Centrum mesta má byť o pár rokov podľa výkresov väčšie zhruba o tretinu terajšej rozlohy. Rozšíri sa smerom k prístavu a niekdajšie továrne vymení Sky Park, Eurovea 2, Klingerka, Twin City či stanica Nivy.
Všetky budovy sa ťahajú do neba a svojou kapacitou neúnosne zvýšia nápor na cestách. S výstavbou preto treba riešiť aj dopravu.
Ulice sú pre autá úzke už teraz. Ak by sa aj rozšírili, osobné vozidlá ich jednako zaplavia a upchajú.
Metro by bolo fajn, no treba naň zabudnúť. Mesto naň jednoducho nemá peniaze.
Tunel popod Dunaj je skôr sci-fi ako reálna možnosť. Peniaze naň by bolo múdrejšie dať už na metro.
Na nový mosta ponad rieku a napojenie naň už v centre mesta nie je miesto.
Lanovka problém nevyrieši, mestu však dá pridanú hodnotu. Ak ju chce súkromník zaplatiť, nech sa páči. Zápchy v meste však musia vyriešiť zástupcovia mesta. Na to tu sú. Je však len na nich či investora usmernia a presvedčia, aby spojili sily a predĺžili radšej spolu električku alebo na ňu nájdu financie inde.
Riešenie je tak či onak jednoznačne v hromadnej verejnej doprave a cyklodoprave.
Ak sa však nezačnú budovať hneď, Bratislava sa už nikdy nepriblíži k západným mestám, ktoré chce stále dohnať, nie to, aby im ešte konkurovala.