SME

Bratislava plánuje nákup elektrobusov a rozvoj infraštruktúry pre elektromobily

Mesto zvažuje nákup osemnástich elektrobusov, ktoré sú šetrné k životnému prostrediu.

Ilustračné foto.Ilustračné foto. (Zdroj: SITA)

BRATISLAVA. Hlavné mesto chce podporiť rozvoj elektromobility. Nakúpiť preto zvažuje 18 elektrobusov, ktoré sú šetrné k životnému prostrediu.

Bratislava sa zároveň zapojila do projektu Urban-E, cez ktorý chce riešiť rozvoj nabíjacej infraštruktúry pre elektrické vozidla. Vybudovať plánuje 50 elektronabíjacích staníc pre striedavý prúd (AC) a šesť staníc na jednosmerný prúd (DC).

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Prečítajte si tiež: Potrebuje Bratislava elektrobusy? Čítajte 

Rozvoj koľajovej dopravy

Pri predstavení strategických dopravných projektov Bratislavy o tom v stredu informoval primátor hlavného mesta Ivo Nesrovnal.

SkryťVypnúť reklamu

Mesto chce zaviesť aj na 22 križovatkách nový systém preferencie v svetelnej signalizácii pre vozidlá MHD. Takáto preferencia električiek je už nastavená napríklad na križovatkách Mýtna - Imricha Karvaša, Žilinská - Štefanovičova či Jantárová cesta - Bosákova.

Bratislavský primátor uviedol, že mesto je z hľadiska dopravy nastavené na rozvoj koľajovej dopravy, či už železničných alebo električkových tratí.

"Bratislava neobsluhuje len 400-tisíc svojich obyvateľov, ale 700-tisíc ľudí, ktorí žijú v celom bratislavskom metropolitnom regióne. Riešenie vidíme v rozvoji železničnej dopravy, MHD, v riešení parkovania, cyklodopravy a pešej dopravy. Všetky tieto komponenty riešime postupne," poznamenal Nesrovnal.

Prečítajte si tiež: Plánujete kúpu auta? Počkajte si na elektrické! Čítajte 

Najväčšie dopravné projekty

V tomto období sa hlavné mesto sústreďuje na dva najväčšie dopravné projekty, a to rekonštrukciu Karlovesko-Dúbravskej električkovej radiály a druhej etapy budovania električkovej trate do Petržalky.

SkryťVypnúť reklamu

V prípade Karlovesko-Dúbravskej radiály má už mesto štyri stavebné povolenia a momentálne finišuje s pokladmi pre verejné obstarávanie na zhotoviteľa stavebných prác. Ich začiatok sa predpokladá tento rok.

"Čo sa týka Petržalky, mesto vyhovelo požiadavkám verejnosti a zmenilo projekt tak, aby nenarážal na odpor Petržalčanov. Okolo trate nepôjde štvorprúdová komunikácia, ako sa plánovalo, ale bude tam cyklotrasa a chodník.

Trať bude zatrávnená a budú tam integrované zastávky," priblížil primátor. Výstavba druhej etapy trate v Petržalke by mala byť dokončená do roku 2020.

Magistrát pripravuje aj rekonštrukciu Vajnorskej a Ružinovskej radiály. Tu uzatvára podklady pre tender na dopracovanie projektovej dokumentácie. Začatie prác sa na oboch radiálach odhaduje v roku 2019.

SkryťVypnúť reklamu
Prečítajte si tiež: Petržalku s druhou stranou Dunaja spojí nová autobusová linka Čítajte 

Dopravná situácia

Mesto má už vyhliadnutých aj 32 lokalít, kde chce vybudovať záchytné parkoviská, odkiaľ by mohli vodiči prestúpiť na MHD. O zámere však ešte musí prebehnúť diskusia.

Do Bratislavy totiž v rannej špičke prichádza podľa Územného generelu dopravy okolo 34-tisíc vozidiel z jednotlivých smerov.

Prieskum ukázal, že 37,7 percenta Bratislavčanov cestuje autom, 32,6 percenta verejnou dopravou, 26,7 percenta ľudí chodí pešo a 1,6 percenta jazdí na bicykli.

Primátor tvrdí, že cieľom magistrátu je znížiť objem individuálnej automobilovej dopravy. "Mesto má víziu rozvoja mobility. Je ním podpora verejnej koľajovej dopravy, MHD a cyklodopravy," podotkol.

Mobilita

Najvyšší predstaviteľ katolíckej cirkvi sa zotavuje z obojstranného zápalu pľúc. 

František sa zotavuje z obojstranného zápalu pľúc.


TASR
Ilustračné foto.

Potrebné opatrenia treba prijať do dvoch mesiacov.


TASR 1
Ilustračné foto

Prototyp nabíjacej skrinky dokáže nabiť elektromobil za približne desať minút.


TASR
SkryťVypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME Bratislava

Komerčné články

  1. Slováci investujú viac, vo fondoch majú už 14 miliárd eur.
  2. Otvorili najmodernejšiu kliniku pre neplodné páry na Slovensku
  3. Slovenské dôchodky nemá kto zachrániť
  4. Kupujete si dovolenku? Nezabudnite na poistenie storna!
  5. Plátené tašky a opakované použitie
  6. Ženy nepatria za volant? Majiteľ autoškoly má iný názor
  7. Národný futbalový štadión prináša do ekonomiky milióny
  8. Prenájmom bytu môžete zlepšiť životy
  1. Oslava ako v Hollywoode: Kaufland má narodeniny, pozýva aj vás
  2. Slovenské dôchodky nemá kto zachrániť
  3. Otvorili najmodernejšiu kliniku pre neplodné páry na Slovensku
  4. Slováci investujú viac, vo fondoch majú už 14 miliárd eur.
  5. Podpora projektov, ktoré učia ľudí postaviť sa za seba
  6. Sigord – les, kde sa stretáva zodpovedné hospodárenie s turizmom
  7. Kupujete si dovolenku? Nezabudnite na poistenie storna!
  8. Detox pre vaše auto. Prejaví sa v spotrebe aj vo výkone
  1. Prenájmom bytu môžete zlepšiť životy 8 229
  2. Vírus HPV môže mať až 80% sexuálne aktívnych ľudí 4 800
  3. Národný futbalový štadión prináša do ekonomiky milióny 4 531
  4. Ženy nepatria za volant? Majiteľ autoškoly má iný názor 4 216
  5. Otvorili najmodernejšiu kliniku pre neplodné páry na Slovensku 3 932
  6. Iónske alebo Dodekanské ostrovy? Grécke leto má stovky tvárí 3 729
  7. Plátené tašky a opakované použitie 2 747
  8. Kozmetika ju najprv zachránila, dnes ňou pomáha iným 2 086
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
  1. Post Bellum SK: Oslobodenie Bratislavy – boj za cenu stoviek životov
  2. Ľuboš Vodička: Bratislavský Robinson Karl Jetting
  3. Juraj Mravec: Projekt Nového Lida nereflektuje záujmy Petržalky
  4. Pavol Pálfy: Úradná tabuľa - zákonná povinnosť alebo služba pre občana?
  5. Danica Chames: Zbláznili sa, šli na dovolenku do Bratislavy
  6. Radko Mačuha: Sídlisko, kvôli ktorému bolo zbúrané podhradie. ( cyklus bratislavská krutosť)
  7. Ján Roháč: Čo nám ukázali cyklopruhy na Vajanského?
  8. Michal Drotován: Môže byť Bratislava 15-minútové mesto?
  1. Marcel Rebro: Sexuálne násilie Červenej armády pri oslobodzovaní Európy 29 159
  2. Jozef Varga: Dvoje kruhy pod očami, bledý ako stena, aj takto dnes vyzerá Fico... 24 034
  3. Rado Surovka: Judáš vstal z mŕtvych a podal ruku Ficovi 13 172
  4. Jozef Černek: Sprevádzal som Putinovcov – keď zistili, že ich kamoši z Maďarska chcú obsadiť aj Slovensko, stíchli 11 627
  5. Ivan Čáni: Tibor Gašpar a oni – učebnicový „vzor“ morálky, čestnosti, spravodlivosti. 11 126
  6. Ján Valchár: Ukrajinský darček na ruský deň detí (alebo ako spáliť ruskú flotilu zo záhradného domčeka) 10 681
  7. Věra Tepličková: Šok v Levoči 5 792
  8. Michaela Witters: Dievčatko v škôlke neprehovorilo sedem mesiacov ani slovo. Nakoniec jej pomohlo toto... 4 974
  1. Radko Mačuha: Bože, asi preto, že je to vzácne?
  2. Věra Tepličková: Keď Eštok nevie, čí je, Danko chce mať pokoj na ceste za stolicou a Fico hrá vabank...
  3. Radko Mačuha: Demilitarizácia Ruska cez joystick.
  4. Radko Mačuha: Veď na východe nič nieje.
  5. Yevhen Hessen: Ukrajinská komunita na Slovensku a dejiny kultúrnych väzieb
  6. Marcel Rebro: Deň detí bez otcov a s ruskými dronmi nad hlavou
  7. Věra Tepličková: Šok v Bratislave (voľné pokračovanie Šoku v Levoči)
  8. Marcel Rebro: Fico a jeho banda si kupujú za naše peniaze haciendy, Slováci posielajú drony obrancom Ukrajiny
SkryťZatvoriť reklamu