SME

O osude linky 97 rozhodnú poslanci v septembri

Nová linka medzi Petržalkou a Mlynskými nivami premáva od mája. Doteraz testovali, koľko ľudí ju využíva

Nová linka mala byť alternatívou ku skrátenej linke 95.Nová linka mala byť alternatívou ku skrátenej linke 95. (Zdroj: SME - GABRIEL KUCHTA)

BRATISLAVA. O tom, či novú linku 97 mestskej hromadnej dopravy zrušia alebo ostane naďalej premávať rozhodne bratislavské mestské zastupiteľstvo na septembrovom zasadnutí. Uviedol to Marek Papajčík z tlačového oddelenia bratislavského magistrátu.

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Nová linka medzi bratislavskou Petržalkou a Mlynskými nivami premáva v Bratislave od mája a počas troch mesiacov testovali, koľko ľudí ju využíva. Trojmesačné testovacie obdobie autobusovej linky 97 sa skončilo 31. júla, až do rozhodnutia linka naďalej premáva.

SkryťVypnúť reklamu

„O zavedení skúšobnej linky 97 rozhodlo mestské zastupiteľstvo, preto aj o jej zrušení bude rozhodovať mestské zastupiteľstvo,“ poznamenal Papajčík.

Priemerná vyťaženosť pod päť percent

Dopravný podnik Bratislava (DPB) v polovici júla uviedol, že priemerná vyťaženosť autobusovej linky číslo 97 pre dopravnú väzbu Farského – centrum mesta je dlhodobo pod päť percent.

Prečítajte si tiež: Nová linka spojí Petržalku a Mlynské nivy Čítajte 

Hromadnú dopravu v hlavnom meste financujú z mestského rozpočtu a mesto Bratislava je 100-percentným akcionárom Dopravného podniku Bratislava.

Hlavné mesto zavedením novej autobusovej linky vyšlo v ústrety petícii Petržalčanov, ktorí žiadali o obnovenie pôvodnej trasy linky číslo 95 až na Šafárikovo námestie. Keďže táto možnosť sa pre čerpanie eurofondov na prvú etapu električkovej trate do Petržalky nedala uskutočniť, mesto skúšobne spustilo túto alternatívu.

SkryťVypnúť reklamu

Spája Petržalku a autobusovú stanicu

Linka číslo 97 spája najväčšiu bratislavskú mestskú časť s autobusovou stanicou. Zároveň je aj prepojením Petržalky s centrom mesta, keďže Mlynské nivy sú na jeho východnom okraji. Nová linka číslo 97 jazdí z petržalskej Vyšehradskej ulice, až po zastávku Farského na Bosákovej ulici má rovnaké zastávky ako linka číslo 95.

Od Farského pokračuje cez Bosákovu, Most Apollo, Košickú a Mlynské nivy na autobusovú stanicu. Naspäť jazdí cez Dostojevského rad, Landererovu, Most Apollo, Einsteinovu a Jantárovú cestu.

„Chceme Petržalčanom vyhovieť a pokúsili sme sa nájsť riešenie, ktoré by dočasne vyriešilo problém a zároveň by neznamenalo riziko pre záväzky mesta, ktoré súvisia s využitím eurofondov na uskutočnenie prvej i druhej etapy električky do Petržalky," vysvetlil pred spustením novej linky primátor Bratislavy Ivo Nesrovnal.

SkryťVypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME Bratislava

Komerčné články

  1. V podzemí sa skrýva poklad nezmenený už 182 rokov
  2. Kondičný tréner: Ubolený zo sedavého zamestnania? Toto pomôže
  3. Tieto chyby pri investovaní vám bránia zhodnotiť majetok
  4. Firmu rozbiehal po maturite. Dnes má obrat vyše pol milióna
  5. Takto bude vyzerať nové námestie na začiatku Dúbravky
  6. Konferencia eFleet Day 2025 hlási posledné voľné miesta
  7. Dobrý nápad na podnikanie nestačí. Firmy prezradili, čo funguje
  8. Realitný fond IAD IRF dosiahol historicky najvyššie zhodnotenie
  1. Štartuje prvý ročník Fjällräven Campfire Česko a Slovensko
  2. Katarína Brychtová: Každý nový začiatok je dobrý
  3. Šaca - centrum robotickej chirurgie na východe Slovenska
  4. Kondičný tréner: Ubolený zo sedavého zamestnania? Toto pomôže
  5. Najlepšia dovolenka s deťmi pri mori: Kam letieť z Košíc?
  6. Na koho myslíš, keď si pripínaš narcis?
  7. Domácnosti pozor, od júla sa mení výpočet poplatkov za elektrinu
  8. Na Marka oharka do jarka
  1. Domácnosti pozor, od júla sa mení výpočet poplatkov za elektrinu 41 817
  2. Firmu rozbiehal po maturite. Dnes má obrat vyše pol milióna 19 873
  3. Čo robí Portugalsko jedinečným? Jedenásť typických vecí a zvykov 8 429
  4. Inštruktorky sebaobrany: Najväčšia hrozba nie je cudzí muž v tme 8 175
  5. Kondičný tréner: Ubolený zo sedavého zamestnania? Toto pomôže 7 675
  6. Dobrý nápad na podnikanie nestačí. Firmy prezradili, čo funguje 4 942
  7. Pili sme pivo, ktoré sa nedá ochutnať nikde inde na svete 4 706
  8. Tieto chyby pri investovaní vám bránia zhodnotiť majetok 4 670
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
  1. Post Bellum SK: Oslobodenie Bratislavy – boj za cenu stoviek životov
  2. Ľuboš Vodička: Bratislavský Robinson Karl Jetting
  3. Juraj Mravec: Projekt Nového Lida nereflektuje záujmy Petržalky
  4. Pavol Pálfy: Úradná tabuľa - zákonná povinnosť alebo služba pre občana?
  5. Danica Chames: Zbláznili sa, šli na dovolenku do Bratislavy
  6. Radko Mačuha: Sídlisko, kvôli ktorému bolo zbúrané podhradie. ( cyklus bratislavská krutosť)
  7. Ján Roháč: Čo nám ukázali cyklopruhy na Vajanského?
  8. Michal Drotován: Môže byť Bratislava 15-minútové mesto?
  1. Matej Galo: Záhady o pôvode slintačky a krívačky odhalené 102 142
  2. Radko Mačuha: Najprv si prišli po Šimečku. 79 471
  3. Rado Surovka: Raši dostal padáka 78 941
  4. Rado Surovka: Ficove Amater Airlines dopravili na Slovensko slintačku 20 799
  5. Miroslav Daniš: Pec nám spadla, pec nám spadla, ktože nám ju postaví 15 054
  6. Otilia Horrocks: Odporné, príšerné, drzé, nechutné 11 687
  7. Juraj Kumičák: ...radšej choďte kravy pásť... 10 019
  8. Viktor Pamula: S Ruskom na večné časy a nikdy inak 8 742
  1. INESS: Ekonomika Ruska a tri vojnové roky
  2. Věra Tepličková: Býky za vlasť padajú, gule nám tu chýbajú
  3. Radko Mačuha: Slavín nieje Slovenská socha Slobody.
  4. Tupou Ceruzou: Businessman
  5. Marcel Rebro: Rusi bombardujú energetickú infraštruktúru, Slováci elektrifikujú ukrajinské zákopy
  6. Radko Mačuha: Fico a Neveriaci Tomáš.
  7. Věra Tepličková: Spevy sobotné alebo Vybrala sa Martina na púť priamo do Ríma
  8. Jiří Ščobák: Investovanie vs. hazard: Aké hry hráme? Kedy hazardujeme, namiesto toho, aby sme investovali?
SkryťZatvoriť reklamu