Bratislava plánuje nákup elektrobusov a rozvoj infraštruktúry pre elektromobily

Mesto zvažuje nákup osemnástich elektrobusov, ktoré sú šetrné k životnému prostrediu.

Ilustračné foto.(Zdroj: SITA)

BRATISLAVA. Hlavné mesto chce podporiť rozvoj elektromobility. Nakúpiť preto zvažuje 18 elektrobusov, ktoré sú šetrné k životnému prostrediu.

Bratislava sa zároveň zapojila do projektu Urban-E, cez ktorý chce riešiť rozvoj nabíjacej infraštruktúry pre elektrické vozidla. Vybudovať plánuje 50 elektronabíjacích staníc pre striedavý prúd (AC) a šesť staníc na jednosmerný prúd (DC).

Prečítajte si tiež: Potrebuje Bratislava elektrobusy?
Článok pokračuje pod video reklamou

Rozvoj koľajovej dopravy

Pri predstavení strategických dopravných projektov Bratislavy o tom v stredu informoval primátor hlavného mesta Ivo Nesrovnal.

Mesto chce zaviesť aj na 22 križovatkách nový systém preferencie v svetelnej signalizácii pre vozidlá MHD. Takáto preferencia električiek je už nastavená napríklad na križovatkách Mýtna - Imricha Karvaša, Žilinská - Štefanovičova či Jantárová cesta - Bosákova.

Bratislavský primátor uviedol, že mesto je z hľadiska dopravy nastavené na rozvoj koľajovej dopravy, či už železničných alebo električkových tratí.

"Bratislava neobsluhuje len 400-tisíc svojich obyvateľov, ale 700-tisíc ľudí, ktorí žijú v celom bratislavskom metropolitnom regióne. Riešenie vidíme v rozvoji železničnej dopravy, MHD, v riešení parkovania, cyklodopravy a pešej dopravy. Všetky tieto komponenty riešime postupne," poznamenal Nesrovnal.

Prečítajte si tiež: Plánujete kúpu auta? Počkajte si na elektrické!

Najväčšie dopravné projekty

V tomto období sa hlavné mesto sústreďuje na dva najväčšie dopravné projekty, a to rekonštrukciu Karlovesko-Dúbravskej električkovej radiály a druhej etapy budovania električkovej trate do Petržalky.

V prípade Karlovesko-Dúbravskej radiály má už mesto štyri stavebné povolenia a momentálne finišuje s pokladmi pre verejné obstarávanie na zhotoviteľa stavebných prác. Ich začiatok sa predpokladá tento rok.

"Čo sa týka Petržalky, mesto vyhovelo požiadavkám verejnosti a zmenilo projekt tak, aby nenarážal na odpor Petržalčanov. Okolo trate nepôjde štvorprúdová komunikácia, ako sa plánovalo, ale bude tam cyklotrasa a chodník.

Trať bude zatrávnená a budú tam integrované zastávky," priblížil primátor. Výstavba druhej etapy trate v Petržalke by mala byť dokončená do roku 2020.

Magistrát pripravuje aj rekonštrukciu Vajnorskej a Ružinovskej radiály. Tu uzatvára podklady pre tender na dopracovanie projektovej dokumentácie. Začatie prác sa na oboch radiálach odhaduje v roku 2019.

Prečítajte si tiež: Petržalku s druhou stranou Dunaja spojí nová autobusová linka

Dopravná situácia

Mesto má už vyhliadnutých aj 32 lokalít, kde chce vybudovať záchytné parkoviská, odkiaľ by mohli vodiči prestúpiť na MHD. O zámere však ešte musí prebehnúť diskusia.

Do Bratislavy totiž v rannej špičke prichádza podľa Územného generelu dopravy okolo 34-tisíc vozidiel z jednotlivých smerov.

Prieskum ukázal, že 37,7 percenta Bratislavčanov cestuje autom, 32,6 percenta verejnou dopravou, 26,7 percenta ľudí chodí pešo a 1,6 percenta jazdí na bicykli.

Primátor tvrdí, že cieľom magistrátu je znížiť objem individuálnej automobilovej dopravy. "Mesto má víziu rozvoja mobility. Je ním podpora verejnej koľajovej dopravy, MHD a cyklodopravy," podotkol.

Na spracúvanie osobných údajov sa vzťahujú Zásady ochrany osobných údajov a Pravidlá používania cookies. Pred zadaním e-mailovej adresy sa, prosím, dôkladne oboznámte s týmito dokumentmi.

Najčítanejšie na SME Bratislava

Inzercia - Tlačové správy

  1. Dúbravské Čerešne dozreli: Začína sa kolaudovať!
  2. Luxus a starnúca populácia. Toto sú aktuálne biznisové trendy
  3. Rezidenčná štvrť bez betónových plotov
  4. Dobro, kľúč ku šťastnému osudu
  5. Chcete investovať a zároveň sporiť s 3% úrokom?
  6. Pracujú vo svojich komunitách. Má Slovensko lokálnych lídrov?
  7. Hlasujte za Cenu verejnosti v súťaži Učiteľ Slovenska!
  8. Nášmu telu stačí iba málo vitamínov
  9. Podnikajte múdro, skúste služby profesionálneho call centra
  10. Mesto necháva Košičanov platiť za parkovanie aj ďalej
  1. Škola fantázie v Tatralandii. Keď učenie dokáže baviť
  2. Brieždenie pod lomenicou
  3. Dobro, kľúč ku šťastnému osudu
  4. Chcete investovať a zároveň sporiť s 3% úrokom?
  5. Luxus a starnúca populácia. Toto sú aktuálne biznisové trendy
  6. Pracujú vo svojich komunitách. Má Slovensko lokálnych lídrov?
  7. Zlatý mok čapujú najlepšie v Prešove. Šarišským Majstrom výčapu
  8. Rezidenčná štvrť bez betónových plotov
  9. Equal treatment is a must for successful companies of the future
  10. Aj v Poluse chránime vaše srdcia
  1. Vianoce a Silvester v teple: Pätnásť tipov, kam sa vybrať 17 888
  2. Arabská exotika: Top hotely v Ománe 13 211
  3. Nášmu telu stačí iba málo vitamínov 9 948
  4. Najužitočnejšia appka 8 223
  5. Pracujú vo svojich komunitách. Má Slovensko lokálnych lídrov? 5 944
  6. Javorina otvorila svoj tretí showroom na Slovensku 5 517
  7. Hlasujte za Cenu verejnosti v súťaži Učiteľ Slovenska! 4 847
  8. Zistili sme, ako sa vyrába najčistejší slnečnicový olej 4 372
  9. Alena Bašistová: Nikomu nejdem brať hlasy a ani s nimi kšeftovať 4 292
  10. Boj o vedenie radnice v známom kúpeľnom meste 3 865