SME
Utorok, 16. august, 2022 | Meniny má Leonard

Na Dlhé diely sa nebude dať dostať cez križovatku Molecova. Nebudú tam jazdiť ani autobusy

Na aké obmedzenia sa treba pripraviť počas rekonštrukcie električkovej trate od tunela pod Hradným kopcom až do Dúbravky?

Električkovú trať v Kalrovej Vsi majú zrekonštruovať v roku 2018.Električkovú trať v Kalrovej Vsi majú zrekonštruovať v roku 2018. (Zdroj: Foto SME - Gabriel Kuchta)

BRATISLAVA. Rok aj štvrť. Na takú dobu bude V Bratislave ochromená doprava. Najmä v Karlovej Vsi, konkrétne od električkového tunela pod Hradným kopcom až po križovatku M. Schneidera-Trnavského s Bagarovou a Hanulovou ulicou.

Hlavné mesto totiž plánuje v tomto úseku v roku 2018 začať s rekonštrukciou električkovej radiály. O výmene koľají sa hovorí už dlho. Bratislavský magistrát chcel najprv s opravou začať vlani na jeseň, naposledy v apríli tohto roka.

Termíny sa však zatiaľ stále len posúvali a s rekonštrukciou takmer sedemkilometrového úseku starých koľají sa ešte nezačalo.

SkryťVypnúť reklamu

Dôvod odkladania

Dôvod, prečo práce ešte neodštartovali, je podľa Ivety Kešeľákovej z kancelárie primátora Bratislavy ten, že mesto muselo čakať na povolenia od štyroch stavebných úradov a projektovú dokumentáciu muselo schváliť aj ministerstvo dopravy, keďže oprava trate je z veľkej časti financovaná z eurofondov.

„Zároveň sa muselo čakať na správoplatnenie stavebných povolení. Bez nich nebolo možné vypísať verejné obstarávanie na zhotoviteľa stavby,“ povedala Kešeľáková.

Povolenia sa stali právoplatnými 26. mája a bratislavský magistrát vypísal verejné obstarávanie na stavebníka trate 1. augusta tohto roka.

Záujemcovia sa môžu do súťaže prihlásiť do 27. septembra, pričom otváranie obálok s ich ponukami je naplánované na 9. októbra. Potom sa podpíše zmluva, doladia detaily a s prestavbou električkovje trate by sa malo začať budúci rok.

SkryťVypnúť reklamu

Zákazka má stáť 67 miliónov eur, pričom 85 percent zaplatí Európska únia, desať percent štát a päť pôjde z mestskej pokladnice.

(zdroj: SME/MM)

Odrezané Dlhé diely

Úsek od zastávky Chatam Sofér po Damborského však nebude na 15 mesiacov uzavretý celý naraz. Trať budú totiž rekonštruovať na päť etáp.

Dočítajte tento článok
s predplatným SME.sk.
Predplatné si môžete kedykoľvek zrušiť.
SkryťVypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME Bratislava

Inzercia - Tlačové správy

  1. Pixel Federation nikdy nezarobil ako cez pandémiu
  2. Toto sú výhody, ktoré majú prémioví predplatitelia na SME.sk
  3. Auto bez čakania? VW T-Cross môžete mať hneď a aj so zľavou
  4. Radi si veci vyrábate sami? Tento nový časopis je pre vás
  5. Zdravotná poisťovňa zostala prekvapená. Zaplatila už 30 mil. eur
  6. Domčeky trulli mali byť dočasným bývaním v snahe neplatiť dane
  7. Energetici prinavrátia Pečnianskemu lesu pôvodnú biodiverzitu
  8. Najbohatšie mesto v stredoveku, divoký západ na Slovensku
  1. Pixel Federation nikdy nezarobil ako cez pandémiu
  2. Zdravotná poisťovňa zostala prekvapená. Zaplatila už 30 mil. eur
  3. Auto bez čakania? VW T-Cross môžete mať hneď a aj so zľavou
  4. Radi si veci vyrábate sami? Tento nový časopis je pre vás
  5. Toto sú výhody, ktoré majú prémioví predplatitelia na SME.sk
  6. Na Špitálskej ulici v Bratislave pribudnú nové byty
  7. Po rokoch cichosci richtuju v Raslavicoch slavnosci
  8. Nie som superman, ale viem, že Prešov má na to byť supermestom.
  1. Domčeky trulli mali byť dočasným bývaním v snahe neplatiť dane 21 463
  2. Kam príde, tam vypredá. Nitran vymýšľal vlastný cider dva roky 16 347
  3. Najbohatšie mesto v stredoveku, divoký západ na Slovensku 15 300
  4. Kupón na cestu do Thajska, USA a Vietnamu so zľavou 888 eur 7 833
  5. 100 ovocných druhov, ktoré u nás dokážeme pestovať 3 233
  6. Nie som superman, ale viem, že Prešov má na to byť supermestom. 2 809
  7. Zdravo a chutne. Vyskúšajte recepty šéfkuchára Jara Žídeka 2 405
  8. Kde u nás kúpite domácke potraviny 1 675
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu

Blogy SME

  1. Jozef Drahovský: Priechod na druhý svet je v Bratislave
  2. Martina Hilbertová: Márnivé dcéry z Bratislavy: Novomestská parkovacia: Firma bez kontroly, ktorá nepodnikala, iba míňala
  3. Post Bellum SK: Kaviarne: dobrá adresa, politika aj štamgasti
  4. Róbert Thomas: Zaparkovať auto priamo v parku ?! Pre niektorých ,,žiaden“ problém
  5. Robert Puk: Sú mestské časti pre Bratislavu nebezpečné?
  6. Monika Nagyova: Úprimné pozdravy z Bratislavy: Žijeme si tu ako v rozprávke
  7. Martin Greguš: Team-building za cca 5 899 eur - je to možné? Pozrime sa na počet zamestnancov, ktorý sa opäť raz vymkol z podkontroly - Metropolitný inštitút
  8. Martina Hilbertová: Márnivé dcéry z Bratislavy: Utečenci spali na lehátkach a platili za nich ako v luxusnom hoteli.
  1. Jozef Drahovský: Priechod na druhý svet je v Bratislave 16 344
  2. Věra Tepličková: A to je koniec, vážení! Čaká nás už len zima, hlad a beznádej... Ak nezasiahne Matovič... 10 246
  3. Post Bellum SK: Dovolenka v Juhoslávii ako príležitosť na emigráciu 8 112
  4. Milan Pilip: Čaká nás rozvrat spoločnosti ak nezasiahneme proti konšpirátorom 6 055
  5. Monika Nagyova: Moja babka zažila kvôli podvodníkom trýznivé minúty, ktoré by neželala nikomu. 5 890
  6. Peter Gregor: Cena slobody sa vždy počíta iba v stratených ľudských životoch. 4 789
  7. Tomáš Harustiak: Kto šetrí ma za tri / Ako vyžiť z minimálnej mzdy ? / Dá sa vyžiť z minimálnej mzdy ? / Prečo Slováci nemajú peniaze / Ako vyžiť z dôchodku / 4 173
  8. Ján Šeďo: Očovčania majú do zajtra hladovku, obchod "stráži" medveď ! 3 743
  1. Monika Nagyova: Moja babka zažila kvôli podvodníkom trýznivé minúty, ktoré by neželala nikomu.
  2. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 45. - Arktída - Posledná plavba lode Karluk 3/3 - Návrat do civilizácie, 1914
  3. Jiří Ščobák: Kde dnes môžeme ušetriť? Znížiť spotrebu a náklady?
  4. Jiří Ščobák: Proč bychom si měli zapamatovat jméno Anna Chadimová? Co nám po ní zůstalo?
  5. Martina Hilbertová: Márnivé dcéry z Bratislavy: Ružinovská televízia - pod kontrolou politikov
  6. Jiří Ščobák: Krásne a zaujímavé historické poistné zmluvy: Existovala aj čisto slovenská poisťovňa? A čo bola „zmluva odvážna“?
  7. Monika Nagyova: O žene, ktorá milovala rúško
  8. Martina Hilbertová: Márnivé dcéry z Bratislavy: Novomestská parkovacia: Firma bez kontroly, ktorá nepodnikala, iba míňala
SkryťZatvoriť reklamu