SME
Štvrtok, 11. august, 2022 | Meniny má Zuzana

Stále nie je známe, kedy začnú opravovať cestu na Moste SNP

Primátor Bratislavy Ivo Nesrovnal už dlhšie sľubuje, že cestu opravia.

Ilustračná fotografia.Ilustračná fotografia. (Zdroj: SME - Gabriel Kuchta)

BRATISLAVA. Hlavné mesto SR Bratislava stále neuviedlo, kedy začnú opravovať cestu na Moste SNP. Primátor Ivo Nesrovnal už dlhšie sľubuje, že cestu opravia, konkrétny začiatok opravy však stále nepovedal.

Povedali, aby sme na rekonštrukciu využili prázdniny. Čiže, asi takto budeme postupovať.

Ivo Nesrovnal

„Štyridsať rokov sa toho mosta nikto nedotkol. Postavili ho a ostal tak. Hovoríme s dodávateľmi o čo najlepšom a najrýchlejšom spôsobe opravy cesty,“ poznamenal dnes pred novinármi. Či most počas rekonštrukcie uzavrú celý, treba podľa primátora doriešiť s dodávateľmi prác.

Rekonštrukciu Mosta SNP rozdelili na dve etapy. Jednou je revitalizácia priestorov pod mostom a priľahlých častí mosta, druhou je oprava vozovky na moste. Prvú etapu podľa primátora dokončili, druhú časť má mesto pred sebou. Ako ďalej dodal, opravu cesty predlžujú pre technologické nároky na rekonštrukciu cesty na mostoch.

SkryťVypnúť reklamu
Prečítajte si tiež: Doprava v Bratislave môže v lete skolabovať, tvrdí poslanec Čítajte 

Oprava vyjde na vyše milióna eur

Nesrovnal spomenul, že oprava cesty na Moste SNP je náročná na čas a komunikovali o nej aj s políciou. „Povedali, aby sme na rekonštrukciu využili prázdniny. Čiže, asi takto budeme postupovať," poznamenal.

Koncom minulého roka na otázku, či môžu ľudia opravu cesty na moste očakávať v tomto roku, odpovedal, že všetko záleží od toho, ako bratislavskí mestskí poslanci vyčlenia peniaze v rozpočte mesta. Konkrétny dátum však primátor neuviedol. Celková suma za opravu vozovky na Moste SNP sa hýbe vo výške približne od jedného do 1,3 milióna eur.

Most SNP, ktorý nazývajú aj Nový most, je oceľový, cestný, zavesený most cez Dunaj. Je to jediný most v Bratislave, ktorý nemá žiadny pilier v toku rieky Dunaj. Vo všeobecnosti je klasifikovaný ako najväčší v Bratislave. V roku 2001 ho vyhlásili za stavbu storočia na Slovensku v kategórii mostné stavby. Celková dĺžka mosta je 430,8 metra, šírka 21 metrov a výška 95 metrov. Most SNP otvorili v roku 1972.

SkryťVypnúť reklamu
Prečítajte si tiež: Belorítkam osadia pod Mostom SNP umelé hniezda Čítajte 

Začnú procesy na opravu radiály

Neznámy je aj termín začiatku stavebných prác na modernizácii Karloveskej radiály. Úsek električkovej trate sa začína od tunela pod Hradným vrchom a končí sa na križovatke ulíc Mikuláša Schneidera-Trnavského s Hanulovou/Bagarovou ulicou.

Magistrát koncom minulého roka odhadoval, že začať by mohli na jar tohto roku. Ako však v stredu primátor spresnil, znamenalo to, že mesto začne na jar spúšťať procesy.

„Zhromažďujeme stavebné povolenia, začali sme s prípravou dokumentácie pre uskutočnenie stavby a prípravu podkladov pre verejné obstarávanie,“ pripomenul s tým, že mesto už má na túto stavbu povolenia.

Má zvýšiť bezpečnosť

Modernizácia električkovej trate v Karlovej Vsi bude rovnaká ako v Dúbravke. Modernizovať budú súčasnú dvojkoľajovú električkovú trať, ktorá prechádza katastrálnymi územiami bratislavských mestských častí Staré Mesto, Karlova Ves a Dúbravka. Stavba je situovaná v pôvodnom trasovaní súčasnej električkovej trate v dĺžke približne 6,7 kilometra.

SkryťVypnúť reklamu

Stavebníkom je Hlavné mesto SR Bratislava. Obnova trate má zvýšiť i bezpečnosť, čo si vyžaduje i úpravy na existujúcich priechodoch pre chodcov, ale aj vybudovanie nových priechodov pre chodcov a cyklistov. Pribudnúť by mali aj nové prístrešky, informačné tabule s aktuálnymi informáciami, modernejšie automaty na lístky i odpadkové koše.

Predbežnú investíciu na modernizáciu úseku trate odhadli na 67 miliónov eur. Projekt financuje Európska únia 85 percentami nákladov, päť percent dá mesto a 10 percent poskytne štát. Cieľom modernizácie trate je skvalitnenie električkovej dopravy i skrášlenie prostredia.

SkryťVypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME Bratislava

Inzercia - Tlačové správy

  1. Najbohatšie mesto v stredoveku, divoký západ na Slovensku
  2. Kupón na cestu do Thajska, USA a Vietnamu so zľavou 888 eur
  3. Kam príde, tam vypredá. Nitran vymýšľal vlastný cider dva roky
  4. Prehľad a automatizácia
  5. Odomknite si články na mobile a počítači. Stačí jedno predplatné
  6. Kde u nás kúpite domácke potraviny
  7. Na Oravskej priehrade s Kalim aj Spievankovom. Vidíme sa naživo
  8. Pláže Dominikánskej republiky kraľujú medzi najlepšími na svete
  1. Trenčín potrebuje nový impulz!
  2. Shell: So znižovaním emisií to myslíme vážne
  3. Sezóna slovenského ovocia je v plnom prúde
  4. Kupón na cestu do Thajska, USA a Vietnamu so zľavou 888 eur
  5. Najbohatšie mesto v stredoveku, divoký západ na Slovensku
  6. Kam príde, tam vypredá. Nitran vymýšľal vlastný cider dva roky
  7. Prehľad a automatizácia
  8. Dopyt v Bratislave mierne klesol, ceny však stále rástli
  1. Kam príde, tam vypredá. Nitran vymýšľal vlastný cider dva roky 12 636
  2. Pláže Dominikánskej republiky kraľujú medzi najlepšími na svete 10 970
  3. 100 ovocných druhov, ktoré u nás dokážeme pestovať 10 135
  4. Kupón na cestu do Thajska, USA a Vietnamu so zľavou 888 eur 7 342
  5. Najbohatšie mesto v stredoveku, divoký západ na Slovensku 6 987
  6. Dráčik nepúta príbehom, ale perlami ducha 4 422
  7. Kde u nás kúpite domácke potraviny 3 773
  8. Miliónová autorka Táňa K. Vasilková: Po úspechu som netúžila 2 908
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu

Blogy SME

  1. Martina Hilbertová: Márnivé dcéry z Bratislavy: Novomestská parkovacia: Firma bez kontroly, ktorá nepodnikala, iba míňala
  2. Post Bellum SK: Kaviarne: dobrá adresa, politika aj štamgasti
  3. Robert Puk: Sú mestské časti pre Bratislavu nebezpečné?
  4. Monika Nagyova: Úprimné pozdravy z Bratislavy: Žijeme si tu ako v rozprávke
  5. Róbert Thomas: Zaparkovať auto priamo v parku ?! Pre niektorých ,,žiaden“ problém
  6. Martin Greguš: Team-building za cca 5 899 eur - je to možné? Pozrime sa na počet zamestnancov, ktorý sa opäť raz vymkol z podkontroly - Metropolitný inštitút
  7. Martina Hilbertová: Márnivé dcéry z Bratislavy: Utečenci spali na lehátkach a platili za nich ako v luxusnom hoteli.
  8. Daniel Bíro: V Bratislave malo byť metro. Aké sú história a súčasnosť tohto projektu?
  1. Věra Tepličková: A to je koniec, vážení! Čaká nás už len zima, hlad a beznádej... Ak nezasiahne Matovič... 128 649
  2. Martin Sústrik: Korupcia v ruskej armáde 20 184
  3. Tomáš Harustiak: Kto šetrí ma za tri / Ako vyžiť z minimálnej mzdy ? / Dá sa vyžiť z minimálnej mzdy ? / Prečo Slováci nemajú peniaze / Ako vyžiť z dôchodku / 11 520
  4. Ján Šeďo: Očovčania majú do zajtra hladovku, obchod "stráži" medveď ! 10 632
  5. Post Bellum SK: Dovolenka v Juhoslávii ako príležitosť na emigráciu 7 384
  6. Monika Nagyova: Moja babka zažila kvôli podvodníkom trýznivé minúty, ktoré by neželala nikomu. 3 937
  7. Jana Melišová: Svet sa zmenil... 3 831
  8. Ingrid Tkáčiková: Poslanec Kuriak, ďakujem, že viem to, čo na Slovensku nechcem 3 321
  1. Monika Nagyova: Moja babka zažila kvôli podvodníkom trýznivé minúty, ktoré by neželala nikomu.
  2. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 45. - Arktída - Posledná plavba lode Karluk 3/3 - Návrat do civilizácie, 1914
  3. Jiří Ščobák: Kde dnes môžeme ušetriť? Znížiť spotrebu a náklady?
  4. Jiří Ščobák: Proč bychom si měli zapamatovat jméno Anna Chadimová? Co nám po ní zůstalo?
  5. Martina Hilbertová: Márnivé dcéry z Bratislavy: Ružinovská televízia - pod kontrolou politikov
  6. Monika Nagyova: O žene, ktorá milovala rúško
  7. Jiří Ščobák: Krásne a zaujímavé historické poistné zmluvy: Existovala aj čisto slovenská poisťovňa? A čo bola „zmluva odvážna“?
  8. Martina Hilbertová: Márnivé dcéry z Bratislavy: Novomestská parkovacia: Firma bez kontroly, ktorá nepodnikala, iba míňala
SkryťZatvoriť reklamu