Sťahovanie autobusovej stanice odsunuli na koniec leta

Dokončenie dočasnej autobusovej stanice mešká a brzdí sťahovanie zo súčasných priestorov. Rok 2020 ako termín dokončenie novej stanice by to nemalo ohroziť.

Autobusová stanica sa do dočasných priestorov na Bottovej ulici má sťahovať až koncom leta.(Zdroj: vizualizácia HB REAVIS)

BRATISLAVA. Spoločnosť HB Reavis začne pre komplikácie s výstavbou novej autobusovej stanice na Mlynských nivách neskôr. Doteraz sa totiž nepodarilo postaviť vonkajšiu časť dočasnej autobusovej stanice na Bottovej ulici a mala by plnohodnotne nahradiť súčasnú stanicu. Developer však sľubuje, že zdržanie neovplyvní termín dokončenie novej autobusovej stanice naplánovaný na rok 2020.

„Je to rozsiahla stavba, s ktorou súvisia komplikované povoľovacie procesy, ktoré sú nepredvídateľné. Zastihli nás komplikácie v povolovacom procese,“ ozrejmil Jakub Gossányi, riaditeľ developmentu v HB Reavis Slovakia.

Článok pokračuje pod video reklamou

Najnovší termín, do ktorého chce developer presťahovať autobusovú stanicu do bývalého Centra Bottova, je koniec leta. Pôvodne to malo byť už v apríli.

Developer so stavebnými prácami na vonkajšom areáli stanice začal, no po tom, ako ho staromestský stavebný úrad požiadal o vysvetlenie, práce prerušil. Úrad stavebné povolenie síce vydal ešte v máji, ale nenadobudlo právoplatnosť.

„Pridelené povolenie vnímame ako právoplatné, aj napriek tomu došlo k prerušeniu prác, aby mohli prebehnúť právne analýzy v úzkej spolupráci so stavebným úradom. Využívame dostupné právne nástroje na to, aby sme potvrdili, že práce prebehli v súlade s vydaným stavebným povolením,“ povedala Martina Jamrichová, hovorkyňa HB Reavis.

Dočasná stanica

Sťahovanie do dočasnej stanice bude cez víkend, keď je na stanici menšia prevádzka.

Developer sľubuje, že dočasná stanica bude mať vyšší štandard kvalitnej autobusovej stanice krajského mesta. Plánuje do nej investovať medzi 4,5 až 5 miliónov eur.

„Plnohodnotne nahradí funkciu súčasnej autobusovej stanice. Bude tam adekvátny počet nástupísk a výstupísk a kvalitnejšie služby, ako sú dnes na existujúcej stanici,“ ozrejmil Gossányi.

HB Reavis už má platné povolenie na výstavbu novej autobusovej stanice za 345 miliónov eur. Jej súčasťou bude medzinárodný autobusový terminál, nákupné centrum a tržnica. Všetko v troch nadzemných a dvoch podzemných podlažiach.

Na streche budú mestské záhrady, bežecká dráha a vybavenie na aktívny oddych a šport. Projekt uvažuje s 2 150 parkovacími miestami.

Súčasťou areálu bude aj 125-metrová administratívna budova. Vyrastie na rohu Mlynských nív a Svätoplukovej ulice. Jej výstavba sa začala už v máji.

Rekonštrukcia ulice Mlynské nivy

Developer chystá kompletnú obnovu a prestavbu ulice Mlynské nivy v blízkosti stanice na moderný bulvár za 24 miliónov eur. Ide o jeden z najfrekventovanejších ťahov mestom.

Investor sľubuje, že ulicu zmodernizuje, kým postaví novú stanicu, teda do roku 2020. Zatiaľ však nezískal všetky stavebné povolenia. Takisto nie je rozhodnuté, či opravy budú postupné s odhadovaným trvaním 36 mesiacov, alebo či ulicu uzavrú kompletne, ale na kratší čas.

„Bude to magistrát, kto bude mať posledné slovo,“ uviedol Gossányi. O rozhodnutie môžu požiadať magistrát, až keď získajú všetky povolenia.

Developer preferuje kompletnú uzáveru na 14 mesiacov vzhľadom na komplikovanú infraštruktúru pod vozovkou. Okrem rôznych káblov tam je aj parovod a kanalizačný tunel.

„Sme pripravení na oba varianty,“ povedal Gossányi.

Významná investícia

V marci HB Reavis požiadal štát o udelenie štatútu významnej investície pre balík projektov za približne miliardu eur v oblasti Mlynských nív vrátane novej autobusovej stanice a na petržalskej strane na časti územia Nového Lida. Jeho súčasťou je tiež projekt lanovky ponad Dunaj za približne 50 miliónov eur.

Významná investícia je podľa zákona stavba za najmenej 100 miliónov eur alebo taká, ktorá vytvorí najmenej 300 nových pracovných miest. Ďalšou podmienkou je verejný záujem.

Doteraz bolo udelených približne 25 osvedčení o významnej investícii, v rámci ktorých investori žiadali aj daňové úľavy a rôzne podpory.

HB Reavis žiada len o osvedčenie, od ktorého si sľubuje zrýchlenie povoľovacích procesov.

„Ak tento štatút nezískame, okrem lanovky postavíme všetky naplánované projekty. Akurát to bude trvať výrazne dlhšie, určite viac ako 15 rokov,“ povedal Gossányi.

Úrad podpredsedu vlády SR pre investície a informatizáciu žiadosť o udelenie významnej investície posudzuje. Oslovil všetky zainteresované subjekty vrátane magistrátu a dotknutých mestských častí. Úrad nekonkretizoval, ktoré stanoviská mu ešte chýbajú.

„Naďalej platia vyhlásenia podpredsedu vlády Petra Pellegriniho, že po splnení všetkých podmienok je prípadné kladné stanovisko podmienené súhlasom hlavného mesta s touto investíciou,“ uviedol Úrad podpredsedu vlády vo svojom vyjadrení. V máji Pellegrini uviedol, že k žiadosti developera sa štát vyjadrí do konca júna.

Lanová dráha

Ešte v máji rokoval primátor Ivo Nesrovnal so zástupcami spoločnosti HB Reavis o projekte lanovej dráhy.

„Primátor Ivo Nesrovnal oceňuje záujem investora podieľať sa na rozvoji Bratislavy. S investorom komunikujeme, uskutočnilo sa niekoľko informatívnych stretnutí, na ktorých investor oboznámil hlavné mesto so svojimi zámermi,“ povedala Zuzana Onufer, hovorkyňa magistrátu.

Hlavné mesto bude projekt posudzovať z hľadiska týchto parametrov: aby zapadol do koncepcie rozvoja mesta, aby bol obohatením nosného dopravného systému mesta a aby fungoval v prospech Bratislavčanov, dodala Onufer.

Lanovku však chápe spoločnosť HB Reavis ako doplnkové dopravné riešenie a nebráni sa výstavbe električkovej trate.

„Električku vítame a podporíme iniciatívu kohokoľvek iného,“ dodal Gossányi. Podľa neho súkromnému investorovi neprináleží riešiť v hlavnom meste nosný dopravný systém.Lanovú dráhu považuje za jediné schodné riešenie, ktorá odľahčí dopravu v zóne Nivy a v širšom okolí.

„My chceme, aby po dokončení celá štvrť fungovala a aby sme sa za svoje projekty v budúcnosti nehanbili,“ povedal Gossányi.

Na spracúvanie osobných údajov sa vzťahujú Zásady ochrany osobných údajov a Pravidlá používania cookies. Pred zadaním e-mailovej adresy sa, prosím, dôkladne oboznámte s týmito dokumentmi.

Najčítanejšie na SME Bratislava

Inzercia - Tlačové správy

  1. Koľko minút pracujeme na jednu kávu či novú kuchyňu?
  2. Košická spoločnosť Ness formálne otvorila office v Poprade
  3. Hyundai i20 – Ideálny parťák
  4. Odborári pokračujú v zbieraní podpisov za zastropovanie dôchodku
  5. Kvíz o zatepľovaní zvládne iba odborník. Trúfate si?
  6. Domov sa skladá z detailov – dolaďte ten svoj na Moddome
  7. Ako znížiť spotrebu energie v obciach a mestách
  8. Vodič dostal jasný odkaz: Na cyklotrase sa neparkuje
  9. Poznáte zaujímavosti Malty? Tieto lákajú turistov najviac
  10. Mesto pravidelne mešká s úhradou dotácií pre Partizán Bardejov
  1. Výhody virtuálneho sídla spoločnosti
  2. Medzinárodný týždeň na EU v Bratislave
  3. Košická spoločnosť Ness formálne otvorila office v Poprade
  4. Ako znížiť spotrebu energie v obciach a mestách
  5. Koľko minút pracujeme na jednu kávu či novú kuchyňu?
  6. Hyundai i20 – Ideálny parťák
  7. Kvíz o zatepľovaní zvládne iba odborník. Trúfate si?
  8. Domov sa skladá z detailov – dolaďte ten svoj na Moddome
  9. Odborári pokračujú v zbieraní podpisov za zastropovanie dôchodku
  10. Registrácia ochrannej známky
  1. Odborníčka na výživu: Večera maximálne 4 hodiny pred spánkom 21 367
  2. Sládok Pilsner Urquell: Neviem prečo zdokonalovať Prazdroj 13 686
  3. Poznáte zaujímavosti Malty? Tieto lákajú turistov najviac 11 306
  4. Kvíz o zatepľovaní zvládne iba odborník. Trúfate si? 10 808
  5. Vodič dostal jasný odkaz: Na cyklotrase sa neparkuje 6 710
  6. Nepodceňujte príznaky psoriázy 5 013
  7. Prečo úspešní odchádzajú od nedokončených úloh? 2 589
  8. Odborári pokračujú v zbieraní podpisov za zastropovanie dôchodku 2 190
  9. Dlhopisy s fixným výnosom 6,6 % p.a. 2 151
  10. Koľko minút pracujeme na jednu kávu či novú kuchyňu? 1 779