SME

Investor chce spojiť lanovku so železnicou v Petržalke

Investor už uvažuje nad vybudovaním novej železničnej zastávky v Petržalke.

Vizualizácia nadzemky, ktorá by mohla byť alternatívnym spôsobom verejnej dopravy v hlavnom meste.Vizualizácia nadzemky, ktorá by mohla byť alternatívnym spôsobom verejnej dopravy v hlavnom meste. (Zdroj: SITA)

BRATISLAVA. Elektrickú nadzemnú dráhu, ktorou zvažuje developer HB Reavis v Bratislave spojiť lokalitu Nivy s mestskou časťou Petržalka, chcú prepojiť so železnicou.

Investor už uvažuje nad vybudovaním novej železničnej zastávky v Petržalke.

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

"Máme technicky overené, že sa tu dá vybudovať. Radi by sme ju prepojili s parkovacím domom a novou autobusovou stanicou," priblížil generálny riaditeľ HB Reavis pre Slovensko Adrián Rác.

Spolu zo zástupcami samospráv i odborníkmi na dopravu sa zúčastnil vo štvrtok odbornej konferencie k lanovke, ktorú v hlavnom meste zorganizoval Bratislavský samosprávny kraj (BSK).

SkryťVypnúť reklamu

Terminál integrovanej dopravy

V územnom pláne sa podľa Ráca počíta v Petržalke s terminálom integrovanej dopravy, ktorý navrhujú presunúť bližšie k Ekonomickej univerzite.

"Po výstavbe autobusovej stanice by sme radi priniesli mestu alternatívny spôsob prepravy, ktorý umožní spojiť železnicu, záchytný parkovací dom a novú autobusovú stanicu," spresnil.

Vybudovanie dráhy by malo stáť okolo 50 miliónov eur. Jej trasa je už vytýčená. Východisková stanica má byť na petržalskej strane približne oproti Ekonomickej univerzite.

Ďalšia zástavka je možná pri Moste Apollo v Petržalke, tretia pri pozemku Ryba na Prístavnej ulici a posledná v zóne Nivy.

"V diskusii sú tri druhy nadzemnej dráhy. Jednolanová, dvojlanová a trojlanová," podotkol Rác.

SkryťVypnúť reklamu

Predseda Bratislavského samosprávneho kraja Pavol Frešo vo štvrtok uviedol, že lanovka v jednom smere prepraví tri- až štyritisíc ľudí za hodinu, električka štyri až šesťtisíc ľudí.

„Znamená to, že tento systém by mohol byť doplnkovou alternatívou k električke,“ pripomenul s tým, že hovoriť treba aj o tom, či nový druh dopravy bude dosť rýchly a či trasu dráhy budú vedieť predĺžiť.

Vyriešiť podľa neho treba aj to, kto bude lanovku prevádzkovať, koľko to bude stáť a či sa ju vôbec oplatí v meste stavať.

Radšej električky ako lanovku

Niektorí bratislavskí mestskí poslanci developera vyzvali, aby peniaze investoval radšej do výstavby električkových tratí ako do lanovej dráhy.

„Vhodné by bolo, aby sa investor zamyslel nad tým, či nespojiť sily s mestom, a financie, ktoré chce dať na lanovku, neinvestovať radšej do rozvoja električkovej dopravy. Napojili by tak autobusovú stanicu na električkovú sieť,“ reagoval Martin Fundárek z občianskeho združenia Lepšia doprava.

SkryťVypnúť reklamu

Z dopravných systémov je nadzemná elektrická dráha, ktorá by v hlavnom meste spojila oba brehy Dunaja, najlacnejšie riešenie.

Pred novinármi to vo štvrtok na odbornej konferencii o doprave v Bratislave povedal výkonný riaditeľ spoločnosti HB Reavis pre Slovensko Adrián Rác.

Rác tvrdí, že systém nadzemnej dráhy skôr nadväzuje na regionálnu dopravu a nemôžu investovať stámilióny eur do električky.

"Nemôžeme vybudovať nový most a keby sa aj vybudoval, nemáme na to naviazané komunikácie. Jediné rozumné riešenie je vzduchom prepraviť ľudí zo železnice, prípade ich zastaviť v Petržalke pri obchvate a dopraviť ich do cieľovej destinácie," vysvetlil s tým, že v rámci svojich projektov električkovú dopravu podporujú.

Podľa neho sa dá uvažovať aj nad traťou dráhy až na koniec Petržalky.

Multifunkčná stanica

Na základe právoplatného stavebného povolenia začne spoločnosť HB Reavis v lete s výstavbou novej autobusovej stanice Nivy.

Nová autobusová stanica ponúkne medzinárodný autobusový terminál, nákupné centrum, tržnicu a administratívnu budovu. Nové priestory budú mať tri nadzemné a dve podzemné podlažia.

Nástupištia autobusov plánujú v prvom podzemnom podlaží. Podľa plánu by mohli mať Bratislavčania už v roku 2018 nový bulvár Mlynské nivy a v roku 2020 novú autobusovú stanicu.

SkryťVypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME Bratislava

Komerčné články

  1. Čo bude toto leto in?
  2. Starý? Tučný? Exot? Pod červenou strechou sa nálepky nedávajú
  3. „Dracula“ z Banskej Bystrice. K športu sa dostal z recesie
  4. Kam smerujú peniaze bohatých?
  5. Crème de la Crème štartuje už čoskoro
  6. Krmivá pre psov inak: naozaj záleží na tom, čo pes je
  7. Prémiové bankovníctvo je dnes o osobnom prístupe a inováciách
  8. Upokoj svoju poškodenú pleť: Takto jej vrátiš prirodzený vzhľad
  1. Dovolenka v Egypte: Kde sú pláže pre deti a kde podmorský život?
  2. Čo bude toto leto in?
  3. Najkrajšie letné túry, cyklotrasy, jazerá a pamiatky v Rakúsku
  4. Starý? Tučný? Exot? Pod červenou strechou sa nálepky nedávajú
  5. „Dracula“ z Banskej Bystrice. K športu sa dostal z recesie
  6. V Košiciach vzniká nové digitálne epicentrum
  7. Crème de la Crème štartuje už čoskoro
  8. Kam smerujú peniaze bohatých?
  1. „Dracula“ z Banskej Bystrice. K športu sa dostal z recesie 8 482
  2. Krmivá pre psov inak: naozaj záleží na tom, čo pes je 8 248
  3. V Japonsku vlaky meškajú len vo filmoch. Aj jedlo má pravidlá 5 961
  4. Kam smerujú peniaze bohatých? 3 872
  5. Upokoj svoju poškodenú pleť: Takto jej vrátiš prirodzený vzhľad 3 479
  6. V Košiciach vzniká nové digitálne epicentrum 3 174
  7. Starý? Tučný? Exot? Pod červenou strechou sa nálepky nedávajú 2 951
  8. Viete správne založiť oheň? Podľa kachliara to robíte zle 2 109
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
  1. Post Bellum SK: Oslobodenie Bratislavy – boj za cenu stoviek životov
  2. Ľuboš Vodička: Bratislavský Robinson Karl Jetting
  3. Juraj Mravec: Projekt Nového Lida nereflektuje záujmy Petržalky
  4. Pavol Pálfy: Úradná tabuľa - zákonná povinnosť alebo služba pre občana?
  5. Danica Chames: Zbláznili sa, šli na dovolenku do Bratislavy
  6. Radko Mačuha: Sídlisko, kvôli ktorému bolo zbúrané podhradie. ( cyklus bratislavská krutosť)
  7. Ján Roháč: Čo nám ukázali cyklopruhy na Vajanského?
  8. Michal Drotován: Môže byť Bratislava 15-minútové mesto?
  1. Matej Galo: Tibor Gašpar, ste hluchý, nemý, slepý alebo čo? 29 077
  2. Viktor Pamula: Slovenský zväz ľadovej hanby 17 047
  3. Miroslav Ferkl: Stupnica Ficovej nenávisti 10 114
  4. Anna Brawne: Pridrahý Robo, nebolo tých klamstiev už dosť? 8 063
  5. Ivan Čáni: Pobavený Fico ako nevinné batoľa. 7 628
  6. Věra Tepličková: Keď sa bojíš valašky 7 235
  7. Branko Štefanatný: Hráči z KHL nie, Šatan nie! 6 875
  8. Vlado Jakubkovič: Ukážte rozstrieľané brucho. 6 333
  1. Anna Brawne: Pán minister, to naše zdravotníctvo som už zachránila ja, preto je najvyšší čas, aby ste zo seba prestali robiť šaša!
  2. Roman Kebísek: Štefánikova priateľka Weissová o ňom: Je to dobyvateľ
  3. Radko Mačuha: Fico je kráľ politickej džungle.
  4. INESS: Energetická pomoc – adresnosť v nedohľadne
  5. Věra Tepličková: "I napriek tomu, že ste žena, buďte slušná."
  6. Radko Mačuha: Šmejdi" sa menia. Predražené hrnce nahradili politikou.
  7. Tupou Ceruzou: Pandemická
  8. Radko Mačuha: "Rež a rúbaj do krve po Šimečkovej kotrbe" dokial Fico na Slovensku, pánom nebude.
SkryťZatvoriť reklamu