Bratislavská župa míňa na svoju propagáciu desaťtisíce. V Trnavskom kraji

Bývalý predseda SDKÚ-DS a súčasný župan Bratislavského samosprávneho kraja Pavol Frešo si roky objednáva reklamu v mesačníku ProZáhorí, za ktorým stojí podpodpredseda SDKÚ-DS Milan Roman.

Predseda Bratislavského samosprávneho kraja Pavol Frešo.(Zdroj: Foto - SITA)

BRATISLAVA. Takmer každý mesiac zapĺňajú štvrtinu regionálnych novín ProZáhorí informácie o tom, ako sa darí bratislavskej župe a čo má nové. Od roku 2011 si v nich totiž predseda Bratislavského samosprávneho kraja Pavol Frešo objednáva inzerciu a propaguje župu i seba.

Nebolo by na tom nič zvláštne, keby nešlo o mesačník so sídlom v Skalici. Župa teda informuje o aktivitách Bratislavy a jej okolia v Trnavskom kraji.

„Časť obsahu, ktorý je publikovaný v predmetnom mesačníku, presahuje hranice kraja a je aktuálny pre obyvateľov celého Záhoria, čo sú obce okresov Malacky, Senica a Skalica," tvrdí hovorkyňa bratislavskej župy Lucia Forman.

Viacerým odborníkom na reklamu sa to však nepozdáva. „Nie je úplne normálne, že bratislavská župa informuje ľudí z Trnavského kraja o svojich záležitostiach," povedal odborník na reklamu Marián Timoracký.

Medzi informácie, ktoré majú byť zaujímavé aj pre obyvateľov mimo Bratislavského kraja, majú podľa nej patriť napríklad vznik duálnej akadémie či kultúrne podujatia na Záhorí.

Objednávka u spolustraníka

Bratislavský župan však informuje Záhorákov napríklad aj o tom, že stredoškoláci z bratislavskej Hotelovej akadémie na Mikovíniho v rámci Týždňa slovenskej kuchyne varili v kantínach Európskej komisie v Bruseli.

Za reklamu pritom platí svojmu spolustraníkovi Milanovi Romanovi. Zatiaľ čo Frešo bol donedávna predsedom SDKÚ-DS, Roman je prvým podpredsedom spomínanej politickej strany (a teda aktuálne najvyšším členom strany) a zároveň stojí na čele občianskeho združenia Záhorí.sk, ktoré noviny ProZáhorí vydáva.

Počas rokov 2011 až 2014 si Frešo objednal u Romana reklamu v novinách za 115-tisíc eur a od júla 2015 do júla 2016 vyše 40-tisíc eur. Najnovšia objednávka z februára tohto roku na inzerciu v ôsmich vydaniach mesačníka Záhorí (ktoré tiež vydáva občianske združenie Záhorí.sk, a teda Milan Roman) má cenu takmer 20-tisíc eur.

Bratislavský samosprávny kraj tak za necelých sedem rokov investoval do inzercie v novinách s vydavateľstvom v Skalici približne 180-tisíc eur. Poukázal na to mestský poslanec a nezávislý kandidát na bratislavského župana Jozef Uhler.

Prečítajte si tiež:Prečítajte si tiež: Reklama by mala poznať svoju mieru

Odborník na reklamu Michal Ruttkay považuje sumu za pomerne vysokú. „S prihliadnutím na časový úsek a že ide o župu, je budžet dosť veľkorysý," povedal.

Za štvorstranový priestor v šestnásťstranových novinách platí kraj podľa zverejnených zmlúv združeniu Záhorí.sk 2400 eur mesačne. „V Záhorí máme 17-percentnú zľavu oproti cenníkovým cenám," uviedla Lucia Forman.

Dôvod inzerovania v Trnavskom kraji

Okrem reklamy v periodiku ProZáhorí sa bratislavská župa zviditeľňuje aj vlastným mesačníkom s názvom Bratislavský kraj. Ten distribuuje čitateľom formou prílohy v rámci sobotných vydaní vo viacerých denníkoch.

Na porovnanie, ostatné slovenské kraje majú na svoju propagáciu zvyčajne tiež vlastné noviny. V iných krajoch spravidla neinzerujú. Výnimkou sú len celoslovenské periodiká ako Biker a Relax alebo špecializované portály ako napríklad Hiking.sk.

Odomknite si článok - prihláste sa alebo si predplaťte Sme.sk
Vyskúšajte predplatné za 1€ týždenne. Staňte sa preplatiteľom už za pár sekúnd. Pošlite SMS s textom SME1 na číslo 8787. Predplatné môžete kedykoľvek zrušiť (viac na www.sme.sk/vop).
Ďalšie možnosti predplatného Sme.sk:
Odomknite si článok - prihláste sa alebo si predplaťte Sme.sk
Vyskúšajte predplatné za 1€ týždenne. Staňte sa preplatiteľom už za pár sekúnd. Pošlite SMS s textom SME1 na číslo 8787, alebo kliknite na tlačidlo s textom SMS a odošlite predvyplnenú SMS. Predplatné môžete kedykoľvek zrušiť (viac na www.sme.sk/vop).
Ďalšie možnosti predplatného Sme.sk:
Ročné predplatné
29 €
Objednať
Ušetríte až 17,80 € v porovnaní s mesačným predplatným
Štvrťročné predplatné
9,90 €
Objednať
Ušetríte 1,80 € v porovnaní s mesačným predplatným

Už mám predplatné - prihlásiť sa

S predplatným získate:
  • neobmedzený prístup k obsahu Sme.sk, Korzar.sk a Spectator.sk
  • viac ako 20-ročný archív Sme.sk
  • čítanie a rozhovory z príloh TV OKO/TV SVET, Víkend a Fórum
  • neobmedzený počet diskusných príspevkov
  • neobmedzený prístup k videám a slovenským filmom na Sme.sk
  • dostupné na PC a v aplikáciach Android a iPhone

Najčítanejšie na SME Bratislava


Inzercia - Tlačové správy


  1. Kedy sa refinancovanie oplatí?
  2. Zľava 3000 € na 3-izbové byty v Jarabinkách
  3. Aký vplyv by mal konflikt v Kórei na vaše investície?
  4. Atraktívnejšie učenie vďaka digitálnym technológiám
  5. JUDr. Barbora Sabó: Dobrý maklér šetrí čas, peniaze i nervy!
  6. Zanzibar je plný lákadiel na dokonalú exotickú dovolenku
  7. Intímna hygiena – celoročná záležitosť
  8. Rastie nám pokrivená generácia?
  9. Pivovar Šariš podporí cestovný ruch v Prešovskom kraji
  10. Novinka v realitnom biznise! Zatiaľ dostupné len v Grand Koliba
  1. ZVOLEN: Zvolenčania myslia na zabezpečenie svojich domovov
  2. Detské zúbky sú veda
  3. Atraktívnejšie učenie vďaka digitálnym technológiám
  4. Aký vplyv by mal konflikt v Kórei na vaše investície?
  5. Zľava 3000 € na 3-izbové byty v Jarabinkách
  6. JUDr. Barbora Sabó: Dobrý maklér šetrí čas, peniaze i nervy!
  7. Štartujú jesenné módne dni v Poluse
  8. Zanzibar je plný lákadiel na dokonalú exotickú dovolenku
  9. Rastie nám pokrivená generácia?
  10. Intímna hygiena – celoročná záležitosť
  1. Zanzibar je plný lákadiel na dokonalú exotickú dovolenku 11 352
  2. Rastie nám pokrivená generácia? 5 761
  3. Intímna hygiena – celoročná záležitosť 2 907
  4. 3 mýty, ktorým ste možno uverili. Ale ako je to naozaj? 2 401
  5. Plug-in, hybrid alebo elektromobil? Poradíme, ako správne vybrať 1 644
  6. Kedy sa refinancovanie oplatí? 1 286
  7. Pivovar Šariš podporí cestovný ruch v Prešovskom kraji 1 088
  8. Novinka v realitnom biznise! Zatiaľ dostupné len v Grand Koliba 934
  9. Bývajte v budove, po ktorej sa prechádzal Schöne Náci 859
  10. JUDr. Barbora Sabó: Dobrý maklér šetrí čas, peniaze i nervy! 648