Karlova Ves avizuje výrazné obmedzenia pri obnove radiály

Termín začiatku stavebných prác je podľa mestskej časti stále nejasný.

ILustračná fotografia.ILustračná fotografia.(Zdroj: SME - Tomáš Benedikovič)

BRATISLAVA. Pripravovaná rekonštrukcia Dúbravsko-Karloveskej električkovej radiály prinesie výrazné dopravné obmedzenia. Upozorňuje na to bratislavská mestská časť Karlova Ves. Podľa starostky mestskej časti Dany Čahojovej je preto potrebné, aby hlavné mesto pripravilo verejnú prezentáciu.

"Obyvateľov treba informovať o rozsahu dopravných obmedzení počas rekonštrukcie električkovej trate a o riešení náhradnej autobusovej dopravy," povedala.

Na bratislavskom magistráte sa uskutočnilo rokovanie o zabezpečení dopravy počas rekonštrukcie električkovej radiály. Električková doprava bude v čase rekonštrukcie trate nahradená autobusovou. Modernizácia sa dotkne aj trolejbusovej dopravy na Dlhé diely, ktorá bude počas modernizácie križovatky Molecova a meniarne tiež obmedzená.

Začiatok je nejasný

"Pocítia to aj vodiči osobných áut, pretože pre stavebné procesy a vyhradenie jazdného pruhu pre náhradnú autobusovú dopravu budú na uliciach Karloveská, Botanická a Nábrežie arm. Gen. L. Svobodu zabraté jazdné pruhy," priblížila Zuzana Čavajdová z komunikačného oddelenia karloveského miestneho úradu.

Termín začiatku stavebných prác je podľa mestskej časti stále nejasný. Karlova Ves tvrdí, že z dôvodu čo najrýchlejšieho dokončenia stavebných prác ju hlavné mesto žiada o povolenie vykonávať práce nepretržite, čiže aj v dňoch pracovného pokoja a v nočných hodinách.

"Karlova Ves požaduje, aby bol projekt organizácie výstavby a organizácie dopravy predstavený verejnosti," podotkla starostka.

Nevyriešené pozemky

Čahojová a mestský poslanec Branislav Kaliský minulý týždeň upozornili, že s rekonštrukciou električkovej radiály v Karlovej Vsi sa tento rok nezačne. Podľa starostky totiž nejde všetko podľa plánu.

"Počas príprav projektu sa zistilo, že nie všetky pozemky pod stavbou sú vyriešené. Máme stále neprerokovaný bod, keď sa budú kupovať pozemky, ktoré sú nevyhnutné pre stavbu. Zároveň viem, že existuje kolízia, kde istá časť projektu, stĺpy trakčného vedenia, stojí na pozemku iného vlastníka," priblížila. Čahojová podotkla, že ak nie je dokončený realizačný projekt a ani verejné obstarávanie, nie je reálne, aby sa v dohľadom čase rekonštrukcia začala.

Primátor Bratislavy Ivo Nesrovnal vníma informácie o termínoch začatia rekonštrukcie ako špekulácie.

"Hovoriť lehoty je nesprávne, pretože sú v tejto situácii procesy, ktoré mesto nedokáže ovplyvniť, a to je napríklad verejné obstarávanie," povedal. Mesto podľa jeho slov už má potrebné povolenia a čaká na ich právoplatnosť, aby mohlo finálny projekt predložiť ministerstvu dopravy na schválenie.

"Až následne môže začať proces verejného obstarávania," podotkol primátor s tým, že so starostami Karlovej Vsi, Dúbravky a Lamača sa dohodli na vzájomnej spolupráci pri príprave celého procesu.

Hradia to eurofondy

Modernizácia radiály by mala po spustení prác trvať okolo 15 mesiacov a celkové náklady na rekonštrukciu môžu dosiahnuť sumu približne 67 miliónov eur.

Rekonštruovať sa má úsek električkovej trate od tunela pod hradom po križovatku ulíc M. Sch. Trnavského a Hanulova v Dúbravke. Zrekonštruovať sa majú aj nástupištia. Mesto bude túto modernizáciu financovať pomocou eurofondov, päť percent má hradiť mesto, desať percent štát a 85 percent EÚ.

Na spracúvanie osobných údajov sa vzťahujú Zásady ochrany osobných údajov a Pravidlá používania cookies. Pred zadaním e-mailovej adresy sa, prosím, dôkladne oboznámte s týmito dokumentmi.

Najčítanejšie na SME Bratislava

Inzercia - Tlačové správy

  1. Premýšľate o aute do 10 000 eur? Poradíme vám, ako nenaletieť
  2. Jazdili sme na novom Volkswagene T-Cross!
  3. Slovensko čaká najdôležitejšie politické rozhodnutie roka
  4. Obľúbené Tunisko sa vracia do ponuky dovoleniek na rok 2019
  5. Máte pri čítaní „krátke ruky“? Vitajte vo svete štyridsiatnikov
  6. Test LG OLED B8: špičkový 4K televízor za cenu, akú ste nečakali
  7. Netradičná dovolenka? Plavba Stredomorím aj s letenkami v cene
  8. Ako veľmi eko sa dá byť vo firme s 2 300 zamestnancami?
  9. Príspevok až 1750 € môžu získať záujemcovia o solárne kolektory
  10. Prievidzská firma je malý zázrak. Uznáva ju americké letectvo
  1. Jazdili sme na novom Volkswagene T-Cross!
  2. Alori: upratujte efektívne a bez námahy
  3. Gansberg Koliba - Housing as a symbol of success
  4. Slovensko čaká najdôležitejšie politické rozhodnutie roka
  5. V Tescu vlani zákazníci nakúpili až 700 miliónov sl. potravín
  6. Obľúbené Tunisko sa vracia do ponuky dovoleniek na rok 2019
  7. Máte pri čítaní „krátke ruky“? Vitajte vo svete štyridsiatnikov
  8. OMV ponúka kávu so sebou aj do opakovane použiteľných pohárov
  9. Pojistným podvodům při nehodě zabráníte s kamerou MiVue 733 WiFi
  10. Test LG OLED B8: špičkový 4K televízor za cenu, akú ste nečakali
  1. Premýšľate o aute do 10 000 eur? Poradíme vám, ako nenaletieť 23 387
  2. Slovensko čaká najdôležitejšie politické rozhodnutie roka 22 870
  3. Netradičná dovolenka? Plavba Stredomorím aj s letenkami v cene 20 186
  4. Prievidzská firma je malý zázrak. Uznáva ju americké letectvo 16 846
  5. Test LG OLED B8: špičkový 4K televízor za cenu, akú ste nečakali 14 636
  6. Obľúbené Tunisko sa vracia do ponuky dovoleniek na rok 2019 11 734
  7. Ako veľmi eko sa dá byť vo firme s 2 300 zamestnancami? 6 099
  8. Máte pri čítaní „krátke ruky“? Vitajte vo svete štyridsiatnikov 5 806
  9. Príspevok až 1750 € môžu získať záujemcovia o solárne kolektory 5 476
  10. Reportáž: Boli sme pri krste novej lode Costa Venezia 3 967