SME

Župa sa chce dohodnúť s obyvateľmi Špitálskej na posunutí zastávky

Rozkopaná a neprejazdná tepna v centre mesta môže zostať mesiace.

Špitalská ulica v Bratislave.Špitalská ulica v Bratislave. (Zdroj: Jozef Jakubco/SME)

STARÉ MESTO. Po tom, čo ministerstvo dopravy a výstavby zrušilo stavebné povolenie na rekonštrukciu trate na Špitálskej ulici, prišla bratislavská župa s riešením, že sa chce s obyvateľmi domov v danej lokalite dohodnúť o posunutí zastávky.

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Práce na rozkopanej ulici sa totiž zastavili po tom, čo sa Staromešťania sťažovali na to, že nesúhlasia s umiestnením zastávky viedenského typu pred vchodom do vnútrobloku ich domu. Vodiči by totiž museli z domu a doň sústavne prechádzať cez vyvýšenú zastávku odlíšenú červenou farbou, aká je napríklad aj pri Bluementáli.

SkryťVypnúť reklamu
Prečítajte si tiež: Bratislava môže byť rozkopaná mesiace, električkovej trati zrušili stavebné povolenie Čítajte 

Okrem opravy koľají na Špitálskej sa zmení aj rozmiestnenie zastávok. Na pôvodnom mieste zostane iba súčasná zastávka na Mariánskej ulici na rovnomennej ulici smerom na Trnavské mýto.

Zruší sa však zastávka Mariánska pri Lazaretskej ulici, teda v smere na Kamenné námestie oproti budove Krajského riaditeľstva policajného zboru v Bratislave. Ide najmä o priestorové dôvody, keďže zastávka sa nedá upraviť do parametrov zastávky v opačnom smere.

Zrušenú zastávku má nahradiť nová oproti existujúcej zastávke na Mariánskej ulici, čo sa však obyvateľom priľahlého domu nepáči a podali sťažnosť, na základe ktorej ministerstvo rekonštrukciu zastavilo.

„Chceme dohodu s obyvateľmi týchto domov o tom, že zastávka sa premiestni a oni povedia, že súhlasia s týmto riešením ako pôvodní sťažovatelia,“ povedal predseda Bratislavského samosprávneho kraja Pavol Frešo.

SkryťVypnúť reklamu

Zastávka by sa podľa neho mohla posunúť púribližne o 80 metrov smerom na Kamenné námestie, kde sa nachádza parkovisko, z ktorého nie je výjazd na Špitálsku ulicu. Frešo však podotýka, že vybudovanie zastávky je v kompetencii mesta, župa zodpovedá za vybudovanie električkovej trate.

Technická a právna dohoda

Okrem bratislavskej župy a obyvateľov Špitálskej musí s dohodou súhlasiť aj hlavné mesto a dopravný podnik. Frešo tvrdí, že by s tým problém byť nemal.

Ak sa všetci zhodnú na technickom riešení presunutia zastávky, následne bude potrebná právna dohoda, aby sa mohla električková trať spustiť čo najskôr.

„Som presvedčený, že keď dosiahneme vecnú dohodu s obyvateľmi Špitálskej, ktorí s návrhom prišli, súčasný rozkopaný stav Špitálskej im tiež nevyhovuje a sú pôvodní sťažovatelia, ktorí uspeli v tom, aby sa výstavba zastavila, tak dosiahneme rovnako aj právnu dohodu, ako spustiť prevádzku trate, ktorá ohrozuje celé mesto,“ povedal Frešo.

SkryťVypnúť reklamu

O dohode majú podľa neho rokovať v najbližšom čase, aby sa do konca roka nová električková trať vybudovala. Mrazy by totiž stavbu skomplikovali a ak by v zime museli byť všetky električkové linky odklonené cez Obchodnú ulicu, dopravný podnik už avizoval, že hrozí, že by bola premávka električiek odstavená v celej Bratislave. Trakčné vedenie na Obchodnej by totiž nezvládlo taký nápor.

Najprv trať, potom zastávka

Prvoradé je preto podľa Freša postaviť trať a vybudovať zastávku v novom mieste možno aj dodatočne.

Výmena 650-metrového úseku električkových koľají v hlavnom meste sa začala v auguste a pôvodne mala trvať tri mesiace. Teraz je už však jasné, že sa výrazne predĺži. Zrejme aj o niekoľko mesiacov.

Prečítajte si tiež: Problémovú opravu električkovej trate rieši generálna prokuratúra Čítajte 

Bratislavská župa totiž musí po zrušení stavebného povolenia na obnovu trate celú stavbu nanovo prerokovať so všetkými zúčastnenými, doplniť dokazovanie a opätovne povoliť v novom konaní. Dĺžku nového stavebného konania je nateraz ťažké odhadnúť.

Dopravný podnik Bratislava dal už zákonnosť rozhodnutia ministerstva o zastavení prác preskúmať Krajskej prokuratúre, ktorá podnet postúpila Generálnej prokuratúre.

SkryťVypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME Bratislava

Komerčné články

  1. Špičkové pokrytie v záhrade či v pivnici? Takto internet rozšírite do každého kúta
  2. Ale že brutálny hráčsky notebook
  3. Prečo cena Bitcoinu rastie? Kam až môže vystúpať?
  4. Ako Japonci potopili ruské nádeje na Ďalekom východe
  5. Priesady ako zo škatuľky
  6. Chceš vlastniť nový Galaxy S24, vyskúšaj ho vďaka Try Galaxy?
  7. Každý piaty zomrie
  8. Bezstarostný relax? Objavte tieto skvelé hotely pre dospelých
  1. Na zdraví záleží
  2. Prečo cena Bitcoinu rastie? Kam až môže vystúpať?
  3. Ako Japonci potopili ruské nádeje na Ďalekom východe
  4. Jar bez únavy: Aktívny životný štýl ako liek
  5. Rozbieha sa online súboj o najkrajšiu obnovenú pamiatku
  6. Súťaž Fénix – Kultúrna pamiatka roka štartuje online hlasovanie
  7. Štartuje online hlasovanie o najkrajšiu obnovenú pamiatku
  8. Slováci hlasujú online za najkrajšiu obnovenú pamiatku
  1. Bezstarostný relax? Objavte tieto skvelé hotely pre dospelých 12 098
  2. Špičkové pokrytie v záhrade či v pivnici? 10 643
  3. Budúcnosť VÚSCH je v špičkovej medicíne a spokojnosti pacientov 8 773
  4. Každý piaty zomrie 8 580
  5. Devínska Kobyla teraz 6x dobrodružnejšia: Tipy, čo neprehliadnuť 3 775
  6. Trúfame si pristáť s lietadlom, ale na toto nám odvaha chýba 3 720
  7. Značka Cupra má na Slovensku už šesť nových Cupra garáží 3 506
  8. Ako sporiť na dôchodok? Radí odborník 3 091
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
  1. Ján Roháč: Čo nám ukázali cyklopruhy na Vajanského?
  2. Michal Drotován: Môže byť Bratislava 15-minútové mesto?
  3. Irena Šimuneková: Čriepky z Bratislavy - Keď utícha ruch veľkomesta...
  4. Radko Mačuha: Ako fénix z popola.
  5. Radko Mačuha: Praskliny na Bratislavskom hrade.
  6. Radko Mačuha: Budova, ktorá dala celému námestiu skutočný význam. (cyklus Bratislavská krutosť)
  7. Ľuboš Vodička: Prešporskí báječní muži na lietajúcich strojoch: Ján Bahýľ
  8. Radko Mačuha: Prešporská kasáreň maľovaná (cyklus Bratislavská krutosť)
  1. Elena Antalová: Vídala som iného Danka s ochrankou 25 149
  2. Peter Kysela: BUM. A je to tu. 22 455
  3. Ivan Čáni: Tomáško od Tarabov, aj ja som bol „bezdomovcom zasypaným exekúciami“ ako riaditeľ RTVS. 20 671
  4. INEKO: Ambulantní lekári zarábali v roku 2022 v priemere 4 836 eur – najviac pediatri, gynekológovia a všeobecní pre dospelých, najmenej kožní a internisti 16 631
  5. Marek Mačuha: Problém zvaný Tipos 13 755
  6. Martin Sukupčák: Ako SPP distribúcia okráda občanov 11 184
  7. Ján Šeďo: V roku 1982 som sa stretol s mechom udretým, on stále žije ? 11 120
  8. Ľuboš Dobrota: Spolupracujú s cudzími tajnými službami? 7 748
  1. Monika Nagyova: Synom, ktorí svoje matky nešibú
  2. Yevhen Hessen: Postup pri zdaňovaní príjmov pre odídencov z Ukrajiny
  3. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 75. - V roku 1913 objavil Boris Vilkitský posledné súostrovie na Zemi - Severnú Zem
  4. Post Bellum SK: Pri vysídľovaní na nich v Budapešti kričali: vlastizradcovia!
  5. Yevhen Hessen: Založenie kryptomenovej spoločnosti: kľúčové kroky a úvahy
  6. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 74. - Podmorská expedícia Huberta Wilkinsa na severný pól - 1931
  7. Yevhen Hessen: Zákulisie vydávania: požiadavky a postup
  8. Monika Nagyova: Muži s kyticami, kde že ste?
SkryťZatvoriť reklamu