SME
Streda, 17. august, 2022 | Meniny má Milica

Karlova Ves avizuje výrazné obmedzenia pri obnove radiály

Termín začiatku stavebných prác je podľa mestskej časti stále nejasný.

ILustračná fotografia.ILustračná fotografia. (Zdroj: SME - Tomáš Benedikovič)

BRATISLAVA. Pripravovaná rekonštrukcia Dúbravsko-Karloveskej električkovej radiály prinesie výrazné dopravné obmedzenia. Upozorňuje na to bratislavská mestská časť Karlova Ves. Podľa starostky mestskej časti Dany Čahojovej je preto potrebné, aby hlavné mesto pripravilo verejnú prezentáciu.

"Obyvateľov treba informovať o rozsahu dopravných obmedzení počas rekonštrukcie električkovej trate a o riešení náhradnej autobusovej dopravy," povedala.

Na bratislavskom magistráte sa uskutočnilo rokovanie o zabezpečení dopravy počas rekonštrukcie električkovej radiály. Električková doprava bude v čase rekonštrukcie trate nahradená autobusovou. Modernizácia sa dotkne aj trolejbusovej dopravy na Dlhé diely, ktorá bude počas modernizácie križovatky Molecova a meniarne tiež obmedzená.

SkryťVypnúť reklamu

Začiatok je nejasný

"Pocítia to aj vodiči osobných áut, pretože pre stavebné procesy a vyhradenie jazdného pruhu pre náhradnú autobusovú dopravu budú na uliciach Karloveská, Botanická a Nábrežie arm. Gen. L. Svobodu zabraté jazdné pruhy," priblížila Zuzana Čavajdová z komunikačného oddelenia karloveského miestneho úradu.

Termín začiatku stavebných prác je podľa mestskej časti stále nejasný. Karlova Ves tvrdí, že z dôvodu čo najrýchlejšieho dokončenia stavebných prác ju hlavné mesto žiada o povolenie vykonávať práce nepretržite, čiže aj v dňoch pracovného pokoja a v nočných hodinách.

"Karlova Ves požaduje, aby bol projekt organizácie výstavby a organizácie dopravy predstavený verejnosti," podotkla starostka.

Nevyriešené pozemky

Čahojová a mestský poslanec Branislav Kaliský minulý týždeň upozornili, že s rekonštrukciou električkovej radiály v Karlovej Vsi sa tento rok nezačne. Podľa starostky totiž nejde všetko podľa plánu.

SkryťVypnúť reklamu

"Počas príprav projektu sa zistilo, že nie všetky pozemky pod stavbou sú vyriešené. Máme stále neprerokovaný bod, keď sa budú kupovať pozemky, ktoré sú nevyhnutné pre stavbu. Zároveň viem, že existuje kolízia, kde istá časť projektu, stĺpy trakčného vedenia, stojí na pozemku iného vlastníka," priblížila. Čahojová podotkla, že ak nie je dokončený realizačný projekt a ani verejné obstarávanie, nie je reálne, aby sa v dohľadom čase rekonštrukcia začala.

Primátor Bratislavy Ivo Nesrovnal vníma informácie o termínoch začatia rekonštrukcie ako špekulácie.

"Hovoriť lehoty je nesprávne, pretože sú v tejto situácii procesy, ktoré mesto nedokáže ovplyvniť, a to je napríklad verejné obstarávanie," povedal. Mesto podľa jeho slov už má potrebné povolenia a čaká na ich právoplatnosť, aby mohlo finálny projekt predložiť ministerstvu dopravy na schválenie.

SkryťVypnúť reklamu

"Až následne môže začať proces verejného obstarávania," podotkol primátor s tým, že so starostami Karlovej Vsi, Dúbravky a Lamača sa dohodli na vzájomnej spolupráci pri príprave celého procesu.

Hradia to eurofondy

Modernizácia radiály by mala po spustení prác trvať okolo 15 mesiacov a celkové náklady na rekonštrukciu môžu dosiahnuť sumu približne 67 miliónov eur.

Rekonštruovať sa má úsek električkovej trate od tunela pod hradom po križovatku ulíc M. Sch. Trnavského a Hanulova v Dúbravke. Zrekonštruovať sa majú aj nástupištia. Mesto bude túto modernizáciu financovať pomocou eurofondov, päť percent má hradiť mesto, desať percent štát a 85 percent EÚ.

SkryťVypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME Bratislava

Inzercia - Tlačové správy

  1. Pixel Federation nikdy nezarobil ako cez pandémiu
  2. Auto bez čakania? VW T-Cross môžete mať hneď a aj so zľavou
  3. Radi si veci vyrábate sami? Tento nový časopis je pre vás
  4. Zdravotná poisťovňa zostala prekvapená. Zaplatila už 30 mil. eur
  5. Domčeky trulli mali byť dočasným bývaním v snahe neplatiť dane
  6. Energetici prinavrátia Pečnianskemu lesu pôvodnú biodiverzitu
  7. Najbohatšie mesto v stredoveku, divoký západ na Slovensku
  8. Kupón na cestu do Thajska, USA a Vietnamu so zľavou 888 eur
  1. 365.bank si naďalej upevňuje svoju pozíciu plnoformátovej banky
  2. FoodCycler definitívne skoncuje s muškami v kuchyni
  3. Nadácia COOP Jednota pomáha dlhodobo chorým pacientom
  4. Pixel Federation nikdy nezarobil ako cez pandémiu
  5. Zdravotná poisťovňa zostala prekvapená. Zaplatila už 30 mil. eur
  6. Auto bez čakania? VW T-Cross môžete mať hneď a aj so zľavou
  7. Radi si veci vyrábate sami? Tento nový časopis je pre vás
  8. Toto sú výhody, ktoré majú prémioví predplatitelia na SME.sk
  1. Zdravotná poisťovňa zostala prekvapená. Zaplatila už 30 mil. eur 28 921
  2. Domčeky trulli mali byť dočasným bývaním v snahe neplatiť dane 22 674
  3. Najbohatšie mesto v stredoveku, divoký západ na Slovensku 15 746
  4. Kam príde, tam vypredá. Nitran vymýšľal vlastný cider dva roky 13 021
  5. Kupón na cestu do Thajska, USA a Vietnamu so zľavou 888 eur 4 987
  6. Pixel Federation nikdy nezarobil ako cez pandémiu 4 243
  7. Nie som superman, ale viem, že Prešov má na to byť supermestom. 3 659
  8. Radi si veci vyrábate sami? Tento nový časopis je pre vás 2 893
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu

Blogy SME

  1. Martina Hilbertová: Márnivé dcéry z Bratislavy: Novomestská parkovacia: Firma bez kontroly, ktorá nepodnikala, iba míňala
  2. Jozef Drahovský: Priechod na druhý svet je v Bratislave
  3. Post Bellum SK: Kaviarne: dobrá adresa, politika aj štamgasti
  4. Robert Puk: Sú mestské časti pre Bratislavu nebezpečné?
  5. Róbert Thomas: Zaparkovať auto priamo v parku ?! Pre niektorých ,,žiaden“ problém
  6. Monika Nagyova: Úprimné pozdravy z Bratislavy: Žijeme si tu ako v rozprávke
  7. Martina Hilbertová: Márnivé dcéry z Bratislavy: Utečenci spali na lehátkach a platili za nich ako v luxusnom hoteli.
  8. Martin Greguš: Team-building za cca 5 899 eur - je to možné? Pozrime sa na počet zamestnancov, ktorý sa opäť raz vymkol z podkontroly - Metropolitný inštitút
  1. Jozef Drahovský: Priechod na druhý svet je v Bratislave 17 573
  2. Milan Pilip: Čaká nás rozvrat spoločnosti ak nezasiahneme proti konšpirátorom 7 344
  3. Peter Gregor: Cena slobody sa vždy počíta iba v stratených ľudských životoch. 5 950
  4. Pavel Macko: Máme ľutovať podnikateľa Hambálka alebo vojnové obete jeho kumpánov? 3 933
  5. Roman Kebísek: Jánošík prepadával ľudí na cestách vyše roka. Od jesene 1711 do zimy 1712/3 3 789
  6. Tomáš Harustiak: Kto šetrí ma za tri / Ako vyžiť z minimálnej mzdy ? / Dá sa vyžiť z minimálnej mzdy ? / Prečo Slováci nemajú peniaze / Ako vyžiť z dôchodku / 3 769
  7. Monika Nagyova: Moja babka zažila kvôli podvodníkom trýznivé minúty, ktoré by neželala nikomu. 3 657
  8. Ján Valchár: Ubjegáj, zájčik, ubjegáj! 3 528
  1. Jiří Ščobák: Fungujú sankcie proti Rusku? Nečaká krach aj nás?
  2. Monika Nagyova: Moja babka zažila kvôli podvodníkom trýznivé minúty, ktoré by neželala nikomu.
  3. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 45. - Arktída - Posledná plavba lode Karluk 3/3 - Návrat do civilizácie, 1914
  4. Jiří Ščobák: Kde dnes môžeme ušetriť? Znížiť spotrebu a náklady?
  5. Jiří Ščobák: Proč bychom si měli zapamatovat jméno Anna Chadimová? Co nám po ní zůstalo?
  6. Martina Hilbertová: Márnivé dcéry z Bratislavy: Ružinovská televízia - pod kontrolou politikov
  7. Jiří Ščobák: Krásne a zaujímavé historické poistné zmluvy: Existovala aj čisto slovenská poisťovňa? A čo bola „zmluva odvážna“?
  8. Monika Nagyova: O žene, ktorá milovala rúško
SkryťZatvoriť reklamu