný moment, kedy to oznámiť verejnosti a dnešné vystúpenie Richarda Sulíka bolo tým impulzom,“ dodal.

Režisér Peter Núňez vysvetlil svoju účasť na financovaní kampane tým, že ho výrazne oslovila myšlienka dopravy zdarma. Zároveň vylúčil, žeby to urobil zo zištných dôvodov.

„Nerobím to preto, aby som mal po prípadnom víťazstve biznis so župou,“ zdôraznil. Kampaň berie i ako pilotný projekt a previerku svojich schopností v oblasti politického marketingu, ktorému sa doteraz nevenoval.

Skryť Vypnúť reklamu

„Ak budeme s dopravou zdarma úspešní, bude to veľmi dobrá referencia a som si istý, že budúca kampaň, ktorú už nebudem robiť z vlastných investícií, bude pre mňa zisková,“ uviedol.

Doterajšie náklady na kampaň sa podľa Núňeza vyšplhali na viac ako stotisíc eur. Zdôraznil, že celkovo nepresiahnu zákonný limit.

„Ak by to hrozilo, kampaňové aktivity zastavíme,“ uviedol Frešov podporovateľ. Svoj finančný vklad do kampane odhasol na zhruba 20 percent zdanených minuloročných príjmov, ktoré dosiahol v rámci svojich aktivít v SR i ČR.

Obaja zároveň súhlasia so slovami predsedu SaS, že financovanie kampaní niektorých kandidátov vzbudzuje oprávnené podozrenie.

Krajcer poukazuje na súperov

Na slová Richarda Sulíka zareagoval aj ďalší kandidát na predsedu BSK v nadchádzajúcich voľbách do orgánov VÚC Daniel Krajcer, ktorý napísal, že súhlasí s Richardom Sulíkom.

Skryť Vypnúť reklamu
Prečítajte si tiež: Prieskum: Bratislavskú župu by dostal Ftáčnik Čítajte 

“Dnes zopakoval to, čo som na tlačovej konferencii hovoril pred mesiacom. Páni, ktorí sa tvária ako nezávislí kandidáti na post župana BSK, vymysleli perpetum mobile,“ napísal Krajcer.

„Rudolf Kusý zahltil bilbordami Bratislavský región už v apríli tohto roka. Má najmasívnejšiu a najdlhšie trvajúcu volebnú šnúru, pohyby na jeho transparentnom účte však nezodpovedajú reálnemu rozsahu kampane,“ upozornil.

„Milana Ftáčnika sponzoruje majiteľ reklamnej agentúry, ktorá mu robí volebnú kampaň. Tá je zároveň najväčším poberateľom výdavkov,“ zhodnotil Krajcer.

„Pavol Frešo, ktorý má mesiace na transparentnom účte mínus 1,71 eura, pod tlakom médií a verejnosti tvrdí, že si voľby platí sám so svojím spin doktorom. Pýtam sa: Je Frešo kúzelník, má Ftáčnik osobnú práčku a komu bude slúžiť Kusý?“ píše ďalej Krajcer.

Dodáva, že on napriek tomu, že nie je nezávislým kandidátom na post predsedu BSK, ale kandidátom koalície Most-Híd, SKOK a Strany zelených, má tiež transparentný účet. “Mojimi prispievateľmi sú od začiatku priznané aj fyzické osoby László Sólymos a Juraj Miškov,“ uzatvára Krajcer.

Financovanie kampaní

Líder opozičnej strany Sloboda a Solidarita Richard Sulík upozornil v piatok na tlačovej konferencii, že voliči by sa mali zaujímať o to, akým spôsobom je financovaná predvolebná kampaň kandidátov do vyšších územných celkov, ktorým chcú dať v novembrových voľbách svoj hlas.

Prečítajte si tiež: Sulík vie, že z týchto rečí rastú preferencie Čítajte 

Podľa neho kandidujú ľudia, ktorí na kampaň používajú stámilióny a nevedia vysvetliť ich pôvod. Ako uviedol, mnohokrát kampane financujú oligarchovia, ktorí sú v pozadí kandidáta.

"Spokojní budú kandidáti, lebo sa stanú predsedami, spokojní budú investori, lebo sa im vrátia investície a celé to zaplatí volič," uviedol. "Musíme voliť len takých, ktorých kampane sú financované čisto, vysvetliteľne," povedal.

Kusý nemá viesť čestne

Upozornil na kandidáta na bratislavského predsedu Rudolfa Kusého, ktorý tvrdí, že míňa svoje vlastné úspory.

"Toto nezodpovedá ľudskej náture," uviedol a dodal, že "Kusý je spoločník spoločnosti, ktorá má dlhy, dlží 6 700 eur". "Na jednej strane zadlží svoj byt a zároveň dlží štátu 6 700 eur. A takýto človek má poctivo a čestne viesť kraj?" pýtal sa Sulík.

Frešo má byť zradný

Zároveň ukázal transparentný účet kandidáta na predsedu Bratislavského kraja Pavla Freša, kde má príjmy 18, 70, 70, 99 centov a výdaje vo výške asi päť eur.

"Toto je transparentný účet, ktorý je povinný zo zákona viesť," povedal s tým, že Frešo zradil celú opozíciu, keď so Smerom dohodol šéfa Najvyššieho kontrolného úradu Karola Mitríka. "Kto zradí raz, zradí aj nabudúce. Toto je výsmech," dodal.

Voľby do VÚC

Voľby do vyšších územných celkov budú 4. novembra. Poslanci NR SR na jar schválili novelu zákona o podmienkach výkonu volebného práva, ktorá stanovuje jednokolovú voľbu predsedov samosprávnych krajov.

To znamená, že predsedom samosprávneho kraja sa stane ten z kandidátov, ktorý získa najviac platných hlasov. Oficiálna kampaň trvá od 28. júna.

Kampaň môžu viesť politické strany, hnutia, samotní kandidáti aj zaregistrované tretie strany. Politická strana môže na kampaň minúť 500-tisíc eur, kandidáti 250-tisíc eur a tretie strany 25-tisíc eur.

Skryť Vypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME Bratislava

Inzercia - Tlačové správy

  1. Bývanie v meste predlžuje život
  2. Zodpovedné podnikanie je témou aj pre slovenské spoločnosti
  3. Pomôžte ľuďom v núdzi v najväčšej potravinovej zbierke v Tescu
  4. Porsche Unseen: Tajné projekty dizajnérskej kuchyne, časť druhá
  5. Aká je chémia vôní
  6. Slnko a teplo aj cez sviatky: Do Egypta sa vracajú dovolenkári
  7. Helske očarila nemeckých dôchodcov
  8. Koronakríza: Ako vyzerá jeden deň operátorky infolinky?
  9. Tento rok by mal 70: Legenda Karola Duchoňa ožije u vás doma
  10. V mlieku už nie sme sebestační. Čo sa musí zmeniť?
  1. Darček? Špičková autonavigácie Mio Spirit 8670 Full EÚ Lifetime!
  2. Pomôžte ľuďom v núdzi v najväčšej potravinovej zbierke v Tescu
  3. Aké sú dopady pandémie na financie ľudí?
  4. Účastníci charitatívneho behu No Finish Line nabehali 26 007 km
  5. Porsche Unseen: Tajné projekty dizajnérskej kuchyne, časť druhá
  6. Slnko a teplo aj cez sviatky: Do Egypta sa vracajú dovolenkári
  7. Počúvaním hluku chránime váš sluch
  8. Aká je chémia vôní
  9. Helske očarila nemeckých dôchodcov
  10. Tipy na cenovo výhodné vianočné darčeky, ktoré aj potešia
  1. Slovenská firma reformuje tradičné multimiliardové odvetvie 32 188
  2. Kaufland na Slovensku testoval novinku, ktorú zavádza v Európe 16 537
  3. Budíte sa počas spánku? Toto sú hlavné príčiny 15 028
  4. Slnko a teplo aj cez sviatky: Do Egypta sa vracajú dovolenkári 12 544
  5. Predplatená telefónna karta s kreditom 10 € v denníku SME 9 715
  6. Mercedes-Benz opäť nadizajnoval budúcnosť 9 117
  7. Aká je chémia vôní 8 697
  8. Novodobý slovenský Baťa. Zamestnancom stavia domy 8 548
  9. Viete, aká je skutočná cena smartfónu? Číslo vás prekvapí 8 369
  10. Bezpečná dovolenka v exotike: Maldivy sú prešpikované zážitkami 8 122
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu