SME
Štvrtok, 11. august, 2022 | Meniny má Zuzana

Zastavenie obnovy trate na Špitálskej považuje kraj za zbytočnosť

Na zastávku podali sťažnosť obyvatelia dotknutého bytového domu.

Špitálska ulica v centre Bratislavy. Špitálska ulica v centre Bratislavy. (Zdroj: Jozef Jakubco)

BRATISLAVA. Zastavenie rekonštrukcie električkovej trate na Špitálskej ulici v Bratislave vníma Bratislavský samosprávny kraj (BSK), špeciálny stavebný úrad pre mestské dráhy, ako zbytočné.

Problémom podľa neho totiž nie je samotná rekonštrukcia, ale naplánovaná výstavba električkovej zastávky viedenského typu na Špitálskej ulici.

Prekážka vo výjazde

Práve na túto zastávku podali sťažnosť obyvatelia dotknutého bytového domu. Ak by sa totiž vybudovala, tak ako sa plánovalo, bránila by im dostať sa s autami z dvora na ulicu.

SkryťVypnúť reklamu

S autami by museli totiž prechádzať priamo cez zastávku, na ktorej by stáli ľudia.

"Mali by obrovský problém s vychádzaním zo svojho domu cez zastávku plnú ľudí. Chápem ich odvolanie ako oprávnené. Možno, keby sa tým vážnejšie zaoberali na magistráte, kde to bolo pôvodne smerované už začiatkom augusta, neboli by sme tam, kde sme teraz," povedal riaditeľ Odboru dopravy Úradu BSK Ladislav Csáder.

Dotknutí obyvatelia podali dve odvolania voči dvom stavebným povoleniam. Prvé sa týka električkových tratí a ich rekonštrukcie. Druhé stavebné povolenie, voči ktorému sa odvolali, vydal magistrát a týka sa zastávky.

"Možno nastal skrat na strane ministerstva dopravy, že zrušil stavebné povolenie BSK na rekonštrukciu koľají, ktoré mierne súvisí, ale nie je úplne závislé od budovania zastávky," vysvetlil Csáder.

SkryťVypnúť reklamu

Obyvatelia Špitálskej podľa neho nič proti rekonštrukcii električkovej trate nemajú, problémom bolo pre nich umiestnenie zastávky.

"Ten postup, ktorý by sme mi veľmi radi dosiahli, je, že by sa zrušilo zastavenie stavebných prác tak, aby sa okamžite mohla električková trať dorobiť. Či bude električková trať tu, alebo o sto metrov ďalej, sa môže rozhodovať neskôr," povedal Csáder s tým, že chcú dosiahnuť, aby boli stavebné práce do zimy hotové.

Podľa predsedu BSK Pavla Freša, ktorý si tento post chce obhájiť aj v novembrových voľbách, je potrebná dohoda medzi obyvateľmi dotknutých domov, Dopravným podnikom Bratislava (DPB), hlavným mestom a BSK na premiestnení zastávky na iné miesto.

"Som presvedčený, že keď dosiahneme dohodu s dotknutými ľuďmi, tak dosiahneme rovnako aj dohodu právnu, akým spôsobom spustiť prevádzku električiek," podotkol Frešo.

SkryťVypnúť reklamu

Umiestnenie zastávky

Csáder si myslí, že nájsť technické riešenie ohľadom umiestnenia zastávky si vie predstaviť veľmi rýchlo.

"Vidím vždy cestu, že ministerstvo môže svoje rozhodnutie na základe nových skutočností, ktorou by bola dohoda dotknutých subjektov, veľmi rýchlo zrušiť," podotkol Csáder.

Rekonštrukciu električkovej trate na Špitálskej ulici dočasne pozastavili začiatkom minulého týždňa. Ministerstvo zastavenie prác požadovalo, pretože podľa neho rekonštrukcia nebola povolená v súlade so zákonom a v procese nastali vážne pochybenia. Vedenie DPB podalo pre vzniknutú situáciu podnet na prokuratúru.

Rekonštrukcia električkovej trate za viac ako 2,5 milióna eur sa začala začiatkom augusta a podľa odhadov mala trvať tri mesiace.

Nešlo o skrat

Ministerstvo dopravy však tvrdí, že zastavenie rekonštrukcie električkovej trate na Špitálskej ulici v Bratislave nebolo skratovým konaním. Rozhodnutie o zrušení stavebného povolenia a vrátenie veci na prvý stupeň je podľa rezortu právoplatné a nie je možné ho zrušiť.

"Ministerstvo dopravy na základe odvolania a presne v zmysle zákona preskúmalo stavebné povolenie vydané Bratislavským samosprávnym krajom (BSK) a na základe nespochybniteľných pochybení muselo v zmysle zákona rozhodnúť o zrušení právoplatnosti tohto rozhodnutia a vrátiť vec na opätovné prerokovanie na prvom stupni," vysvetlil rezort dopravy.

K rovnakému záveru prišiel podľa neho aj okresný úrad, ktorý preveroval stavebné povolenie vydané hlavným mestom na umiestnenie zastávky a tiež toto povolenie zrušil a vrátil vec na opätovné prerokovanie.

"Je teraz úlohou Dopravného podniku Bratislava (DPB), magistrátu aj BSK, aby opravili chyby a čo najrýchlejšie zopakovali zákonné procesy potrebné na opätovné sprevádzkovanie trate," podotklo ministerstvo. Zároveň víta, že všetky strany začínajú hľadať zákonné riešenie, ktoré prispeje k obnoveniu dopravy na tejto trase v čo najkratšom termíne.

SkryťVypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME Bratislava

Inzercia - Tlačové správy

  1. Kam príde, tam vypredá. Nitran vymýšľal vlastný cider dva roky
  2. Kupón na cestu do Thajska, USA a Vietnamu so zľavou 888 eur
  3. Najbohatšie mesto v stredoveku, divoký západ na Slovensku
  4. Prehľad a automatizácia
  5. Odomknite si články na mobile a počítači. Stačí jedno predplatné
  6. Na Oravskej priehrade s Kalim aj Spievankovom. Vidíme sa naživo
  7. Pláže Dominikánskej republiky kraľujú medzi najlepšími na svete
  8. Kde u nás kúpite domácke potraviny
  1. Trenčín potrebuje nový impulz!
  2. Shell: So znižovaním emisií to myslíme vážne
  3. Sezóna slovenského ovocia je v plnom prúde
  4. Kupón na cestu do Thajska, USA a Vietnamu so zľavou 888 eur
  5. Najbohatšie mesto v stredoveku, divoký západ na Slovensku
  6. Kam príde, tam vypredá. Nitran vymýšľal vlastný cider dva roky
  7. Prehľad a automatizácia
  8. Dopyt v Bratislave mierne klesol, ceny však stále rástli
  1. Kam príde, tam vypredá. Nitran vymýšľal vlastný cider dva roky 12 656
  2. Pláže Dominikánskej republiky kraľujú medzi najlepšími na svete 10 971
  3. 100 ovocných druhov, ktoré u nás dokážeme pestovať 10 029
  4. Kupón na cestu do Thajska, USA a Vietnamu so zľavou 888 eur 7 342
  5. Najbohatšie mesto v stredoveku, divoký západ na Slovensku 7 020
  6. Dráčik nepúta príbehom, ale perlami ducha 4 411
  7. Kde u nás kúpite domácke potraviny 3 779
  8. Miliónová autorka Táňa K. Vasilková: Po úspechu som netúžila 2 904
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu

Blogy SME

  1. Martina Hilbertová: Márnivé dcéry z Bratislavy: Novomestská parkovacia: Firma bez kontroly, ktorá nepodnikala, iba míňala
  2. Post Bellum SK: Kaviarne: dobrá adresa, politika aj štamgasti
  3. Róbert Thomas: Zaparkovať auto priamo v parku ?! Pre niektorých ,,žiaden“ problém
  4. Robert Puk: Sú mestské časti pre Bratislavu nebezpečné?
  5. Monika Nagyova: Úprimné pozdravy z Bratislavy: Žijeme si tu ako v rozprávke
  6. Martin Greguš: Team-building za cca 5 899 eur - je to možné? Pozrime sa na počet zamestnancov, ktorý sa opäť raz vymkol z podkontroly - Metropolitný inštitút
  7. Martina Hilbertová: Márnivé dcéry z Bratislavy: Utečenci spali na lehátkach a platili za nich ako v luxusnom hoteli.
  8. Ľudmila Križanovská: Žobráci v centre Bratislavy. Ľudia v núdzi alebo príživníci?
  1. Věra Tepličková: A to je koniec, vážení! Čaká nás už len zima, hlad a beznádej... Ak nezasiahne Matovič... 128 655
  2. Martin Sústrik: Korupcia v ruskej armáde 20 185
  3. Tomáš Harustiak: Kto šetrí ma za tri / Ako vyžiť z minimálnej mzdy ? / Dá sa vyžiť z minimálnej mzdy ? / Prečo Slováci nemajú peniaze / Ako vyžiť z dôchodku / 11 520
  4. Ján Šeďo: Očovčania majú do zajtra hladovku, obchod "stráži" medveď ! 10 633
  5. Post Bellum SK: Dovolenka v Juhoslávii ako príležitosť na emigráciu 7 394
  6. Monika Nagyova: Moja babka zažila kvôli podvodníkom trýznivé minúty, ktoré by neželala nikomu. 3 947
  7. Jana Melišová: Svet sa zmenil... 3 831
  8. Ingrid Tkáčiková: Poslanec Kuriak, ďakujem, že viem to, čo na Slovensku nechcem 3 321
  1. Monika Nagyova: Moja babka zažila kvôli podvodníkom trýznivé minúty, ktoré by neželala nikomu.
  2. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 45. - Arktída - Posledná plavba lode Karluk 3/3 - Návrat do civilizácie, 1914
  3. Jiří Ščobák: Kde dnes môžeme ušetriť? Znížiť spotrebu a náklady?
  4. Jiří Ščobák: Proč bychom si měli zapamatovat jméno Anna Chadimová? Co nám po ní zůstalo?
  5. Martina Hilbertová: Márnivé dcéry z Bratislavy: Ružinovská televízia - pod kontrolou politikov
  6. Monika Nagyova: O žene, ktorá milovala rúško
  7. Jiří Ščobák: Krásne a zaujímavé historické poistné zmluvy: Existovala aj čisto slovenská poisťovňa? A čo bola „zmluva odvážna“?
  8. Martina Hilbertová: Márnivé dcéry z Bratislavy: Novomestská parkovacia: Firma bez kontroly, ktorá nepodnikala, iba míňala
SkryťZatvoriť reklamu