Niektorí protikandidáti podľa Uhlera nevedia vydokladovať kampaň

Kandidát na bratislavského župana Uhler hovorí o zahmlievaní a zneužívaní dier v zákone.

Kandidát na župana Jozef Uhler.(Zdroj: Jozef Uhler. )

BRATISLAVA. Zahmlievanie a zneužívanie dier v zákone. Tak vníma doterajšiu predvolebnú kampaň niektorých svojich protikandidátov Jozef Uhler, ktorý sa tiež uchádza o post predsedu Bratislavského samosprávneho kraja (BSK).

Kandidáti podľa Uhlera nie sú schopní vydokladovať svoju kampaň, v ktorej sa majú skrývať rôzni sponzori. Poukázal pri tom na Pavla Freša, Milana Ftáčnika a Rudolfa Kusého.

Článok pokračuje pod video reklamou

Kritizuje Freša aj Ftáčnika

Reklama na autobusoch, veľkokapacitné propagačné kontajnery, ktoré sa premiestňujú ťažkou technikou, noviny na kvalitnom papieri či sponzorované statusy na sociálnej sieti. To všetko má podľa Uhlera súčasný predseda BSK.

"Pozeral som sa na jeho transparentný účet. Zistil som, že jediné náklady, ktoré tam sú, je 1,71 eura za vedenie účtu. Ja som mu tie peniaze poslal a znamená to, že som zaplatil všetky náklady za jeho doterajšiu kampaň a stojím za financovaním jeho kampane," povedal s úsmevom Uhler.

Milan Ftáčnik podľa neho nie je tiež úprimný so svojim transparentným účtom. Uhler tvrdí, že sa tu prekladajú peniaze "z ľavého vrecka do pravého".

Vysvetľuje to tým, že podnikateľ, ktorý má Ftáčnikovi posielať najviac peňazí, si ich zároveň fakturuje do svojej agentúry, ktorá mu robí kampaň.

Ani ďalší kandidát na šéfa BSK Rudolf Kusý nemá podľa Uhlera na svojom transparentnom účte poriadok.

"Až po upozornení svojich protikandidátov si založil transparentný účet. Pár týždňov potom, ako to vyžadoval zákon. Prvý pohyb na jeho transparentnom účet bol 12. júla a všetci si dobre pamätáme, že obrovskú kampaň už mal v máji, keď mal množstvo bilbordov," povedal Uhler.

Kampaň za vlastné

On sám deklaruje, že má založený transparentný účet od januára a sú tu od začiatku všetky pohyby, príjmy a výdaje. "Nemám peniaze od žiadnych oligarchov, veľkopodnikateľov, ktorí by mohli profitovať zo samosprávy mesta či kraja," tvrdí Uhler.

Financie na kampaň má mať z vlastných zdrojov, rodiny, a od ľudí, ktorí poznajú jeho prácu "Sú to úspešní podnikatelia, moji spoločníci vo firme či spolužiaci z internátu, ktorí sú úspešní v zamestnaní," povedal Uhler.

Frešo vo štvrtok zopakoval, že detaily financovania volebnej kampane aj detaily minutých peňazí predstaví do dvoch týždňov.

"Kampaň beží ešte len necelý mesiac, prvé vyúčtovanie a fakturácie máme dohodnuté na 15. septembra. Potom ich radi predstavíme verejnosti," uviedol pre TASR Frešo. Sľubuje, že príjmy a výdavky na jeho transparentnom účte budú zodpovedať realite aj transparentnosti.

Obvinenia odmieta

Ftáčnik tento týždeň uviedol, že obvinenia na používanie peňazí agentúry na kampaň sú absolútne nepodložené. "Na moju kampaň neprispieva žiadna agentúra, ale iba fyzické osoby," uviedol pre TASR Ftáčnik.

"Všetci darcovia sú v zmysle zákona zverejnení na mojom transparentnom účte odo dňa, kedy som ohlásil kandidatúru 24. marca," doplnil Ftáčnik.

Zverejňuje na ňom zároveň výdavky na tzv. oboznamovaciu kampaň od marca do konca júna a tiež na oficiálnu kampaň od 28. júna doteraz.

Kusý tvrdí, že si svoju kampaň od začiatku financuje najmä z vlastných úspor a z príspevkov od rodiny a rodinných priateľov. "Všetky príspevky a dary sú zverejnené na mojom transparentnom účte," povedal.

Na spracúvanie osobných údajov sa vzťahujú Zásady ochrany osobných údajov a Pravidlá používania cookies. Pred zadaním e-mailovej adresy sa, prosím, dôkladne oboznámte s týmito dokumentmi.

Najčítanejšie na SME Bratislava

Inzercia - Tlačové správy

  1. Infografika: Slováci minuli na Pohode historicky najviac peňazí
  2. OMV robí dovolenku pre vodičov oddychom
  3. S kreditkou začína pohodová dovolenka už na letisku
  4. Zmrzlina v Mekáči má u nás kratšiu záruku ako v Rakúsku. Prečo?
  5. Veríte brusniciam pri zápaloch močových ciest? Nemusia stačiť
  6. Aká je ideálna vlhkosť a teplota v byte? Výskum hovorí jasne
  7. Vyberiete si radšej romantický Paríž alebo slnečné Nice?
  8. Dobrú chuť: Letné šaláty a bizarné praktiky food fotografie
  9. O asistovanej reprodukcii sa šíri množstvo zavádzajúcich tvrdení
  10. Pivovar Šariš rozdá tisíce eur, o časti peňazí rozhodnú ľudia
  1. Najpredávanejšou jazdenkou v tuzemsku bola Škoda Octavia
  2. GoPass-dovolenka, ktorá sa oplatí
  3. OMV robí dovolenku pre vodičov oddychom
  4. OMV robí dovolenku pre vodičov oddychom
  5. S kreditkou začína pohodová dovolenka už na letisku
  6. Zmrzlina v Mekáči má u nás kratšiu záruku ako v Rakúsku. Prečo?
  7. Dubravské Čerešne majú sladké prekvapenie pre najrýchlejších!
  8. Aká je ideálna vlhkosť a teplota v byte? Výskum hovorí jasne
  9. Veríte brusniciam pri zápaloch močových ciest? Nemusia stačiť
  10. Infografika: Slováci minuli na Pohode historicky najviac peňazí
  1. Aká je ideálna vlhkosť a teplota v byte? Výskum hovorí jasne 26 977
  2. Infografika: Slováci minuli na Pohode historicky najviac peňazí 19 635
  3. Zmrzlina v Mekáči má u nás kratšiu záruku ako v Rakúsku. Prečo? 18 489
  4. Dobrú chuť: Letné šaláty a bizarné praktiky food fotografie 13 247
  5. Vyberiete si radšej romantický Paríž alebo slnečné Nice? 9 340
  6. O asistovanej reprodukcii sa šíri množstvo zavádzajúcich tvrdení 3 929
  7. Veríte brusniciam pri zápaloch močových ciest? Nemusia stačiť 3 377
  8. Pivovar Šariš rozdá tisíce eur, o časti peňazí rozhodnú ľudia 3 193
  9. Ulovte si last minute dovolenku so zľavou do 70% 2 845
  10. Dubravské Čerešne majú sladké prekvapenie pre najrýchlejších! 2 008