SME

Bratislava môže spustiť bikesharing už túto jeseň

Firma BigMedia ponúka hlavnému mestu, že pre neho nakúpi verejné bicykle a zapezbezčí systém za vyše milión eur. Bratislavský magistrát o ponuke premýšľa.

Verejné bicykle v Londýne.Verejné bicykle v Londýne. (Zdroj: Foto - TASR)

BRATISLAVA. V Bratislave by mohlo pribudnúť 750 bicyklov a 150 staníc v rámci systému požičiavaných bicyklov, tzv. bikesharingu. Takúto ponuku dala hlavnému mestu firma BigMedia, ktorá ponúka klientom externý reklamný priestor.

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Bicykle a ich stanovištia by zabezpečila po celej Bratislave za jeden až 1,5 milióna eur bezodplatne.

„Spoločnosť BigMedia ako líder na trhu vonkajšej reklamy vidí perspektívu v nových formátoch a bikesharing považuje za ideálnu formu modernej prezentácie pre našich klientov,“ povedal konateľ BigMedia János Gaál.

SkryťVypnúť reklamu

Traja odborníci

BigMedia sa pri dodávke bikesharingu spojila s ďalšími dvoma firmami. Nemeckou firmou NextBike, ktorá je najznámejším európskym dodávateľom verejných bicklov a zabezpečila systém napríklad v Berlíne, Kolíne, Budapešti či vo Varšave, a spoločnosťou Arriva, ktorá pôsobí v oblasti verejnej dopravy, patrí do skupiny Deutsche Bahn a má skúsenosti s prevádzkovaním systému bike sharing.

Firma NextBike by zabezpečovala technickú časť – servis, údržbu a redistribúciu bicyklov. Arriva zas technologickú podporu, a teda web portál, call centrum, platobné brány, správu software či aplikácie. Obe časti by po zaškolení pracovníkov výrobcom zastrešovala Arriva

„V spolupráci troch spoločností vidíme výrazný synergický efekt, pričom každý z partnerov sa bude v projekte venovať oblasti, kde je lídrom trhu a má najlepšie predpoklady dodať profesionálne služby,“ povedal Gaál.

SkryťVypnúť reklamu

Mestá na to samy nemajú

Mesačné náklady na bicykel sa podľa neho pohybujú od 35 do 60 eur. Pri 750 bicykloch s najvyššími nákladmi by ročná prevádzka ponuky bikesharingu v Bratislave od BigMedia stála 540-tisíc eur.

Konzorcium firiem by podľa Gaála z poplatkov od cyklistov (buď členských od domácich, alebo jednorazových od turistov) pokrylo polovicu nákladov. Druhú, nanajvýš teda 270-tisíc eur, by muselo zaplatiť mesto.

Na porovnanie, pred tromi rokmi si chcelo mesto zaobstarať sto verejných bicyklov s 20 stanovišťami za viac ako 300-tisíc eur a prevádzkovať ho vo vlastnej réžii.

Všetky štúdie, ktoré sa zaoberali bikesharingom, vyhodnotili jeho šance na samostatné fungovanie v mestách na Slovensku podľa Gaála za takmer nerealizovateľné.

„Hlavným dôvodom boli vysoké prevádzkové náklady,“ povedal. Mestá by si totiž museli samy platiť servis, redsitribúciu bickylov, call centrum, software, aplikácie a podobne.

SkryťVypnúť reklamu

Občianske združenie Cyklokoalícia poukazuje aj na to, že mesto napríklad tento rok vyčlenilo 530-tisíc eur na novú autobusovú linku 97, ktorá nahrádza niekdajší spoj 95, ktorý bol zrušený a nahradený spustením električky do Petržalky.

Bratislava má viac ponúk

Magistrát o ponuke od firmy BigMedia uvažuje, no správa sa tajnostkársky. „V krátkom čase budeme mať hotové všetky podklady a budeme o tom informovať aj verejnosť,“ dodal Papajčík.

Podľa denníka SME má hlavné mesto viacero ponúk na spustenie systému požičiavaných bickylov.

Už máte účet? Prihláste sa.
Dočítajte tento článok s predplatným SME.sk
Odomknite článok za pár sekúnd cez SMS predplatné za 5 € každý mesiac.
Pošlite SMS s textom G4WUU na číslo 8787.
Zaplatením potvrdíte oboznámenie sa s VOP a Zásadami OOÚ.
Najobľúbenejšie
Prémium bez reklamy
2 ,00 / týždenne
Prémium
1 ,50 / týždenne
Štandard
1 ,00 / týždenne
Ak nebudete s predplatným SME.sk spokojný, môžete ho kedykoľvek zrušiť.
SkryťVypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME Bratislava

Komerčné články

  1. Čo našli Strýco Filip a Miško Páleník v kuchyni Milana bez mapy?
  2. Závod Carpathia v Prievidzi oslavuje jubileum
  3. Aká bytová architektúra dnes developerom predáva?
  4. Kondičný tréner: Ubolený zo sedavého zamestnania? Toto pomôže
  5. Tieto chyby pri investovaní vám bránia zhodnotiť majetok
  6. Firmu rozbiehal po maturite. Dnes má obrat vyše pol milióna
  7. Takto bude vyzerať nové námestie na začiatku Dúbravky
  8. Konferencia eFleet Day 2025 hlási posledné voľné miesta
  1. Chcete dokonalé zuby? Čo vám reklamy nepovedia
  2. Čo našli Strýco Filip a Miško Páleník v kuchyni Milana bez mapy?
  3. Závod Carpathia v Prievidzi oslavuje jubileum
  4. Aká bytová architektúra dnes developerom predáva?
  5. Štartuje prvý ročník Fjällräven Campfire Česko a Slovensko
  6. Katarína Brychtová: Každý nový začiatok je dobrý
  7. Šaca - centrum robotickej chirurgie na východe Slovenska
  8. Kondičný tréner: Ubolený zo sedavého zamestnania? Toto pomôže
  1. Domácnosti pozor, od júla sa mení výpočet poplatkov za elektrinu 58 910
  2. Firmu rozbiehal po maturite. Dnes má obrat vyše pol milióna 20 098
  3. Kondičný tréner: Ubolený zo sedavého zamestnania? Toto pomôže 9 672
  4. Čo robí Portugalsko jedinečným? Jedenásť typických vecí a zvykov 8 442
  5. Inštruktorky sebaobrany: Najväčšia hrozba nie je cudzí muž v tme 7 872
  6. Pili sme pivo, ktoré sa nedá ochutnať nikde inde na svete 5 152
  7. Tieto chyby pri investovaní vám bránia zhodnotiť majetok 4 919
  8. Fico škodí ekonomike, predbehli nás aj Rumuni 4 148
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
  1. Post Bellum SK: Oslobodenie Bratislavy – boj za cenu stoviek životov
  2. Ľuboš Vodička: Bratislavský Robinson Karl Jetting
  3. Juraj Mravec: Projekt Nového Lida nereflektuje záujmy Petržalky
  4. Pavol Pálfy: Úradná tabuľa - zákonná povinnosť alebo služba pre občana?
  5. Danica Chames: Zbláznili sa, šli na dovolenku do Bratislavy
  6. Radko Mačuha: Sídlisko, kvôli ktorému bolo zbúrané podhradie. ( cyklus bratislavská krutosť)
  7. Ján Roháč: Čo nám ukázali cyklopruhy na Vajanského?
  8. Michal Drotován: Môže byť Bratislava 15-minútové mesto?
  1. Matej Galo: Záhady o pôvode slintačky a krívačky odhalené 93 583
  2. Rado Surovka: Raši dostal padáka 80 029
  3. Radko Mačuha: Najprv si prišli po Šimečku. 79 496
  4. Rado Surovka: Ficove Amater Airlines dopravili na Slovensko slintačku 20 818
  5. Miroslav Daniš: Pec nám spadla, pec nám spadla, ktože nám ju postaví 15 229
  6. Otilia Horrocks: Odporné, príšerné, drzé, nechutné 11 866
  7. Juraj Kumičák: ...radšej choďte kravy pásť... 10 203
  8. Viktor Pamula: S Ruskom na večné časy a nikdy inak 8 749
  1. INESS: Ekonomika Ruska a tri vojnové roky
  2. Věra Tepličková: Býky za vlasť padajú, gule nám tu chýbajú
  3. Radko Mačuha: Slavín nieje Slovenská socha Slobody.
  4. Tupou Ceruzou: Businessman
  5. Marcel Rebro: Rusi bombardujú energetickú infraštruktúru, Slováci elektrifikujú ukrajinské zákopy
  6. Radko Mačuha: Fico a Neveriaci Tomáš.
  7. Věra Tepličková: Spevy sobotné alebo Vybrala sa Martina na púť priamo do Ríma
  8. Jiří Ščobák: Investovanie vs. hazard: Aké hry hráme? Kedy hazardujeme, namiesto toho, aby sme investovali?
SkryťZatvoriť reklamu