SME

Župa sa chce dohodnúť s obyvateľmi Špitálskej na posunutí zastávky

Rozkopaná a neprejazdná tepna v centre mesta môže zostať mesiace.

Špitalská ulica v Bratislave.Špitalská ulica v Bratislave. (Zdroj: Jozef Jakubco/SME)

STARÉ MESTO. Po tom, čo ministerstvo dopravy a výstavby zrušilo stavebné povolenie na rekonštrukciu trate na Špitálskej ulici, prišla bratislavská župa s riešením, že sa chce s obyvateľmi domov v danej lokalite dohodnúť o posunutí zastávky.

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Práce na rozkopanej ulici sa totiž zastavili po tom, čo sa Staromešťania sťažovali na to, že nesúhlasia s umiestnením zastávky viedenského typu pred vchodom do vnútrobloku ich domu. Vodiči by totiž museli z domu a doň sústavne prechádzať cez vyvýšenú zastávku odlíšenú červenou farbou, aká je napríklad aj pri Bluementáli.

SkryťVypnúť reklamu
Prečítajte si tiež: Bratislava môže byť rozkopaná mesiace, električkovej trati zrušili stavebné povolenie Čítajte 

Okrem opravy koľají na Špitálskej sa zmení aj rozmiestnenie zastávok. Na pôvodnom mieste zostane iba súčasná zastávka na Mariánskej ulici na rovnomennej ulici smerom na Trnavské mýto.

Zruší sa však zastávka Mariánska pri Lazaretskej ulici, teda v smere na Kamenné námestie oproti budove Krajského riaditeľstva policajného zboru v Bratislave. Ide najmä o priestorové dôvody, keďže zastávka sa nedá upraviť do parametrov zastávky v opačnom smere.

Zrušenú zastávku má nahradiť nová oproti existujúcej zastávke na Mariánskej ulici, čo sa však obyvateľom priľahlého domu nepáči a podali sťažnosť, na základe ktorej ministerstvo rekonštrukciu zastavilo.

„Chceme dohodu s obyvateľmi týchto domov o tom, že zastávka sa premiestni a oni povedia, že súhlasia s týmto riešením ako pôvodní sťažovatelia,“ povedal predseda Bratislavského samosprávneho kraja Pavol Frešo.

SkryťVypnúť reklamu

Zastávka by sa podľa neho mohla posunúť púribližne o 80 metrov smerom na Kamenné námestie, kde sa nachádza parkovisko, z ktorého nie je výjazd na Špitálsku ulicu. Frešo však podotýka, že vybudovanie zastávky je v kompetencii mesta, župa zodpovedá za vybudovanie električkovej trate.

Technická a právna dohoda

Okrem bratislavskej župy a obyvateľov Špitálskej musí s dohodou súhlasiť aj hlavné mesto a dopravný podnik. Frešo tvrdí, že by s tým problém byť nemal.

Ak sa všetci zhodnú na technickom riešení presunutia zastávky, následne bude potrebná právna dohoda, aby sa mohla električková trať spustiť čo najskôr.

„Som presvedčený, že keď dosiahneme vecnú dohodu s obyvateľmi Špitálskej, ktorí s návrhom prišli, súčasný rozkopaný stav Špitálskej im tiež nevyhovuje a sú pôvodní sťažovatelia, ktorí uspeli v tom, aby sa výstavba zastavila, tak dosiahneme rovnako aj právnu dohodu, ako spustiť prevádzku trate, ktorá ohrozuje celé mesto,“ povedal Frešo.

SkryťVypnúť reklamu

O dohode majú podľa neho rokovať v najbližšom čase, aby sa do konca roka nová električková trať vybudovala. Mrazy by totiž stavbu skomplikovali a ak by v zime museli byť všetky električkové linky odklonené cez Obchodnú ulicu, dopravný podnik už avizoval, že hrozí, že by bola premávka električiek odstavená v celej Bratislave. Trakčné vedenie na Obchodnej by totiž nezvládlo taký nápor.

Najprv trať, potom zastávka

Prvoradé je preto podľa Freša postaviť trať a vybudovať zastávku v novom mieste možno aj dodatočne.

Výmena 650-metrového úseku električkových koľají v hlavnom meste sa začala v auguste a pôvodne mala trvať tri mesiace. Teraz je už však jasné, že sa výrazne predĺži. Zrejme aj o niekoľko mesiacov.

Prečítajte si tiež: Problémovú opravu električkovej trate rieši generálna prokuratúra Čítajte 

Bratislavská župa totiž musí po zrušení stavebného povolenia na obnovu trate celú stavbu nanovo prerokovať so všetkými zúčastnenými, doplniť dokazovanie a opätovne povoliť v novom konaní. Dĺžku nového stavebného konania je nateraz ťažké odhadnúť.

Dopravný podnik Bratislava dal už zákonnosť rozhodnutia ministerstva o zastavení prác preskúmať Krajskej prokuratúre, ktorá podnet postúpila Generálnej prokuratúre.

SkryťVypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME Bratislava

Komerčné články

  1. Metropola aj more. New York sa dá jednoducho spojiť s Karibikom
  2. Iónske či Dodekanské ostrovy? Nie je jedno, kam do Grécka idete
  3. V Maroku sa za pár dní ocitnete v horách, púšti aj pri oceáne
  4. Hirošima (reportáž Johna Herseyho) v denníkoch SME a Korzár
  5. Top dopravné stavby, ktoré menia Bratislavu a okolie
  6. Domáce poistenie v dobe nárastu extrémov počasia a škôd
  7. Toto je Balkán? Roky prehliadané Albánsko prekvapuje
  8. Urobte krok k štúdiu, ktoré premení vašu vášeň na profesiu.
  1. Metropola aj more. New York sa dá jednoducho spojiť s Karibikom
  2. Iónske či Dodekanské ostrovy? Nie je jedno, kam do Grécka idete
  3. Invázne rastliny ako superpotraviny
  4. Hirošima (reportáž Johna Herseyho) v denníkoch SME a Korzár
  5. Keď tankovaním získate viac než len plnú nádrž
  6. V Maroku sa za pár dní ocitnete v horách, púšti aj pri oceáne
  7. OTS: Stanovisko LESY SR k tvrdeniam politickej strany Demokrati
  8. Tento recept na svieže letné občerstvenie si nenechajte ujsť
  1. Iónske či Dodekanské ostrovy? Nie je jedno, kam do Grécka idete 7 536
  2. Metropola aj more. New York sa dá jednoducho spojiť s Karibikom 4 548
  3. Toto je Balkán? Roky prehliadané Albánsko prekvapuje 2 959
  4. Top dopravné stavby, ktoré menia Bratislavu a okolie 2 422
  5. Čistenie detských zubov ako boj? Rodičia opisujú, čo im pomohlo 2 043
  6. V Maroku sa za pár dní ocitnete v horách, púšti aj pri oceáne 1 802
  7. Ako sa vyhnúť cukrovke 2. typu: Prvý krok urobte ešte dnes 1 747
  8. Hirošima (reportáž Johna Herseyho) v denníkoch SME a Korzár 1 531
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
  1. Post Bellum SK: Oslobodenie Bratislavy – boj za cenu stoviek životov
  2. Ľuboš Vodička: Bratislavský Robinson Karl Jetting
  3. Juraj Mravec: Projekt Nového Lida nereflektuje záujmy Petržalky
  4. Pavol Pálfy: Úradná tabuľa - zákonná povinnosť alebo služba pre občana?
  5. Danica Chames: Zbláznili sa, šli na dovolenku do Bratislavy
  6. Radko Mačuha: Sídlisko, kvôli ktorému bolo zbúrané podhradie. ( cyklus bratislavská krutosť)
  7. Ján Roháč: Čo nám ukázali cyklopruhy na Vajanského?
  8. Michal Drotován: Môže byť Bratislava 15-minútové mesto?
  1. Martin Fronk: Objavil som kúpalisko za 2 eurá 44 122
  2. Ivan Mlynár: Matúš Šutaj Eštok, na konci dňa hlboké ospravedlnenie Hamranovi, Spišiakovi a čurillovcom stačiť nebude 13 099
  3. Ivan Čáni: Smer SSD sa definitívne sám spláchol na úplné morálne a ľudské dno, odkiaľ sa už nedá vynoriť. 12 683
  4. Grácz Ján: Krátky oznam pre všetkých národovcov. 9 498
  5. Ivan Čáni: V Smere seno nežerú. Tomu verím. 9 013
  6. Monika Albertiová: Máme po puči 8 150
  7. Martin Fronk: Divín: Obec, kde sa sprievodkyne červenajú a umenie visí aj na stenách, nielen vo vzduchu 7 886
  8. Věra Tepličková: Rýchla chôdza možno už len s evidenčným číslom 7 622
  1. Radko Mačuha: Slovenská kultúra musí byť proruská a žiadna iná.
  2. Marcel Rebro: Rusofili nás posielajú na ukrajinský front. Ideme. Už zajtra. A radi
  3. Marcel Rebro: Summit na Aljaške: Trumpova show, Putinova propaganda, Ukrajina bokom
  4. Roman Kebísek: Slovák Pilárik vybudoval r. 1679 v Nemecku kostol pre exulantov. Stojí dosiaľ
  5. Věra Tepličková: Gruzínci sú už z obliga, za všetko teraz môžu Plaváková a Šimečka
  6. Igor Pogány: Týždenný prehľad noviniek zo sveta AI
  7. Igor Pogány: Ako mi ChatGPT pomohol vypátrať mojich predkov
  8. Igor Pogány: Tento prompt pre AI 10-násobne zlepší vaše schopnosti učenia
SkryťZatvoriť reklamu