SME

Zastavenie obnovy trate na Špitálskej považuje kraj za zbytočnosť

Na zastávku podali sťažnosť obyvatelia dotknutého bytového domu.

Špitálska ulica v centre Bratislavy. Špitálska ulica v centre Bratislavy. (Zdroj: Jozef Jakubco)

BRATISLAVA. Zastavenie rekonštrukcie električkovej trate na Špitálskej ulici v Bratislave vníma Bratislavský samosprávny kraj (BSK), špeciálny stavebný úrad pre mestské dráhy, ako zbytočné.

Problémom podľa neho totiž nie je samotná rekonštrukcia, ale naplánovaná výstavba električkovej zastávky viedenského typu na Špitálskej ulici.

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Prekážka vo výjazde

Práve na túto zastávku podali sťažnosť obyvatelia dotknutého bytového domu. Ak by sa totiž vybudovala, tak ako sa plánovalo, bránila by im dostať sa s autami z dvora na ulicu.

SkryťVypnúť reklamu

S autami by museli totiž prechádzať priamo cez zastávku, na ktorej by stáli ľudia.

"Mali by obrovský problém s vychádzaním zo svojho domu cez zastávku plnú ľudí. Chápem ich odvolanie ako oprávnené. Možno, keby sa tým vážnejšie zaoberali na magistráte, kde to bolo pôvodne smerované už začiatkom augusta, neboli by sme tam, kde sme teraz," povedal riaditeľ Odboru dopravy Úradu BSK Ladislav Csáder.

Dotknutí obyvatelia podali dve odvolania voči dvom stavebným povoleniam. Prvé sa týka električkových tratí a ich rekonštrukcie. Druhé stavebné povolenie, voči ktorému sa odvolali, vydal magistrát a týka sa zastávky.

"Možno nastal skrat na strane ministerstva dopravy, že zrušil stavebné povolenie BSK na rekonštrukciu koľají, ktoré mierne súvisí, ale nie je úplne závislé od budovania zastávky," vysvetlil Csáder.

SkryťVypnúť reklamu

Obyvatelia Špitálskej podľa neho nič proti rekonštrukcii električkovej trate nemajú, problémom bolo pre nich umiestnenie zastávky.

"Ten postup, ktorý by sme mi veľmi radi dosiahli, je, že by sa zrušilo zastavenie stavebných prác tak, aby sa okamžite mohla električková trať dorobiť. Či bude električková trať tu, alebo o sto metrov ďalej, sa môže rozhodovať neskôr," povedal Csáder s tým, že chcú dosiahnuť, aby boli stavebné práce do zimy hotové.

Podľa predsedu BSK Pavla Freša, ktorý si tento post chce obhájiť aj v novembrových voľbách, je potrebná dohoda medzi obyvateľmi dotknutých domov, Dopravným podnikom Bratislava (DPB), hlavným mestom a BSK na premiestnení zastávky na iné miesto.

"Som presvedčený, že keď dosiahneme dohodu s dotknutými ľuďmi, tak dosiahneme rovnako aj dohodu právnu, akým spôsobom spustiť prevádzku električiek," podotkol Frešo.

SkryťVypnúť reklamu

Umiestnenie zastávky

Csáder si myslí, že nájsť technické riešenie ohľadom umiestnenia zastávky si vie predstaviť veľmi rýchlo.

"Vidím vždy cestu, že ministerstvo môže svoje rozhodnutie na základe nových skutočností, ktorou by bola dohoda dotknutých subjektov, veľmi rýchlo zrušiť," podotkol Csáder.

Rekonštrukciu električkovej trate na Špitálskej ulici dočasne pozastavili začiatkom minulého týždňa. Ministerstvo zastavenie prác požadovalo, pretože podľa neho rekonštrukcia nebola povolená v súlade so zákonom a v procese nastali vážne pochybenia. Vedenie DPB podalo pre vzniknutú situáciu podnet na prokuratúru.

Rekonštrukcia električkovej trate za viac ako 2,5 milióna eur sa začala začiatkom augusta a podľa odhadov mala trvať tri mesiace.

Nešlo o skrat

Ministerstvo dopravy však tvrdí, že zastavenie rekonštrukcie električkovej trate na Špitálskej ulici v Bratislave nebolo skratovým konaním. Rozhodnutie o zrušení stavebného povolenia a vrátenie veci na prvý stupeň je podľa rezortu právoplatné a nie je možné ho zrušiť.

"Ministerstvo dopravy na základe odvolania a presne v zmysle zákona preskúmalo stavebné povolenie vydané Bratislavským samosprávnym krajom (BSK) a na základe nespochybniteľných pochybení muselo v zmysle zákona rozhodnúť o zrušení právoplatnosti tohto rozhodnutia a vrátiť vec na opätovné prerokovanie na prvom stupni," vysvetlil rezort dopravy.

K rovnakému záveru prišiel podľa neho aj okresný úrad, ktorý preveroval stavebné povolenie vydané hlavným mestom na umiestnenie zastávky a tiež toto povolenie zrušil a vrátil vec na opätovné prerokovanie.

"Je teraz úlohou Dopravného podniku Bratislava (DPB), magistrátu aj BSK, aby opravili chyby a čo najrýchlejšie zopakovali zákonné procesy potrebné na opätovné sprevádzkovanie trate," podotklo ministerstvo. Zároveň víta, že všetky strany začínajú hľadať zákonné riešenie, ktoré prispeje k obnoveniu dopravy na tejto trase v čo najkratšom termíne.

SkryťVypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME Bratislava

Komerčné články

  1. Špičkové pokrytie v záhrade či v pivnici? Takto internet rozšírite do každého kúta
  2. Ale že brutálny hráčsky notebook
  3. Prečo cena Bitcoinu rastie? Kam až môže vystúpať?
  4. Ako Japonci potopili ruské nádeje na Ďalekom východe
  5. Priesady ako zo škatuľky
  6. Chceš vlastniť nový Galaxy S24, vyskúšaj ho vďaka Try Galaxy?
  7. Každý piaty zomrie
  8. Bezstarostný relax? Objavte tieto skvelé hotely pre dospelých
  1. Na zdraví záleží
  2. Prečo cena Bitcoinu rastie? Kam až môže vystúpať?
  3. Ako Japonci potopili ruské nádeje na Ďalekom východe
  4. Jar bez únavy: Aktívny životný štýl ako liek
  5. Rozbieha sa online súboj o najkrajšiu obnovenú pamiatku
  6. Súťaž Fénix – Kultúrna pamiatka roka štartuje online hlasovanie
  7. Štartuje online hlasovanie o najkrajšiu obnovenú pamiatku
  8. Slováci hlasujú online za najkrajšiu obnovenú pamiatku
  1. Bezstarostný relax? Objavte tieto skvelé hotely pre dospelých 12 098
  2. Špičkové pokrytie v záhrade či v pivnici? 10 626
  3. Budúcnosť VÚSCH je v špičkovej medicíne a spokojnosti pacientov 8 773
  4. Každý piaty zomrie 8 587
  5. Devínska Kobyla teraz 6x dobrodružnejšia: Tipy, čo neprehliadnuť 3 776
  6. Trúfame si pristáť s lietadlom, ale na toto nám odvaha chýba 3 720
  7. Značka Cupra má na Slovensku už šesť nových Cupra garáží 3 506
  8. Ako sporiť na dôchodok? Radí odborník 3 091
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
  1. Ján Roháč: Čo nám ukázali cyklopruhy na Vajanského?
  2. Michal Drotován: Môže byť Bratislava 15-minútové mesto?
  3. Irena Šimuneková: Čriepky z Bratislavy - Keď utícha ruch veľkomesta...
  4. Radko Mačuha: Ako fénix z popola.
  5. Radko Mačuha: Praskliny na Bratislavskom hrade.
  6. Radko Mačuha: Budova, ktorá dala celému námestiu skutočný význam. (cyklus Bratislavská krutosť)
  7. Ľuboš Vodička: Prešporskí báječní muži na lietajúcich strojoch: Ján Bahýľ
  8. Radko Mačuha: Prešporská kasáreň maľovaná (cyklus Bratislavská krutosť)
  1. Elena Antalová: Vídala som iného Danka s ochrankou 25 152
  2. Peter Kysela: BUM. A je to tu. 22 455
  3. Ivan Čáni: Tomáško od Tarabov, aj ja som bol „bezdomovcom zasypaným exekúciami“ ako riaditeľ RTVS. 20 672
  4. INEKO: Ambulantní lekári zarábali v roku 2022 v priemere 4 836 eur – najviac pediatri, gynekológovia a všeobecní pre dospelých, najmenej kožní a internisti 16 631
  5. Marek Mačuha: Problém zvaný Tipos 13 757
  6. Ján Šeďo: V roku 1982 som sa stretol s mechom udretým, on stále žije ? 11 120
  7. Martin Sukupčák: Ako SPP distribúcia okráda občanov 11 096
  8. Ľuboš Dobrota: Spolupracujú s cudzími tajnými službami? 7 759
  1. Monika Nagyova: Synom, ktorí svoje matky nešibú
  2. Yevhen Hessen: Postup pri zdaňovaní príjmov pre odídencov z Ukrajiny
  3. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 75. - V roku 1913 objavil Boris Vilkitský posledné súostrovie na Zemi - Severnú Zem
  4. Post Bellum SK: Pri vysídľovaní na nich v Budapešti kričali: vlastizradcovia!
  5. Yevhen Hessen: Založenie kryptomenovej spoločnosti: kľúčové kroky a úvahy
  6. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 74. - Podmorská expedícia Huberta Wilkinsa na severný pól - 1931
  7. Yevhen Hessen: Zákulisie vydávania: požiadavky a postup
  8. Monika Nagyova: Muži s kyticami, kde že ste?
SkryťZatvoriť reklamu