SME
Štvrtok, 22. október, 2020 | Meniny má SergejKrížovkyKrížovky

Niektorí protikandidáti podľa Uhlera nevedia vydokladovať kampaň

Kandidát na bratislavského župana Uhler hovorí o zahmlievaní a zneužívaní dier v zákone.

Kandidát na župana Jozef Uhler.Kandidát na župana Jozef Uhler. (Zdroj: Jozef Uhler. )

BRATISLAVA. Zahmlievanie a zneužívanie dier v zákone. Tak vníma doterajšiu predvolebnú kampaň niektorých svojich protikandidátov Jozef Uhler, ktorý sa tiež uchádza o post predsedu Bratislavského samosprávneho kraja (BSK).

Kandidáti podľa Uhlera nie sú schopní vydokladovať svoju kampaň, v ktorej sa majú skrývať rôzni sponzori. Poukázal pri tom na Pavla Freša, Milana Ftáčnika a Rudolfa Kusého.

Kritizuje Freša aj Ftáčnika

Reklama na autobusoch, veľkokapacitné propagačné kontajnery, ktoré sa premiestňujú ťažkou technikou, noviny na kvalitnom papieri či sponzorované statusy na sociálnej sieti. To všetko má podľa Uhlera súčasný predseda BSK.

Skryť Vypnúť reklamu

"Pozeral som sa na jeho transparentný účet. Zistil som, že jediné náklady, ktoré tam sú, je 1,71 eura za vedenie účtu. Ja som mu tie peniaze poslal a znamená to, že som zaplatil všetky náklady za jeho doterajšiu kampaň a stojím za financovaním jeho kampane," povedal s úsmevom Uhler.

Milan Ftáčnik podľa neho nie je tiež úprimný so svojim transparentným účtom. Uhler tvrdí, že sa tu prekladajú peniaze "z ľavého vrecka do pravého".

Vysvetľuje to tým, že podnikateľ, ktorý má Ftáčnikovi posielať najviac peňazí, si ich zároveň fakturuje do svojej agentúry, ktorá mu robí kampaň.

Ani ďalší kandidát na šéfa BSK Rudolf Kusý nemá podľa Uhlera na svojom transparentnom účte poriadok.

"Až po upozornení svojich protikandidátov si založil transparentný účet. Pár týždňov potom, ako to vyžadoval zákon. Prvý pohyb na jeho transparentnom účet bol 12. júla a všetci si dobre pamätáme, že obrovskú kampaň už mal v máji, keď mal množstvo bilbordov," povedal Uhler.

Skryť Vypnúť reklamu

Kampaň za vlastné

On sám deklaruje, že má založený transparentný účet od januára a sú tu od začiatku všetky pohyby, príjmy a výdaje. "Nemám peniaze od žiadnych oligarchov, veľkopodnikateľov, ktorí by mohli profitovať zo samosprávy mesta či kraja," tvrdí Uhler.

Financie na kampaň má mať z vlastných zdrojov, rodiny, a od ľudí, ktorí poznajú jeho prácu "Sú to úspešní podnikatelia, moji spoločníci vo firme či spolužiaci z internátu, ktorí sú úspešní v zamestnaní," povedal Uhler.

Frešo vo štvrtok zopakoval, že detaily financovania volebnej kampane aj detaily minutých peňazí predstaví do dvoch týždňov.

"Kampaň beží ešte len necelý mesiac, prvé vyúčtovanie a fakturácie máme dohodnuté na 15. septembra. Potom ich radi predstavíme verejnosti," uviedol pre TASR Frešo. Sľubuje, že príjmy a výdavky na jeho transparentnom účte budú zodpovedať realite aj transparentnosti.

Skryť Vypnúť reklamu

Obvinenia odmieta

Ftáčnik tento týždeň uviedol, že obvinenia na používanie peňazí agentúry na kampaň sú absolútne nepodložené. "Na moju kampaň neprispieva žiadna agentúra, ale iba fyzické osoby," uviedol pre TASR Ftáčnik.

"Všetci darcovia sú v zmysle zákona zverejnení na mojom transparentnom účte odo dňa, kedy som ohlásil kandidatúru 24. marca," doplnil Ftáčnik.

Zverejňuje na ňom zároveň výdavky na tzv. oboznamovaciu kampaň od marca do konca júna a tiež na oficiálnu kampaň od 28. júna doteraz.

Kusý tvrdí, že si svoju kampaň od začiatku financuje najmä z vlastných úspor a z príspevkov od rodiny a rodinných priateľov. "Všetky príspevky a dary sú zverejnené na mojom transparentnom účte," povedal.

Skryť Vypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME Bratislava

Inzercia - Tlačové správy

  1. Covid a post-Covid: Ako sa chrániť pred kybernetickými útokmi?
  2. Downtown Bratislavy sa rozrastie o nový rezidenčný projekt
  3. 5 vecí, ktoré definujú prémiové bývanie
  4. Na Slovensku pribúdajú nové bankomaty. Viete čo v nich vybavíte?
  5. Päť chýb pri zateplení strechy
  6. Vitajte v postapokalyptickom svete
  7. Programátori prezradili, čo ich v práci najviac motivuje
  8. LEN DNES: Zľava viac ako 50% na ročné predplatné týždenníkov MY
  9. NAŽIVO: Ako na koronu reagujú úspešné firmy? Sledujte #akonato
  10. NAŽIVO: Čo čaká ekonomiku? Sledujte #akonato konferenciu
  1. Programátori prezradili, čo ich v práci najviac motivuje
  2. 5 vecí, ktoré definujú prémiové bývanie
  3. LEN DNES: Zľava viac ako 50% na ročné predplatné týždenníkov MY
  4. Úprava osobného motorového vozidla
  5. Important information for Brazilians living in Slovakia
  6. Prečo sú dnes ryby také dôležité?
  7. Vitajte v postapokalyptickom svete
  8. NAŽIVO: Ako na koronu reagujú úspešné firmy? Sledujte #akonato
  9. NAŽIVO: Čo čaká ekonomiku? Sledujte #akonato konferenciu
  10. Päť chýb pri zateplení strechy
  1. Rysy navštívi päťtisíc ľudí denne. Ako vyzerá denný chod chaty 29 569
  2. Kam sa vybrať za jesennými výhľadmi? 16 798
  3. Vyučujú školy informatiku dobre? Tieto patria medzi ukážkové 14 585
  4. Jedlo v Bratislave: Tieto reštaurácie určite vyskúšajte 12 540
  5. Pravá strana Dunaja môže vďaka Inchebe získať novú tvár 11 824
  6. Toto sú povolania budúcnosti. Niektoré prekvapili 9 723
  7. Ako vidia budúcnosť deti zo základných škôl? Budete prekvapení 9 575
  8. Korenie sexuálneho života po päťdesiatke. Tieto tipy vyskúšajte 9 370
  9. Hodnotenie profesionála: Ako obstáli obľúbené hotely v Tatrách? 9 171
  10. Čo bude s gastráčmi a miliardy z EÚ ako prekliatie? 9 156
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu