Župa sa chce dohodnúť s obyvateľmi Špitálskej na posunutí zastávky

Rozkopaná a neprejazdná tepna v centre mesta môže zostať mesiace.

Špitalská ulica v Bratislave.(Zdroj: Jozef Jakubco/SME)

STARÉ MESTO. Po tom, čo ministerstvo dopravy a výstavby zrušilo stavebné povolenie na rekonštrukciu trate na Špitálskej ulici, prišla bratislavská župa s riešením, že sa chce s obyvateľmi domov v danej lokalite dohodnúť o posunutí zastávky.

Práce na rozkopanej ulici sa totiž zastavili po tom, čo sa Staromešťania sťažovali na to, že nesúhlasia s umiestnením zastávky viedenského typu pred vchodom do vnútrobloku ich domu. Vodiči by totiž museli z domu a doň sústavne prechádzať cez vyvýšenú zastávku odlíšenú červenou farbou, aká je napríklad aj pri Bluementáli.

Prečítajte si tiež: Bratislava môže byť rozkopaná mesiace, električkovej trati zrušili stavebné povolenie

Okrem opravy koľají na Špitálskej sa zmení aj rozmiestnenie zastávok. Na pôvodnom mieste zostane iba súčasná zastávka na Mariánskej ulici na rovnomennej ulici smerom na Trnavské mýto.

Zruší sa však zastávka Mariánska pri Lazaretskej ulici, teda v smere na Kamenné námestie oproti budove Krajského riaditeľstva policajného zboru v Bratislave. Ide najmä o priestorové dôvody, keďže zastávka sa nedá upraviť do parametrov zastávky v opačnom smere.

Zrušenú zastávku má nahradiť nová oproti existujúcej zastávke na Mariánskej ulici, čo sa však obyvateľom priľahlého domu nepáči a podali sťažnosť, na základe ktorej ministerstvo rekonštrukciu zastavilo.

„Chceme dohodu s obyvateľmi týchto domov o tom, že zastávka sa premiestni a oni povedia, že súhlasia s týmto riešením ako pôvodní sťažovatelia,“ povedal predseda Bratislavského samosprávneho kraja Pavol Frešo.

Zastávka by sa podľa neho mohla posunúť púribližne o 80 metrov smerom na Kamenné námestie, kde sa nachádza parkovisko, z ktorého nie je výjazd na Špitálsku ulicu. Frešo však podotýka, že vybudovanie zastávky je v kompetencii mesta, župa zodpovedá za vybudovanie električkovej trate.

Technická a právna dohoda

Okrem bratislavskej župy a obyvateľov Špitálskej musí s dohodou súhlasiť aj hlavné mesto a dopravný podnik. Frešo tvrdí, že by s tým problém byť nemal.

Ak sa všetci zhodnú na technickom riešení presunutia zastávky, následne bude potrebná právna dohoda, aby sa mohla električková trať spustiť čo najskôr.

„Som presvedčený, že keď dosiahneme vecnú dohodu s obyvateľmi Špitálskej, ktorí s návrhom prišli, súčasný rozkopaný stav Špitálskej im tiež nevyhovuje a sú pôvodní sťažovatelia, ktorí uspeli v tom, aby sa výstavba zastavila, tak dosiahneme rovnako aj právnu dohodu, ako spustiť prevádzku trate, ktorá ohrozuje celé mesto,“ povedal Frešo.

O dohode majú podľa neho rokovať v najbližšom čase, aby sa do konca roka nová električková trať vybudovala. Mrazy by totiž stavbu skomplikovali a ak by v zime museli byť všetky električkové linky odklonené cez Obchodnú ulicu, dopravný podnik už avizoval, že hrozí, že by bola premávka električiek odstavená v celej Bratislave. Trakčné vedenie na Obchodnej by totiž nezvládlo taký nápor.

Najprv trať, potom zastávka

Prvoradé je preto podľa Freša postaviť trať a vybudovať zastávku v novom mieste možno aj dodatočne.

Výmena 650-metrového úseku električkových koľají v hlavnom meste sa začala v auguste a pôvodne mala trvať tri mesiace. Teraz je už však jasné, že sa výrazne predĺži. Zrejme aj o niekoľko mesiacov.

Prečítajte si tiež: Problémovú opravu električkovej trate rieši generálna prokuratúra

Bratislavská župa totiž musí po zrušení stavebného povolenia na obnovu trate celú stavbu nanovo prerokovať so všetkými zúčastnenými, doplniť dokazovanie a opätovne povoliť v novom konaní. Dĺžku nového stavebného konania je nateraz ťažké odhadnúť.

Dopravný podnik Bratislava dal už zákonnosť rozhodnutia ministerstva o zastavení prác preskúmať Krajskej prokuratúre, ktorá podnet postúpila Generálnej prokuratúre.

Najčítanejšie na SME Bratislava


Inzercia - Tlačové správy


  1. Moskva alebo Petrohrad?
  2. Jubilejná desiata KOCKA privíta zákazníkov v Starej Ľubovni
  3. Nepríjemná bolesť. Tu sú 3 rady, ako sa jej zbavíte
  4. 5 zaujímavostí, ktoré ste o koži možno nevedeli
  5. Nový Jaguar XF Sportbrake
  6. Ako pracujú poisťováci? Dostali sme sa medzi nich
  7. Špeciálna príloha: Pre budúcich vysokoškolákov
  8. Výhodné a lacné neznamená to isté, ani pri PZP
  9. Keď ide o zdravie a majetok, rozhodujú sekundy
  10. Diabetici môžu získať 25-tisíc eur cez nový grantový program
  1. Moskva alebo Petrohrad?
  2. Aké auto si vybrať - nové, zánovné alebo jazdené?
  3. Jubilejná desiata KOCKA privíta zákazníkov v Starej Ľubovni
  4. Nový článokHB Reavis predstavuje projekt Stanica Nivy na veľtrhu
  5. 5 zaujímavostí, ktoré ste o koži možno nevedeli
  6. Nepríjemná bolesť. Tu sú 3 rady, ako sa jej zbavíte
  7. Nový Jaguar XF Sportbrake
  8. Tradičné bratislavské dvory sú späť. V Jarabinkách sú až dva
  9. Jeden nákup a všetko vybavené, alebo one stop shopping
  10. Ako pracujú poisťováci? Dostali sme sa medzi nich
  1. Moskva alebo Petrohrad? 12 733
  2. Ako pracujú poisťováci? Dostali sme sa medzi nich 3 966
  3. Nepríjemná bolesť. Tu sú 3 rady, ako sa jej zbavíte 2 120
  4. Jubilejná desiata KOCKA privíta zákazníkov v Starej Ľubovni 1 845
  5. Diabetici môžu získať 25-tisíc eur cez nový grantový program 1 691
  6. Nový Jaguar XF Sportbrake 1 487
  7. Špeciálna príloha: Pre budúcich vysokoškolákov 1 090
  8. 5 zaujímavostí, ktoré ste o koži možno nevedeli 1 047
  9. Výhodné a lacné neznamená to isté, ani pri PZP 855
  10. Aké auto si vybrať - nové, zánovné alebo jazdené? 476