SME

Nové Mesto vyhlási súťaž na prenájom Konskej železnice

Budova je jedným z najstarších objektov v tejto časti Bratislavy.

Budova Prvej konskej železnice v Bratislave na križovatke Krížnej a Legionárskej ulice.Budova Prvej konskej železnice v Bratislave na križovatke Krížnej a Legionárskej ulice. (Zdroj: TASR)

BRATISLAVA. Bratislavská mestská časť Nové Mesto vyhlási súťaž na prenájom budovy Konskej železnice na Krížnej ulici blízko Trnavského mýta.

Rozhodli o tom novomestskí miestni poslanci na rokovaní zastupiteľstva.

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Využíva iba časť budovy

Mestská časť v súčasnosti využíva iba časť budovy a aj to len v čase sobášov, zvyšnú časť budovy nevyužívajú.

Zastupiteľstvo schválilo nájomné vo výške 53 074 eur ročne. Budova je jedným z najstarších objektov v tejto časti Bratislavy.

Jej priestory sú podľa samosprávy vhodné pre kancelárie, administratívu, prevádzky obchodu i verejnoprospešné účely.Niektorým miestnym poslancom sa však nájom pamiatky, ktorú má Nové Mesto vo svojom erbe, nepáči.

SkryťVypnúť reklamu

Navrhla stiahnutie návrhu

Poslankyňa Zuzana Rattajová chcela, aby návrh z rokovania stiahli. Zastupiteľstvo však jej návrh neschválilo.

Podľa nej si budova zaslúži kultúru, ktorá do Nového Mesta patrí. Ako ďalej dodala, ak v priestore budú kancelárie, žiadnu kultúru tam už nikto nedostane. Poslanec Vladimír Mikuš v diskusii spomenul, že na kultúru sú vhodné iné priestory v Novom Meste, nie Konská železnica.

Súťaž sa nepáčila ani poslankyni Kataríne Šebejovej. Diskusiu o využití tejto budovy považuje za neuzavretú, podľa nej mal byť aktívnejší miestny úrad a dbať na to, čo s budovou bude.

Spustnutá a ošarpaná

Budovu konskej železnice v Bratislave postavili v rokoch 1836 až 1840. Vzorom pri jej stavbe bola palácová architektúra.

Stavba bola následkom viacerých zmien vlastníkov dlhší čas spustnutá a ošarpaná, dokonca ju chceli zbúrať.

SkryťVypnúť reklamu

Konské železnice na Slovensku využívali v 19. a na začiatku 20. storočia. Väčšina mala pre nízku výkonnosť koní len miestny charakter.

SkryťVypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME Bratislava

Komerčné články

  1. Patria medzi svetovú elitu. Slováci zariskovali a predbehli dobu
  2. Bývanie vytesané do kameňa? V Kapadócii tak žijú po stáročia
  3. Za hranicami bytu: Ako si vybudovať dobré susedské vzťahy?
  4. Všetky divy sveta v privátnom lietadle dnes so zľavou 12 225 eur
  5. Prečo vymeniť plastové vchodové dvere za hliníkové?
  6. Wellness v prírode: máme tip, kde si na jar najlepšie oddýchnete
  7. Deväť dobrých: Jarný literárny výber v denníkoch SME a Korzár
  8. Slováci minuli za 4 dni na dovolenky 6,4 milióna eur
  1. Bývanie vytesané do kameňa? V Kapadócii tak žijú po stáročia
  2. E-recept, evolúcia v zdravotnej starostlivosti
  3. Leťte priamo z KOŠÍC a dovolenkujte na najkrajších plážach
  4. Za hranicami bytu: Ako si vybudovať dobré susedské vzťahy?
  5. Výlet 2 v 1: Jednou nohou na Slovensku, druhou v Rakúsku
  6. Ahoj, TABI! Kto je záhadný digitvor?
  7. Všetky divy sveta v privátnom lietadle dnes so zľavou 12 225 eur
  8. Prečo vymeniť plastové vchodové dvere za hliníkové?
  1. Deväť dobrých: Jarný literárny výber v denníkoch SME a Korzár 18 623
  2. Do utorka za vás uhradia polovicu exotickej dovolenky 16 551
  3. Slováci minuli za 4 dni na dovolenky 6,4 milióna eur 11 059
  4. Patria medzi svetovú elitu. Slováci zariskovali a predbehli dobu 10 857
  5. Prečo vymeniť plastové vchodové dvere za hliníkové? 10 606
  6. Fellner otvorene: Manželka mi vyčítala, že zo mňa nič nemá 10 210
  7. Všetky divy sveta v privátnom lietadle dnes so zľavou 12 225 eur 8 093
  8. Ako Japonci potopili ruské nádeje na Ďalekom východe 5 134
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
  1. Ján Roháč: Čo nám ukázali cyklopruhy na Vajanského?
  2. Michal Drotován: Môže byť Bratislava 15-minútové mesto?
  3. Irena Šimuneková: Čriepky z Bratislavy - Keď utícha ruch veľkomesta...
  4. Radko Mačuha: Ako fénix z popola.
  5. Radko Mačuha: Praskliny na Bratislavskom hrade.
  6. Radko Mačuha: Budova, ktorá dala celému námestiu skutočný význam. (cyklus Bratislavská krutosť)
  7. Ľuboš Vodička: Prešporskí báječní muži na lietajúcich strojoch: Ján Bahýľ
  8. Radko Mačuha: Prešporská kasáreň maľovaná (cyklus Bratislavská krutosť)
  1. Ivan Čáni: Korčok vybuchol – Pellegrini ho zožral zaživa. 47 208
  2. Ivan Mlynár: Fašistický sajrajt Tomáš Taraba, je už zamotanejší, ako nová telenovela. 13 681
  3. Peter Bolebruch: Každa rodina bola podvedená o 80 tisíc v priemere. Ako podviedli vidiek a ožobráčili ľudí o role a pozemky? Kto je pozemková mafia? 13 493
  4. Juraj Kumičák: Kolaborant 10 533
  5. Miroslav Galovič: Nezalepený dopis víťazovi prezidentských volieb 8 418
  6. Michael Achberger: Vitamínový prevrat, o ktorom lekári mlčia: Ako lipozomálne vitamíny menia pravidlá! 8 398
  7. Post Bellum SK: Prvé transporty smrti boli plné mladých dievčat 7 499
  8. Janka Bittó Cigániková: Drucker to vyhlásil 1. februára, Dolinková to stále zdržiava. Stáť nás to môže zdravie a životy 7 374
  1. Pavol Koprda: Demografia a voľby - čo sa zmenilo od roku 1999
  2. Jiří Ščobák: Ivan Korčok aktuálně zvítězil ve facebookové diskusi nad Petrem Pellegrinim!
  3. Jiří Ščobák: Velikonoce jsou výborné na podporu Korčoka na sociálních sítích! Pojďme do toho! ❤
  4. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 76. - Arkdída - Vilkitský a Ušakov, ktorí sa zaslúžili o posledné arktické objavy
  5. Yevhen Hessen: Teroristický útok v Moskve a mobilizácia 300 000 Rusov
  6. Post Bellum SK: Prvé transporty smrti boli plné mladých dievčat
  7. Monika Nagyova: Synom, ktorí svoje matky nešibú
  8. Yevhen Hessen: Postup pri zdaňovaní príjmov pre odídencov z Ukrajiny
SkryťZatvoriť reklamu