Peniaze na moju kampaň sú čisté, tvrdí Frešo

Sulík označil transparentný účet Frešovej kampane za výsmech.

Pavol Frešo.(Zdroj: SME - Jozef Jakubčo)

BRATISLAVA. Podľa kandidáta na predsedu Bratislavského samosprávneho kraja (BSK) v novembrových voľbách do orgánov vyšších územných celkov (VÚC) Pavla Freša je financovanie jeho predvolebnej kampane čisté.

Reaguje tak na piatkovú tlačovú konferenciu lídra opozičnej strany Sloboda a Solidarita Richarda Sulíka, ktorý povedal, že voliči by sa mali zaujímať o to, akým spôsobom je financovaná predvolebná kampaň kandidátov do vyšších územných celkov, ktorým chcú dať v novembrových voľbách svoj hlas.

“Moju predvolebnú kampaň zaplatím ja a konateľ reklamnej agentúry Peter Núňez. Od budúceho týždňa začnú pribúdať na mojom transparentom účte sumy od nás dvoch a ľudia si na účte budú môcť pozrieť jednotlivé položky,“ povedal ďalej Frešo. Dodal, že financovanie kampane nebude stáť viac ako 200-tisíc eur.

Frešo tvrdí, že je čistý

„V tejto téme sme totálne čistí,“ zdôraznil Frešo. Pripomenul, že svoju kampaň začal od augusta a okrem nosnej témy dopravy zdarma ju tvoria putovné kontajnery, noviny a inzercia v dopravných prostriedkoch.

„V súčasnosti, keď sa blíži fakturačné obdobie za doterajšie aktivity, budú na transparentný účet od budúceho týždňa nabiehať prostriedky a verejnosť môže sledovať príjmy a výdavky,“ informoval Frešo.

„Čakali sme na vhodný moment, kedy to oznámiť verejnosti a dnešné vystúpenie Richarda Sulíka bolo tým impulzom,“ dodal.

Režisér Peter Núňez vysvetlil svoju účasť na financovaní kampane tým, že ho výrazne oslovila myšlienka dopravy zdarma. Zároveň vylúčil, žeby to urobil zo zištných dôvodov.

„Nerobím to preto, aby som mal po prípadnom víťazstve biznis so župou,“ zdôraznil. Kampaň berie i ako pilotný projekt a previerku svojich schopností v oblasti politického marketingu, ktorému sa doteraz nevenoval.

„Ak budeme s dopravou zdarma úspešní, bude to veľmi dobrá referencia a som si istý, že budúca kampaň, ktorú už nebudem robiť z vlastných investícií, bude pre mňa zisková,“ uviedol.

Doterajšie náklady na kampaň sa podľa Núňeza vyšplhali na viac ako stotisíc eur. Zdôraznil, že celkovo nepresiahnu zákonný limit.

„Ak by to hrozilo, kampaňové aktivity zastavíme,“ uviedol Frešov podporovateľ. Svoj finančný vklad do kampane odhasol na zhruba 20 percent zdanených minuloročných príjmov, ktoré dosiahol v rámci svojich aktivít v SR i ČR.

Obaja zároveň súhlasia so slovami predsedu SaS, že financovanie kampaní niektorých kandidátov vzbudzuje oprávnené podozrenie.

Krajcer poukazuje na súperov

Na slová Richarda Sulíka zareagoval aj ďalší kandidát na predsedu BSK v nadchádzajúcich voľbách do orgánov VÚC Daniel Krajcer, ktorý napísal, že súhlasí s Richardom Sulíkom.

Prečítajte si tiež: Prieskum: Bratislavskú župu by dostal Ftáčnik

“Dnes zopakoval to, čo som na tlačovej konferencii hovoril pred mesiacom. Páni, ktorí sa tvária ako nezávislí kandidáti na post župana BSK, vymysleli perpetum mobile,“ napísal Krajcer.

„Rudolf Kusý zahltil bilbordami Bratislavský región už v apríli tohto roka. Má najmasívnejšiu a najdlhšie trvajúcu volebnú šnúru, pohyby na jeho transparentnom účte však nezodpovedajú reálnemu rozsahu kampane,“ upozornil.

„Milana Ftáčnika sponzoruje majiteľ reklamnej agentúry, ktorá mu robí volebnú kampaň. Tá je zároveň najväčším poberateľom výdavkov,“ zhodnotil Krajcer.

„Pavol Frešo, ktorý má mesiace na transparentnom účte mínus 1,71 eura, pod tlakom médií a verejnosti tvrdí, že si voľby platí sám so svojím spin doktorom. Pýtam sa: Je Frešo kúzelník, má Ftáčnik osobnú práčku a komu bude slúžiť Kusý?“ píše ďalej Krajcer.

Dodáva, že on napriek tomu, že nie je nezávislým kandidátom na post predsedu BSK, ale kandidátom koalície Most-Híd, SKOK a Strany zelených, má tiež transparentný účet. “Mojimi prispievateľmi sú od začiatku priznané aj fyzické osoby László Sólymos a Juraj Miškov,“ uzatvára Krajcer.

Financovanie kampaní

Líder opozičnej strany Sloboda a Solidarita Richard Sulík upozornil v piatok na tlačovej konferencii, že voliči by sa mali zaujímať o to, akým spôsobom je financovaná predvolebná kampaň kandidátov do vyšších územných celkov, ktorým chcú dať v novembrových voľbách svoj hlas.

Prečítajte si tiež: Sulík vie, že z týchto rečí rastú preferencie

Podľa neho kandidujú ľudia, ktorí na kampaň používajú stámilióny a nevedia vysvetliť ich pôvod. Ako uviedol, mnohokrát kampane financujú oligarchovia, ktorí sú v pozadí kandidáta.

"Spokojní budú kandidáti, lebo sa stanú predsedami, spokojní budú investori, lebo sa im vrátia investície a celé to zaplatí volič," uviedol. "Musíme voliť len takých, ktorých kampane sú financované čisto, vysvetliteľne," povedal.

Kusý nemá viesť čestne

Upozornil na kandidáta na bratislavského predsedu Rudolfa Kusého, ktorý tvrdí, že míňa svoje vlastné úspory.

"Toto nezodpovedá ľudskej náture," uviedol a dodal, že "Kusý je spoločník spoločnosti, ktorá má dlhy, dlží 6 700 eur". "Na jednej strane zadlží svoj byt a zároveň dlží štátu 6 700 eur. A takýto človek má poctivo a čestne viesť kraj?" pýtal sa Sulík.

Frešo má byť zradný

Zároveň ukázal transparentný účet kandidáta na predsedu Bratislavského kraja Pavla Freša, kde má príjmy 18, 70, 70, 99 centov a výdaje vo výške asi päť eur.

"Toto je transparentný účet, ktorý je povinný zo zákona viesť," povedal s tým, že Frešo zradil celú opozíciu, keď so Smerom dohodol šéfa Najvyššieho kontrolného úradu Karola Mitríka. "Kto zradí raz, zradí aj nabudúce. Toto je výsmech," dodal.

Voľby do VÚC

Voľby do vyšších územných celkov budú 4. novembra. Poslanci NR SR na jar schválili novelu zákona o podmienkach výkonu volebného práva, ktorá stanovuje jednokolovú voľbu predsedov samosprávnych krajov.

To znamená, že predsedom samosprávneho kraja sa stane ten z kandidátov, ktorý získa najviac platných hlasov. Oficiálna kampaň trvá od 28. júna.

Kampaň môžu viesť politické strany, hnutia, samotní kandidáti aj zaregistrované tretie strany. Politická strana môže na kampaň minúť 500-tisíc eur, kandidáti 250-tisíc eur a tretie strany 25-tisíc eur.

Najčítanejšie na SME Bratislava


Inzercia - Tlačové správy


  1. Egejská riviéra: Ktoré letovisko je pre vás najlepšie?
  2. Slovensko má pralesy, púšť aj kameňopád. Už ste ich videli?
  3. Volkswagen T-Roc: Pre nerozhodných
  4. Leto 2018 v Grécku s odletom z Bratislavy
  5. Dlhopisy 7,25 % p.a. majú najvýhodnejšiu nákupnú cenu v roku
  6. Zelené Grunty vám ponúknu viac, ako očakávate
  7. Kam do tepla v januári?
  8. First moment Turecko: využite zľavy na špičkové hotely
  9. Konzultácia so svetovými odborníkmi dokáže zachrániť život
  10. Demänovku mieša iba jeden človek. Ako si strážia receptúru?
  1. Objavte majestátne Tatry kúsok po kúsku
  2. Alarica – new business project in the market of shoes
  3. Ako jazdiť na snehu alebo ľade?
  4. Egejská riviéra: Ktoré letovisko je pre vás najlepšie?
  5. Slovensko má pralesy, púšť aj kameňopád. Už ste ich videli?
  6. Toto tajomstvo vrcholoví športovci dlho skrývali
  7. Vlani sme si vyberali z vyše pol milióna inzerovaných áut
  8. V centre našej pozornosti sú zákazníci. Už 50 rokov
  9. Začiatok roka patrí dani z nehnuteľností
  10. Volkswagen T-Roc: Pre nerozhodných
  1. Egejská riviéra: Ktoré letovisko je pre vás najlepšie? 15 806
  2. Slovensko má pralesy, púšť aj kameňopád. Už ste ich videli? 9 266
  3. Volkswagen T-Roc: Pre nerozhodných 3 832
  4. Toto tajomstvo vrcholoví športovci dlho skrývali 2 944
  5. Leto 2018 v Grécku s odletom z Bratislavy 2 456
  6. Tatra banka spustila najmodernejší internet banking pre firmy 2 300
  7. Kam do tepla v januári? 1 947
  8. First moment Turecko: využite zľavy na špičkové hotely 1 742
  9. Dlhopisy 7,25 % p.a. majú najvýhodnejšiu nákupnú cenu v roku 1 549
  10. Zelené Grunty vám ponúknu viac, ako očakávate 924