Obvinenia sú nepodložené. Nefinancuje ma žiadna agentúra, tvrdí Ftáčnik

Obvinenia na používanie peňazí agentúry na kampaň sú absolútne nepodložené.

Kandidát na post predsedu Bratislavského samosprávneho kraja Milan Ftáčnik.(Zdroj: SITA)

BRATISLAVA. Obvinenia na používanie peňazí agentúry na kampaň sú absolútne nepodložené.

Tvrdí to nezávislý kandidát na predsedu Bratislavského samosprávneho kraja (BSK) v nadchádzajúcich novembrových voľbách do vyšších územných celkov (VÚC) Milan Ftáčnik.

"Na moju kampaň neprispieva žiadna agentúra, ale iba fyzické osoby," uviedol pre TASR Ftáčnik. Reaguje tak na výzvu protikandidáta Daniela Krajcera (Most-Híd, SKOK, Strana zelených).

Ten troch nezávislých kandidátov, vrátane Kusého, vyzval, aby zverejnili, kto stojí za ich volebnou kampaňou a kto ju financuje.

Článok pokračuje pod video reklamou

Vlastné peniaze

Ftáčnik hovorí, že do volebnej kampane vložil vlastné úspory vo výške 25.000 eur. Z osobných finančných zdrojov mu prispel aj Radovan Grohol, a to 20.000 eur.

"Prispel ako môj podporovateľ, lebo sa poznáme a aj preto som si vybral na realizáciu kampane agentúru, v ktorej je spolumajiteľom," priblížil Ftáčnik.

Ďalší podporovatelia, ktorých pozná, mu prispeli sumou 24.000 eur. Zvyšných 21.400 eur mu na základe výzvy na webovej stránke poslali sympatizanti, ktorých osobne nepozná.

"Všetci darcovia sú v zmysle zákona zverejnení na mojom transparentnom účte, odo dňa, kedy som ohlásil kandidatúru 24. marca," doplnil Ftáčnik.

Zverejňuje na ňom zároveň výdavky na tzv. oboznamovaciu kampaň od marca do konca júna a tiež na oficiálnu kampaň od 28. júna doteraz.

Frešo financovanie zverejní

Nezávislý kandidát na predsedu Bratislavského samosprávneho kraja Pavol Frešo zas tvrdí, že detaily financovanie kampane zverejní do dvoch týždňov.

"Kampaň beží ešte len necelý mesiac, prvé vyúčtovanie a fakturácie máme dohodnuté na 15. septembra. Potom ich radi predstavíme verejnosti," uviedol pre TASR Frešo.

Frešo pritom sľubuje, že príjmy a výdavky na jeho transparentnom účte budú zodpovedať realite aj transparentnosti.

"Príjmy na účet nabehnú v najbližších dňoch a budú pravdepodobne pre verejnosť prekvapením," skonštatoval Frešo s tým, že transparentne budú priznané nielen peniaze, ale aj ľudia, ktorí s ním na volebnej kampani spolupracujú.

Kampaň má ale podľa vlastných slov nastavenú tak, aby spĺňala zákon aj na výdavkovej strane.

"Vzhľadom na stanovený finančný limit sme stáli pred otázkou, či budeme mať iba bilbordy, alebo budeme mať iný druh kampane bez bilbordov, pretože oboje dohromady okamžite prekročí zákonný limit," doplnil Frešo s tým, že sa nakoniec rozhodol pre kampaň bez bilbordov.

Kusý míňa na kampaň úspory

Ďalší kandidát Rudolf Kusý tvrdí, že od začiatku financuje svoju kampaň najmä z vlastných úspor a z príspevkov od rodiny a rodinných priateľov.

“Všetky príspevky a dary sú zverejnené na mojom transparentnom účte. Chápem, že politikov, ktorí sa roky pretŕčajú ako nominanti politických strán v rôznych funkciách, znepokojuje skutočne nezávislý kandidát, ktorý má viditeľné výsledky v podobe opravených škôl, nových škôlok či parkov,“ píše ďalej v stanovisku Kusý.

Podľa neho je vtipné, že kým politickí nominanti radi hovoria o transparentnosti, Nové Mesto má pod jeho vedením reálne výsledky.

“Keď som preberal úrad, bolo Nové Mesto okolo päťdesiatej priečky v rebríčku transparentnosti, ktorý pravidelne zverejňuje Transparency International Slovensko. V poslednom rebríčku transparentnosti sme skončili v rámci Slovenska štvrtí, v rámci celého BSK sme boli prví,“ uzatvára Rudolf Kusý.

Financovanie kampane

Krajcer v utorok (12.9.) verejne vyzval spolukandidátov Pavla Freša, Milana Ftáčnika a Rudolfa Kusého, aby objasnili financovanie kampane.

Ak tak neurobia, nie sú podľa neho nezávislí kandidáti, ale sú kandidáti závislí na niekom, kto za nimi stojí.

Zároveň tvrdí, že založenie transparentných účtov, čo je zákonná povinnosť nezávislého kandidáta, nie je garanciou aj transparentného financovania.

V prípade Milana Ftáčnika sa pýta, či nejde o "práčku", ak najväčším vkladateľom na účet je majiteľ reklamnej agentúry, ktorá robí volebnú kampaň a ktorý je zároveň najväčším poberateľom výdavkov.

Dvojnásobného predsedu a opätovného kandidáta Pavla Freša označil za kúzelníka, ktorý má podľa neho viditeľnú kampaň, stav transparentného účtu ku koncu augusta mínus 1,71 eura a bez príjmov a výdavkov. "Nikto nevie, kto platí jeho dlhotrvajúcu kampaň," doplnil Krajcer.

Na spracúvanie osobných údajov sa vzťahujú Zásady ochrany osobných údajov a Pravidlá používania cookies. Pred zadaním e-mailovej adresy sa, prosím, dôkladne oboznámte s týmito dokumentmi.

Najčítanejšie na SME Bratislava

Inzercia - Tlačové správy

  1. Bardejov by mal byť konečne nezávislý
  2. Karibik aj Európa: Plavte sa za dobrodružstvom
  3. Zuzana Žirková: Šport v meste je v polčase rozpadu
  4. Netrestajme tých, čo mestu šetria čas a peniaze
  5. Z lesa si našla cestu do útulku, na nový domov ale stále čaká
  6. OLED televízory sú ohrozené vypálením obrazu
  7. Zaúča výčapníkov vo svete: Odfláknuté pivo zákazník vycíti
  8. Dana Kleinert sa vzdáva v prospech zmeny v Starom Meste
  9. Union ponúka množstvo výhod pre deti aj matky
  10. Reportáž: Ako sa vyrába slovenské akostné víno
  1. Dovolenka snov či chladnička plná jedla? Oslavujte s BILLA
  2. Bardejov by mal byť konečne nezávislý
  3. Karibik aj Európa: Plavte sa za dobrodružstvom
  4. Zuzana Žirková: Šport v meste je v polčase rozpadu
  5. Čo nemôžete zaregistrovať ako ochrannú známku?
  6. Potrebujete ochrannú známku pre Váš produkt ?
  7. Netrestajme tých, čo mestu šetria čas a peniaze
  8. OLED televízory sú ohrozené vypálením obrazu
  9. Z lesa si našla cestu do útulku, na nový domov ale stále čaká
  10. Zaúča výčapníkov vo svete: Odfláknuté pivo zákazník vycíti
  1. OLED televízory sú ohrozené vypálením obrazu 16 422
  2. Stíhame napredovať s technológiami? Môže už byť neskoro 12 969
  3. Kvíz o zatepľovaní zvládne iba odborník. Trúfate si? 12 469
  4. Koho výrobky naozaj kupujete v McDonald's? 9 714
  5. Bezpečné bývanie pre rodiny s deťmi? Na toto nezabudnite 8 586
  6. Reportáž: Ako sa vyrába slovenské akostné víno 8 276
  7. Koľko minút pracujeme na jednu kávu či novú kuchyňu? 7 114
  8. Zaúča výčapníkov vo svete: Odfláknuté pivo zákazník vycíti 5 789
  9. Poznáte zaujímavosti Malty? Tieto lákajú turistov najviac 5 474
  10. Vodič dostal jasný odkaz: Na cyklotrase sa neparkuje 5 170