Bezplatnú dopravu by kraj podľa Freša utiahol

Bezplatne by mohli podľa Freša cestoval ľudia s trvalým pobytom v bratislavskom kraji.

Pavol Frešo.(Zdroj: SME - Tomáš Benedikovič)

BRATISLAVA. Bratislavský samosprávny kraj (BSK) by dopravu zdarma na svojom území v súčasnosti utiahol, keďže ju aj tak z väčšej časti finančne podporuje.

V autorskom príspevku v stredajšom vydaní denníka Hospodárske noviny to vyhlásil súčasný predseda BSK Pavol Frešo s tým, že sa to týka prímestskej i mestskej dopravy v celom kraji.

Túto výhodu by však podľa Freša mohli využívať len tí, ktorí majú na území BSK trvalý pobyt.

Článok pokračuje pod video reklamou

Bezplatné cestovanie

Ako ďalej uvádza Frešo v novinách, v súčasnosti býva v okresoch Bratislava, Senec, Malacky a Pezinok približne 630-tisíc ľudí s trvalým pobytom, v skutočnosti ich je tu však o 200-tisíc viac.

Sú to občania, ktorí majú trvalý pobyt v iných častiach Slovenska, kde pripadajú aj ich podielové dane, ktoré sú hlavným príjmom samospráv.

Financujú z nich opravy ciest, verejné osvetlenie i mestskú a prímestskú dopravu. Frešo teda láka ľudí, že ak si na území BSK prihlásia trvalý pobyt, budú môcť mestskou i prímestskou dopravou cestovať zadarmo.

Z toho vyplýva, že miestni obyvatelia peniaze za cestovné ušetria a kraj vyberie na podielových daniach viac peňazí. Z nich môžu potom financovať opravu ciest, prispieť na kultúru i šport.

Výhody bezplatnej dopravy

Podľa Freša by mala bezplatná doprava niekoľko výhod. Na jej uplatnenie netreba ani meniť zákony, ani zvyšovať dane, ani meniť štruktúru samosprávy.

Súčasný predseda tiež v dnešných novinách pripomína, že prímestská doprava stojí 12 miliónov eur ročne.

„Podpora verzus suma, ktorú si na seba doprava zarobí sama, je v pomere 60:40. Hovoríme teda o ôsmich miliónoch eur,“ poznamenal a dodal, že po tomto kroku by počet obyvateľov v kraji stúpol o 55-tisíc a daňové príjmy BSK by stúpli o 7,5 percenta.

„To je asi 6,3 milióna ročne,“ zhrnul Frešo s tým, že doprava zdarma by do Bratislavy a okolitých miest priniesla milióny.

Na spracúvanie osobných údajov sa vzťahujú Zásady ochrany osobných údajov a Pravidlá používania cookies. Pred zadaním e-mailovej adresy sa, prosím, dôkladne oboznámte s týmito dokumentmi.

Najčítanejšie na SME Bratislava

Inzercia - Tlačové správy

  1. Koľko minút pracujeme na jednu kávu či novú kuchyňu?
  2. Rozprávkové tankovanie
  3. Umenie investovať: Nemusíte byť znalec, aby ste zhodnotili krásu
  4. Netrestajme tých, čo mestu šetria čas a peniaze
  5. Zaúča výčapníkov vo svete: Odfláknuté pivo zákazník vycíti
  6. OLED televízory sú ohrozené vypálením obrazu
  7. Z lesa si našla cestu do útulku, na nový domov ale stále čaká
  8. Dana Kleinert sa vzdáva v prospech zmeny v Starom Meste
  9. Union ponúka množstvo výhod pre deti aj matky
  10. Reportáž: Ako sa vyrába slovenské akostné víno
  1. Netrestajme tých, čo mestu šetria čas a peniaze
  2. OLED televízory sú ohrozené vypálením obrazu
  3. Z lesa si našla cestu do útulku, na nový domov ale stále čaká
  4. Zaúča výčapníkov vo svete: Odfláknuté pivo zákazník vycíti
  5. Rozprávkové tankovanie
  6. AAA Auto zorganizovalo autogramiádu
  7. Union ponúka množstvo výhod pre deti aj matky
  8. Umenie investovať: Nemusíte byť znalec, aby ste zhodnotili krásu
  9. Dana Kleinert sa vzdáva v prospech zmeny v Starom Meste
  10. Reportáž: Ako sa vyrába slovenské akostné víno
  1. Stíhame napredovať s technológiami? Môže už byť neskoro 12 931
  2. Odborníčka na výživu: Večera maximálne 4 hodiny pred spánkom 12 838
  3. Kvíz o zatepľovaní zvládne iba odborník. Trúfate si? 12 449
  4. Poznáte zaujímavosti Malty? Tieto lákajú turistov najviac 11 395
  5. OLED televízory sú ohrozené vypálením obrazu 10 408
  6. Koho výrobky naozaj kupujete v McDonald's? 9 509
  7. Bezpečné bývanie pre rodiny s deťmi? Na toto nezabudnite 8 563
  8. Reportáž: Ako sa vyrába slovenské akostné víno 7 145
  9. Vodič dostal jasný odkaz: Na cyklotrase sa neparkuje 6 915
  10. Koľko minút pracujeme na jednu kávu či novú kuchyňu? 5 127