Bezplatnú dopravu by kraj podľa Freša utiahol

Bezplatne by mohli podľa Freša cestoval ľudia s trvalým pobytom v bratislavskom kraji.

Pavol Frešo.(Zdroj: SME - Tomáš Benedikovič)

BRATISLAVA. Bratislavský samosprávny kraj (BSK) by dopravu zdarma na svojom území v súčasnosti utiahol, keďže ju aj tak z väčšej časti finančne podporuje.

V autorskom príspevku v stredajšom vydaní denníka Hospodárske noviny to vyhlásil súčasný predseda BSK Pavol Frešo s tým, že sa to týka prímestskej i mestskej dopravy v celom kraji.

Túto výhodu by však podľa Freša mohli využívať len tí, ktorí majú na území BSK trvalý pobyt.

Bezplatné cestovanie

Ako ďalej uvádza Frešo v novinách, v súčasnosti býva v okresoch Bratislava, Senec, Malacky a Pezinok približne 630-tisíc ľudí s trvalým pobytom, v skutočnosti ich je tu však o 200-tisíc viac.

Sú to občania, ktorí majú trvalý pobyt v iných častiach Slovenska, kde pripadajú aj ich podielové dane, ktoré sú hlavným príjmom samospráv.

Financujú z nich opravy ciest, verejné osvetlenie i mestskú a prímestskú dopravu. Frešo teda láka ľudí, že ak si na území BSK prihlásia trvalý pobyt, budú môcť mestskou i prímestskou dopravou cestovať zadarmo.

Z toho vyplýva, že miestni obyvatelia peniaze za cestovné ušetria a kraj vyberie na podielových daniach viac peňazí. Z nich môžu potom financovať opravu ciest, prispieť na kultúru i šport.

Výhody bezplatnej dopravy

Podľa Freša by mala bezplatná doprava niekoľko výhod. Na jej uplatnenie netreba ani meniť zákony, ani zvyšovať dane, ani meniť štruktúru samosprávy.

Súčasný predseda tiež v dnešných novinách pripomína, že prímestská doprava stojí 12 miliónov eur ročne.

„Podpora verzus suma, ktorú si na seba doprava zarobí sama, je v pomere 60:40. Hovoríme teda o ôsmich miliónoch eur,“ poznamenal a dodal, že po tomto kroku by počet obyvateľov v kraji stúpol o 55-tisíc a daňové príjmy BSK by stúpli o 7,5 percenta.

„To je asi 6,3 milióna ročne,“ zhrnul Frešo s tým, že doprava zdarma by do Bratislavy a okolitých miest priniesla milióny.

Najčítanejšie na SME Bratislava


Inzercia - Tlačové správy


  1. Projekt Zig Zag dokázal, že Slováci túžia po zaujímavom bývaní
  2. Päť faktorov, prečo môže skolabovať slovenský dôchodkový systém
  3. Ceny elektriny rastú. Firmy ale môžu ušetriť
  4. Kam chodí Gordulič na vtipy? Ako sa rodí Grape? Zisti to sám
  5. Top First moment dovolenky na leto 2018
  6. Hyundai Kona prekvapí výbavou aj dizajnom
  7. Na tohtoročných trhoch pred Auparkom vystúpi aj Katka Koščová
  8. Elektronizácia verejnej správy? V Nemecku je rozhodnuté
  9. Investícia do dlhopisov s fixným výnosom 7,25 % p.a.
  10. Reportáž: Jaternice a klobásy pred jedením netreba šúpať
  1. Bezplatné rozšírenie do prehliadača
  2. Ceny elektriny rastú. Firmy ale môžu ušetriť.
  3. Päť faktorov, prečo môže skolabovať slovenský dôchodkový systém
  4. Ceny elektriny rastú. Firmy ale môžu ušetriť
  5. HB Reavis sťahuje žiadosť na pridelenie osvedčenia o Smart City
  6. Do zóny Nové Nivy v Bratislave pribudne projekt
  7. Ako sa zmenili autá za štvrťstoročie?
  8. Accessible Urban Living
  9. RPSP – A good intention ruined by execution
  10. Projekt Zig Zag dokázal, že Slováci túžia po zaujímavom bývaní
  1. Top First moment dovolenky na leto 2018 6 715
  2. Reportáž: Jaternice a klobásy pred jedením netreba šúpať 5 286
  3. Projekt Zig Zag dokázal, že Slováci túžia po zaujímavom bývaní 3 325
  4. Hyundai Kona prekvapí výbavou aj dizajnom 3 260
  5. Toto sú najlepší umelci za uplynulý rok 2 238
  6. Päť faktorov, prečo môže skolabovať slovenský dôchodkový systém 2 196
  7. Kam chodí Gordulič na vtipy? Ako sa rodí Grape? Zisti to sám 1 973
  8. Ako pôjdu vlaky po novom? Mení sa cestovný poriadok 1 816
  9. Investícia do dlhopisov s fixným výnosom 7,25 % p.a. 1 815
  10. Elektronizácia verejnej správy? V Nemecku je rozhodnuté 1 576