SME

Bratislavská župa míňa na svoju propagáciu desaťtisíce. V Trnavskom kraji

Bývalý predseda SDKÚ-DS a súčasný župan Bratislavského samosprávneho kraja Pavol Frešo si roky objednáva reklamu v mesačníku ProZáhorí, za ktorým stojí podpodpredseda SDKÚ-DS Milan Roman.

Predseda Bratislavského samosprávneho kraja Pavol Frešo.Predseda Bratislavského samosprávneho kraja Pavol Frešo. (Zdroj: Foto - SITA)

BRATISLAVA. Takmer každý mesiac zapĺňajú štvrtinu regionálnych novín ProZáhorí informácie o tom, ako sa darí bratislavskej župe a čo má nové. Od roku 2011 si v nich totiž predseda Bratislavského samosprávneho kraja Pavol Frešo objednáva inzerciu a propaguje župu i seba.

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Nebolo by na tom nič zvláštne, keby nešlo o mesačník so sídlom v Skalici. Župa teda informuje o aktivitách Bratislavy a jej okolia v Trnavskom kraji.

„Časť obsahu, ktorý je publikovaný v predmetnom mesačníku, presahuje hranice kraja a je aktuálny pre obyvateľov celého Záhoria, čo sú obce okresov Malacky, Senica a Skalica," tvrdí hovorkyňa bratislavskej župy Lucia Forman.

SkryťVypnúť reklamu

Viacerým odborníkom na reklamu sa to však nepozdáva. „Nie je úplne normálne, že bratislavská župa informuje ľudí z Trnavského kraja o svojich záležitostiach," povedal odborník na reklamu Marián Timoracký.

Medzi informácie, ktoré majú byť zaujímavé aj pre obyvateľov mimo Bratislavského kraja, majú podľa nej patriť napríklad vznik duálnej akadémie či kultúrne podujatia na Záhorí.

Objednávka u spolustraníka

Bratislavský župan však informuje Záhorákov napríklad aj o tom, že stredoškoláci z bratislavskej Hotelovej akadémie na Mikovíniho v rámci Týždňa slovenskej kuchyne varili v kantínach Európskej komisie v Bruseli.

Za reklamu pritom platí svojmu spolustraníkovi Milanovi Romanovi. Zatiaľ čo Frešo bol donedávna predsedom SDKÚ-DS, Roman je prvým podpredsedom spomínanej politickej strany (a teda aktuálne najvyšším členom strany) a zároveň stojí na čele občianskeho združenia Záhorí.sk, ktoré noviny ProZáhorí vydáva.

SkryťVypnúť reklamu

Počas rokov 2011 až 2014 si Frešo objednal u Romana reklamu v novinách za 115-tisíc eur a od júla 2015 do júla 2016 vyše 40-tisíc eur. Najnovšia objednávka z februára tohto roku na inzerciu v ôsmich vydaniach mesačníka Záhorí (ktoré tiež vydáva občianske združenie Záhorí.sk, a teda Milan Roman) má cenu takmer 20-tisíc eur.

Bratislavský samosprávny kraj tak za necelých sedem rokov investoval do inzercie v novinách s vydavateľstvom v Skalici približne 180-tisíc eur. Poukázal na to mestský poslanec a nezávislý kandidát na bratislavského župana Jozef Uhler.

Prečítajte si tiež: Reklama by mala poznať svoju mieru Čítajte 

Odborník na reklamu Michal Ruttkay považuje sumu za pomerne vysokú. „S prihliadnutím na časový úsek a že ide o župu, je budžet dosť veľkorysý," povedal.

Za štvorstranový priestor v šestnásťstranových novinách platí kraj podľa zverejnených zmlúv združeniu Záhorí.sk 2400 eur mesačne. „V Záhorí máme 17-percentnú zľavu oproti cenníkovým cenám," uviedla Lucia Forman.

SkryťVypnúť reklamu

Dôvod inzerovania v Trnavskom kraji

Okrem reklamy v periodiku ProZáhorí sa bratislavská župa zviditeľňuje aj vlastným mesačníkom s názvom Bratislavský kraj. Ten distribuuje čitateľom formou prílohy v rámci sobotných vydaní vo viacerých denníkoch.

Na porovnanie, ostatné slovenské kraje majú na svoju propagáciu zvyčajne tiež vlastné noviny. V iných krajoch spravidla neinzerujú. Výnimkou sú len celoslovenské periodiká ako Biker a Relax alebo špecializované portály ako napríklad Hiking.sk.

Už máte účet? Prihláste sa.
Dočítajte tento článok s predplatným SME.sk
Odomknite článok za pár sekúnd cez SMS predplatné za 5 € každý mesiac.
Pošlite SMS s textom C4YZT na číslo 8787.
Zaplatením potvrdíte oboznámenie sa s VOP a Zásadami OOÚ.
Najobľúbenejšie
Prémium bez reklamy
2 ,00 / týždenne
Prémium
1 ,50 / týždenne
Štandard
1 ,00 / týždenne
Ak nebudete s predplatným SME.sk spokojný, môžete ho kedykoľvek zrušiť.
SkryťVypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME Bratislava

Komerčné články

  1. Naučte deti narábať s peniazmi: Máme pre vás niekoľko tipov
  2. GUTEN TAG! Deň plný pohody, zaujímavých destinácií a informácií
  3. Miesto, kde je úspech podnikania zaručený
  4. Koniec bolesti! Využite výstavné dotácie na masážne kreslo
  5. Firmy a školy sa môžu zbaviť elektroodpadu rýchlo a bezplatne
  6. Zmena pre ľudí s postihnutím: Prichádzajú európske preukazy
  7. 25 tipov na tašky, ktoré vás budú baviť. A takto si ich vyrobíte
  8. Revolučná inovácia: Mobil pomáha v boji proti rakovine!
  1. Gymnazisti z Nového Mesta nad Váhom sa h3kovali
  2. Aj jedenáste ocenenie Slovak Superbrands Award putuje do dm
  3. Autocentrá AAA AUTO už za prvý štvrťrok predali 26 000 vozidiel
  4. Firmy a školy sa môžu zbaviť elektroodpadu rýchlo a bezplatne
  5. Zmena pre ľudí s postihnutím: Prichádzajú európske preukazy
  6. Relaxačný raj v resorte Drevenice Terchová
  7. Koniec bolesti! Využite výstavné dotácie na masážne kreslo
  8. Miesto, kde je úspech podnikania zaručený
  1. Cestujte za zlomok ceny. Päť destinácii na dovolenku mimo sezóny 13 819
  2. Revolučná inovácia: Mobil pomáha v boji proti rakovine! 8 060
  3. V púpave je všetko, čo potrebujete 4 512
  4. Esplanade - wellnes s pridanou hodnotou 3 098
  5. Veľká zmena pre ľudí s postihnutím 2 670
  6. Nebudete veriť, že toto skrýva Albánsko. Jeho pláže vyrazia dych 2 573
  7. Náš prvý prezident sa nebál hovoriť o mravnosti v politike 2 350
  8. Zmena pre ľudí s postihnutím: Prichádzajú európske preukazy 2 192
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
  1. Ján Roháč: Čo nám ukázali cyklopruhy na Vajanského?
  2. Michal Drotován: Môže byť Bratislava 15-minútové mesto?
  3. Irena Šimuneková: Čriepky z Bratislavy - Keď utícha ruch veľkomesta...
  4. Radko Mačuha: Ako fénix z popola.
  5. Radko Mačuha: Praskliny na Bratislavskom hrade.
  6. Radko Mačuha: Budova, ktorá dala celému námestiu skutočný význam. (cyklus Bratislavská krutosť)
  7. Ľuboš Vodička: Prešporskí báječní muži na lietajúcich strojoch: Ján Bahýľ
  8. Radko Mačuha: Prešporská kasáreň maľovaná (cyklus Bratislavská krutosť)
  1. Lucia Nicholsonová: Otvorený list Kaliňákovi juniorovi 112 087
  2. Lucia Nicholsonová: List zápasníkovi Véghovi 61 159
  3. Ivan Čáni: Korčokovský magor. 41 167
  4. Martin Krsak: Slovensku nebude nikto diktovať! …ani zahraničie, ani zákony SR 35 656
  5. Marek Mačuha: Chudobní dôchodcovia? 35 341
  6. Boris Šabík: Zvláštne ticho po katastrofách 20 471
  7. Martin Pollák: Komu sa klaňajú traja hrdobci? 18 614
  8. Yevhen Hessen: Mobilizačný zákon: čo on znamená pre Ukrajincov v zahraničí? 12 350
  1. Yevhen Hessen: Mobilizačný zákon: čo on znamená pre Ukrajincov v zahraničí?
  2. Monika Nagyova: Úprimné pozdravy z Bratislavy: Sex v meste na slovenský spôsob
  3. Jiří Ščobák: Ivan Korčok dnes promluvil před Starou tržnicou v Bratislavě (video)
  4. Yevhen Hessen: Telegram ako zdroj konšpirácií, dezinformácií a propagandy?
  5. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 77. - Arktída - Ostrov Wrangel - miesto, kde sa začína ruský deň
  6. Post Bellum SK: Osobnosť, ktorú sme si nepripomenuli...
  7. Yevhen Hessen: Ukrajinských utečencov sa pýtajú "Prečo nie ste na fronte", ale utečencov z iných krajín sa na to nepýtajú?
  8. Jiří Ščobák: Ivan Korčok zvítězí, protože má něco, co Pellegrini nemá a nikdy mít nebude!
SkryťZatvoriť reklamu