S modernizáciiou Karloveskej radiály tento rok nezačnú, tvrdí poslanec

Aj podľa starostky Karlovej Vsi Dany Čahojovej to s obnovou nevyzerá dobre.

ILustračná fotografia.ILustračná fotografia.(Zdroj: SME - Tomáš Benedikovič)

BRATISLAVA. So stavebnými prácami na modernizácii Karloveskej radiály v hlavnom meste SR Bratislave tento rok nezačnú, tvrdí to bratislavský mestský poslanec Branislav Kaliský. Úsek električkovej trate sa začína od tunela pod Hradným vrchom a končí sa na križovatke ulíc Mikuláša Schneidera Trnavského s Hanulovou/Bagarovou ulicou.

Magistrát koncom minulého roka odhadoval, že začať by mohli na jar tohto roku. Začiatkom apríla však primátor Bratislavy Ivo Nesrovnal pred novinármi spresnil, že mesto začne na jar spúšťať procesy.

Kaliský si však nie je istý ani tým, či je všetko pripravené tak, aby mohli so stavebnými prácami začať v budúcom roku. Problém je podľa neho so začiatkom verejného obstarávania i s administratívou, ktorá dlho trvá.

Magistrát: Všetko ide podľa plánu

Aj podľa starostky Karlovej Vsi Dany Čahojovej to s modernizáciou Karloveskej radiály nevyzerá dobre. "Na obnovu tejto trate netrpezlivo čakajú nielen obyvatelia Karlovej Vsi ale aj ostatných bratislavských mestských častí," zhrnula starostka s tým, že ak s obnovou začnú v roku 2018, keď budú komunálne voľby, nebude to dobre.

"Stavbu bude chcieť mesto čím skôr dokončiť a obávame sa scenára, aby to nebolo na úkor kvality," dodala starostka.

Hovorkyňa bratislavského magistrátu Zuzana Onufer vo štvrtok novinárom povedala, že v prípade obnovy Karloveskej radiály ide všetko podľa plánu.

"Máme už stavebné povolenia, vypracovanú projektovú dokumentáciu a pripravujeme podklady pre vyhlásenie verejného obstarávania na zhotoviteľa stavby. Je to zložitý projekt, ktorý si vyžaduje čas," doplnila s tým, že mesto sa postupne blíži k vyhláseniu súťaže. "Vyžaduje si to dvojitú kontrolu nielen mesta, ale aj ministerstva dopravy, pretože žiadame európske peniaze. Je to zložitejšie a nevieme momentálne povedať, kedy začnú s rekonštrukciou," ukončila Onufer.

"Podľa mňa nejde všetko podľa plánu. Keby išlo, tak by určite na stavbe pracovali. Navyše, počas príprav projektu zistili, že nie všetky pozemky pod stavbou sú v poriadku," reagovala karloveská starostka Dana Čahojová.

Pribudnú aj informačné tabule

Modernizácia električkovej trate v Karlovej Vsi bude rovnaká ako v Dúbravke. Modernizovať budú súčasnú dvojkoľajovú električkovú trať, ktorá prechádza katastrálnymi územiami bratislavských mestských častí Staré Mesto, Karlova Ves a Dúbravka. Stavba je situovaná v pôvodnom trasovaní súčasnej električkovej trate v dĺžke približne 6,7 kilometra.

Stavebníkom je Hlavné mesto SR Bratislava. Obnova trate má zvýšiť i bezpečnosť, čo si vyžaduje i úpravy na existujúcich priechodoch pre chodcov, ale aj vybudovanie nových priechodov pre chodcov a cyklistov.

Pribudnúť by mali aj nové prístrešky, informačné tabule, modernejšie automaty na lístky i odpadkové koše. Predbežnú investíciu na modernizáciu úseku trate odhadli na 67 miliónov eur. Projekt financuje Európska únia 85 percentami nákladov, päť percent dá mesto a 10 percent poskytne štát. Cieľom modernizácie trate je skvalitnenie električkovej dopravy i skrášlenie prostredia.

Na spracúvanie osobných údajov sa vzťahujú Zásady ochrany osobných údajov a Pravidlá používania cookies. Pred zadaním e-mailovej adresy sa, prosím, dôkladne oboznámte s týmito dokumentmi.

Najčítanejšie na SME Bratislava

Inzercia - Tlačové správy

  1. Premýšľate o aute do 10 000 eur? Poradíme vám, ako nenaletieť
  2. Jazdili sme na novom Volkswagene T-Cross!
  3. Slovensko čaká najdôležitejšie politické rozhodnutie roka
  4. Obľúbené Tunisko sa vracia do ponuky dovoleniek na rok 2019
  5. Máte pri čítaní „krátke ruky“? Vitajte vo svete štyridsiatnikov
  6. Test LG OLED B8: špičkový 4K televízor za cenu, akú ste nečakali
  7. Netradičná dovolenka? Plavba Stredomorím aj s letenkami v cene
  8. Ako veľmi eko sa dá byť vo firme s 2 300 zamestnancami?
  9. Príspevok až 1750 € môžu získať záujemcovia o solárne kolektory
  10. Prievidzská firma je malý zázrak. Uznáva ju americké letectvo
  1. Jazdili sme na novom Volkswagene T-Cross!
  2. Alori: upratujte efektívne a bez námahy
  3. Gansberg Koliba - Housing as a symbol of success
  4. Slovensko čaká najdôležitejšie politické rozhodnutie roka
  5. V Tescu vlani zákazníci nakúpili až 700 miliónov sl. potravín
  6. Obľúbené Tunisko sa vracia do ponuky dovoleniek na rok 2019
  7. Máte pri čítaní „krátke ruky“? Vitajte vo svete štyridsiatnikov
  8. OMV ponúka kávu so sebou aj do opakovane použiteľných pohárov
  9. Pojistným podvodům při nehodě zabráníte s kamerou MiVue 733 WiFi
  10. Test LG OLED B8: špičkový 4K televízor za cenu, akú ste nečakali
  1. Premýšľate o aute do 10 000 eur? Poradíme vám, ako nenaletieť 23 380
  2. Slovensko čaká najdôležitejšie politické rozhodnutie roka 22 928
  3. Netradičná dovolenka? Plavba Stredomorím aj s letenkami v cene 20 224
  4. Prievidzská firma je malý zázrak. Uznáva ju americké letectvo 16 810
  5. Test LG OLED B8: špičkový 4K televízor za cenu, akú ste nečakali 14 650
  6. Obľúbené Tunisko sa vracia do ponuky dovoleniek na rok 2019 11 742
  7. Ako veľmi eko sa dá byť vo firme s 2 300 zamestnancami? 5 980
  8. Máte pri čítaní „krátke ruky“? Vitajte vo svete štyridsiatnikov 5 824
  9. Príspevok až 1750 € môžu získať záujemcovia o solárne kolektory 5 431
  10. Reportáž: Boli sme pri krste novej lode Costa Venezia 3 927