Poslanci o parkovaní v Bratislave opäť nerozhodli, rokovanie odložili

Primátor Nesrovnal je z rozhodnutia poslancov sklamaný.

Ilusračné foto.(Zdroj: SME - Jozef Jakubčo)

BRATISLAVA. Celomestská parkovacia politika v Bratislave ostáva naďalej v platnosti len na papieri. Mestskí poslanci totiž na svojom stredajšom zasadnutí nerozhodli o dodatku štatútu hlavného mesta, ktorý upravuje deľbu kompetencií magistrátu a bratislavských mestských častí, vo veci užívania komunikácií I. až IV. triedy.

Na návrh mestského poslanca Jána Hrčku tento bod presunuli na máj. Bratislavský primátor Ivo Nesrovnal je z tohto rozhodnutia poslancov sklamaný.

Prečítajte si tiež: Prečítajte si tiež: Nové pravidlá parkovania v meste zostávajú naďalej v nedohľadne

Dokončenie rokovaní

Poslanec Hrčka tvrdí, že na 85 percent sú veci ohľadom parkovania dorokované, a je to podľa neho na najlepšej ceste.

"Avšak nie je dorokované prerozdelenie financií v zmysle štatútu, ktoré s tým síce priamo nesúvisí, ale desať rokov všetci vedia, že je to nespravodlivé. Pokiaľ sa to nespojí teraz, už sa to ďalších desať rokov nevyrieši," vysvetlil Hrčka prečo navrhoval tento bod presunúť na máj. Dúfa, že sa dovtedy podarí financovanie dorokovať.

Prečítajte si tiež: Prečítajte si tiež: Na internete spustili petíciu za odvolanie primátora Nesrovnala

Neschopní sa dohodnúť

Primátor Nesrovnal vníma stredajšie rozhodnutie mestského zastupiteľstva za krok späť pre Bratislavu. Podľa jeho slov hlavné mesto potrebuje parkovaciu politiku.

"Títo poslanci schválili nariadenie o parkovaní v decembri a títo istí poslanci to svojím stredajším hlasovaním popreli. Je to absolútne nepochopiteľné, lebo ten dôvod, ktorý pomenovali, je pokrytecký a vôbec s parkovaním nesúvisí. Je to iná vec. Neschopnosť bratislavských starostov sa dohodnúť," povedal primátor.

Ako potkol, dodatok k štatútu si podľa neho poslanci zobrali ako rukojemníka svojich politických ambícií. "Mám pocit, že sme sa priblížili k voľbám," poznamenal Nesrovnal. Všetko bolo podľa jeho slov dohodnuté, no ráno sa to otočilo. O konsenzus sa však chce naďalej uchádzať.

Prečítajte si tiež: Prečítajte si tiež: Parkovacia politika zostáva ďalej iba na papieri

Pokuty a polícia

Mestskí poslanci mali pritom na stole pozmeňujúci návrh. Starosta Petržalky a mestský poslanec Vladimír Bajan vysvetlil, že jeho zámerom bolo, aby všetky vybraté pokuty a poplatky zostali pre potreby parkovacej politiky.

"Druhá vec je, že žiadame zmenu organizačného poriadku mestskej polície, kde by vznikla dopravná polícia. Nejaký prvok mestskej polície, ktorý bude mať výlučne na starosti parkovanie," podotkol Bajan.

Mestskí poslanci však upozornili na nedostatok mestských policajtov v hlavnom meste a potrebu vyriešenia tohto problému. Tento deficit potvrdil aj náčelník mestskej polície. "Musí sa preto urobiť iný nábor, iná mzda a motivácia," podotkol Bajan.

Nerozhodnutý dodatok

Dodatok k štatútu upravuje deľbu kompetencií hlavného mesta a bratislavských mestských častí vo veci užívania komunikácií I. až IV. triedy.

Zároveň splnomocňuje mestské časti schváliť všeobecne záväzné nariadenie v miestnom zastupiteľstve. Jeho obsahom bude najmä úprava výšky úhrady za dočasné parkovanie, spôsob platenia úhrady a preukázania jej zaplatenia. Prijatie tohto dodatku je podľa Nesrovnala posledný úkon, aby sa nové pravidlá parkovania v Bratislave stali realitou. Mestskí poslanci pritom schválili začiatkom decembra 2016 zavedenie jednotnej parkovacej politiky v Bratislave od marca tohto roka.

Najčítanejšie na SME Bratislava


Inzercia - Tlačové správy


  1. Používate make-up? Potom spozornite
  2. Naše Finančné Družstvo - projekt s vlastným riešením dôchodkov
  3. BonoPay - platobné služby a vernostný program v jednom
  4. Meškanie výstavby diaľnic brzdí ekonomiku aj stavebný sektor
  5. Legendárna Transsibírska magistrála
  6. Volkswagen a jeho štedrá nádielka modelov
  7. Venujte na Vianoce darček plný informácií!
  8. Týchto 18 rád ako ušetriť som mal počuť ešte pred osemnástkou
  9. Päť faktorov, prečo môže skolabovať slovenský dôchodkový systém
  10. Ceny elektriny rastú. Firmy ale môžu ušetriť
  1. Mečiarovské spôsoby nového bratislavského župana?
  2. Študenti Stavebnej fakulty STU na exkurzii v Brne
  3. Top 10 inzerovaných áut za posledné 3 roky
  4. Henkel taught 5000 students in Slovakia about sustainability
  5. BonoPay - platobné služby a vernostný program v jednom
  6. Naše Finančné Družstvo - projekt s vlastným riešením dôchodkov
  7. Meškanie výstavby diaľnic brzdí ekonomiku aj stavebný sektor
  8. Používate make-up? Potom spozornite
  9. Legendárna Transsibírska magistrála
  10. Auto ako vianočný darček, rastie záujem o zánovné vozidlá
  1. Legendárna Transsibírska magistrála 29 827
  2. Týchto 18 rád ako ušetriť som mal počuť ešte pred osemnástkou 5 169
  3. Päť faktorov, prečo môže skolabovať slovenský dôchodkový systém 3 128
  4. Volkswagen a jeho štedrá nádielka modelov 2 010
  5. Top First moment dovolenky na leto 2018 1 008
  6. Venujte na Vianoce darček plný informácií! 1 004
  7. Hyundai Kona prekvapí výbavou aj dizajnom 999
  8. Kam chodí Gordulič na vtipy? Ako sa rodí Grape? Zisti to sám 930
  9. Používate make-up? Potom spozornite 857
  10. Naše Finančné Družstvo - projekt s vlastným riešením dôchodkov 856