Investor chce spojiť lanovku so železnicou v Petržalke

Investor už uvažuje nad vybudovaním novej železničnej zastávky v Petržalke.

Vizualizácia nadzemky, ktorá by mohla byť alternatívnym spôsobom verejnej dopravy v hlavnom meste.(Zdroj: SITA)

BRATISLAVA. Elektrickú nadzemnú dráhu, ktorou zvažuje developer HB Reavis v Bratislave spojiť lokalitu Nivy s mestskou časťou Petržalka, chcú prepojiť so železnicou.

Investor už uvažuje nad vybudovaním novej železničnej zastávky v Petržalke.

"Máme technicky overené, že sa tu dá vybudovať. Radi by sme ju prepojili s parkovacím domom a novou autobusovou stanicou," priblížil generálny riaditeľ HB Reavis pre Slovensko Adrián Rác.

Spolu zo zástupcami samospráv i odborníkmi na dopravu sa zúčastnil vo štvrtok odbornej konferencie k lanovke, ktorú v hlavnom meste zorganizoval Bratislavský samosprávny kraj (BSK).

Terminál integrovanej dopravy

V územnom pláne sa podľa Ráca počíta v Petržalke s terminálom integrovanej dopravy, ktorý navrhujú presunúť bližšie k Ekonomickej univerzite.

"Po výstavbe autobusovej stanice by sme radi priniesli mestu alternatívny spôsob prepravy, ktorý umožní spojiť železnicu, záchytný parkovací dom a novú autobusovú stanicu," spresnil.

Vybudovanie dráhy by malo stáť okolo 50 miliónov eur. Jej trasa je už vytýčená. Východisková stanica má byť na petržalskej strane približne oproti Ekonomickej univerzite.

Ďalšia zástavka je možná pri Moste Apollo v Petržalke, tretia pri pozemku Ryba na Prístavnej ulici a posledná v zóne Nivy.

"V diskusii sú tri druhy nadzemnej dráhy. Jednolanová, dvojlanová a trojlanová," podotkol Rác.

Predseda Bratislavského samosprávneho kraja Pavol Frešo vo štvrtok uviedol, že lanovka v jednom smere prepraví tri- až štyritisíc ľudí za hodinu, električka štyri až šesťtisíc ľudí.

„Znamená to, že tento systém by mohol byť doplnkovou alternatívou k električke,“ pripomenul s tým, že hovoriť treba aj o tom, či nový druh dopravy bude dosť rýchly a či trasu dráhy budú vedieť predĺžiť.

Vyriešiť podľa neho treba aj to, kto bude lanovku prevádzkovať, koľko to bude stáť a či sa ju vôbec oplatí v meste stavať.

Radšej električky ako lanovku

Niektorí bratislavskí mestskí poslanci developera vyzvali, aby peniaze investoval radšej do výstavby električkových tratí ako do lanovej dráhy.

„Vhodné by bolo, aby sa investor zamyslel nad tým, či nespojiť sily s mestom, a financie, ktoré chce dať na lanovku, neinvestovať radšej do rozvoja električkovej dopravy. Napojili by tak autobusovú stanicu na električkovú sieť,“ reagoval Martin Fundárek z občianskeho združenia Lepšia doprava.

Z dopravných systémov je nadzemná elektrická dráha, ktorá by v hlavnom meste spojila oba brehy Dunaja, najlacnejšie riešenie.

Pred novinármi to vo štvrtok na odbornej konferencii o doprave v Bratislave povedal výkonný riaditeľ spoločnosti HB Reavis pre Slovensko Adrián Rác.

Rác tvrdí, že systém nadzemnej dráhy skôr nadväzuje na regionálnu dopravu a nemôžu investovať stámilióny eur do električky.

"Nemôžeme vybudovať nový most a keby sa aj vybudoval, nemáme na to naviazané komunikácie. Jediné rozumné riešenie je vzduchom prepraviť ľudí zo železnice, prípade ich zastaviť v Petržalke pri obchvate a dopraviť ich do cieľovej destinácie," vysvetlil s tým, že v rámci svojich projektov električkovú dopravu podporujú.

Podľa neho sa dá uvažovať aj nad traťou dráhy až na koniec Petržalky.

Multifunkčná stanica

Na základe právoplatného stavebného povolenia začne spoločnosť HB Reavis v lete s výstavbou novej autobusovej stanice Nivy.

Nová autobusová stanica ponúkne medzinárodný autobusový terminál, nákupné centrum, tržnicu a administratívnu budovu. Nové priestory budú mať tri nadzemné a dve podzemné podlažia.

Nástupištia autobusov plánujú v prvom podzemnom podlaží. Podľa plánu by mohli mať Bratislavčania už v roku 2018 nový bulvár Mlynské nivy a v roku 2020 novú autobusovú stanicu.

Najčítanejšie na SME Bratislava


Inzercia - Tlačové správy


  1. Aký bude váš doplnkový dôchodok
  2. Vydanie denníka SME spolu s knihou Ľubomíra Feldeka
  3. Premýšľate nad kúpou last minute dovolenky v Egypte?
  4. Vaginálne mykózy – ako sa im brániť?
  5. Bolesti hlavy, brucha či únava? Môžu za to možno aj parazity!
  6. Neviete si vybrať správne miesto na dovolenku v Grécku?
  7. Investícia do dlhopisov s fixným výnosom 6,25 - 7,25 % p.a.
  8. Jednoduchá mobilná tlač z vášho smartfónu, alebo tabletu?
  9. Vďaka úveru na rekonštrukciu môžete ušetriť tisícky EUR
  10. Zažite vašu vysnívanú dovolenku na Bali
  1. Aj zmrzlina podlieha trendom, mali ste už špenátovú?
  2. Prémiovosť slovenského trhu rastie, dovozová Metaxa je na čele
  3. Neseďte doma, cestujte z Košíc do sveta
  4. Vydanie denníka SME spolu s knihou Ľubomíra Feldeka
  5. Kŕčové žily: nepekné a nebezpečné
  6. Študenti obhajovali návrhy na využitie Pisztoryho paláca
  7. Turistický nosič pre malého dobrodruha?
  8. Kúpte si nehnuteľnosť v 5* luxusnom rezorte v zálive Sistiana
  9. Odmeny za diplomové práce na Stavebnej fakulte STU v Bratislave
  10. Zmluva o nájme pre ambasádu USA neoprávnene zaradená do programu
  1. Aký bude váš doplnkový dôchodok 10 530
  2. Bolesti hlavy, brucha či únava? Môžu za to možno aj parazity! 4 800
  3. Od 1. júla už prestanete chodiť na poštu! 4 750
  4. Investícia do dlhopisov s fixným výnosom 6,25 - 7,25 % p.a. 3 744
  5. Vaginálne mykózy – ako sa im brániť? 3 566
  6. Jarabinky Grande odštartovali predaj zaujímavými cenami bytov 3 246
  7. Neviete si vybrať správne miesto na dovolenku v Grécku? 3 184
  8. Premýšľate nad kúpou last minute dovolenky v Egypte? 3 164
  9. V Prešove sa dnes tankuje za euro. Aj prémiové palivá 2 564
  10. Neobvyklý objav, ktorý umožňuje zvládnuť angličtinu za 2 týždne 2 239