SME

8000 parkovacích miest v centre nestačí

V centre mesta by podľa údajov Bratislavskej parkovacej spoločnosti malo byť k dispozícii okolo 8000 miest na parkovanie, napriek tomu mnohí vodiči nemajú kde stáť. „Máme vypracované materiály o potrebe parkovacích miest v Starom Meste, parkovanie na ...


Nájsť parkovacie miesto v centre Bratislavy je problém. Stáť na chodníku nie je dovolené až na niektoré výnimky, ako napríklad na Vazovovej ulici. V budúcnosti sa však na chodníkoch objavia fyzické zábrany proti parkovaniu. FOTO SME – PAVOL MAJER

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou



V centre mesta by podľa údajov Bratislavskej parkovacej spoločnosti malo byť k dispozícii okolo 8000 miest na parkovanie, napriek tomu mnohí vodiči nemajú kde stáť. „Máme vypracované materiály o potrebe parkovacích miest v Starom Meste, parkovanie na sídliskách majú, podobne ako údržbu ciest 3. a 4. triedy, na starosti mestské časti,“ informoval nás riaditeľ sekcie dopravy a cestného hospodárstva magistrátu Vladimír Lunáček.

SkryťVypnúť reklamu

Ani ďalších 500 parkovacích miest, ktoré vznikli po dostavbe hotela Carlton, situáciu nerieši. Pomôcť by mohlo metro ako nosný dopravný systém. „Metro je naďalej prioritou a primátor Moravčík pripravuje ďalšie materiály pre Národnú radu. Najväčším problémom sú peniaze. Niektoré dopravné stavby, napríklad Most Košická, sú naplánované skôr, pretože na ne treba menej finančných prostriedkov,“ povedal Lunáček.

Podľa prieskumov dopravnej situácie až 60 percent vodičov parkujúcich v centre za parkovanie neplatí a 15 percent parkuje protiprávne. Existujúce parkoviská, napríklad na Gondovej a Veternej ulici, však nestačia kryť potreby. Staré Mesto vyvíja aktivity na zlepšenie situácie, v priebehu nasledujúcich piatich rokov by sa mala postupne obmedzovať prejazdnosť centra a proti parkovaniu na chodníkoch sa plánujú fyzické zábrany. Úplne by sa mali odstrániť ochranné stĺpiky, ktoré chránia vyhradené parkovacie miesta pred nedisciplinovanými vodičmi. Nahradia ich tri cenové zóny s rôznou výškou poplatkov. Zásobovacie nákladné vozidlá sa budú môcť po centre pohybovať len v určených hodinách, avšak nanajvýš dve hodiny.

SkryťVypnúť reklamu

V Bratislave cestuje hromadnou dopravou okolo 70 percent obyvateľov. Skúsenosti zo západnej Európy však hovoria, že ľudia, ktorí začnú využívať na dopravu osobné autá, sa už do MHD nevrátia. „V Londýne, ktorý je známy dopravnými zápchami, obyvatelia odmietajú jazdiť hromadnou dopravou, hoci je časovo aj finančne výhodnejšia. Jednoducho si zvykli na isté pohodlie,“ hovorí ekonomický riaditeľ dopravného podniku Viliam Majda. Tento trend sa dá pozorovať už aj v Bratislave, čo môže parkovanie ešte skomplikovať.

MIRO GRMAN

SkryťVypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME Bratislava

Komerčné články

  1. V podzemí sa skrýva poklad nezmenený už 182 rokov
  2. Kondičný tréner: Motivácia na zmenu nestačí
  3. Tieto chyby pri investovaní vám bránia zhodnotiť majetok
  4. Firmu rozbiehal po maturite. Dnes má obrat vyše pol milióna
  5. Takto bude vyzerať nové námestie na začiatku Dúbravky
  6. Konferencia eFleet Day 2025 hlási posledné voľné miesta
  7. Dobrý nápad na podnikanie nestačí. Firmy prezradili, čo funguje
  8. Realitný fond IAD IRF dosiahol historicky najvyššie zhodnotenie
  1. Katarína Brychtová: Každý nový začiatok je dobrý
  2. Šaca - centrum robotickej chirurgie na východe Slovenska
  3. Kondičný tréner: Motivácia na zmenu nestačí
  4. Najlepšia dovolenka s deťmi pri mori: Kam letieť z Košíc?
  5. Na koho myslíš, keď si pripínaš narcis?
  6. Domácnosti pozor, od júla sa mení výpočet poplatkov za elektrinu
  7. Na Marka oharka do jarka
  8. Najlepšie okamihy svojho života zachytené s HONOR 400 Lite
  1. Domácnosti pozor, od júla sa mení výpočet poplatkov za elektrinu 19 477
  2. Firmu rozbiehal po maturite. Dnes má obrat vyše pol milióna 19 423
  3. Inštruktorky sebaobrany: Najväčšia hrozba nie je cudzí muž v tme 8 655
  4. Čo robí Portugalsko jedinečným? Jedenásť typických vecí a zvykov 8 399
  5. Dobrý nápad na podnikanie nestačí. Firmy prezradili, čo funguje 8 083
  6. Tieto chyby pri investovaní vám bránia zhodnotiť majetok 4 211
  7. Pili sme pivo, ktoré sa nedá ochutnať nikde inde na svete 3 643
  8. Takto bude vyzerať nové námestie na začiatku Dúbravky 3 506
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
  1. Post Bellum SK: Oslobodenie Bratislavy – boj za cenu stoviek životov
  2. Ľuboš Vodička: Bratislavský Robinson Karl Jetting
  3. Juraj Mravec: Projekt Nového Lida nereflektuje záujmy Petržalky
  4. Pavol Pálfy: Úradná tabuľa - zákonná povinnosť alebo služba pre občana?
  5. Danica Chames: Zbláznili sa, šli na dovolenku do Bratislavy
  6. Radko Mačuha: Sídlisko, kvôli ktorému bolo zbúrané podhradie. ( cyklus bratislavská krutosť)
  7. Ján Roháč: Čo nám ukázali cyklopruhy na Vajanského?
  8. Michal Drotován: Môže byť Bratislava 15-minútové mesto?
  1. Matej Galo: Záhady o pôvode slintačky a krívačky odhalené 105 885
  2. Radko Mačuha: Najprv si prišli po Šimečku. 79 381
  3. Rado Surovka: Raši dostal padáka 77 382
  4. Rado Surovka: Ficove Amater Airlines dopravili na Slovensko slintačku 20 739
  5. Miroslav Daniš: Pec nám spadla, pec nám spadla, ktože nám ju postaví 14 372
  6. Martin Ondráš: Piate ohnisko nákazy SLAK - skutočná pravda 12 668
  7. Otilia Horrocks: Odporné, príšerné, drzé, nechutné 10 966
  8. Viktor Pamula: S Ruskom na večné časy a nikdy inak 8 726
  1. Radko Mačuha: Slavín nieje Slovenská socha Slobody.
  2. Tupou Ceruzou: Businessman
  3. Marcel Rebro: Rusi bombardujú energetickú infraštruktúru, Slováci elektrifikujú ukrajinské zákopy
  4. Radko Mačuha: Fico a Neveriaci Tomáš.
  5. Jiří Ščobák: Investovanie vs. hazard: Aké hry hráme? Kedy hazardujeme, namiesto toho, aby sme investovali?
  6. Věra Tepličková: Spevy sobotné alebo Vybrala sa Martina na púť priamo do Ríma
  7. Tupou Ceruzou: Transakčná daň
  8. Post Bellum SK: Oslobodenie Bratislavy – boj za cenu stoviek životov
SkryťZatvoriť reklamu