BRATISLAVA. Rok aj štvrť. Na takú dobu bude V Bratislave ochromená doprava. Najmä v Karlovej Vsi, konkrétne od električkového tunela pod Hradným kopcom až po križovatku M. Schneidera-Trnavského s Bagarovou a Hanulovou ulicou.
Hlavné mesto totiž plánuje v tomto úseku v roku 2018 začať s rekonštrukciou električkovej radiály. O výmene koľají sa hovorí už dlho. Bratislavský magistrát chcel najprv s opravou začať vlani na jeseň, naposledy v apríli tohto roka.
Termíny sa však zatiaľ stále len posúvali a s rekonštrukciou takmer sedemkilometrového úseku starých koľají sa ešte nezačalo.
Dôvod odkladania
Dôvod, prečo práce ešte neodštartovali, je podľa Ivety Kešeľákovej z kancelárie primátora Bratislavy ten, že mesto muselo čakať na povolenia od štyroch stavebných úradov a projektovú dokumentáciu muselo schváliť aj ministerstvo dopravy, keďže oprava trate je z veľkej časti financovaná z eurofondov.
„Zároveň sa muselo čakať na správoplatnenie stavebných povolení. Bez nich nebolo možné vypísať verejné obstarávanie na zhotoviteľa stavby,“ povedala Kešeľáková.
Povolenia sa stali právoplatnými 26. mája a bratislavský magistrát vypísal verejné obstarávanie na stavebníka trate 1. augusta tohto roka.
Záujemcovia sa môžu do súťaže prihlásiť do 27. septembra, pričom otváranie obálok s ich ponukami je naplánované na 9. októbra. Potom sa podpíše zmluva, doladia detaily a s prestavbou električkovje trate by sa malo začať budúci rok.
Zákazka má stáť 67 miliónov eur, pričom 85 percent zaplatí Európska únia, desať percent štát a päť pôjde z mestskej pokladnice.
Odrezané Dlhé diely
Úsek od zastávky Chatam Sofér po Damborského však nebude na 15 mesiacov uzavretý celý naraz. Trať budú totiž rekonštruovať na päť etáp.