Nesrovnal našiel s ministrom dopravy zhodu v otázke posilnenia vlakov

Primátor chce, aby sa vlaky neposilňovali len v súvislosti s výstavbou obchvatu Bratislavy.

(Zdroj: TASR)

BRATISLAVA. Bratislava má záujem o posilnenie vlakovej dopravy na území hlavného mesta. Toto stanovisko tlmočil na stretnutí bratislavský primátor Ivo Nesrovnal ministrovi dopravy Árpádovi Érsekovi (Most-Híd).

"Som rád, že sme našli v tomto zhodu a ministerstvo i železnice sú naklonené k tomuto posilneniu," povedal primátor v rámci návštevy Dopravného podniku Bratislava (DPB).

Článok pokračuje pod video reklamou

Výstavba obchvatu

Dotknuté strany podľa jeho slov teraz čakajú ďalšie rokovania o tom, ako a kde budú posilnené vlakové spojenia.

Primátor chce, aby sa vlaky neposilňovali len v súvislosti s výstavbou obchvatu Bratislavy, ale slúžili aj ako regulárna doprava ľudí po hlavnom meste.

"My sme ochotní rozprávať sa o zoptimalizovaní spojov MHD tak, aby logicky nadväzovali na tie železničné spojenia," podotkol Nesrovnal.

Ako tvrdí, súvisí to však aj s projektmi budovania záchytných parkovísk, terminálov integrovanej osobnej prepravy (TIOP) či plánom vybudovania železničnej stanice Filiálka na Trnavskom mýte. "V tomto smere chcem vyjadriť zatiaľ uspokojenie s tým, že sa nám darí nachádzať spoločnú reč, aby železničné spoje boli na území Bratislavy posilnené," uviedol primátor. Kedy by sa tak malo stať však nateraz nespresnil.

Financuje ju štát

Generálny riaditeľ DPB Milan Urban uviedol, že podnik je schopný reagovať na posilnenie vlakovej dopravy v hlavnom meste.

"Dnes sa u nás výprava pohybuje na úrovni cez 99,5 percenta. Sme pozitívni v počte vodičov. Z hľadiska dostatočnosti prepravných prostriedkov, tak tá je dlhodobá v trakciách električkovej a trolejbusovej dopravy a čo sa týka autobusov, v tejto oblasti sa v rámci tohto roku posunieme výrazne dopredu," povedal.

Minister dopravy koncom apríla ešte nevedel povedať, či budú vlaky v Bratislave jazdiť aj ako pomoc mestskej hromadnej doprave už od decembra tohto roka.

Železničná spoločnosť Slovensko (ZSSK) ho ešte bude v tejto veci bližšie informovať, keďže ide o pomerne čerstvý návrh.

"Musia to prepočítať, koľko je to kilometrov navyše, s akými vlakmi to vedia zabezpečiť a od toho sa musíme odraziť," avizoval Érsek. Vlakovú dopravu si totiž od dopravcov objednáva a financuje štát prostredníctvom ministerstva dopravy.

Riešenie situácie

Predstavitelia ZSSK a Železníc Slovenskej republiky si pritom minulý mesiac prezreli 50 kilometrov železničných tratí v hlavnom meste.

Zároveň uviedli, že vlaková doprava by mohla pomôcť doprave v Bratislave a jej okolí, a to predovšetkým pri riešení situácie v meste počas výstavby obchvatu na diaľnici D4 a rýchlostnej cesty R7.

Cestnú dopravu do a z Bratislavy by tak mohli odľahčiť dve nové trate i nové železničné zastávky. V spolupráci s ministerstvom dopravy analyzujú možnosť realizovať prepojenie Senca s Petržalkou s možnosťou novej stanice na Bosákovej ulici alebo pri Digital Parku/Auparku v Bratislave.

Ďalšou možnosťou je podľa ZSSK zvýšenie intenzity využitia stanice Bratislava-Nové Mesto a posilnenie spojov, ktoré sem smerujú od Trnavy a z Malaciek.

UPOZORNENIE: TASR ponúka k správe zvukový záznam.

gru vk pop

Na spracúvanie osobných údajov sa vzťahujú Zásady ochrany osobných údajov a Pravidlá používania cookies. Pred zadaním e-mailovej adresy sa, prosím, dôkladne oboznámte s týmito dokumentmi.

Najčítanejšie na SME Bratislava

Inzercia - Tlačové správy

  1. Koľko minút pracujeme na jednu kávu či novú kuchyňu?
  2. Pokazila sa Vám práčka či chladnička? Nevolajte opravára!
  3. Bezpečné bývanie pre rodiny s deťmi? Na toto nezabudnite
  4. Zvodný jesenný look s AVONom a Darou!
  5. Koho výrobky naozaj kupujete v McDonald's?
  6. Stíhame napredovať s technológiami? Môže už byť neskoro
  7. Prečo sú pneumatiky dôležitejšie ako bezpečnostné pásy?
  8. Košická spoločnosť Ness formálne otvorila office v Poprade
  9. Domov sa skladá z detailov – dolaďte ten svoj na Moddome
  10. Odborári pokračujú v zbieraní podpisov za zastropovanie dôchodku
  1. Stíhame napredovať s technológiami? Môže už byť neskoro
  2. Pokazila sa Vám práčka či chladnička? Nevolajte opravára!
  3. Prečo sú pneumatiky dôležitejšie ako bezpečnostné pásy?
  4. Bezpečné bývanie pre rodiny s deťmi? Na toto nezabudnite
  5. Zvodný jesenný look s AVONom a Darou!
  6. Koho výrobky naozaj kupujete v McDonald's?
  7. Výhody virtuálneho sídla spoločnosti
  8. Medzinárodný týždeň na EU v Bratislave
  9. Košická spoločnosť Ness formálne otvorila office v Poprade
  10. Ako znížiť spotrebu energie v obciach a mestách
  1. Odborníčka na výživu: Večera maximálne 4 hodiny pred spánkom 21 404
  2. Sládok Pilsner Urquell: Neviem prečo zdokonalovať Prazdroj 12 540
  3. Kvíz o zatepľovaní zvládne iba odborník. Trúfate si? 11 902
  4. Poznáte zaujímavosti Malty? Tieto lákajú turistov najviac 11 380
  5. Vodič dostal jasný odkaz: Na cyklotrase sa neparkuje 6 835
  6. Nepodceňujte príznaky psoriázy 4 676
  7. Odborári pokračujú v zbieraní podpisov za zastropovanie dôchodku 2 418
  8. Prečo úspešní odchádzajú od nedokončených úloh? 2 112
  9. Koľko minút pracujeme na jednu kávu či novú kuchyňu? 2 067
  10. Dlhopisy s fixným výnosom 6,6 % p.a. 1 937