SME
Sobota, 31. október, 2020 | Meniny má AurelaKrížovkyKrížovky

Karlova Ves avizuje výrazné obmedzenia pri obnove radiály

Termín začiatku stavebných prác je podľa mestskej časti stále nejasný.

ILustračná fotografia.ILustračná fotografia. (Zdroj: SME - Tomáš Benedikovič)

BRATISLAVA. Pripravovaná rekonštrukcia Dúbravsko-Karloveskej električkovej radiály prinesie výrazné dopravné obmedzenia. Upozorňuje na to bratislavská mestská časť Karlova Ves. Podľa starostky mestskej časti Dany Čahojovej je preto potrebné, aby hlavné mesto pripravilo verejnú prezentáciu.

"Obyvateľov treba informovať o rozsahu dopravných obmedzení počas rekonštrukcie električkovej trate a o riešení náhradnej autobusovej dopravy," povedala.

Na bratislavskom magistráte sa uskutočnilo rokovanie o zabezpečení dopravy počas rekonštrukcie električkovej radiály. Električková doprava bude v čase rekonštrukcie trate nahradená autobusovou. Modernizácia sa dotkne aj trolejbusovej dopravy na Dlhé diely, ktorá bude počas modernizácie križovatky Molecova a meniarne tiež obmedzená.

Skryť Vypnúť reklamu

Začiatok je nejasný

"Pocítia to aj vodiči osobných áut, pretože pre stavebné procesy a vyhradenie jazdného pruhu pre náhradnú autobusovú dopravu budú na uliciach Karloveská, Botanická a Nábrežie arm. Gen. L. Svobodu zabraté jazdné pruhy," priblížila Zuzana Čavajdová z komunikačného oddelenia karloveského miestneho úradu.

Termín začiatku stavebných prác je podľa mestskej časti stále nejasný. Karlova Ves tvrdí, že z dôvodu čo najrýchlejšieho dokončenia stavebných prác ju hlavné mesto žiada o povolenie vykonávať práce nepretržite, čiže aj v dňoch pracovného pokoja a v nočných hodinách.

"Karlova Ves požaduje, aby bol projekt organizácie výstavby a organizácie dopravy predstavený verejnosti," podotkla starostka.

Nevyriešené pozemky

Čahojová a mestský poslanec Branislav Kaliský minulý týždeň upozornili, že s rekonštrukciou električkovej radiály v Karlovej Vsi sa tento rok nezačne. Podľa starostky totiž nejde všetko podľa plánu.

Skryť Vypnúť reklamu

"Počas príprav projektu sa zistilo, že nie všetky pozemky pod stavbou sú vyriešené. Máme stále neprerokovaný bod, keď sa budú kupovať pozemky, ktoré sú nevyhnutné pre stavbu. Zároveň viem, že existuje kolízia, kde istá časť projektu, stĺpy trakčného vedenia, stojí na pozemku iného vlastníka," priblížila. Čahojová podotkla, že ak nie je dokončený realizačný projekt a ani verejné obstarávanie, nie je reálne, aby sa v dohľadom čase rekonštrukcia začala.

Primátor Bratislavy Ivo Nesrovnal vníma informácie o termínoch začatia rekonštrukcie ako špekulácie.

"Hovoriť lehoty je nesprávne, pretože sú v tejto situácii procesy, ktoré mesto nedokáže ovplyvniť, a to je napríklad verejné obstarávanie," povedal. Mesto podľa jeho slov už má potrebné povolenia a čaká na ich právoplatnosť, aby mohlo finálny projekt predložiť ministerstvu dopravy na schválenie.

Skryť Vypnúť reklamu

"Až následne môže začať proces verejného obstarávania," podotkol primátor s tým, že so starostami Karlovej Vsi, Dúbravky a Lamača sa dohodli na vzájomnej spolupráci pri príprave celého procesu.

Hradia to eurofondy

Modernizácia radiály by mala po spustení prác trvať okolo 15 mesiacov a celkové náklady na rekonštrukciu môžu dosiahnuť sumu približne 67 miliónov eur.

Rekonštruovať sa má úsek električkovej trate od tunela pod hradom po križovatku ulíc M. Sch. Trnavského a Hanulova v Dúbravke. Zrekonštruovať sa majú aj nástupištia. Mesto bude túto modernizáciu financovať pomocou eurofondov, päť percent má hradiť mesto, desať percent štát a 85 percent EÚ.

Skryť Vypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME Bratislava

Inzercia - Tlačové správy

  1. Poznáte najbohatšie firmy sveta? Podiel v nich majú aj Slováci
  2. Dokážu benzínové fukáre odolať výzve akumulátorových?
  3. Pôžička bez úrokov a poplatkov? Áno, existuje
  4. Pracujete? Vaše odvody zachraňujú podvýživené zdravotníctvo
  5. 1,6 milióna stavených na Trumpa! Kto bude mať pravdu?
  6. Koronakríza: Pomoc našej banky počas pandémie ocenili vo svete
  7. Magazín SME Ženy už v predaji
  8. Nové Porsche Panamera spája nespojiteľné
  9. Pandémia urýchlila štart online duálneho vzdelávania
  10. Tradičná plodina zo Slovenska mizne. Čo sa deje so zemiakmi?
  1. Pracujete? Vaše odvody zachraňujú podvýživené zdravotníctvo
  2. 1,6 milióna stavených na Trumpa! Kto bude mať pravdu?
  3. O prenájom auta majú čoraz väčší záujem aj malé firmy. Ušetria
  4. Koronakríza: Pomoc našej banky počas pandémie ocenili vo svete
  5. Magazín SME Ženy už v predaji
  6. SPS ukončí rok miliónovými investíciami
  7. Dokážu benzínové fukáre odolať výzve akumulátorových?
  8. Trh s elektromobilmi stagnuje. Kríza by mu mohla pomôcť
  9. Fakulta drží tempo so súčasnými i budúcimi trendmi
  10. Poznáte najbohatšie firmy sveta? Podiel v nich majú aj Slováci
  1. Novodobý slovenský Baťa. Zamestnancom stavia domy 37 142
  2. Aplikáciu tohto Slováka používajú v 150 krajinách. Ako začínal? 25 285
  3. Pohoda v domácnosti sa odvíja od jednej veci. Neuveríte, od akej 18 042
  4. Príjem vs. dôchodok. Realita, na ktorú sa treba pripraviť 16 714
  5. O levočský „nanozázrak“ sa zaujíma európsky trh 16 642
  6. Pracujete v IT? Táto slovenská firma neustále prijíma ľudí 16 503
  7. Tradičná plodina zo Slovenska mizne. Čo sa deje so zemiakmi? 13 350
  8. ARÓNIA a RAKYTNÍK - podporí tvoju imunitu v boji s vírusmi 12 494
  9. Toto sú povolania budúcnosti. Niektoré prekvapili 11 275
  10. LEN DNES: Zľava viac ako 50% na ročné predplatné týždenníkov MY 11 090
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu