Niektorí protikandidáti podľa Uhlera nevedia vydokladovať kampaň

Kandidát na bratislavského župana Uhler hovorí o zahmlievaní a zneužívaní dier v zákone.

Kandidát na župana Jozef Uhler.(Zdroj: Jozef Uhler. )

BRATISLAVA. Zahmlievanie a zneužívanie dier v zákone. Tak vníma doterajšiu predvolebnú kampaň niektorých svojich protikandidátov Jozef Uhler, ktorý sa tiež uchádza o post predsedu Bratislavského samosprávneho kraja (BSK).

Kandidáti podľa Uhlera nie sú schopní vydokladovať svoju kampaň, v ktorej sa majú skrývať rôzni sponzori. Poukázal pri tom na Pavla Freša, Milana Ftáčnika a Rudolfa Kusého.

Článok pokračuje pod video reklamou

Kritizuje Freša aj Ftáčnika

Reklama na autobusoch, veľkokapacitné propagačné kontajnery, ktoré sa premiestňujú ťažkou technikou, noviny na kvalitnom papieri či sponzorované statusy na sociálnej sieti. To všetko má podľa Uhlera súčasný predseda BSK.

"Pozeral som sa na jeho transparentný účet. Zistil som, že jediné náklady, ktoré tam sú, je 1,71 eura za vedenie účtu. Ja som mu tie peniaze poslal a znamená to, že som zaplatil všetky náklady za jeho doterajšiu kampaň a stojím za financovaním jeho kampane," povedal s úsmevom Uhler.

Milan Ftáčnik podľa neho nie je tiež úprimný so svojim transparentným účtom. Uhler tvrdí, že sa tu prekladajú peniaze "z ľavého vrecka do pravého".

Vysvetľuje to tým, že podnikateľ, ktorý má Ftáčnikovi posielať najviac peňazí, si ich zároveň fakturuje do svojej agentúry, ktorá mu robí kampaň.

Ani ďalší kandidát na šéfa BSK Rudolf Kusý nemá podľa Uhlera na svojom transparentnom účte poriadok.

"Až po upozornení svojich protikandidátov si založil transparentný účet. Pár týždňov potom, ako to vyžadoval zákon. Prvý pohyb na jeho transparentnom účet bol 12. júla a všetci si dobre pamätáme, že obrovskú kampaň už mal v máji, keď mal množstvo bilbordov," povedal Uhler.

Kampaň za vlastné

On sám deklaruje, že má založený transparentný účet od januára a sú tu od začiatku všetky pohyby, príjmy a výdaje. "Nemám peniaze od žiadnych oligarchov, veľkopodnikateľov, ktorí by mohli profitovať zo samosprávy mesta či kraja," tvrdí Uhler.

Financie na kampaň má mať z vlastných zdrojov, rodiny, a od ľudí, ktorí poznajú jeho prácu "Sú to úspešní podnikatelia, moji spoločníci vo firme či spolužiaci z internátu, ktorí sú úspešní v zamestnaní," povedal Uhler.

Frešo vo štvrtok zopakoval, že detaily financovania volebnej kampane aj detaily minutých peňazí predstaví do dvoch týždňov.

"Kampaň beží ešte len necelý mesiac, prvé vyúčtovanie a fakturácie máme dohodnuté na 15. septembra. Potom ich radi predstavíme verejnosti," uviedol pre TASR Frešo. Sľubuje, že príjmy a výdavky na jeho transparentnom účte budú zodpovedať realite aj transparentnosti.

Obvinenia odmieta

Ftáčnik tento týždeň uviedol, že obvinenia na používanie peňazí agentúry na kampaň sú absolútne nepodložené. "Na moju kampaň neprispieva žiadna agentúra, ale iba fyzické osoby," uviedol pre TASR Ftáčnik.

"Všetci darcovia sú v zmysle zákona zverejnení na mojom transparentnom účte odo dňa, kedy som ohlásil kandidatúru 24. marca," doplnil Ftáčnik.

Zverejňuje na ňom zároveň výdavky na tzv. oboznamovaciu kampaň od marca do konca júna a tiež na oficiálnu kampaň od 28. júna doteraz.

Kusý tvrdí, že si svoju kampaň od začiatku financuje najmä z vlastných úspor a z príspevkov od rodiny a rodinných priateľov. "Všetky príspevky a dary sú zverejnené na mojom transparentnom účte," povedal.

Na spracúvanie osobných údajov sa vzťahujú Zásady ochrany osobných údajov a Pravidlá používania cookies. Pred zadaním e-mailovej adresy sa, prosím, dôkladne oboznámte s týmito dokumentmi.

Najčítanejšie na SME Bratislava

Inzercia - Tlačové správy

  1. Bardejov by mal byť konečne nezávislý
  2. Karibik aj Európa: Plavte sa za dobrodružstvom
  3. Zuzana Žirková: Šport v meste je v polčase rozpadu
  4. Netrestajme tých, čo mestu šetria čas a peniaze
  5. Z lesa si našla cestu do útulku, na nový domov ale stále čaká
  6. OLED televízory sú ohrozené vypálením obrazu
  7. Zaúča výčapníkov vo svete: Odfláknuté pivo zákazník vycíti
  8. Dana Kleinert sa vzdáva v prospech zmeny v Starom Meste
  9. Union ponúka množstvo výhod pre deti aj matky
  10. Reportáž: Ako sa vyrába slovenské akostné víno
  1. Dovolenka snov či chladnička plná jedla? Oslavujte s BILLA
  2. Bardejov by mal byť konečne nezávislý
  3. Karibik aj Európa: Plavte sa za dobrodružstvom
  4. Zuzana Žirková: Šport v meste je v polčase rozpadu
  5. Čo nemôžete zaregistrovať ako ochrannú známku?
  6. Potrebujete ochrannú známku pre Váš produkt ?
  7. Netrestajme tých, čo mestu šetria čas a peniaze
  8. OLED televízory sú ohrozené vypálením obrazu
  9. Z lesa si našla cestu do útulku, na nový domov ale stále čaká
  10. Zaúča výčapníkov vo svete: Odfláknuté pivo zákazník vycíti
  1. OLED televízory sú ohrozené vypálením obrazu 16 555
  2. Stíhame napredovať s technológiami? Môže už byť neskoro 12 970
  3. Kvíz o zatepľovaní zvládne iba odborník. Trúfate si? 12 470
  4. Koho výrobky naozaj kupujete v McDonald's? 9 718
  5. Bezpečné bývanie pre rodiny s deťmi? Na toto nezabudnite 8 592
  6. Reportáž: Ako sa vyrába slovenské akostné víno 8 384
  7. Koľko minút pracujeme na jednu kávu či novú kuchyňu? 7 138
  8. Zaúča výčapníkov vo svete: Odfláknuté pivo zákazník vycíti 5 860
  9. Pokazila sa Vám práčka či chladnička? Nevolajte opravára! 4 938
  10. Poznáte zaujímavosti Malty? Tieto lákajú turistov najviac 4 925