Z bratislavskej dopravy nemôžu vylúčiť neprispôsobivého cestujúceho

Môžu ho len vyzvať, aby opustil vozidlo mestskej hromadnej dopravy.

Ilustračná fotografia.(Zdroj: SME - Gabriel Kuchta)

BRATISLAVA. Zamestnanci Dopravného podniku Bratislava (DPB) nemôžu z vozidla mestskej hromadnej dopravy (MHD) vylúčiť neprispôsobivého cestujúceho, môžu ho len vyzvať, aby opustili vozidlo. Uviedla to hovorkyňa DPB Adriana Volfová.

Týka sa to napríklad ľudí, ktorí sú opití alebo majú špinavý odev. Ak títo ľudia ostatných cestujúcich vyrušujú, majú právo vyzvať ich, aby z dopravného prostriedku odišli.

Článok pokračuje pod video reklamou

Veľa sťažností

"Zároveň sa môžu s takýmito problémami obrátiť na vodiča, prípadne revízora, ak sa teda vo vozidle nachádza," dodala Volfová s tým, že ak to oslovení cestujúci nerešpektujú, privolajú policajnú hliadku, ktorá už má právo vykázať ich z vozidla. "Je to dlhodobý problém legislatívy, s ktorým nebojujeme len my, ale aj mnohé ďalšie dopravné podniky, nielen na Slovensku ale aj v Čechách," spomenula hovorkyňa.

DPB na svojej oficiálnej stránke v sekcii Podnety pripomína, že cestujúca verejnosť sa veľakrát sťažuje na nepríjemnosti, ktoré spôsobuje preprava niektorých bezdomovcov vo vozidlách MHD.

"Bratislavský dopravca sa snaží túto problematiku riešiť, nemá však kompetencie na to, aby mohol zasiahnuť," uvádza podnik. "Ak by však pri každom prípade cestujúceho bezdomovca privolali políciu, narušilo by to plynulosť cestnej premávky," dodali.

Preukázať sa lístkom

Dopravný podnik vo svojom stanovisku tvrdí, že okrem kontrol, v spolupráci s mestskou políciou organizujú aj akcie, ktoré sa zameriavajú na ľudí bez domova vo vozidlách MHD.

"Pracovníci prepravnej kontroly prioritne kontrolujú vybrané spoje MHD, hlavne v dopoludňajších a popoludňajších hodinách, keď sa väčšinou títo neprispôsobiví cestujúci vo vozidlách zdržiavajú," pripomína DPB s tým, že každý takýto cestujúci je povinný pri kontrole preukázať sa platným cestovným lístkom.

Na spracúvanie osobných údajov sa vzťahujú Zásady ochrany osobných údajov a Pravidlá používania cookies. Pred zadaním e-mailovej adresy sa, prosím, dôkladne oboznámte s týmito dokumentmi.

Najčítanejšie na SME Bratislava

Inzercia - Tlačové správy

  1. Koľko minút pracujeme na jednu kávu či novú kuchyňu?
  2. Pokazila sa Vám práčka či chladnička? Nevolajte opravára!
  3. Prečo sú pneumatiky dôležitejšie ako bezpečnostné pásy?
  4. Koho výrobky naozaj kupujete v McDonald's?
  5. Bezpečné bývanie pre rodiny s deťmi? Na toto nezabudnite
  6. Zvodný jesenný look s AVONom a Darou!
  7. Stíhame napredovať s technológiami? Môže už byť neskoro
  8. Košická spoločnosť Ness formálne otvorila office v Poprade
  9. Domov sa skladá z detailov – dolaďte ten svoj na Moddome
  10. Kvíz o zatepľovaní zvládne iba odborník. Trúfate si?
  1. Stíhame napredovať s technológiami? Môže už byť neskoro
  2. Pokazila sa Vám práčka či chladnička? Nevolajte opravára!
  3. Prečo sú pneumatiky dôležitejšie ako bezpečnostné pásy?
  4. Bezpečné bývanie pre rodiny s deťmi? Na toto nezabudnite
  5. Zvodný jesenný look s AVONom a Darou!
  6. Koho výrobky naozaj kupujete v McDonald's?
  7. Výhody virtuálneho sídla spoločnosti
  8. Medzinárodný týždeň na EU v Bratislave
  9. Košická spoločnosť Ness formálne otvorila office v Poprade
  10. Ako znížiť spotrebu energie v obciach a mestách
  1. Odborníčka na výživu: Večera maximálne 4 hodiny pred spánkom 21 404
  2. Kvíz o zatepľovaní zvládne iba odborník. Trúfate si? 11 945
  3. Sládok Pilsner Urquell: Neviem prečo zdokonalovať Prazdroj 11 804
  4. Poznáte zaujímavosti Malty? Tieto lákajú turistov najviac 11 380
  5. Vodič dostal jasný odkaz: Na cyklotrase sa neparkuje 6 843
  6. Nepodceňujte príznaky psoriázy 4 591
  7. Stíhame napredovať s technológiami? Môže už byť neskoro 2 961
  8. Odborári pokračujú v zbieraní podpisov za zastropovanie dôchodku 2 449
  9. Koľko minút pracujeme na jednu kávu či novú kuchyňu? 2 146
  10. Prečo úspešní odchádzajú od nedokončených úloh? 1 962