SME

Nivy o týždeň zatvoria. Pozrite si, kde vystúpite v Bratislave z autobusu

Novú stanicu Nivy na Mlynských nivách chce spoločnosť HB Reavis postaviť do troch rokov.

Dočasná autobusová stanica na Bottovej ulici.Dočasná autobusová stanica na Bottovej ulici. (Zdroj: Foto SME - Jozef Jakubčo)

BRATISLAVA. Dočasná autobusová stanica na Bottovej ulici je už takmer dokončená. Aktuálne sa dorába prestrešenie nástupísk, čakárne pre cestujúcich a obchody či kaviarne v stanici. Pôvodne ju mali otvoriť začiatkom septembra, do prevádzky ju však spustia najskôr 1. októbra.

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Zatiaľ čo staničná budova je už skolaudovaná a pripravená na prvých cestujúcich, vonkajšie priestory ešte len na posledné kolaudačné povolenia čakajú.

Ak však do konca mesiaca prebehnú plynulo, prvý autobus by mal podľa hovorkyne autobusového dopravcu Slovak Lines Evy Vozárovej odísť z náhradnej stanice v nedeľu o štvrtej hodine ráno do Viedne z nástupiska číslo jeden.

SkryťVypnúť reklamu

„Náhradná stanica plne nahradí dopravné kapacity tej súčasnej a predstavuje výrazný skok v štandarde, ktorý má byť predzvesťou kvality novej autobusovej stanice “ povedal Jakub Gossányi, šéf developmentu spoločnosti HB Reavis Slovensko, ktorá stojí za výstavbou novej modernej autobusovej stanice.

Sťahovanie súčasnej stanice do nových priestorov prebehne v noci cez víkend.

„Aj keby sa termín sťahovania z prvého októbrového víkendu posunul, autobusy, ako aj pokladnice a centrálu presťahujeme určite zo soboty na nedeľu,“ povedala Vozárová.

Dôvodom je, aby čo najviac uľahčili cestujúcim prechod do nových priestorov.

Čo bude v novej stanici

Dočasná autobusová stanica sa nachádza v bývalom centre Bottova cez cestu oproti súčasnej stanice. Najbližšie tri roky sa na ňu presťahujú všetky spoje, pokým HB Reavis postaví v pôvodnej lokalite Mlynských nív novú autobusovú stanicu.

SkryťVypnúť reklamu

Okrem moderného terminálu s 34 nástupiskami bude na novej stanici aj oddychová zóna, skrinky na odkladanie batožiny, bezplatné toalety, miesta na dobíjanie telefónov, cyklostojany či verejná wi-fi sieť. Chýbať nebudú ani stánky s rýchlym občerstvením, pekáreň, potraviny, reštaurácia či kaviareň. Pošta sa však do dočasnej stanice z tej súčasnej nepresunie.

Hneď vedľa stanice sa nachádza predajňa s elektronikou Alza, do ktorej sa dá vstúpiť aj priamo zo stanice, pretože majú časť spoločných priestorov.

Cestujúcich zvyknutých na staré priestory stanice navigujú do tých náhradných informačné tabule osadené pred hlavným vchodom. V slovenčine aj v angličtine.

Chýba na nich však dátum odekdy budú autobusové linky premávať z nových priestorov, a tak sú zatiaľ viacerí cestujúci zmätení, či majú ešte vstúpiť do pôvodnej stanice, alebo sa vybrať cez cestu do dočasnej.

SkryťVypnúť reklamu

„Časy odchodov autobusov sa nemenia, zmenia sa len čísla nástupísk, z ktorých budú odchádzať. Tieto zmeny už máme zverejnené na našej webovej stránke, aby sa mohli cestujúci na túto zmenu pripraviť,“ povedala Vozárová.

Na rozdiel od súčasnej autobusovej stanice budú v dočasnej na každom nástupisku aj obrazovky, na ktorých budú cestujúci vidieť informácie o odchádzajúcich spojoch. V čakárni stanice si zas budú môcť na dotykových obrazovkách vyhľadať trasy a časy odchodov liniek.

Krátke parkovanie bude zadarmo

Okrem prístupu z Mlynských nív sa bude dať do dočasnej stanice na Bottovej dostať aj z Chalupkovej ulice.

„Šoféri budú môcť využiť príjazd z Chalupkovej ulice priamo pred budovu, kde budú k dispozícii aj miesta na krátkodobé 15-minútové parkovanie,“ povedal Gossányi.

Prečítajte si tiež: Nové Mlynské nivy počítajú viac s autami ako s chodcami Čítajte 

Vyhradené miesta budú mať na dočasnej stanici aj taxíky.

Autobusové linky zo Záhoria budú do náhradnej stanice prichádzať od Karadžičovej cez Mlynské nivy, z ktorých vojdú rovno do areálu. Všetky ostatné spoje, napríklad z Pezinka, zo Senca či Šamorína, budú prichádzať po Prievozskej cez Košickú a do areálu vojdú cez Chalupkovu.

Výjazd bude pre oba smery prímestských autobusov presne naopak - spoje smerom na Záhorie budú vychádzať na Chalupkovu, cez Landererovu a Karadžičovu sa dostanú na Račianske mýto a linky smerujúce na juh budú vychádzať na ulicu Mlynské nivy.

Náklady na dočasnú autobusovú stanicu presiahli podľa Gossányiho tri milióny eur.

Po výstavbe a sprevádzkovaní novej stanice Nivy dočasnú však len tak nezbúrajú, ale jej terminály, nástupiská či ich prestrešenie poskytnú iným autobusovým staniciam na Slovensku. S ktorými konkrétne o využití materiálov rokujú, Gossányi zatiaľ nepriblížil.

Nová stanica Nivy

S prestavbou modernej autobusovej stanice na Mlynských nivách chce HB Reavis začať hneď po jej vysťahovaní a otvoriť ju plánuje v roku 2020. Nové priestory budú mať tri nadzemné podlažia a dve podzemné.

Okrem nástupísk a parkovacích miest bude v stanici aj nákupné centrum, tržnica Fresh Market, výšková administratívna budova a na jej streche pribudne mestský park plný zelene s 550-metrovou bežeckou dráhou.

HB Reavis plánuje v rámci prestavby nanovo vybudovať aj bulvár Mlynských nív a priľahlé cesty. Jeho súčasťou bude aj podzemný kruhový objazd. Bulvár plánuje počas rekonštrukcie uzavrieť na 14 mesiacov.

Prečítajte si tiež: Prestavba autobusovej stanice sa blíži, mesto o dopravných obmedzeniach stále mlčí Čítajte 

Celkové náklady na premenu danej lokality odhaduje HB Reavis na 24 miliónov eur.

„V rámci rekonštrukcie ulice Mlynské nivy sme v povoľovacom procese a mestu v krátkom čase predložíme na schválenie dokumentáciu,“ povedal Gossányi.

Termín začatia obnovy bulváru, ako aj odklony automobilovej a verejnej dopravy preto ešte známe nie sú.

Spoločnosť HB Reavis navyše v marci tohto roka požiadala vládu o štatút významnej investície pre projekt Stanica Nivy - Smart City, v rámci ktorého by chcela vybudovať okrem stanice aj kancelárie, obchody a lanovku z Petržalky na autobusovú stanicu. Štatút by mal zjednodušiť a urýchliť realizáciu celého projektu.

SkryťVypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME Bratislava

Komerčné články

  1. Špičkové pokrytie v záhrade či v pivnici? Takto internet rozšírite do každého kúta
  2. Za hranicami bytu: Ako si vybudovať dobré susedské vzťahy?
  3. Prečo vymeniť plastové vchodové dvere za hliníkové?
  4. Všetky divy sveta v privátnom lietadle dnes so zľavou 12 225 eur
  5. Wellness v prírode: máme tip, kde si na jar najlepšie oddýchnete
  6. Slováci minuli za 4 dni na dovolenky 6,4 milióna eur
  7. Do ZWIRN OFFICE sa sťahuje špičková zubná klinika 3SDent
  8. Deväť dobrých: Jarný literárny výber v denníkoch SME a Korzár
  1. Za hranicami bytu: Ako si vybudovať dobré susedské vzťahy?
  2. Výlet 2 v 1: Jednou nohou na Slovensku, druhou v Rakúsku
  3. Ahoj, TABI! Kto je záhadný digitvor?
  4. Všetky divy sveta v privátnom lietadle dnes so zľavou 12 225 eur
  5. Prečo vymeniť plastové vchodové dvere za hliníkové?
  6. Dobrovoľníci z MetLife vysadili nové stromy a kríky
  7. MISSia splnená. Projekt Kesselbauer ožíva spokojnými majiteľmi
  8. Wellness v prírode: máme tip, kde si na jar najlepšie oddýchnete
  1. Fellner otvorene: Manželka mi vyčítala, že zo mňa nič nemá 30 697
  2. Do utorka za vás uhradia polovicu exotickej dovolenky 16 527
  3. Deväť dobrých: Jarný literárny výber v denníkoch SME a Korzár 15 495
  4. McDonald's reštaurácia Košice Jazero ukončuje svoju prevádzku 11 023
  5. Slováci minuli za 4 dni na dovolenky 6,4 milióna eur 10 683
  6. Patria medzi svetovú elitu. Slováci zariskovali a predbehli dobu 9 988
  7. Prečo vymeniť plastové vchodové dvere za hliníkové? 9 658
  8. Všetky divy sveta v privátnom lietadle dnes so zľavou 12 225 eur 7 404
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
  1. Ján Roháč: Čo nám ukázali cyklopruhy na Vajanského?
  2. Michal Drotován: Môže byť Bratislava 15-minútové mesto?
  3. Irena Šimuneková: Čriepky z Bratislavy - Keď utícha ruch veľkomesta...
  4. Radko Mačuha: Ako fénix z popola.
  5. Radko Mačuha: Praskliny na Bratislavskom hrade.
  6. Radko Mačuha: Budova, ktorá dala celému námestiu skutočný význam. (cyklus Bratislavská krutosť)
  7. Ľuboš Vodička: Prešporskí báječní muži na lietajúcich strojoch: Ján Bahýľ
  8. Radko Mačuha: Prešporská kasáreň maľovaná (cyklus Bratislavská krutosť)
  1. Ivan Čáni: Korčok vybuchol – Pellegrini ho zožral zaživa. 45 187
  2. Ivan Mlynár: Fašistický sajrajt Tomáš Taraba, je už zamotanejší, ako nová telenovela. 13 458
  3. Peter Bolebruch: Každa rodina bola podvedená o 80 tisíc v priemere. Ako podviedli vidiek a ožobráčili ľudí o role a pozemky? Kto je pozemková mafia? 13 337
  4. Post Bellum SK: Prvé transporty smrti boli plné mladých dievčat 12 192
  5. Janka Bittó Cigániková: Drucker to vyhlásil 1. februára, Dolinková to stále zdržiava. Stáť nás to môže zdravie a životy 8 342
  6. Michael Achberger: Vitamínový prevrat, o ktorom lekári mlčia: Ako lipozomálne vitamíny menia pravidlá! 8 331
  7. Miroslav Galovič: Nezalepený dopis víťazovi prezidentských volieb 7 732
  8. Ján Šeďo: Malý cár : "Uvedomme si, že máme 2 atómové elektrárne". Vážne ? 6 415
  1. Pavol Koprda: Demografia a voľby - čo sa zmenilo od roku 1999
  2. Jiří Ščobák: Ivan Korčok aktuálně zvítězil ve facebookové diskusi nad Petrem Pellegrinim!
  3. Jiří Ščobák: Velikonoce jsou výborné na podporu Korčoka na sociálních sítích! Pojďme do toho! ❤
  4. Yevhen Hessen: Teroristický útok v Moskve a mobilizácia 300 000 Rusov
  5. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 76. - Arkdída - Vilkitský a Ušakov, ktorí sa zaslúžili o posledné arktické objavy
  6. Post Bellum SK: Prvé transporty smrti boli plné mladých dievčat
  7. Monika Nagyova: Synom, ktorí svoje matky nešibú
  8. Yevhen Hessen: Postup pri zdaňovaní príjmov pre odídencov z Ukrajiny
SkryťZatvoriť reklamu