SME

Investor chce spojiť lanovku so železnicou v Petržalke

Investor už uvažuje nad vybudovaním novej železničnej zastávky v Petržalke.

Vizualizácia nadzemky, ktorá by mohla byť alternatívnym spôsobom verejnej dopravy v hlavnom meste.Vizualizácia nadzemky, ktorá by mohla byť alternatívnym spôsobom verejnej dopravy v hlavnom meste. (Zdroj: SITA)

BRATISLAVA. Elektrickú nadzemnú dráhu, ktorou zvažuje developer HB Reavis v Bratislave spojiť lokalitu Nivy s mestskou časťou Petržalka, chcú prepojiť so železnicou.

Investor už uvažuje nad vybudovaním novej železničnej zastávky v Petržalke.

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

"Máme technicky overené, že sa tu dá vybudovať. Radi by sme ju prepojili s parkovacím domom a novou autobusovou stanicou," priblížil generálny riaditeľ HB Reavis pre Slovensko Adrián Rác.

Spolu zo zástupcami samospráv i odborníkmi na dopravu sa zúčastnil vo štvrtok odbornej konferencie k lanovke, ktorú v hlavnom meste zorganizoval Bratislavský samosprávny kraj (BSK).

SkryťVypnúť reklamu

Terminál integrovanej dopravy

V územnom pláne sa podľa Ráca počíta v Petržalke s terminálom integrovanej dopravy, ktorý navrhujú presunúť bližšie k Ekonomickej univerzite.

"Po výstavbe autobusovej stanice by sme radi priniesli mestu alternatívny spôsob prepravy, ktorý umožní spojiť železnicu, záchytný parkovací dom a novú autobusovú stanicu," spresnil.

Vybudovanie dráhy by malo stáť okolo 50 miliónov eur. Jej trasa je už vytýčená. Východisková stanica má byť na petržalskej strane približne oproti Ekonomickej univerzite.

Ďalšia zástavka je možná pri Moste Apollo v Petržalke, tretia pri pozemku Ryba na Prístavnej ulici a posledná v zóne Nivy.

"V diskusii sú tri druhy nadzemnej dráhy. Jednolanová, dvojlanová a trojlanová," podotkol Rác.

SkryťVypnúť reklamu

Predseda Bratislavského samosprávneho kraja Pavol Frešo vo štvrtok uviedol, že lanovka v jednom smere prepraví tri- až štyritisíc ľudí za hodinu, električka štyri až šesťtisíc ľudí.

„Znamená to, že tento systém by mohol byť doplnkovou alternatívou k električke,“ pripomenul s tým, že hovoriť treba aj o tom, či nový druh dopravy bude dosť rýchly a či trasu dráhy budú vedieť predĺžiť.

Vyriešiť podľa neho treba aj to, kto bude lanovku prevádzkovať, koľko to bude stáť a či sa ju vôbec oplatí v meste stavať.

Radšej električky ako lanovku

Niektorí bratislavskí mestskí poslanci developera vyzvali, aby peniaze investoval radšej do výstavby električkových tratí ako do lanovej dráhy.

„Vhodné by bolo, aby sa investor zamyslel nad tým, či nespojiť sily s mestom, a financie, ktoré chce dať na lanovku, neinvestovať radšej do rozvoja električkovej dopravy. Napojili by tak autobusovú stanicu na električkovú sieť,“ reagoval Martin Fundárek z občianskeho združenia Lepšia doprava.

SkryťVypnúť reklamu

Z dopravných systémov je nadzemná elektrická dráha, ktorá by v hlavnom meste spojila oba brehy Dunaja, najlacnejšie riešenie.

Pred novinármi to vo štvrtok na odbornej konferencii o doprave v Bratislave povedal výkonný riaditeľ spoločnosti HB Reavis pre Slovensko Adrián Rác.

Rác tvrdí, že systém nadzemnej dráhy skôr nadväzuje na regionálnu dopravu a nemôžu investovať stámilióny eur do električky.

"Nemôžeme vybudovať nový most a keby sa aj vybudoval, nemáme na to naviazané komunikácie. Jediné rozumné riešenie je vzduchom prepraviť ľudí zo železnice, prípade ich zastaviť v Petržalke pri obchvate a dopraviť ich do cieľovej destinácie," vysvetlil s tým, že v rámci svojich projektov električkovú dopravu podporujú.

Podľa neho sa dá uvažovať aj nad traťou dráhy až na koniec Petržalky.

Multifunkčná stanica

Na základe právoplatného stavebného povolenia začne spoločnosť HB Reavis v lete s výstavbou novej autobusovej stanice Nivy.

Nová autobusová stanica ponúkne medzinárodný autobusový terminál, nákupné centrum, tržnicu a administratívnu budovu. Nové priestory budú mať tri nadzemné a dve podzemné podlažia.

Nástupištia autobusov plánujú v prvom podzemnom podlaží. Podľa plánu by mohli mať Bratislavčania už v roku 2018 nový bulvár Mlynské nivy a v roku 2020 novú autobusovú stanicu.

SkryťVypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME Bratislava

Komerčné články

  1. Špičkové pokrytie v záhrade či v pivnici? Takto internet rozšírite do každého kúta
  2. Za hranicami bytu: Ako si vybudovať dobré susedské vzťahy?
  3. Prečo vymeniť plastové vchodové dvere za hliníkové?
  4. Všetky divy sveta v privátnom lietadle dnes so zľavou 12 225 eur
  5. Wellness v prírode: máme tip, kde si na jar najlepšie oddýchnete
  6. Slováci minuli za 4 dni na dovolenky 6,4 milióna eur
  7. Do ZWIRN OFFICE sa sťahuje špičková zubná klinika 3SDent
  8. Deväť dobrých: Jarný literárny výber v denníkoch SME a Korzár
  1. Leťte priamo z KOŠÍC a dovolenkujte na najkrajších plážach
  2. Za hranicami bytu: Ako si vybudovať dobré susedské vzťahy?
  3. Výlet 2 v 1: Jednou nohou na Slovensku, druhou v Rakúsku
  4. Ahoj, TABI! Kto je záhadný digitvor?
  5. Všetky divy sveta v privátnom lietadle dnes so zľavou 12 225 eur
  6. Prečo vymeniť plastové vchodové dvere za hliníkové?
  7. Dobrovoľníci z MetLife vysadili nové stromy a kríky
  8. MISSia splnená. Projekt Kesselbauer ožíva spokojnými majiteľmi
  1. Fellner otvorene: Manželka mi vyčítala, že zo mňa nič nemá 30 706
  2. Deväť dobrých: Jarný literárny výber v denníkoch SME a Korzár 16 598
  3. Do utorka za vás uhradia polovicu exotickej dovolenky 16 532
  4. Slováci minuli za 4 dni na dovolenky 6,4 milióna eur 10 808
  5. Patria medzi svetovú elitu. Slováci zariskovali a predbehli dobu 10 010
  6. Prečo vymeniť plastové vchodové dvere za hliníkové? 9 960
  7. Všetky divy sveta v privátnom lietadle dnes so zľavou 12 225 eur 7 634
  8. McDonald's reštaurácia Košice Jazero ukončuje svoju prevádzku 6 605
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
  1. Ján Roháč: Čo nám ukázali cyklopruhy na Vajanského?
  2. Michal Drotován: Môže byť Bratislava 15-minútové mesto?
  3. Irena Šimuneková: Čriepky z Bratislavy - Keď utícha ruch veľkomesta...
  4. Radko Mačuha: Ako fénix z popola.
  5. Radko Mačuha: Praskliny na Bratislavskom hrade.
  6. Radko Mačuha: Budova, ktorá dala celému námestiu skutočný význam. (cyklus Bratislavská krutosť)
  7. Ľuboš Vodička: Prešporskí báječní muži na lietajúcich strojoch: Ján Bahýľ
  8. Radko Mačuha: Prešporská kasáreň maľovaná (cyklus Bratislavská krutosť)
  1. Ivan Čáni: Korčok vybuchol – Pellegrini ho zožral zaživa. 45 761
  2. Ivan Mlynár: Fašistický sajrajt Tomáš Taraba, je už zamotanejší, ako nová telenovela. 13 520
  3. Peter Bolebruch: Každa rodina bola podvedená o 80 tisíc v priemere. Ako podviedli vidiek a ožobráčili ľudí o role a pozemky? Kto je pozemková mafia? 13 384
  4. Post Bellum SK: Prvé transporty smrti boli plné mladých dievčat 11 256
  5. Janka Bittó Cigániková: Drucker to vyhlásil 1. februára, Dolinková to stále zdržiava. Stáť nás to môže zdravie a životy 8 373
  6. Michael Achberger: Vitamínový prevrat, o ktorom lekári mlčia: Ako lipozomálne vitamíny menia pravidlá! 8 348
  7. Miroslav Galovič: Nezalepený dopis víťazovi prezidentských volieb 8 128
  8. Ján Šeďo: Malý cár : "Uvedomme si, že máme 2 atómové elektrárne". Vážne ? 6 424
  1. Pavol Koprda: Demografia a voľby - čo sa zmenilo od roku 1999
  2. Jiří Ščobák: Ivan Korčok aktuálně zvítězil ve facebookové diskusi nad Petrem Pellegrinim!
  3. Jiří Ščobák: Velikonoce jsou výborné na podporu Korčoka na sociálních sítích! Pojďme do toho! ❤
  4. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 76. - Arkdída - Vilkitský a Ušakov, ktorí sa zaslúžili o posledné arktické objavy
  5. Yevhen Hessen: Teroristický útok v Moskve a mobilizácia 300 000 Rusov
  6. Post Bellum SK: Prvé transporty smrti boli plné mladých dievčat
  7. Monika Nagyova: Synom, ktorí svoje matky nešibú
  8. Yevhen Hessen: Postup pri zdaňovaní príjmov pre odídencov z Ukrajiny
SkryťZatvoriť reklamu