Stále nie je známe, kedy začnú opravovať cestu na Moste SNP

Primátor Bratislavy Ivo Nesrovnal už dlhšie sľubuje, že cestu opravia.

Ilustračná fotografia.(Zdroj: SME - Gabriel Kuchta)

BRATISLAVA. Hlavné mesto SR Bratislava stále neuviedlo, kedy začnú opravovať cestu na Moste SNP. Primátor Ivo Nesrovnal už dlhšie sľubuje, že cestu opravia, konkrétny začiatok opravy však stále nepovedal.

Povedali, aby sme na rekonštrukciu využili prázdniny. Čiže, asi takto budeme postupovať.

Ivo Nesrovnal

„Štyridsať rokov sa toho mosta nikto nedotkol. Postavili ho a ostal tak. Hovoríme s dodávateľmi o čo najlepšom a najrýchlejšom spôsobe opravy cesty,“ poznamenal dnes pred novinármi. Či most počas rekonštrukcie uzavrú celý, treba podľa primátora doriešiť s dodávateľmi prác.

Rekonštrukciu Mosta SNP rozdelili na dve etapy. Jednou je revitalizácia priestorov pod mostom a priľahlých častí mosta, druhou je oprava vozovky na moste. Prvú etapu podľa primátora dokončili, druhú časť má mesto pred sebou. Ako ďalej dodal, opravu cesty predlžujú pre technologické nároky na rekonštrukciu cesty na mostoch.

Prečítajte si tiež: Prečítajte si tiež: Doprava v Bratislave môže v lete skolabovať, tvrdí poslanec

Oprava vyjde na vyše milióna eur

Nesrovnal spomenul, že oprava cesty na Moste SNP je náročná na čas a komunikovali o nej aj s políciou. „Povedali, aby sme na rekonštrukciu využili prázdniny. Čiže, asi takto budeme postupovať," poznamenal.

Koncom minulého roka na otázku, či môžu ľudia opravu cesty na moste očakávať v tomto roku, odpovedal, že všetko záleží od toho, ako bratislavskí mestskí poslanci vyčlenia peniaze v rozpočte mesta. Konkrétny dátum však primátor neuviedol. Celková suma za opravu vozovky na Moste SNP sa hýbe vo výške približne od jedného do 1,3 milióna eur.

Most SNP, ktorý nazývajú aj Nový most, je oceľový, cestný, zavesený most cez Dunaj. Je to jediný most v Bratislave, ktorý nemá žiadny pilier v toku rieky Dunaj. Vo všeobecnosti je klasifikovaný ako najväčší v Bratislave. V roku 2001 ho vyhlásili za stavbu storočia na Slovensku v kategórii mostné stavby. Celková dĺžka mosta je 430,8 metra, šírka 21 metrov a výška 95 metrov. Most SNP otvorili v roku 1972.

Prečítajte si tiež: Prečítajte si tiež: Belorítkam osadia pod Mostom SNP umelé hniezda

Začnú procesy na opravu radiály

Neznámy je aj termín začiatku stavebných prác na modernizácii Karloveskej radiály. Úsek električkovej trate sa začína od tunela pod Hradným vrchom a končí sa na križovatke ulíc Mikuláša Schneidera-Trnavského s Hanulovou/Bagarovou ulicou.

Magistrát koncom minulého roka odhadoval, že začať by mohli na jar tohto roku. Ako však v stredu primátor spresnil, znamenalo to, že mesto začne na jar spúšťať procesy.

„Zhromažďujeme stavebné povolenia, začali sme s prípravou dokumentácie pre uskutočnenie stavby a prípravu podkladov pre verejné obstarávanie,“ pripomenul s tým, že mesto už má na túto stavbu povolenia.

Má zvýšiť bezpečnosť

Modernizácia električkovej trate v Karlovej Vsi bude rovnaká ako v Dúbravke. Modernizovať budú súčasnú dvojkoľajovú električkovú trať, ktorá prechádza katastrálnymi územiami bratislavských mestských častí Staré Mesto, Karlova Ves a Dúbravka. Stavba je situovaná v pôvodnom trasovaní súčasnej električkovej trate v dĺžke približne 6,7 kilometra.

Stavebníkom je Hlavné mesto SR Bratislava. Obnova trate má zvýšiť i bezpečnosť, čo si vyžaduje i úpravy na existujúcich priechodoch pre chodcov, ale aj vybudovanie nových priechodov pre chodcov a cyklistov. Pribudnúť by mali aj nové prístrešky, informačné tabule s aktuálnymi informáciami, modernejšie automaty na lístky i odpadkové koše.

Predbežnú investíciu na modernizáciu úseku trate odhadli na 67 miliónov eur. Projekt financuje Európska únia 85 percentami nákladov, päť percent dá mesto a 10 percent poskytne štát. Cieľom modernizácie trate je skvalitnenie električkovej dopravy i skrášlenie prostredia.

Najčítanejšie na SME Bratislava


Inzercia - Tlačové správy


  1. Last minute tipy na Kapverdské ostrovy
  2. Voda, kotol, vymknutie: Čo stoja najčastejšie domáce katastrofy?
  3. Žijú, lebo sa nevzdali. Príbehy ľudí bojujúcich za svoje zdravie
  4. Nový Volkswagen Arteon sa predstaví na bratislavskom autosalóne
  5. Last minute dovolenka sa dá kupiť výhodne už teraz
  6. Legendárna Štefánka opäť ožíva pod sieťou Pulitzer family
  7. Päť tipov, kam na predĺžený víkend v máji
  8. Inteligencia vo všetkom
  9. Volvo V90 Cross Country je pripravené na každé dobrodružstvo
  10. Continental spúšťa dlhodobý test pneumatík s vodičmi z Facebooku
  1. Ako efektívne využiť podlahové kúrenie?
  2. Samsung Galaxy S8: smartfón s výnimočným displejom
  3. Túžite byť matkou, ale nedarí sa? Poďme hľadať dôvody!
  4. Last minute tipy na Kapverdské ostrovy
  5. Ako sa menila obľúbená bratislavská štvrť
  6. Nové investičné projekty v Schladmingu s výhľadom na zjazdovku
  7. Podľa M. Borguľu je práca mestskej polície slabá a nedôsledná
  8. Znížená sadzba pri pôžičke v mBank už len štyri dni
  9. Odborníci poradia, komu sa oplatí využívať obnoviteľné zdroje
  10. Katarína (28): Z bývania na Nobelovej mám dobrý pocit
  1. Last minute tipy na Kapverdské ostrovy 8 900
  2. Žijú, lebo sa nevzdali. Príbehy ľudí bojujúcich za svoje zdravie 8 380
  3. Nový Volkswagen Arteon sa predstaví na bratislavskom autosalóne 7 480
  4. Šokujúce: ako sa každý Slovák dokáže ľahko naučiť po anglicky 7 374
  5. Päť tipov, kam na predĺžený víkend v máji 5 996
  6. Voda, kotol, vymknutie: Čo stoja najčastejšie domáce katastrofy? 5 471
  7. Legendárna Štefánka opäť ožíva pod sieťou Pulitzer family 4 910
  8. Ako sa menila obľúbená bratislavská štvrť 3 087
  9. Last minute dovolenka sa dá kupiť výhodne už teraz 2 888
  10. 5 krokov k vlastnému bývaniu 2 661

Už ste čítali?

Domov NajnovšieNajčítanejšieDesktop