Bratislavská župa míňa na svoju propagáciu desaťtisíce. V Trnavskom kraji

Bývalý predseda SDKÚ-DS a súčasný župan Bratislavského samosprávneho kraja Pavol Frešo si roky objednáva reklamu v mesačníku ProZáhorí, za ktorým stojí podpodpredseda SDKÚ-DS Milan Roman.

Predseda Bratislavského samosprávneho kraja Pavol Frešo.(Zdroj: Foto - SITA)

BRATISLAVA. Takmer každý mesiac zapĺňajú štvrtinu regionálnych novín ProZáhorí informácie o tom, ako sa darí bratislavskej župe a čo má nové. Od roku 2011 si v nich totiž predseda Bratislavského samosprávneho kraja Pavol Frešo objednáva inzerciu a propaguje župu i seba.

Nebolo by na tom nič zvláštne, keby nešlo o mesačník so sídlom v Skalici. Župa teda informuje o aktivitách Bratislavy a jej okolia v Trnavskom kraji.

„Časť obsahu, ktorý je publikovaný v predmetnom mesačníku, presahuje hranice kraja a je aktuálny pre obyvateľov celého Záhoria, čo sú obce okresov Malacky, Senica a Skalica," tvrdí hovorkyňa bratislavskej župy Lucia Forman.

Článok pokračuje pod video reklamou

Viacerým odborníkom na reklamu sa to však nepozdáva. „Nie je úplne normálne, že bratislavská župa informuje ľudí z Trnavského kraja o svojich záležitostiach," povedal odborník na reklamu Marián Timoracký.

Medzi informácie, ktoré majú byť zaujímavé aj pre obyvateľov mimo Bratislavského kraja, majú podľa nej patriť napríklad vznik duálnej akadémie či kultúrne podujatia na Záhorí.

Objednávka u spolustraníka

Bratislavský župan však informuje Záhorákov napríklad aj o tom, že stredoškoláci z bratislavskej Hotelovej akadémie na Mikovíniho v rámci Týždňa slovenskej kuchyne varili v kantínach Európskej komisie v Bruseli.

Za reklamu pritom platí svojmu spolustraníkovi Milanovi Romanovi. Zatiaľ čo Frešo bol donedávna predsedom SDKÚ-DS, Roman je prvým podpredsedom spomínanej politickej strany (a teda aktuálne najvyšším členom strany) a zároveň stojí na čele občianskeho združenia Záhorí.sk, ktoré noviny ProZáhorí vydáva.

Počas rokov 2011 až 2014 si Frešo objednal u Romana reklamu v novinách za 115-tisíc eur a od júla 2015 do júla 2016 vyše 40-tisíc eur. Najnovšia objednávka z februára tohto roku na inzerciu v ôsmich vydaniach mesačníka Záhorí (ktoré tiež vydáva občianske združenie Záhorí.sk, a teda Milan Roman) má cenu takmer 20-tisíc eur.

Bratislavský samosprávny kraj tak za necelých sedem rokov investoval do inzercie v novinách s vydavateľstvom v Skalici približne 180-tisíc eur. Poukázal na to mestský poslanec a nezávislý kandidát na bratislavského župana Jozef Uhler.

Prečítajte si tiež: Reklama by mala poznať svoju mieru

Odborník na reklamu Michal Ruttkay považuje sumu za pomerne vysokú. „S prihliadnutím na časový úsek a že ide o župu, je budžet dosť veľkorysý," povedal.

Za štvorstranový priestor v šestnásťstranových novinách platí kraj podľa zverejnených zmlúv združeniu Záhorí.sk 2400 eur mesačne. „V Záhorí máme 17-percentnú zľavu oproti cenníkovým cenám," uviedla Lucia Forman.

Dôvod inzerovania v Trnavskom kraji

Okrem reklamy v periodiku ProZáhorí sa bratislavská župa zviditeľňuje aj vlastným mesačníkom s názvom Bratislavský kraj. Ten distribuuje čitateľom formou prílohy v rámci sobotných vydaní vo viacerých denníkoch.

Na porovnanie, ostatné slovenské kraje majú na svoju propagáciu zvyčajne tiež vlastné noviny. V iných krajoch spravidla neinzerujú. Výnimkou sú len celoslovenské periodiká ako Biker a Relax alebo špecializované portály ako napríklad Hiking.sk.

Dočítajte článok - prihláste sa alebo si predplaťte SME.sk
Odomknite článok za pár sekúnd cez SMS predplatné za 4 € každé 4 týždne. Pošlite SMS s textom C4YZT na číslo 8787. Predplatné môžete kedykoľvek zrušiť (viac na www.sme.sk/vop).
Ďalšie možnosti platby:
Dočítajte článok - prihláste sa alebo si predplaťte SME.sk
Odomknite článok za pár sekúnd cez SMS predplatné za 4 € každé 4 týždne. Pošlite SMS s textom C4YZT na číslo 8787, alebo kliknite na „Objednať cez SMS“ a odošlite predvyplnenú správu. Predplatné môžete kedykoľvek zrušiť (viac na www.sme.sk/vop).
Ďalšie možnosti platby:

Už mám predplatné - prihlásiť sa

S predplatným získate:
  • neobmedzený prístup k obsahu Sme.sk, Korzar.sk a Spectator.sk
  • viac ako 20-ročný archív Sme.sk
  • čítanie a rozhovory z príloh TV OKO/TV SVET, Víkend a Fórum
  • neobmedzený počet diskusných príspevkov
  • neobmedzený prístup k videám a slovenským filmom na Sme.sk
  • dostupné na PC a v aplikáciach Android a iPhone

Na spracúvanie osobných údajov sa vzťahujú Zásady ochrany osobných údajov a Pravidlá používania cookies. Pred zadaním e-mailovej adresy sa, prosím, dôkladne oboznámte s týmito dokumentmi.

Najčítanejšie na SME Bratislava

Inzercia - Tlačové správy

  1. Koľko minút pracujeme na jednu kávu či novú kuchyňu?
  2. Košická spoločnosť Ness formálne otvorila office v Poprade
  3. Odborári pokračujú v zbieraní podpisov za zastropovanie dôchodku
  4. Domov sa skladá z detailov – dolaďte ten svoj na Moddome
  5. Hyundai i20 – Ideálny parťák
  6. Ako znížiť spotrebu energie v obciach a mestách
  7. Kvíz o zatepľovaní zvládne iba odborník. Trúfate si?
  8. Vodič dostal jasný odkaz: Na cyklotrase sa neparkuje
  9. Poznáte zaujímavosti Malty? Tieto lákajú turistov najviac
  10. Mesto pravidelne mešká s úhradou dotácií pre Partizán Bardejov
  1. Výhody virtuálneho sídla spoločnosti
  2. Medzinárodný týždeň na EU v Bratislave
  3. Košická spoločnosť Ness formálne otvorila office v Poprade
  4. Ako znížiť spotrebu energie v obciach a mestách
  5. Koľko minút pracujeme na jednu kávu či novú kuchyňu?
  6. Hyundai i20 – Ideálny parťák
  7. Kvíz o zatepľovaní zvládne iba odborník. Trúfate si?
  8. Domov sa skladá z detailov – dolaďte ten svoj na Moddome
  9. Odborári pokračujú v zbieraní podpisov za zastropovanie dôchodku
  10. Registrácia ochrannej známky
  1. Odborníčka na výživu: Večera maximálne 4 hodiny pred spánkom 21 353
  2. Sládok Pilsner Urquell: Neviem prečo zdokonalovať Prazdroj 13 685
  3. Poznáte zaujímavosti Malty? Tieto lákajú turistov najviac 11 289
  4. Kvíz o zatepľovaní zvládne iba odborník. Trúfate si? 10 386
  5. Vodič dostal jasný odkaz: Na cyklotrase sa neparkuje 6 675
  6. Nepodceňujte príznaky psoriázy 5 078
  7. Prečo úspešní odchádzajú od nedokončených úloh? 2 693
  8. Dlhopisy s fixným výnosom 6,6 % p.a. 2 202
  9. Odborári pokračujú v zbieraní podpisov za zastropovanie dôchodku 2 090
  10. Volkswagen Polo GTI: Nepodceňovať! 1 814