SME
Štvrtok, 28. január, 2021 | Meniny má AlfonzKrížovkyKrížovky

Niektorí protikandidáti podľa Uhlera nevedia vydokladovať kampaň

Kandidát na bratislavského župana Uhler hovorí o zahmlievaní a zneužívaní dier v zákone.

Kandidát na župana Jozef Uhler.Kandidát na župana Jozef Uhler. (Zdroj: Jozef Uhler. )

BRATISLAVA. Zahmlievanie a zneužívanie dier v zákone. Tak vníma doterajšiu predvolebnú kampaň niektorých svojich protikandidátov Jozef Uhler, ktorý sa tiež uchádza o post predsedu Bratislavského samosprávneho kraja (BSK).

Kandidáti podľa Uhlera nie sú schopní vydokladovať svoju kampaň, v ktorej sa majú skrývať rôzni sponzori. Poukázal pri tom na Pavla Freša, Milana Ftáčnika a Rudolfa Kusého.

Kritizuje Freša aj Ftáčnika

Reklama na autobusoch, veľkokapacitné propagačné kontajnery, ktoré sa premiestňujú ťažkou technikou, noviny na kvalitnom papieri či sponzorované statusy na sociálnej sieti. To všetko má podľa Uhlera súčasný predseda BSK.

Skryť Vypnúť reklamu

"Pozeral som sa na jeho transparentný účet. Zistil som, že jediné náklady, ktoré tam sú, je 1,71 eura za vedenie účtu. Ja som mu tie peniaze poslal a znamená to, že som zaplatil všetky náklady za jeho doterajšiu kampaň a stojím za financovaním jeho kampane," povedal s úsmevom Uhler.

Milan Ftáčnik podľa neho nie je tiež úprimný so svojim transparentným účtom. Uhler tvrdí, že sa tu prekladajú peniaze "z ľavého vrecka do pravého".

Vysvetľuje to tým, že podnikateľ, ktorý má Ftáčnikovi posielať najviac peňazí, si ich zároveň fakturuje do svojej agentúry, ktorá mu robí kampaň.

Ani ďalší kandidát na šéfa BSK Rudolf Kusý nemá podľa Uhlera na svojom transparentnom účte poriadok.

"Až po upozornení svojich protikandidátov si založil transparentný účet. Pár týždňov potom, ako to vyžadoval zákon. Prvý pohyb na jeho transparentnom účet bol 12. júla a všetci si dobre pamätáme, že obrovskú kampaň už mal v máji, keď mal množstvo bilbordov," povedal Uhler.

Skryť Vypnúť reklamu

Kampaň za vlastné

On sám deklaruje, že má založený transparentný účet od januára a sú tu od začiatku všetky pohyby, príjmy a výdaje. "Nemám peniaze od žiadnych oligarchov, veľkopodnikateľov, ktorí by mohli profitovať zo samosprávy mesta či kraja," tvrdí Uhler.

Financie na kampaň má mať z vlastných zdrojov, rodiny, a od ľudí, ktorí poznajú jeho prácu "Sú to úspešní podnikatelia, moji spoločníci vo firme či spolužiaci z internátu, ktorí sú úspešní v zamestnaní," povedal Uhler.

Frešo vo štvrtok zopakoval, že detaily financovania volebnej kampane aj detaily minutých peňazí predstaví do dvoch týždňov.

"Kampaň beží ešte len necelý mesiac, prvé vyúčtovanie a fakturácie máme dohodnuté na 15. septembra. Potom ich radi predstavíme verejnosti," uviedol pre TASR Frešo. Sľubuje, že príjmy a výdavky na jeho transparentnom účte budú zodpovedať realite aj transparentnosti.

Skryť Vypnúť reklamu

Obvinenia odmieta

Ftáčnik tento týždeň uviedol, že obvinenia na používanie peňazí agentúry na kampaň sú absolútne nepodložené. "Na moju kampaň neprispieva žiadna agentúra, ale iba fyzické osoby," uviedol pre TASR Ftáčnik.

"Všetci darcovia sú v zmysle zákona zverejnení na mojom transparentnom účte odo dňa, kedy som ohlásil kandidatúru 24. marca," doplnil Ftáčnik.

Zverejňuje na ňom zároveň výdavky na tzv. oboznamovaciu kampaň od marca do konca júna a tiež na oficiálnu kampaň od 28. júna doteraz.

Kusý tvrdí, že si svoju kampaň od začiatku financuje najmä z vlastných úspor a z príspevkov od rodiny a rodinných priateľov. "Všetky príspevky a dary sú zverejnené na mojom transparentnom účte," povedal.

Skryť Vypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME Bratislava

Inzercia - Tlačové správy

  1. Za špičkovým produktom na podporu imunity sú talentovaní Slováci
  2. Výpredaj zásob. Bezpečný nákup s garanciou dodania až k vám
  3. Viete, ako správne umyť ovocie? Čistá voda stačiť nemusí
  4. Ochrana prírody na Slovensku má nové ocenenie
  5. Ako spoznať ekologickejšie potraviny? Radí odborník
  6. Absolventi Paneurópskej vysokej školy majú takmer najvyšší plat
  7. Pandemická kríza urobila obrovské PR online vzdelávaniu
  8. Investície s fixným ročným výnosom od 6 do 8,25 %
  9. Zanzibar: Čo treba vidieť v africkom raji
  10. Videobanking. Nová éra bankovania je tu
  1. Neprekonaný VAM systém, ktorý zabráni krádeži vášho auta
  2. Výpredaj zásob. Bezpečný nákup s garanciou dodania až k vám
  3. Garmin predstavuje Lily, svoje najmenšie inteligentné hodinky
  4. Babylon Berlín: Najdrahší nemecký seriál
  5. Potravinové intolerancie bude KRAJ riešiť aj tento rok
  6. Viete, ako správne umyť ovocie? Čistá voda stačiť nemusí
  7. Závod zamestnáva 500 ľudí. Tatravagónka v Trebišove má 50 rokov
  8. Spoločnosť BILLA v novom e-booku radí, ako sa stravovovať zdravo
  9. Počas koronakrízy vzrástli obavy z dopadov práceneschopnosti
  10. Za špičkovým produktom na podporu imunity sú talentovaní Slováci
  1. V centre Bratislavy ako na dedine. Ako sa býva v hlavnom meste? 19 909
  2. Zanzibar: Čo treba vidieť v africkom raji 19 026
  3. Viete, ako správne umyť ovocie? Čistá voda stačiť nemusí 18 645
  4. Mozog Penty na kolenách: Aký je Hačšákov príbeh v Pente? 17 993
  5. Sedem najznámejších pyramíd v Mexiku 8 020
  6. SME.sk zaznamenalo rekordný nárast záujmu čitateľov 7 704
  7. Za špičkovým produktom na podporu imunity sú talentovaní Slováci 7 544
  8. Produkujeme viac odpadu, kompostujeme len tretinu 7 357
  9. 10 vecí, pre ktoré sa oplatí navštíviť Dominikánsku republiku 7 255
  10. Ohlúpli sme počas Covid roka? 7 124
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu