SME

Bezplatnú dopravu by kraj podľa Freša utiahol

Bezplatne by mohli podľa Freša cestoval ľudia s trvalým pobytom v bratislavskom kraji.

Pavol Frešo.Pavol Frešo. (Zdroj: SME - Tomáš Benedikovič)

BRATISLAVA. Bratislavský samosprávny kraj (BSK) by dopravu zdarma na svojom území v súčasnosti utiahol, keďže ju aj tak z väčšej časti finančne podporuje.

V autorskom príspevku v stredajšom vydaní denníka Hospodárske noviny to vyhlásil súčasný predseda BSK Pavol Frešo s tým, že sa to týka prímestskej i mestskej dopravy v celom kraji.

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Túto výhodu by však podľa Freša mohli využívať len tí, ktorí majú na území BSK trvalý pobyt.

Bezplatné cestovanie

Ako ďalej uvádza Frešo v novinách, v súčasnosti býva v okresoch Bratislava, Senec, Malacky a Pezinok približne 630-tisíc ľudí s trvalým pobytom, v skutočnosti ich je tu však o 200-tisíc viac.

SkryťVypnúť reklamu

Sú to občania, ktorí majú trvalý pobyt v iných častiach Slovenska, kde pripadajú aj ich podielové dane, ktoré sú hlavným príjmom samospráv.

Financujú z nich opravy ciest, verejné osvetlenie i mestskú a prímestskú dopravu. Frešo teda láka ľudí, že ak si na území BSK prihlásia trvalý pobyt, budú môcť mestskou i prímestskou dopravou cestovať zadarmo.

Z toho vyplýva, že miestni obyvatelia peniaze za cestovné ušetria a kraj vyberie na podielových daniach viac peňazí. Z nich môžu potom financovať opravu ciest, prispieť na kultúru i šport.

Výhody bezplatnej dopravy

Podľa Freša by mala bezplatná doprava niekoľko výhod. Na jej uplatnenie netreba ani meniť zákony, ani zvyšovať dane, ani meniť štruktúru samosprávy.

Súčasný predseda tiež v dnešných novinách pripomína, že prímestská doprava stojí 12 miliónov eur ročne.

SkryťVypnúť reklamu

„Podpora verzus suma, ktorú si na seba doprava zarobí sama, je v pomere 60:40. Hovoríme teda o ôsmich miliónoch eur,“ poznamenal a dodal, že po tomto kroku by počet obyvateľov v kraji stúpol o 55-tisíc a daňové príjmy BSK by stúpli o 7,5 percenta.

„To je asi 6,3 milióna ročne,“ zhrnul Frešo s tým, že doprava zdarma by do Bratislavy a okolitých miest priniesla milióny.

SkryťVypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME Bratislava

Komerčné články

  1. V podzemí sa skrýva poklad nezmenený už 182 rokov
  2. Kondičný tréner: Ubolený zo sedavého zamestnania? Toto pomôže
  3. Tieto chyby pri investovaní vám bránia zhodnotiť majetok
  4. Firmu rozbiehal po maturite. Dnes má obrat vyše pol milióna
  5. Takto bude vyzerať nové námestie na začiatku Dúbravky
  6. Konferencia eFleet Day 2025 hlási posledné voľné miesta
  7. Dobrý nápad na podnikanie nestačí. Firmy prezradili, čo funguje
  8. Realitný fond IAD IRF dosiahol historicky najvyššie zhodnotenie
  1. Štartuje prvý ročník Fjällräven Campfire Česko a Slovensko
  2. Katarína Brychtová: Každý nový začiatok je dobrý
  3. Šaca - centrum robotickej chirurgie na východe Slovenska
  4. Kondičný tréner: Ubolený zo sedavého zamestnania? Toto pomôže
  5. Najlepšia dovolenka s deťmi pri mori: Kam letieť z Košíc?
  6. Na koho myslíš, keď si pripínaš narcis?
  7. Domácnosti pozor, od júla sa mení výpočet poplatkov za elektrinu
  8. Na Marka oharka do jarka
  1. Domácnosti pozor, od júla sa mení výpočet poplatkov za elektrinu 50 172
  2. Firmu rozbiehal po maturite. Dnes má obrat vyše pol milióna 19 975
  3. Kondičný tréner: Ubolený zo sedavého zamestnania? Toto pomôže 8 816
  4. Čo robí Portugalsko jedinečným? Jedenásť typických vecí a zvykov 8 437
  5. Inštruktorky sebaobrany: Najväčšia hrozba nie je cudzí muž v tme 8 057
  6. Pili sme pivo, ktoré sa nedá ochutnať nikde inde na svete 4 948
  7. Tieto chyby pri investovaní vám bránia zhodnotiť majetok 4 792
  8. Dobrý nápad na podnikanie nestačí. Firmy prezradili, čo funguje 4 167
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
  1. Post Bellum SK: Oslobodenie Bratislavy – boj za cenu stoviek životov
  2. Ľuboš Vodička: Bratislavský Robinson Karl Jetting
  3. Juraj Mravec: Projekt Nového Lida nereflektuje záujmy Petržalky
  4. Pavol Pálfy: Úradná tabuľa - zákonná povinnosť alebo služba pre občana?
  5. Danica Chames: Zbláznili sa, šli na dovolenku do Bratislavy
  6. Radko Mačuha: Sídlisko, kvôli ktorému bolo zbúrané podhradie. ( cyklus bratislavská krutosť)
  7. Ján Roháč: Čo nám ukázali cyklopruhy na Vajanského?
  8. Michal Drotován: Môže byť Bratislava 15-minútové mesto?
  1. Matej Galo: Záhady o pôvode slintačky a krívačky odhalené 99 551
  2. Rado Surovka: Raši dostal padáka 79 653
  3. Radko Mačuha: Najprv si prišli po Šimečku. 79 484
  4. Rado Surovka: Ficove Amater Airlines dopravili na Slovensko slintačku 20 808
  5. Miroslav Daniš: Pec nám spadla, pec nám spadla, ktože nám ju postaví 15 121
  6. Otilia Horrocks: Odporné, príšerné, drzé, nechutné 11 773
  7. Juraj Kumičák: ...radšej choďte kravy pásť... 10 098
  8. Viktor Pamula: S Ruskom na večné časy a nikdy inak 8 744
  1. INESS: Ekonomika Ruska a tri vojnové roky
  2. Věra Tepličková: Býky za vlasť padajú, gule nám tu chýbajú
  3. Radko Mačuha: Slavín nieje Slovenská socha Slobody.
  4. Tupou Ceruzou: Businessman
  5. Marcel Rebro: Rusi bombardujú energetickú infraštruktúru, Slováci elektrifikujú ukrajinské zákopy
  6. Radko Mačuha: Fico a Neveriaci Tomáš.
  7. Jiří Ščobák: Investovanie vs. hazard: Aké hry hráme? Kedy hazardujeme, namiesto toho, aby sme investovali?
  8. Tupou Ceruzou: Transakčná daň
SkryťZatvoriť reklamu